0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ikarusok, a BKV régi és új büszkeségei 

A BKV kelenföldi autóbuszgarázsában néztük meg a cég két nosztalgiabuszát

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Ikarus 260-ast mindenki ismeri, aki az elmúlt negyven évben Budapesten buszozott, na de a ritka, kísérleti csuklós 284-es más tészta.

A megsötétedett szélű fénykép készülhetett volna negyedszázada is, de ez a két különleges nosztalgiajármű most is itt van velünk, hogy jövő tavasszal városi retro kirándulásokra vigyen

A megsötétedett szélű fénykép készülhetett volna negyedszázada is, de ez a két különleges nosztalgiajármű most is itt van velünk, hogy jövő tavasszal városi retro kirándulásokra vigyen

Rendszeres olvasóink péntek lévén valami használttesztet várhattak, de ma egészen más világba viszünk, a BKV legpatinásabb buszgarázsába, ahol két nosztalgiabuszt is megnézhettünk. A BKV elődje a BSzKRt. még a harmincas években határozta el, hogy a folyamatosan növekvő igények kielégítésére buszgarázst épít. Az építészeti szempontból is érdekes csarnokban a háborús idők miatt először villamosok pihentek, végül 1949-ben indult be a munka az akkor Fürst Sándor Autóbusz Állomás nevű telephelyen. A kelenföldi autóbuszgarázst ma is Fürstnek becézik a buszos és a BKV-s zsargonban, de a dél-budai agglomerációban mozgók talán nem is tudják, hogy a telephelyen milyen kincseket gondoznak, és mekkora munka folyik.

Csendélet a BKV kelenföldi járműtelepén. A reggeli csúcs után néhány busz már visszajött vonalról, ezért az udvar telítődik. Bent a műhelyben a nagyüzem éjszaka megy, de ezt az egykedvű budai hegyek már rég jól tudják

Csendélet a BKV kelenföldi járműtelepén. A reggeli csúcs után néhány busz már visszajött vonalról, ezért az udvar telítődik. Bent a műhelyben a nagyüzem éjszaka megy, de ezt az egykedvű budai hegyek már rég jól tudják

A Budaörsi út tőszomszédságában fekvő buszgarázs sokat változott az idők során, de elhivatott és tettre kész szakembergárdáját máig megtartotta. Így történhetett meg az is, hogy a kelenföldiek révén buszgyártóvá nemesedett a BKV. A korábbi egyeduralkodó közlekedési vállalat mára visszalépett a szolgáltatók egyikévé, és arra kényszerült, hogy a főváros, mint megrendelő kegyeiben járjon.

Temérdek ezekhez hasonló történelmi és technikatörténeti fotó díszíti a garázs folyosóit. Van is mire büszkének lenni a múltból és a jelenből is Temérdek ezekhez hasonló történelmi és technikatörténeti fotó díszíti a garázs folyosóit. Van is mire büszkének lenni a múltból és a jelenből is

Temérdek ezekhez hasonló történelmi és technikatörténeti fotó díszíti a garázs folyosóit. Van is mire büszkének lenni a múltból és a jelenből is

A tömegközlekedést koordináló BKK szempontjai szerint így komoly piaci verseny alakult ki. A BKV új és használt buszok beszerzése mellett a régiek komplett felújítását is simán megoldja itt, házon belül, de a legérdekesebb a PKD (partly knocked down) gyártás. Az Ikarus V127-esek karosszériája készen érkezik és itt a telepen, a BKV szakemberei végzik a gépészeti elemek beszerelését és az utastér kialakítását, azaz a teljes végszerelést.

