0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Felkapcsolják a villanyt! Íme a Toyota 5 éves terve

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

·

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték, milyen modellekkel, miként képzelik el a közeljövőt.

%KA%Ötéves terv nem csak a KGST-ben létezett, a japánoknál is van, a Toyota az Amszterdamban rendezett Kenshiki Forumon mutatta be az övét%KA%

Ötéves terv nem csak a KGST-ben létezett, a japánoknál is van, a Toyota az Amszterdamban rendezett Kenshiki Forumon mutatta be az övét

Toyota Kenshiki Forum – ezen a néven tartotta az elkövetkezendő 5 évének bemutatására szolgáló eseményét a japán márka Amszterdamban. A Kenshiki japán szó, bepillantást, megértetést jelent, ezeket a célokat szolgálta a meglehetősen tömény esemény, ahol összesen 5 előadásban hallhattuk, milyen eszközökkel, milyen modellekkel kívánja a tavalyi, már 1,089 milliós, 5,3 százalékos világpiaci részesedést jelentő eladását csaknem 30 százalékos növeléssel, 1,4 milliósra növelni a cég.

%KA%Kitiltják Európa nagyvárosaiból a dízeleket? Persze nem a legfrissebbeket, de a Toyota mégis örül, mert a hibridekből a tizenéveseket sem vegzálják, a vevők is szeretik, hiszen tartósak és már felénk is megfizethetők%KA%

Kitiltják Európa nagyvárosaiból a dízeleket? Persze nem a legfrissebbeket, de a Toyota mégis örül, mert a hibridekből a tizenéveseket sem vegzálják, a vevők is szeretik, hiszen tartósak és már felénk is megfizethetők

A Toyota – 1997-ben – az első Prisusszal kezdett hibridesítése most tűnik igazán beérettnek, mivel ma már európai értékesítésének 60 százalékát a hibridek adják (a Lexusnál 96%). A Toyota röhögve mondja azt, hogy üdvözli és betartja a 2021-re célul tűzött és később tovább szigorodó emissziós szintet. Ehhez persze jelentősen elektromosítja palettáját.

2025-ig, azaz az elkövetkezendő 5 évben 25 frissített vagy teljesen új hibrid modell mellett évente legalább egy plug-in hybrid és összesen legalább 10 emissziómentes modellt ígér a Toyota.

Utóbbiak közé nem csak a teljesen elektromos, hanem az üzemanyagcellás modellek értendők. Nem mellesleg mindből érkezik már idén is egy-egy, s ezeket láthattuk, tapinthattuk is.

%KA%Dr. Johan van Zyl − a Toyota Motor Europe elnöke sok más mellett büszkén hangoztatta, hogy az Európában eladott Toyoták 75 százaléka Európában is készül (ez jót tesz az áraknak), nem mellesleg már komplett modellváltások, új modellek is Európában, európai ízlés szerint készülhetnek%KA%

Dr. Johan van Zyl − a Toyota Motor Europe elnöke sok más mellett büszkén hangoztatta, hogy az Európában eladott Toyoták 75 százaléka Európában is készül (ez jót tesz az áraknak), nem mellesleg már komplett modellváltások, új modellek is Európában, európai ízlés szerint készülhetnek

Jelen volt az új, a Prius IV-ben debütált és a Corollában valamint az aktuális RAV4-ben is szolgáló, negyedik generációs hibrid rendszert alkalmazó Yaris, a 65 kilométeres WLTP szerinti elektromos hatótávot adó plug-in hybrid RAV4, a konszern első – európai piacon is megjelenő – elektromos autója, a 400 kilométeres (NEDC) hatótávval kecsegtető Lexus UX 300e és a második generációs Mirai is. Mind a Toyota moduláris, TNGA platformjára épülnek, ahogyan a ma kapható autóik fele is, 2025-re a Toyoták 90 százalékban ezen – bármilyen hajtásláncot és hajtásmódot támogató – építőkészleten érkezik majd. Ha már százalékok: a Toyota számításai szerint 2025-re eladásainak 70 százalékát fogják adni a hibridek, ami önmagában is jelentős előrelépés a nem mellesleg ma is piacvezető bázishoz mérten, de további 10-10 százalék lesz a plug-in hybrid és zéró emissziós (elektromos és üzemanyagcellás) modelleké, s bizony csupán 10 százalék marad majd a csupán belső égésű motoros modellek piacrésze.

%KA%A Toyota 2025-re prognosztizált európai hajtáslánc-megoszlása: csupán 10 százalékot adnak a kizárólag belső égésű motoros autóknak, ugyanennyit a (helyi szinten) emissziómenteseknek és a plug-in hybrideknek, a legnagyobb részt a hibridek adják majd − kevéssé meglepő módon, hiszen Nyugat-Európában ez már ma is így van%KA%

A Toyota 2025-re prognosztizált európai hajtáslánc-megoszlása: csupán 10 százalékot adnak a kizárólag belső égésű motoros autóknak, ugyanennyit a (helyi szinten) emissziómenteseknek és a plug-in hybrideknek, a legnagyobb részt a hibridek adják majd − kevéssé meglepő módon, hiszen Nyugat-Európában ez már ma is így van

Mit tud az új Yaris, mit tudni az annak alapjain várható új SUV modellről és a GR Yarisról, milyen a második generációs Mirai, a plug-in hybrid RAV4, az elektromos Lexus UX 300e, mit tartogat a Toyota sportvonala a Gazoo Racing által, milyen autómegosztásokat kínál a Toyota Kinto almárkája és milyen jövőautót képzelnek el a japánok a Lexus LF30 electrified által 2030-ra? Maradjatok velünk, hamarosan mutatjuk őket testközelből!

%KA%Az autók zöme legalább részint elektromos lesz, és persze jönnek a hálózatba kapcsolt, önvezető autók, amelyek okos rendszereikkel a megoszthatóságot, a jobb kihasználást, a költséghatékonyságot és a környezetvédelmet is magukkal hozzák%KA% %KA%Az autók zöme legalább részint elektromos lesz, és persze jönnek a hálózatba kapcsolt, önvezető autók, amelyek okos rendszereikkel a megoszthatóságot, a jobb kihasználást, a költséghatékonyságot és a környezetvédelmet is magukkal hozzák%KA%

Az autók zöme legalább részint elektromos lesz, és persze jönnek a hálózatba kapcsolt, önvezető autók, amelyek okos rendszereikkel a megoszthatóságot, a jobb kihasználást, a költséghatékonyságot és a környezetvédelmet is magukkal hozzák

%KA%A Toyota új csúcsmodellje a Mirai: 30 százalékkal növelt, több mint 500 kilométeres hatótávval jön az üzemanyagcellás jövőautó második generációja%KA%

A Toyota új csúcsmodellje a Mirai: 30 százalékkal növelt, több mint 500 kilométeres hatótávval jön az üzemanyagcellás jövőautó második generációja

Ez is érdekes lehet:
 

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

22 órája – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

2 napja – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

2 napja – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA J J 1.6 16V. MO-i. 1 tulaj

OPEL ASTRA J J 1.6 16V...

Ár: 3.800.000 Ft

Évjárat: 2018

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MINI MINI ONE szervízkönyv. klíma

MINI MINI ONE szervízk...

Ár: 1.600.000 Ft

Évjárat: 2010

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLK 200 Kompressor Avantgarde (Automata) 129.000 KM. GYÁRI FÉNYEZÉS

MERCEDES-BENZ CLK 200...

Ár: 1.899.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!