0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ötösből indult - 25 éves a Renault Clio 

25 éves a Renault húzómodellje, a Clio

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kétszer lett Év Autója, egyben kupás sportkocsi és európai bestseller. A belőle faragott rusnya Thaliát meg szép lassan elfelejthetjük.

A Clio 1990-ben mutatkozott be és azonnal sikeres lett. Ma már a negyedik generációja készül

A Clio 1990-ben mutatkozott be és azonnal sikeres lett. Ma már a negyedik generációja készül

A Renault 5 utódja már négy generáció óta készül, mint mindenes, "nagy" kisautó. 25 éves karrierje alatt volt ő már szinte minden: fiatalok első autója, városi mindenes, kis családi kocsi és még hot hatch is. Mára a családi vonalat a Grandtour kombi viszi, az RS a kategória egyik legjobb forró ferdehátúja. A Clio 1990-es megjelenésekor nagyot szólt, a Typ 57 kódú első generációja nem csak a többmilliós példányszámban gyártott és nagyon sikeres 5-öst, azaz a Supercinq-et kellett leváltsa, de a többi kategóriatárs, meg az ős rivális Peugeot 205 ellenében is helyt kellett álljon.

Az R5 még készült egy pár évig párhuzamban, de egy percig nem lehetett kérdés, hogy a két azonos évjáratú autó közül a Clio mennyivel komolyabb és fölényesebb Az R5 még készült egy pár évig párhuzamban, de egy percig nem lehetett kérdés, hogy a két azonos évjáratú autó közül a Clio mennyivel komolyabb és fölényesebb

Az R5 még készült egy pár évig párhuzamban, de egy percig nem lehetett kérdés, hogy a két azonos évjáratú autó közül a Clio mennyivel komolyabb és fölényesebb

Az ember nem is gondolná, de a kisautók méretnövekedése sem csak tíz éve kezdődött, az csak az a dátum, amikorra az autós szakma eszmélt, hogy 4 méterre nőttek a kisautók. A Clio is kivette a részét ebből. Az 5-ösök arányait örökölte, azaz megtartotta a relatíve hosszú tengelytávot. Annyira rá akartak licitálni a Peugeot 205-ösre, hogy még a Volkswagen Golf II-t is lenyomta 2 milliméterrel ebben a versenyszámban. A bemutatásakor a mindig etalonnak tekintett angol szaksajtó a megmunkálási minőség és a vezetési élmény miatt kritizálta a típust, de idővel mindkettőn fejlesztettek.

A 16 szelepes 1.8-as a korszak legerősebb kis hot hatchjévé tette a Cliót. A beltérfotókon a sportváltozat és az elegáns csúcsváltozat Baccara, bőrrel és fával A 16 szelepes 1.8-as a korszak legerősebb kis hot hatchjévé tette a Cliót. A beltérfotókon a sportváltozat és az elegáns csúcsváltozat Baccara, bőrrel és fával A 16 szelepes 1.8-as a korszak legerősebb kis hot hatchjévé tette a Cliót. A beltérfotókon a sportváltozat és az elegáns csúcsváltozat Baccara, bőrrel és fával

A 16 szelepes 1.8-as a korszak legerősebb kis hot hatchjévé tette a Cliót. A beltérfotókon a sportváltozat és az elegáns csúcsváltozat Baccara, bőrrel és fával

A Clio franciásan profán reklámja 1990-ből.

A beltéri nyiszogást igyekeztek orvosolni és kihoztak olyan csúcsváltozatokat, amik a kisautók között addig nemigen látott extrákkal voltak kitömve. Villanyablak, fabetétes műszerfal és bőrkárpit vakította a népet, az alapvetően jó adottságú kiskocsit meg gyári sportváltozatokkal tették a vezetésért is rajongó vevők számára vonzóbbá. 1991 nyarának egyik legmenőbb kisautója volt a Peugeot 205 GTI vevőit megcélzó Renault Clio 16V, hazai piacon 16S néven, feltehetőleg a francia szelep (soupape) szóra utalva. Széles plasztik sárvédőkkel, szélesítésekkel, tetőszpojlerrel, menő felnikkel és a motorházán valódi power dome-mal jött ki a gyárból. Mindez persze csak csicsa lett volna, de az 1.8-as 16 szelepes motorja 135 lóerővel és 148 Nm nyomatékkal elég erőssé is tette. Megfutotta a 210-et és 8 másodperc alatt volt százon.