A hangár egyik felében épülnek a PKD buszok. Ha meg nem, akkor régiek nagyjavítását végzik ezeken az állásokon A hangár egyik felében épülnek a PKD buszok. Ha meg nem, akkor régiek nagyjavítását végzik ezeken az állásokon A hangár egyik felében épülnek a PKD buszok. Ha meg nem, akkor régiek nagyjavítását végzik ezeken az állásokon

A hangár egyik felében épülnek a PKD buszok. Ha meg nem, akkor régiek nagyjavítását végzik ezeken az állásokon

Cummins motor Allison váltóval kerül a PKD buszokba. A képeken látszik az üres motortér és kasztni, ahol a vezetőülés még csak egy provizórikusan odarakott szék Cummins motor Allison váltóval kerül a PKD buszokba. A képeken látszik az üres motortér és kasztni, ahol a vezetőülés még csak egy provizórikusan odarakott szék Cummins motor Allison váltóval kerül a PKD buszokba. A képeken látszik az üres motortér és kasztni, ahol a vezetőülés még csak egy provizórikusan odarakott szék

Cummins motor Allison váltóval kerül a PKD buszokba. A képeken látszik az üres motortér és kasztni, ahol a vezetőülés még csak egy provizórikusan odarakott szék

Az új beszerzések folyamatban vannak, de a társaság buszparkja valóban még mindig elég koros. A pár évvel ezelőtti mélypont után mára a műszaki meghibásodások miatti járatkimaradások számát az elérhető minimálisra sikerült csökkenteni. Kelenföldről elkerültek az alacsonypadlós Ikarus 412-esek, de a midi méretű 405-ösök még ma is közelednek, így a két neuralgikus pontból az egyik megmaradt. A rossz konstrukció mellett az is nehezít a napi fenntarthatóságukon, hogy a nyolc évre tervezett üzemnek közel a háromszorosát is megfutotta már némelyik példány.

A régebbi buszok napi karbantartása nem kis feladat. A képen egy halom új és használt felni, illetve az éppen folyamatban lévő takarítás. Hiába nem hiszik, rendszeres a beltér tisztítása és a rongálás elleni kezelése, ha kell, helyreállítása A régebbi buszok napi karbantartása nem kis feladat. A képen egy halom új és használt felni, illetve az éppen folyamatban lévő takarítás. Hiába nem hiszik, rendszeres a beltér tisztítása és a rongálás elleni kezelése, ha kell, helyreállítása A régebbi buszok napi karbantartása nem kis feladat. A képen egy halom új és használt felni, illetve az éppen folyamatban lévő takarítás. Hiába nem hiszik, rendszeres a beltér tisztítása és a rongálás elleni kezelése, ha kell, helyreállítása

A régebbi buszok napi karbantartása nem kis feladat. A képen egy halom új és használt felni, illetve az éppen folyamatban lévő takarítás. Hiába nem hiszik, rendszeres a beltér tisztítása és a rongálás elleni kezelése, ha kell, helyreállítása

Tipikus hiba volt a 400-as sorozat (a 415 a szóló, a 435 a csuklós változat) váztörése, ami egyfelől típushiba, másfelől a rémes fővárosi utak és a hangsúlyozott túlhordás sem segített rajtuk. Az új járművek beszerzésének forráshiánya kényszerhelyzetbe hozta a társaságot, így a szolgáltatáshoz szükséges járműparkot részint az Ikarusok felújításával, részint használt buszok beszerzésével tudták biztosítani. Megéri a kevésbé rossz állapotban lévő kocsikra rákölteni, hiába nem alacsonypadlósak. A padlószint magasságára meg az a megoldás, hogy vegyesben járnak az újabb, akadálymentes társaikkal, így a legtöbb viszonyalt járható kerekesszékkel is.

A legviccesebb jármű talán ez a nyitott rakfelületű Balkancar teherszállító. Teljesen elektromos üzemű, azaz nulla helyi emissziójú. Platóján a nagy vasak indítási segédletéhez használt aksik A legviccesebb jármű talán ez a nyitott rakfelületű Balkancar teherszállító. Teljesen elektromos üzemű, azaz nulla helyi emissziójú. Platóján a nagy vasak indítási segédletéhez használt aksik

A legviccesebb jármű talán ez a nyitott rakfelületű Balkancar teherszállító. Teljesen elektromos üzemű, azaz nulla helyi emissziójú. Platóján a nagy vasak indítási segédletéhez használt aksik

