0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Milyen esélyei vannak a 4 Ford GT-nek Le Mans-ban? 

50. évfordulóján négy Ford áll rajthoz a Le Mans-i futamon

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mind a négy autójával indulhat a Ford Chip Ganassi Racing, akik a GTE Pro győzelemre hajtanak júniusban, Le Mansban.

Négy túraautós legendával vág neki a Hosszútávú Túraautó Világbajnokságnak az amerikai bázisú Ford Performance

Négy túraautós legendával vág neki a Hosszútávú Túraautó Világbajnokságnak az amerikai bázisú Ford Performance

A Le Mans-i 24 órás verseny szervezője, az ACO megerősítette, hogy mind a négy Ford GT szerepelhet a 2016-os Le Mans-i futamon. Ez azért fontos, mert a verseny meghívásos, így csak a legjobb csapatok kerülhetnek be − a Ford régi sikerei és a mai ambíciói pedig nem garantálták hogy az új versenyautók meg is kapják a versenyengedélyt. A Ford számára ráadásul különleges év a 2016-os, hiszen pontosan ötven esztendővel ezelőtt egy legendás hármas befutóval mindhárom dobogós helyet megszerezte a Ford Le Mans-ban. Idén a Ford Chip Ganassi Racing készítette fel a Ford GT versenyautóit, amik június 18-19-én állnak rajthoz, céljuk pedig nem kisebb, mint győzelmet aratni a GTE Pro osztályban, a világ leghíresebb és legnehezebb hosszútávú futamán.

A 66-os és 67-es rajtszámú Ford GT-k az FIA Hosszútávú Világbajnokságon (FIA WEC) is részt vesznek, méghozzá ugyanezekkel a rajtszámokkal. A másik két autó az IMSA WeatherTechSportsCar bajnokságon versenyzik majd, ám a Le Mans idejére elhozzák őket az öreg kontinensre

A 66-os és 67-es rajtszámú Ford GT-k az FIA Hosszútávú Világbajnokságon (FIA WEC) is részt vesznek, méghozzá ugyanezekkel a rajtszámokkal. A másik két autó az IMSA WeatherTechSportsCar bajnokságon versenyzik majd, ám a Le Mans idejére elhozzák őket az öreg kontinensre

Erre komoly esélyük is van, hiszen egy csoda jött létre, mikor Ford Performance részleg megálmodta vadonatúj csúcstermékét, a Ford GT-t. A versenygép, csakúgy, mint utcai változata, fejlett aerodinamikai tényezőkkel rendelkezik, modern és könnyű karbonszálas anyagokból épült, valamint nagy teljesítményű és takarékos Ford EcoBoost motor dolgozik benne. Külön kiemelendő tény, hogy a Chip Ganassi Racing mindig komoly tényezőnek számított az amerikai gyorsasági világában. Ott vannak az amerikai F1-nek számító IndyCarban, a Nascarban, de még a Global Rallycross sorozatban is. Pilóta fronton sem bízzák a véletlenre. Az FIA WEC-re például nem kisebb neveket szerződtettek, mint Marino Franchitti, Stefan Mücke, Oliver Pla és a négyszeres WTCC bajnok Andy Priaulx. Mindannyian legendás túraautósok.

A Daytonai 24 óráson debütált versenypályán a Ford GT, nem túl jó eredményekkel A Daytonai 24 óráson debütált versenypályán a Ford GT, nem túl jó eredményekkel

A Daytonai 24 óráson debütált versenypályán a Ford GT, nem túl jó eredményekkel

Ezek tudatában a világ legkeményebb hosszútávú futamán is magabiztosan szállhat küzdelembe a GT-osztály krémjével a Ford, ahol nem kisebb gyártók lesznek az ellenfelek, mint a Ferrari, a Corvette, a Porsche és az Aston Martin. Azonban a két Amerikában versenyző Ford GT már bemutatkozott a Daytonai 24 óráson is, ami legalább akkora presztízsértékkel bír, mint Le Mans, ráadásul imádják a profi csapatok, hiszen jó bemelegítés Le Mansra és a hosszútávú bajnokságokra. Itt nem alakított nagyot a két GT, kategóriájuk 7. és 9. helyét hozták el.

Végezetül pedig íme a Ford Performance kisfilmje a visszatérés kapcsán:

Ez is érdekes lehet:
 

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Megtörtént eset: közúti veszélyeztetésből totálkár

Érdekes történet: a károsult maga határozhatta meg, hogy milyen jóvátételt kér attól, aki autójának...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Egükém írta: 2016 február 13., szombat 18:30:50

Mint szálasinak a népbíróságon.......

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kellemes meglepetést okoztak az első kilométerek az új Ford Pumával

Élmény SUV - Ford Puma menetpróba

11 órája – Újdonság

Jól csengő nevet választott a Ford a legújabb szabadidő-autójának, amellyel a B-szegmensben indulnak harcba a vásárlók kegyeiért. A hangzatos névvel azonban nem elégedtek meg a kékoválos márkánál, a mérnökök keményen ráfeküdtek a praktikumra is.


Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

2 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

4 napja – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.5 TDCI Titanium Navi-Tempomat-Digit Klima-Automata Beparkolás

FORD FOCUS 1.5 TDCI Ti...

Ár: 3.099.000 Ft

Évjárat: 2015 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD S-MAX 2.0 TDCi Titanium DPF

FORD S-MAX 2.0 TDCi Ti...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2006 / 7

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FORD FIESTA 1.5 EcoBoost ST AKÁR NYÍLT V. LÍZINGRE!

FORD FIESTA 1.5 EcoBoo...

Ár: 8.190.000 Ft

Évjárat: 2019

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!