0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Pont ma 30 éves a Duna Autó, a cégalapítónak nincsenek titkai

Fizetett hirdetés

30 éves a Duna Autó, ünnepség és hatalmas kedvezmények az Autóvárosban


Ahogyan idén 30 éves a harmadik köztársaság, úgy a mai gazdasági rendszer első cégei is idén ünnepelhetik három évtizedes jubileumukat. A Duna Autó története különösen érdekes.

%KA%30 éve jegyezték be a Duna Autó Zrt. jogelődjét, a Duna Volán Autójavító Kft-t, melyből egy év múlva Duna Interservice Kft. lett, mára pedig az ország egyik legerősebb autós cégévé nőttek. Az Autóváros 18 márka modelljeit kínálja%KA%

30 éve jegyezték be a Duna Autó Zrt. jogelődjét, a Duna Volán Autójavító Kft-t, melyből egy év múlva Duna Interservice Kft. lett, mára pedig az ország egyik legerősebb autós cégévé nőttek. Az Autóváros 18 márka modelljeit kínálja

„Nehéz konkrét dátumhoz kötni a cég alapítását, ahogyan a rendszerváltást is” − kezdi a beszélgetést Ormos István a Duna Autó Zrt. vezérigazgatója, illetve jogelődjeinek alapítója. „De az mégis tény, hogy 1989. szeptember 18-ára esett a Duna Volán Autójavító Kft. megalakulása, azaz még a (harmadik) Magyar Köztársaság október 23-ára eső − Szűrös Mátyás általi − kikiáltását is megelőztük. A céget egy évvel később neveztük át Duna Interservice Kft-re, a legtöbben már e néven ismerték meg.”

%KA%Ormos István alighanem a fél életét a Zay utcában töltötte, bár cégük idén 30 éves, társával, Hámori Lászlóval néhány évvel korábban kerültek az óbudai 3. számú Volán üzemigazgatósághoz, a GMK-zást István még korábban, 1983 augusztusában indította el első GMK-ját − az országban is az elsők között, a Volánnál abszolút elsőként %KA%

Ormos István alighanem a fél életét a Zay utcában töltötte, bár cégük idén 30 éves, társával, Hámori Lászlóval néhány évvel korábban kerültek az óbudai 3. számú Volán üzemigazgatósághoz, a GMK-zást István még korábban, 1983 augusztusában indította el első GMK-ját − az országban is az elsők között, a Volánnál abszolút elsőként

A Duna Autó jogelődje már 1989-ben is ugyanazon a 4,5 hektáros óbudai, a Zay utca, Kunigunda útja, Szőlőkert utca és Fehérítő utca által határolt területen indult, ahol ma is tevékenykedik. Ezt a telepet egyébként 1964-ben a Volán hozta létre, autóbuszok és teherautók javítására.

%KA%A valahai volántelep 4,5 hektáros területe már a kezdetekkor adott volt, a kezdeti beépítettségnek azonban csaknem háromszorosára nőttek mára, a telek kihasználhatóságát már tavaly elérték az újabb és újabb szalonok által%KA%

A valahai volántelep 4,5 hektáros területe már a kezdetekkor adott volt, a kezdeti beépítettségnek azonban csaknem háromszorosára nőttek mára, a telek kihasználhatóságát már tavaly elérték az újabb és újabb szalonok által

„Amikor a hajdani volántelepből létrehoztuk az első autókereskedésünket, még csak álmunkban mertünk ábrándozni arról a sikerről, ami most a 30 éves Duna Autó Zrt.-t övezi. Mitsubishi haszongépjármű értékesítési pontból az ország legnagyobb, 18 márkát és 21 márkaszervizt felvonultató kereskedelmi bázisává nőttük ki magunkat, ami igazi sikersztori. Egyetlen titkunk a munka – a folyamatos, tisztességes, odafigyeléssel végzett munka, amit elkötelezett szakembereink végeznek. A piaci trendeket és a vevői igényeket szem előtt tartva szeretnénk tovább építkezni, hogy sikeres éveink számát még tovább növelhessük. Ez a siker azonban nem jöhetett volna létre ügyfeleink bizalma nélkül. Boldogsággal és büszkeséggel tölt el, hogy a 30 év alatt több, mint 60 000 új autót értékesítettünk és közel 600 000 autó fordult meg szervizeinkben. Ügyfélkörünk folyamatosan bővül, és az újak mellett vannak olyan partnereink is, akik a kezdetek óta, azaz 30 éve velünk vannak, minket választanak. Legyen szó új autó vásárlásáról, szervizről, autóbérlésről vagy -mentésről, esetleg karambolos javításról. Születésnapunk a legjobb alkalom arra, hogy megajándékozzuk a lojalitást, ezért több akcióval, garantált ajándékkal, nyereménysorsolással készülünk idénre. A jövőben pedig ugyancsak készséggel állunk ügyfeleink rendelkezésére. Mert nekünk, ahogyan szlogenünk is mondja, az autó bizalmi kérdés!”