Az előtérben a legújabb Karsan Atak midibuszok, mögöttük a 260-as és az első csuklós Ikarus, a szintén legendás és szintén nosztalgiaflottás 180-as orra látszik

Az előtérben a legújabb Karsan Atak midibuszok, mögöttük a 260-as és az első csuklós Ikarus, a szintén legendás és szintén nosztalgiaflottás 180-as orra látszik

Az Ikarus 200-as szériájáról tudni illik, hogy hazának egyik exportslágereként eljutott több földrészre és ezerszámra készült példányai közül jó pár ma is szolgálatban van. A BKV egyes vonalain is járnak még, de Kelenföldön már csak pár kivételes példány van belőlük. Az egyikről már írtunk korábban, az azóta nosztalgiajáratokat vivő 260-as viszont társaival ellentétben nem az utolsókat rúgja, hanem tudatosan rendbe rakták, hogy megmaradjon az utókornak. Igaz, ami igaz, minden buszrajongó be kell ismerje, hogy a hangos és szinte komfort nélküli, durván kormoló típus ma már nem való a napi használatra. A BKV is szeretné minél előbb kiváltani a nehezen mozgó utasok szempontjából legrosszabb típust. Mindezek azonban megférnek amellett a törekvés mellett, hogy szép korai példányaiból megbecsült veterán lehessen.

Ilyen régi és mégis ilyen egészséges kiállású 260-ast talán gyerekkoromban láttam utoljára. A felújítás egyben restaurálást is jelentett, mindene eredeti és korhű, mint amikor 1981-ben forgalomba állt

Ilyen régi és mégis ilyen egészséges kiállású 260-ast talán gyerekkoromban láttam utoljára. A felújítás egyben restaurálást is jelentett, mindene eredeti és korhű, mint amikor 1981-ben forgalomba állt

A korabeli oktatófilmben a BKV-nak gyártott 260-asok, Prága 2M70 típusú automataváltójának helyes használatán túl a technika működéséről is képet kaphatunk. Az archív videóban jól látszik a 260-asok régebbi fajta kormánya és az egyrészes műszerfal is.

Mint ez a darab is, ami 1980-ban épült és 1981 elején vette állományba a Cinkota garázs GE 06-71-es forgalmi rendszámmal. A fehér alapon fekete rendszámokra való áttérés miatt új rendszámot kapott, a BU 06-71-et. Jó tíz év szolgálat után ezt is kivonták a szolgálatból, hogy vidékre eladják, de a bontással végződő tipikus sors helyett ezt a példányt felújították és ismét forgalomba állították a BKV-nál. Közben az üzemben tartáshoz elengedhetetlen cserék miatt egyre inkább elvesztette korhű megoldásait. Egy időben a mindenkori Ikarusszal szorosan együttműködő BKV-nál is több kísérlet folyt, így kapott ez a busz a gyári hátsó helyett a tető felé kivezetett kipufogót.

A klasszikus feliratokat is reprodukálni kellett. Még szerencse, hogy akad olyan régi szaki, aki anno új korukban is dolgozott ezeken a 200-asokon A klasszikus feliratokat is reprodukálni kellett. Még szerencse, hogy akad olyan régi szaki, aki anno új korukban is dolgozott ezeken a 200-asokon A klasszikus feliratokat is reprodukálni kellett. Még szerencse, hogy akad olyan régi szaki, aki anno új korukban is dolgozott ezeken a 200-asokon

A klasszikus feliratokat is reprodukálni kellett. Még szerencse, hogy akad olyan régi szaki, aki anno új korukban is dolgozott ezeken a 200-asokon

A régifajta kerék, ráncajtó és hátul középen kivezetett kipufogó jellemzik ezt a korai példányt A régifajta kerék, ráncajtó és hátul középen kivezetett kipufogó jellemzik ezt a korai példányt A régifajta kerék, ráncajtó és hátul középen kivezetett kipufogó jellemzik ezt a korai példányt

A régifajta kerék, ráncajtó és hátul középen kivezetett kipufogó jellemzik ezt a korai példányt

