0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Átlátszó trükkel szerzett híveket a GM

308 ezer dollárért kelt el az átlátszó Pontiac Deluxe Six

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még ma is hatalmas csődület támadna körülötte bárhol. Képzeljék el, hetven évvel ezelőtt mennyire leeshetett a nagyérdemű álla!

Ekkor még csak hat éve létezett az átlátszó műanyag

Ekkor még csak hat éve létezett az átlátszó műanyag

Az 1939-es New York-i világkiállításra nagy dobással készült a General Motors: a Futurama fantázianevű pavilonban a jövő termékeit állították ki, ahol más cégek kreációi mellett a GM számos, a 60-as évekre várható közlekedési megoldást mutatott be. A kiállítási terület sztárja egyértelműen az Üvegautó – Amerika első életnagyságú átlátszó autója volt. A General Motors egy 39-es Pontiac Deluxe Sixet vett alapul, együttműködő partnerként pedig a terület legkompetensebb cégét, a plexit 1933-ban feltaláló Rohm & Haast választották. A cég a négyajtós Pontiac Touring Sedan tervrajzai alapján megalkotta a fémlemezek helyett plexiüvegekből álló karosszériát. A fémszerkezetet rézzel vonták be, és az összes beltéri elemet, köztük a műszerfalat is lekrómozták, míg a gumialkatrészeket, akárcsak magukat az abroncsokat, fehér gumiból készítették. 25 ezer dollárba került, ami az amerikai pénz akkori értékét tekintve csillagászati összegnek számított.

Akkoriban még nem voltak olyan kitartó műanyag burkolatok mint manapság, így az utastér is elég puritán volt Akkoriban még nem voltak olyan kitartó műanyag burkolatok mint manapság, így az utastér is elég puritán volt

Akkoriban még nem voltak olyan kitartó műanyag burkolatok mint manapság, így az utastér is elég puritán volt

A vállalat krónikásaként funkcionáló GM Heritage Center szerint az 1940-es Golden Gate kiállításra a Torpedo Eight karosszériát is elkészítették plexiből, majd a kiállítás végén a két “Plexi Pontiac”, illetve “Szellemautó” − ahogy akkoriban nevezték őket − amerikai turnéra indult, melynek állomásain különböző GM kereskedésekben töltöttek néhány napot. A második autó sorsa homályba vész, pillanatnyilag csak az 1939-40-es Deluxe Six hollétéről van tudomásunk. A turné után pár évet a Smithsonian Intézetben töltött, majd különféle Pontiac-gyűjtők tulajdonában állt, de 1980 óta már ugyanaz a család birtokolja.

Jól elkülöníthetők a rézzel bevont és a krómozott elemek Jól elkülöníthetők a rézzel bevont és a krómozott elemek

Jól elkülöníthetők a rézzel bevont és a krómozott elemek

Az autó ma is szinte eredeti állapotában van, ami igazolja a Plexi hosszú élettartamát, ráadásul abból a korból, amikor az autóipari műanyagok még pár év alatt elrohadtak. Néhány karcolástól eltekintve makulátlan, igaz, a műszerfalról mindössze 86 mérföld megtétele olvasható le. A Deluxe Six egész élete során üzemképes volt, most sincs másképp, különösen, mióta az üzemanyag-vezetékeit kicserélték. Különlegesség, hogy az átlátszó Pontiacnak még abroncsai is az eredeti, immár több mint hetven éves gumik.

Hét évtized elteltével is elképesztő látvány az átlátszó batár Hét évtized elteltével is elképesztő látvány az átlátszó batár Hét évtized elteltével is elképesztő látvány az átlátszó batár

Hét évtized elteltével is elképesztő látvány az átlátszó batár

Az autónak nem meglepő módon nincs gyári sorozatszáma, azonosításához – ha nem lenne egyértelmű, mivel állunk szemben – a 3113436-os, hűtőn található sorszámot szokták használni. Az autótörténet eme különleges darabját, az első Amerikában gyártott, teljesen átlátszó karosszériás autót a múlt hét végén 308 ezer dollárért ütötték le egy jótékonysági árverésen, s a győztes licitáló egy sor korabeli fotót és egyéb emléktárgyat is hazavihetett az autó társaságában. Bár túraautónak nem igazán alkalmas, egy-két hétvégi körrel biztosan szép számú nézősereget lehet vele pillanatok alatt összetoborozni, s múzeumi kiállítási darabnak sem utolsó, úgyhogy azért valószínű, hogy nem utoljára cserélt gazdát az átlátszó Pontiac Deluxe Six, azaz az első Szellemautó.

Ez is érdekes lehet:
 

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Gymkhana Lada: kilinccsel előre a Kakucsringen

Nem szlalom, nem drift, kicsit mind összegyúrva a gymkhana. Ken Block helyett Turmur és Kistur...

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb250aWFj
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb250aWFj

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wb250aWFj
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

21 órája – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

24 órája – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

3 napja – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Megint egy megosztó reklám az új Auris kapcsán

Cuki cica döglik a Toyotáért Videó

7 éve – Sztori

A macskák nem feltétlen szeretnek autózni, hősünk viszont él-hal az új Aurisért. Mókásan megosztó videó az új-zélandi kreatívoktól.


A világsajtót is bejárta a Váci úton összetört Ferrari

Világhírű lett a Váci úton lezúzott LaFerrari

4 éve – Autósvilág hírei

A hazai sajtón kívül több nemzetközi autós hírportál is beszámolt arról, hogy múlt hétvégén egy igazán ritka Ferrarit törtek meg Budapesten.


Megelőzte a Volkswagen a Toyotát, a német konszern jelenleg a legnagyobb autógyártó

A Volkswagen a világ legnagyobb autógyártója

3 éve – Autósvilág hírei

A tavalyi adatok szerint jelenleg a Volkswagen csoport a legnagyobb autógyártó. Megelőzték a Toyotát, a japánok négy egymást követő évben voltak a legnagyobbak.


Használtautó.hu

PONTIAC FIREBIRD

PONTIAC FIREBIRD

Ár: 3.399.000 Ft

Évjárat: 1978

Kivitel: Coupe

PONTIAC FIREBIRD TRANS AM

PONTIAC FIREBIRD TRANS AM

Ár: 4.500.000 Ft

Évjárat: 1977 / 2

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

PONTIAC FIREBIRD 3.8 TARGA

PONTIAC FIREBIRD 3.8 T...

Ár: 999.999 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: Sport

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!