%KA%Ormos István kitartó munkával közel 3 évtizeden át irányította és építette társával, Hámori Lászlóval a birodalmat, az elmúlt években azonban egyre inkább visszavonulnak a cég vezetésétől, mint mondja, ma már az a célja, hogy lássa, nélkülük is képes jól működni a cég%KA%

Ormos István kitartó munkával közel 3 évtizeden át irányította és építette társával, Hámori Lászlóval a birodalmat, az elmúlt években azonban egyre inkább visszavonulnak a cég vezetésétől, mint mondja, ma már az a célja, hogy lássa, nélkülük is képes jól működni a cég

Ormos úr nem a levegőbe beszél azzal, hogy sikereik alapja a munka. 30 évvel ezelőtt még Kamaz, Liaz és Star teherautók szervizelésével kezdték az ipart, majd a Mitsubishi (Canter) tehergépkocsik szervizelési és értékesítési jogait, valamint a Volvo kamionok szervizelési jogait is elnyerték, 1991-től ezek szervizelése egy csarnokban ment. Aztán kemény munkával újabb és újabb márkák képviseleti jogait nyerték el. A teljesség igénye nélkül 1993-ban jött a Nissan, 1994-ben a Mitsubishi személyautók értékesítése és szervizelése, az ezredforduló után a SEAT, a Skoda, a Volvo személyautók és a Subaru képviselete, 2006-ban a Honda és a Renault, rá egy évre a Kia és a Peugeot, 2008-ban a Suzuki, 2009-ben az Alfa Romeo, a Fiat és a Lancia, valamint az akkor még Weltauto néven futó (mára Das WeltAuto) minősített használtautó-program, 2014-ben a Hyundai, majd 2015-ben a Lada, 2016-ben a Kamaz forgalmazás. Tavaly újranyitotta Renault-szalonját a Duna Autó, immár a Dacia kínálatával együtt, idén pedig az ország első Cupra szalonja nyílt a Duna Autónál, valamint a Volkswagen haszonjárművek szervize a Haszongépjármű Centrumban.

%KA%A Duna Autó hátsó szalonsora a Hondával indult, mára csak ott Volvo, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Peugeot, SEAT és Cupra, valamint külön tömbben Skoda szalonok is sorakoznak%KA%

A Duna Autó hátsó szalonsora a Hondával indult, mára csak ott Volvo, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Peugeot, SEAT és Cupra, valamint külön tömbben Skoda szalonok is sorakoznak

Ez a növekedés azt is magával hozta, hogy a kezdeti, 12,5 százalékosról a helyi szabályzás által engedélyezett maximális beépíthetőségig minden egyes négyzetmétert kihasználtak a valahai volántelepen, s így mára 18 autómárkát képvisel a Duna Autó, de ha külön nézzük az egyes márkák haszonjárműves üzletágait, akkor 21 brand említhető, a Das WeltAuto használtautó üzletág és a Haszongépjármű Centrum mellett. Mindez azt is magával hozta, hogy tárolási kapacitását (készletes autóit) ma már egy külső, budakalászi helyszínre telepítette a Duna Autó, ott még terjeszkedési lehetősége is bőven van, a 70 ezer négyzetméteres területből egyelőre 20 ezret használ csupán ki. Ami a jövőt illeti, Ormos úr és csapata bizakodó. Egyrészt a cég vezetése kapcsán, ugyanis ő már egyre inkább háttérbe vonul, s a céget leginkább az az igazgatótanács vezeti − tagjai között fiával, amelyre hamarosan teljes mértékben rá kívánja bízni az irányítást. Mint mondja, jó úton haladnak. Bizakodó a piaccal szemben is, hiszen idén több mint 6000 autót fognak értékesíteni, így a teljes autópiac mintegy 3 százalékát tudhatják majd magukénak. Ha csak azon márkákat nézzük, amelyekből ők is forgalmaznak (ez amúgy a piac felét jelenti), akkor 6 százalékos piacrészük adódik. Ráadásul úgy, hogy számos márkánál (például Honda, Lada, Mitsubishi, Nissan) 10 százalék fölötti piacrészük van. Ormos úr ezekre is büszke, de legalább ennyire a céges kultúrájukra, aminek része a saját étterem és az is, hogy van kellemes, árnyas zöld terület az Autóváros közepén. Kollégái szerint sokáig Ormos úr autója is a céges kultúra része volt: a három évtized alatt egy-egy Mitsubishi Galantot használt 12-15 éven át, megfelelő karbantartással, amíg a karosszéria bírta. Sokáig hű volt ahhoz a márkához, amivel kezdte az autókereskedést, ma persze már sűrűbben váltogat a mind több forgalmazott márka modelljei között, de megjegyzi, olyan kedvence már nincs, mint amennyire az általa is használt Galantokat, pláne a csak csodált Sigmákat és a Pajerókat szerette.