Aktív élete során tartozott a Récsei és a Dél-Pesti garázshoz is. Mivel ő volt az első BKV busz, ami két évtizede üzemelt, így ünnepélyesen kidekorálták. Oldalán akkoriban még nem volt ciki a felirat, hogy "Napsütésben, hóban, sárban, 20 éve állok az utasok szolgálatában". Azóta persze sok minden megváltozott és a járműpark kora is megnőtt. 2001-ben végleg törölték az állományból és 12 évet állt a szabad ég alatt egy telephelyen, míg végül két éve itt Kelenföldön újították fel a mai állapotára, és egyben minden részletét az újkori eredetire állítottak vissza.

A fülke és a beltér is nagyon szép lett. Egykori 06-71-es számát is visszapingálták a megfelelő helyre A fülke és a beltér is nagyon szép lett. Egykori 06-71-es számát is visszapingálták a megfelelő helyre A fülke és a beltér is nagyon szép lett. Egykori 06-71-es számát is visszapingálták a megfelelő helyre

A fülke és a beltér is nagyon szép lett. Egykori 06-71-es számát is visszapingálták a megfelelő helyre

A műszerfal jobb oldalán az ajtónyitó gombok és a Praga váltó gombjai. Itt a hátramenetet már nem Z jelöli, így jön ki a B, R, I, II, A, N gombsor. Az indítás gombos,a  gyújtást szabványos Bosch kulccsal adhatjuk rá, ha meg valami nem működik, térdmagasságban ellenőrizhetjük a biztosítékát A műszerfal jobb oldalán az ajtónyitó gombok és a Praga váltó gombjai. Itt a hátramenetet már nem Z jelöli, így jön ki a B, R, I, II, A, N gombsor. Az indítás gombos,a  gyújtást szabványos Bosch kulccsal adhatjuk rá, ha meg valami nem működik, térdmagasságban ellenőrizhetjük a biztosítékát A műszerfal jobb oldalán az ajtónyitó gombok és a Praga váltó gombjai. Itt a hátramenetet már nem Z jelöli, így jön ki a B, R, I, II, A, N gombsor. Az indítás gombos,a  gyújtást szabványos Bosch kulccsal adhatjuk rá, ha meg valami nem működik, térdmagasságban ellenőrizhetjük a biztosítékát

A műszerfal jobb oldalán az ajtónyitó gombok és a Praga váltó gombjai. Itt a hátramenetet már nem Z jelöli, így jön ki a B, R, I, II, A, N gombsor. Az indítás gombos,a gyújtást szabványos Bosch kulccsal adhatjuk rá, ha meg valami nem működik, térdmagasságban ellenőrizhetjük a biztosítékát

Ebben még a Rába D2156 kódú sorhatos motorja turbó nélkül 192 lóerőt és 696 Nm nyomatékot ad. Ez nem kevés, ahogy a 10,35 literes lökettérfogat sem, de a kilenc tonnás önsúlyhoz kell is az erő. 1976-tól már ezzel a háromrészes műszerfallal készültek a 200-asok, de a korai példányok jellegzetességei közül ezen is ott a négyrészes ráncajtó és a jellegzetes formájáról felismerhető Trilex kerék. Pontosabban ez nem is a háromrészes Trilex, hanem az arra nagyon hasonlító SZU-híd becenevű megoldás. Belsejében a fehér korlát és a barna műbőr kárpit, valamint a műszerpult műfa burkolata teszi teljessé a múltidéző hangulatot.