A Clio sportos tulajdonságait szépen ki lehetett használni. Középen a legritkább sport-Clio, a Williams. Jobbra az 1996 utáni, kerekdedebb lámpás változat A Clio sportos tulajdonságait szépen ki lehetett használni. Középen a legritkább sport-Clio, a Williams. Jobbra az 1996 utáni, kerekdedebb lámpás változat A Clio sportos tulajdonságait szépen ki lehetett használni. Középen a legritkább sport-Clio, a Williams. Jobbra az 1996 utáni, kerekdedebb lámpás változat

A Clio sportos tulajdonságait szépen ki lehetett használni. Középen a legritkább sport-Clio, a Williams. Jobbra az 1996 utáni, kerekdedebb lámpás változat

Persze nem hot hatchként fogyott a legtöbb Clio. Az 1991-es Év Autójának is megválasztott kisautó eladásainak zömét a diszkrét változatok tették ki, mint a belépő 1.1-es, amit kezdetben még négygangos váltóval adtak és porlasztóval csak 48 lóerőt tudott ez az oldalvezérelt blokk. 1.2-esből az évek alatt akadt háromfajta is, 54 és 58 lóerő között, változattól függően központi vagy hengerenkénti befecskendezéssel. Náluk erősebbek voltak a gazdagabb felszeltségi szintekhez (RN, RT, Baccara) elérhető 1.4-esek, amikhez lehetett kérni három-, majd idővel négyfokozatú automataváltót is. A csúcsfelszerelt Initiale az 1.8-as blokk 90 lovas variánsával a kényelemre gyúrt, az RSi 109-cel meg a sportosságra. A dízelrajongók 1992-től kérhették hozzá a Renault régi, 1870 köbcentis szívódízelét 64 lóerővel és szerény fogyasztással.

A Clio II ma titkos tipp tizenéves használtként. Számunkra két változatról marad emlékezetes, egyik a középmotoros, vaskosan kiszélesített V6, másik a csúnyán lenézett, de családi autóként is bevált Thalia A Clio II ma titkos tipp tizenéves használtként. Számunkra két változatról marad emlékezetes, egyik a középmotoros, vaskosan kiszélesített V6, másik a csúnyán lenézett, de családi autóként is bevált Thalia A Clio II ma titkos tipp tizenéves használtként. Számunkra két változatról marad emlékezetes, egyik a középmotoros, vaskosan kiszélesített V6, másik a csúnyán lenézett, de családi autóként is bevált Thalia

A Clio II ma titkos tipp tizenéves használtként. Számunkra két változatról marad emlékezetes, egyik a középmotoros, vaskosan kiszélesített V6, másik a csúnyán lenézett, de családi autóként is bevált Thalia

A most 25 éves Clio széria legkülönlegesebb és valódi gyűjtői értékkel bíró darabja az 1994 és 1997 között, kétliteres motorral gyártott Clio Williams. A jellegzetes külső részletek még a 16V-re is rápakoltak, de az optika nem minden. 16 szelepes DOHC motorja 6100-as fordulaton 147 lóerőt tudott és 175 Nm nyomatékot. Bár a fejlesztésében a Renault motorokkal világbajnok Williams istálló nem vett részt, így is azonnali siker lett. A versenycélra szánt és a homologizációhoz szükséges példányokkal együtt is csak ötezer darabosnak szánt sikerszéria végül még két felvonást élt meg és összesen jó tizenkétezer példányban épült. Ezek nagy része persze azóta megsemmisült, vagy pályahasználatban, esetleg az N csoportos raliban elvásott, így mára egy intakt utcai változat igazi ritkaság. Nem csoda, hiszen a végsebessége 215 km/óra, gyorsulása százra 8,3 s. Ma már nem durva számok, de egy pici, könnyű és igazi analóg hot hatchben bőven elég volt ennyi, hogy felkerüljön az autórajongók büszkeségfalára.

A Clio III megint nagyot lépett előre. Ötcsillagos törésteszt, gazdag felszereltség és növelt komfort tették jobbá elődjénél

A Clio III megint nagyot lépett előre. Ötcsillagos törésteszt, gazdag felszereltség és növelt komfort tették jobbá elődjénél

1998-ban jött a második széria, amiben tovább terjedtek a 16 szelepes benzinesek és megjelent a dCi dízelmotor is. Belőle is volt sportváltozat, sokak kedvence a 180 lovas Clio Sport. Ilyen helyett azonban sok magyar családba a Thalia jutott el, ami a kisautó nagy kufferral kiegészített változata. Ma már tudjuk, hogy ez egy szükségmegoldás volt a magyarhoz hasonló árérzékeny piacoknak, de annak nem rossz. Akinek volt, vagy van, az általában megelégedéssel használta/használja. 2005-ben jött látott és győzött a Clio III, ami már a sokadik Renault volt ötcsillagos Euro NCAP törésteszteredménnyel és egyben Év Autója címmel is. Tovább bővült felszereltséggel, a kategóriában tágas és kényelmes utastérrel kérette magát és benne jelent meg a feltöltött benzinmotor. Csúcsváltozata még szívó volt, az RS, azaz Renault Sport kétliteres 200 lóerősével megfutotta a 225-öt és versenyben volt a korszak legjobb kis hot hatche címéért. A Thalia bár még egy frissítést megélt, végül elfelejthettük, helyette jött a sokkal praktikusabb Grandtour kombi, ami a Clio IV 2012-es érkezésével már nem csak praktikus, de csinos is lett.