%KA%Idén az ország első Cupra szalonja is a Duna Autónál nyílt%KA%

Idén az ország első Cupra szalonja is a Duna Autónál nyílt

A vevők kapcsán viszont vannak kiemelt fontosságúak. „Erős a lokálpatriotizmusunk, a legfontosabbak számunkra azok a helyi, óbudai, budai, Pest megyei vevők, akik akár már három évtizede megbíznak bennünk. Ugyanakkor azzal, hogy egy telephelyen belül 18 márka kínálatát tudjuk bemutatni, akár távolabbról érkező magán- és céges vásárlók számára is érdekesek lehetünk, őket is szeretettel várjuk. Tudunk segíteni a villanyautók, illetve a nagycsaládos, 7-9 üléses modellek szerzési támogatása kapcsán, ahogyan szeptember 30-ig a Magyar Falu Program keretében meghirdetett falugondnoki buszok kapcsán is. Aki pedig e héten látogat el hozzánk, akár 25 százalékos kedvezménnyel adott modelleket is találhat, szülinapi hetünket pedig szombati családi napunk koronázza meg.” − fejti ki Ormos István. A családi nap ráadásul nem csak akkor érdekes, ha épp autót kívánunk venni, látható lesz a Swift Cup Europe-ban mérkőző Lengyel Ádám versenyautója és egy félbevágott Nissan Leaf villanyautó is, de a felnőtteket természetesen tesztvezetések, a gyerekeket különféle programok is várják. Meg persze nyeremények, ahogyan a Duna Autó ügyfeleit (legyen szó szervizelésről vagy autóvásárlásról) az egész jubileumi évben. Most viszont talán a legtöbb eséllyel juthatunk szervizkuponhoz, élményautózáshoz (Lengyel Ádámmal), autóvásárláshoz pedig akár 1 millió forintos kedvezményhez is. Igaz, a Duna Autó kedvezményei között azért máskor is akadnak bónuszok bőséggel.

%KA%Az irodaház még volán-örökség, de mint mindent, azt is többször modernizálták, mögötte nemrégiben parkot alakítottak ki%KA%

Az irodaház még volán-örökség, de mint mindent, azt is többször modernizálták, mögötte nemrégiben parkot alakítottak ki

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

Irány a Balaton! De merre?

Most már aztán tényleg megkezdődött a szezon, tömegek zarándokolnak vízközelbe, majd vissza a...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...

Izgalmasabb országúton autózni, mint autópályán, megérheti azt választani

Nem fontos a sokszor kaotikus M7-est választanunk, ha a Balaton partjára tartunk. Az országút...

Vállalható Astra 200 ezer forintért? Szétnéztünk az eladó rendőrautók között

Idén sem marad el a valahai rendőrautók árverése. Vajon lehet értelmes négykerekűt találni a...

Megtörtént eset: közúti veszélyeztetésből totálkár

Érdekes történet: a károsult maga határozhatta meg, hogy milyen jóvátételt kér attól, aki autójának...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

2 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

5 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

6 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Használtautó.hu

CHEVROLET SPARK 1.0 8V Elite Klíma

CHEVROLET SPARK 1.0 8V...

Ár: 625.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA Combi Scout 2.0 FSI

SKODA OCTAVIA Combi Sc...

Ár: 3.200.000 Ft

Évjárat: 2009 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW X6 xDrive35d Aut. 5 személyes

BMW X6 xDrive35d Aut....

Ár: 5.499.000 Ft

Évjárat: 2009 / 11

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!