Az egyik padlórekeszből a Rába motort, a másikból meg a Praga 2M70-est kukkolhatjuk. A 260-as vele lett a főváros első automataváltós busza, ezzel nagyban javult a járművezetők kényelme és egyben a biztonság is − hiszen egy kéz szabadon maradt Az egyik padlórekeszből a Rába motort, a másikból meg a Praga 2M70-est kukkolhatjuk. A 260-as vele lett a főváros első automataváltós busza, ezzel nagyban javult a járművezetők kényelme és egyben a biztonság is − hiszen egy kéz szabadon maradt

Az egyik padlórekeszből a Rába motort, a másikból meg a Praga 2M70-est kukkolhatjuk. A 260-as vele lett a főváros első automataváltós busza, ezzel nagyban javult a járművezetők kényelme és egyben a biztonság is − hiszen egy kéz szabadon maradt

Amíg a 260-as évjárati sajátosságain túl viszonylag egyszerű eset, addig a ma is közlekedő 280-asra csak jellegében hasonító 284-es egy külön világ. Ez is csuklós, ez is négyajtós, de teljesen más a műszaki kialakítása, így a beltere is eltér a megszokottól és hosszabb is 140 centiméterrel. A 284-es ugyanis 76 centis padlómagasságú, ami ha messze is van az alacsonytól, de jobb komfortot ad a 92 centi magas 260-asnál és 280-asnál. Ennél is nagyobb érdekesség, hogy itt a csukló utáni rész nem utánfutó, hanem oda került a motor és a váltó is, így ez már az újabb buszoktól ismert tolócsuklós megoldású.

17,9 méteres hosszával és 46 ülő-, 138 állóhelyes befogadóképességével nem kis darab a 284-es

17,9 méteres hosszával és 46 ülő-, 138 állóhelyes befogadóképességével nem kis darab a 284-es

Ez már bolygóajtós, de a hátsó szimpla szárny nem igazán passzol a budapesti utasforgalomhoz. Mindez nem baj, hiszen igazából ez egy kísérleti széria volt Ez már bolygóajtós, de a hátsó szimpla szárny nem igazán passzol a budapesti utasforgalomhoz. Mindez nem baj, hiszen igazából ez egy kísérleti széria volt

Ez már bolygóajtós, de a hátsó szimpla szárny nem igazán passzol a budapesti utasforgalomhoz. Mindez nem baj, hiszen igazából ez egy kísérleti széria volt

Kísérleti darabnak indult, amivel a későbbi 435-ös szériát készítette elő az Ikarus. A BKV állományában is volt egy ilyen, de az a példány már rég az enyészeté. Egy ex pécsi, a VT-Transmant is megjárt példánya viszont ma is itt van, már kék-szürke, klasszikus BKV színekben, hogy a nosztalgiaflottát gazdagítsa. Ezt már turbós Rába motor hajtja, és a vezetők beszámolója szerint a szervokormánya is fittebb a régebbi 260-asénál. Pár év múlva már nem csak a a buszőrülteknek és a hazai motorizáció megszállottjainak lesz érdekes, hanem minden egykori utas nosztalgiával fog visszagondolni rá. És a legjobb, hogy a BKV rendszeres fotós túrái és tematikus programjai mindenki számára elérhetővé teszik a múltidézést. Jövő tavasztól a 284-es is beáll a 260-as mellé a szervezett időutazások idejére.

Elöl nincs semmi durva eltérés, nem úgy hátul. A 284-es az akkori sztenderdek szerint zsúfolt motorteret kapott, a mai új buszokhoz képest meg őstechnikát Elöl nincs semmi durva eltérés, nem úgy hátul. A 284-es az akkori sztenderdek szerint zsúfolt motorteret kapott, a mai új buszokhoz képest meg őstechnikát Elöl nincs semmi durva eltérés, nem úgy hátul. A 284-es az akkori sztenderdek szerint zsúfolt motorteret kapott, a mai új buszokhoz képest meg őstechnikát

Elöl nincs semmi durva eltérés, nem úgy hátul. A 284-es az akkori sztenderdek szerint zsúfolt motorteret kapott, a mai új buszokhoz képest meg őstechnikát

Ez is érdekes lehet:
 

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Ítélet született lézerblokkoló-ügyben

Mint az ismert, tavaly ősszel egy békéscsabai autóstól nem csak elkobozták lézerblokkolóját...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Idén töltötte be 30. életévét a Porsche 911 harmadik generációja

Már harmincadik életévét tapossa az a Porsche 911 generáció, amelyben először megjelent az összkerékhajtás...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (21 db)

Kempelen írta: 2015 december 15., kedd 11:44:59
Ossian P.E. írta: 4 éve

Ezt a hozzászólást

a felhasználási feltételek megsértése miatt

Hollósy Balázs szerkesztő törölte

2015. december 15. 11:41-kor.