A Clio IV kombiként az egyik legjobb kiscsaládi autó. Az RS meg klasszis ma is, pláne a RS Trophy 220 lóerős változata A Clio IV kombiként az egyik legjobb kiscsaládi autó. Az RS meg klasszis ma is, pláne a RS Trophy 220 lóerős változata

A Clio IV kombiként az egyik legjobb kiscsaládi autó. Az RS meg klasszis ma is, pláne a RS Trophy 220 lóerős változata

Ez is érdekes lehet:
 

A Queen énekese az autók terén is szerette a luxust

Freddie Mercury nem csak kiváló énekes, dalszerző és producer volt, hanem az autók iránt is vonzódott...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Minden az emissziós normákról és a most megszűnt környezetvédelmi plakettekről

Euro norma, katalizátor, szén-dioxid kibocsátás, meg fekete plakett. Ha ezek a fogalmak idegenek...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

Néhány egyszerű trükkel akár egy közel 10 éves, fél millió kilométert futott autó is lehet fogyasztási...

Gymkhana Lada: kilinccsel előre a Kakucsringen

Nem szlalom, nem drift, kicsit mind összegyúrva a gymkhana. Ken Block helyett Turmur és Kistur...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

witz írta: 2015 október 21., szerda 19:06:31

Szívet melengető írás-köszönjük!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2015 október 19., hétfő 16:55:57

Egyébként érdekesség még, hogy a super5-öst 1996-ig még vele párhuzamosan gyártották.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2015 október 19., hétfő 16:54:22
Tizenkettő írta: 4 éve

És kimaradt a legnagyobb király, a középmotoros V6-os. :D


Bár most látom a képek közt van belőle.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2015 október 19., hétfő 16:53:41

És kimaradt a legnagyobb király, a középmotoros V6-os. :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2015 október 19., hétfő 12:33:13 − szerző
BNGY1990 írta: 4 éve

Érdekes cikk, kedves összefoglaló. Ajánlanám kijavítani a Clio III képe mellett egy Clio II beljese található, illetve a Clio IV képei alá a "Clio III ..." megnevezés került. Ezekre érdemes volna a szerkesztőnek odafigyelni.


Köszönöm az észrevételt, javítottam.

A válaszoláshoz belépés szükséges
BNGY1990 írta: 2015 október 19., hétfő 12:05:24

Érdekes cikk, kedves összefoglaló. Ajánlanám kijavítani a Clio III képe mellett egy Clio II beljese található, illetve a Clio IV képei alá a "Clio III ..." megnevezés került. Ezekre érdemes volna a szerkesztőnek odafigyelni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rolipoki írta: 2015 október 19., hétfő 11:24:03

A Renault Clio egy viszonylag megbízható - a 4. generációra ez még csak feltételes módban igaz - és jópofa francia kisautó. Szimpi darab. Méltatlanúl van szerintem a piacon alulértékelve.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 2015 október 19., hétfő 09:01:59

A régi 5-ös mellett állva tényleg döbbenetes a változás. Az egy esetlen kis gyösz volt, a Clio meg egy felnőttes, komoly kocsi benyomását kelti mellette. Viszont egy valamit a Clio soha nem tudott elérni, az 5-ös pedig igen: eljutott az USA piacára! Le Car-nak hívták odaát.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

RENAULT tesztek

Renault Kangoo Z.E. 33 L2 Maxi személyszállító teszt

Ha kisiparos lennék, ilyet vennék! Renault Kangoo Z.E. teszt

A Renault villanyautó kínálata nem csak a Zoe kisautót tartalmazza, a Kangoo és a Master is elérhető elektromosként, előbbi személyszállítóként is.


Renault Kadjar 1.6 dCi 130 CVT teszt

Fokozat nélkül fokozott nyugalom? Renault Kadjar 1.6 dCi CVT

Tavaly ősszel egy új benzinessel, csúcsdízeléhez pedig fokozatmentes automata váltóval bővült a Renault Kadjar kínálata. Utóbbit próbáltuk.


Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130 EDC teszt

Pakolható francia – Talisman Grandtour teszt

Garantáltan jó választás a 130 lóerős dízelmotor a Talisman Grandtourhoz. Igazi utazós kombi a duplakuplungos automatával, de jobban is elsülhetett volna.


Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris teszt

Arcot vált - Renault Espace 1.6 TCe teszt Videó

Egyetlen benzinmotorjával, a paletta legerősebbjének számító 200 lovas 1.6 TCe-vel és csúcsfelszereltséggel járt nálunk az új Renault Espace.


Még több RENAULT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

21 órája – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

24 órája – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

3 napja – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

RENAULT FLUENCE 1.6 Authentique

RENAULT FLUENCE 1.6 Au...

Ár: 1.790.000 Ft

Évjárat: 2012 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

RENAULT CLIO 1.2 16V Azure

RENAULT CLIO 1.2 16V A...

Ár: 199.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT CLIO Grandtour 1.5 dCi Expression

RENAULT CLIO Grandtour...

Ár: 1.180.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!