Előzmények megtekintése

Ezt a hozzászólást
a felhasználási feltételek megsértése miatt
Hollósy Balázs szerkesztő törölte
2015. december 15. 11:49-kor .

Ossian P.E. írta: 2015 december 15., kedd 11:39:47
Robert83 írta: 4 éve

Nincsenek illuzioim nyugi.

De erdekek azert ez a tema annyira hogy olvassak rola sokat.

Jo par ezer csalad megelheteset bistositotta az Ikarus es beszallitoi kore.

Ha megegyszer vegigolvasod amit irtam akkor a 4es szeriatol koncentralj jobban.

Es hidd el hogy az igenytelen buszokra is lett volna igeny Oroszok,Iran..,

Ahol meg tudtak volna szedni annyira magukat hogy a 4est teljesen befejezzek.

Uj tavolsagi helykozi turista buszok fejlesztesebe kezdjenek.

Csakhat valami mas kozbeszolt,nem az hogy elvesztettek a piac 90% a piacuk megvolt.

Az csak a szemfenyvesztes amibe sokan belenyugodnak.

Sajna volt jo par gyarunk amit egyszerubb volt leamortizalni majd eladni kulfoldieknek olcson.

Persze valakiknek megerte.Nem nekunk.


Előzmények megtekintése

Ezt a hozzászólást
a felhasználási feltételek megsértése miatt
Hollósy Balázs szerkesztő törölte
2015. december 15. 11:41-kor .

Vipo írta: 2015 december 03., csütörtök 13:19:14
csalfaromeo írta: 4 éve

Ezek szerint ködös a memóriád is...de ahogy a mellékelt ábra mutatja, én nem felejtettem el, mekkora ostobaságokat hordtál össze. A hajamat téptem...



És eléggé el vagy tévedve, kishaver...semmilyen felmenő-felemlegetés nem hangzott el, ne dühíts! Azt Kempelen szokta, és büszke is rá. Látom, jól megvagytok most is. Hasonszőrűek jól megértik egymást.:)



Vippy for president:)


Előzmények megtekintése

Igen, elég ködös a memóriám az idő előrehaladtával, úgyhogy meg is kérlek, hogy segíts nekem és tételesen sorold fel, hogy milyen tények és érvek mentén minősítetted ostobaságnak a lentebb megfogalmazott hozzászólásaimat?

És eléggé el vagy tévedve, kishaver...semmilyen felmenő-felemlegetés nem hangzott el, ne dühíts!

Te ugye most csak szívatsz és valójában nem vagy ilyen korlátolt gecibuta, hogy nem érted, hogy ezt a szót nem csak szó szerint szoktuk értelmezni?
De akkor leírom pontosabban, szájbarágósan: mindenkibe belekötsz, személyeskedsz, gyalázkodsz és provokálod - ha megszólítottak, ha nem - akinek egy kicsit is eltér a véleménye tiedtől.
Csak ennyiben különbözöl az ide író olvtársak 90%-ától.

Tudom, hogy neked az okoz örömet, ha foglalkoznak veled, és azért csinálod, és kértelek már nagyon sokszor, szépen és nyomatékosan is, hogy engem hagyj ki a játékból, de úgy látom, ennek a megértése meghaladja a szellemi képességeidet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 2015 december 03., csütörtök 12:47:24
Vipo írta: 4 éve

Mi soha nem vitáztunk, ahhoz legalábbis meg kellett volna ismernem az érdemi kifogásaidat a véleményemmel kapcsolatban, de te mindig csak a személyeskedésig jutsz és belém kötsz akkor is, mikor nem is neked reagálok, mint pl. az előbb...



Robert83 olvtárssal nem vagyunk a témában egy véleményen, mégsincs anyázás, hanem kulturált hangnemben beszélgetünk. Ezt lehet vitának nevezni, ellenben amit te művelsz itt, azt a legkevésbé sem.


Előzmények megtekintése

Ezek szerint ködös a memóriád is...de ahogy a mellékelt ábra mutatja, én nem felejtettem el, mekkora ostobaságokat hordtál össze. A hajamat téptem...

És eléggé el vagy tévedve, kishaver...semmilyen felmenő-felemlegetés nem hangzott el, ne dühíts! Azt Kempelen szokta, és büszke is rá. Látom, jól megvagytok most is. Hasonszőrűek jól megértik egymást.:)

Vippy for president:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 2015 december 03., csütörtök 10:01:56
csalfaromeo írta: 4 éve

"Tégy úgy, hallgass akkor a háztartástan-tanárodra, leszarom."



Ő is okosabb, mint te valaha leszel.:)



Nem csak, hogy én nem veszlek komolyan, hanem az is, akinek egy csöpp ész szorult a fejébe. Borzasztó alak vagy. Már rég vitáztunk, de ugyanaz a flótás vagy, mint a "Daewoo-k eltűntek"-érádban:)



Továbbra is tartsd dilettánsnak a nagy neveket, semmitérőnek a lexikonokat. Mert te vagy az ász, ezt mindenki vágja:)


Előzmények megtekintése

Mi soha nem vitáztunk, ahhoz legalábbis meg kellett volna ismernem az érdemi kifogásaidat a véleményemmel kapcsolatban, de te mindig csak a személyeskedésig jutsz és belém kötsz akkor is, mikor nem is neked reagálok, mint pl. az előbb...

Robert83 olvtárssal nem vagyunk a témában egy véleményen, mégsincs anyázás, hanem kulturált hangnemben beszélgetünk. Ezt lehet vitának nevezni, ellenben amit te művelsz itt, azt a legkevésbé sem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 december 03., csütörtök 09:53:57
Vipo írta: 4 éve

Leszarom a vélt "igazságodnak" tekintett személyeskedésedet. Nem kell, hogy komolyan vedd, mivel nem is neked írtam.



Szerintem te lepkézel, pedig azt a látszatot akarod kelteni folyamatosan, hogy "nagy" ember vagy, világmegváltó gondolatokkal. Munkádból adódóan neked legfeljebb arra lehetett rálátásod, hogy mennyire koszos valamelyik pesi aluljáró, mert ott sepregetsz. Aztán meg óriási pofával jössz ide szakérteni...



Maradjunk annyiban, hogy kettőnk közül nem nekem van szófosási kényszerem, Wikipédiából kimásolva, megmondva a frankót minden egyes cikk alatt. :)



Én inkább olyan szakértők véleményeire hallgatok, akiket elismernek.



Tégy úgy, hallgass akkor a háztartástan-tanárodra, leszarom.


Előzmények megtekintése

"hallgass akkor a háztartástan-tanárodra"
:-DDDDD

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 2015 december 03., csütörtök 09:48:04
Vipo írta: 4 éve

Leszarom a vélt "igazságodnak" tekintett személyeskedésedet. Nem kell, hogy komolyan vedd, mivel nem is neked írtam.



Szerintem te lepkézel, pedig azt a látszatot akarod kelteni folyamatosan, hogy "nagy" ember vagy, világmegváltó gondolatokkal. Munkádból adódóan neked legfeljebb arra lehetett rálátásod, hogy mennyire koszos valamelyik pesi aluljáró, mert ott sepregetsz. Aztán meg óriási pofával jössz ide szakérteni...



Maradjunk annyiban, hogy kettőnk közül nem nekem van szófosási kényszerem, Wikipédiából kimásolva, megmondva a frankót minden egyes cikk alatt. :)



Én inkább olyan szakértők véleményeire hallgatok, akiket elismernek.



Tégy úgy, hallgass akkor a háztartástan-tanárodra, leszarom.


Előzmények megtekintése

"Tégy úgy, hallgass akkor a háztartástan-tanárodra, leszarom."

Ő is okosabb, mint te valaha leszel.:)

Nem csak, hogy én nem veszlek komolyan, hanem az is, akinek egy csöpp ész szorult a fejébe. Borzasztó alak vagy. Már rég vitáztunk, de ugyanaz a flótás vagy, mint a "Daewoo-k eltűntek"-érádban:)

Továbbra is tartsd dilettánsnak a nagy neveket, semmitérőnek a lexikonokat. Mert te vagy az ász, ezt mindenki vágja:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 2015 december 03., csütörtök 09:29:50
csalfaromeo írta: 4 éve

Fájt az igazság, ugye? Arról van szó, hogy egyszerűen nem tudom ilyen butaságok után komolyan venni, amiket itt "szakértesz". Szerintem te lepkézel, pedig azt a látszatot akarod kelteni folyamatosan, hogy "nagy" ember vagy, világmegváltó gondolatokkal. Munkádból adódóan neked legfeljebb arra lehetett rálátásod, hogy mennyire koszos valamelyik pesi aluljáró, mert ott sepregetsz. Aztán meg óriási pofával jössz ide szakérteni...



Én inkább olyan szakértők véleményeire hallgatok, akiket elismernek. Te nem vagy köztük, és Camp Allen sincs. Mindez talán(talán?) nem véletlen:)


Előzmények megtekintése

Leszarom a vélt "igazságodnak" tekintett személyeskedésedet. Nem kell, hogy komolyan vedd, mivel nem is neked írtam.

Szerintem te lepkézel, pedig azt a látszatot akarod kelteni folyamatosan, hogy "nagy" ember vagy, világmegváltó gondolatokkal. Munkádból adódóan neked legfeljebb arra lehetett rálátásod, hogy mennyire koszos valamelyik pesi aluljáró, mert ott sepregetsz. Aztán meg óriási pofával jössz ide szakérteni...

Maradjunk annyiban, hogy kettőnk közül nem nekem van szófosási kényszerem, Wikipédiából kimásolva, megmondva a frankót minden egyes cikk alatt. :)

Én inkább olyan szakértők véleményeire hallgatok, akiket elismernek.

Tégy úgy, hallgass akkor a háztartástan-tanárodra, leszarom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 2015 december 03., csütörtök 09:25:23
Robert83 írta: 4 éve

Nincsenek illuzioim nyugi.

De erdekek azert ez a tema annyira hogy olvassak rola sokat.

Jo par ezer csalad megelheteset bistositotta az Ikarus es beszallitoi kore.

Ha megegyszer vegigolvasod amit irtam akkor a 4es szeriatol koncentralj jobban.

Es hidd el hogy az igenytelen buszokra is lett volna igeny Oroszok,Iran..,

Ahol meg tudtak volna szedni annyira magukat hogy a 4est teljesen befejezzek.

Uj tavolsagi helykozi turista buszok fejlesztesebe kezdjenek.

Csakhat valami mas kozbeszolt,nem az hogy elvesztettek a piac 90% a piacuk megvolt.

Az csak a szemfenyvesztes amibe sokan belenyugodnak.

Sajna volt jo par gyarunk amit egyszerubb volt leamortizalni majd eladni kulfoldieknek olcson.

Persze valakiknek megerte.Nem nekunk.


Előzmények megtekintése

Az oroszoknál a '90-es évek végén elvágtuk magunkat, és ezután már ők is inkább "házon belül" oldották meg a buszbeszerzést, vagy az Evobus ottani gyára vitte a megrendeléseket. Irán ellen a mai napig embargó van és csak most esik szó a feloldásáról.
A 400-as sorozat eleve zsákutca volt, azt hagyni kellett volna a fenébe. Egyrészt mert az ezredfordulóra már egy több mint 20 éves elavult konstrukció volt, másrészt mert drága és megbízhatatlan volt, több száz példány legyártása után is. Többek közt ezért is írtam, hogy az Ikarus nagy példányszámban képtelen volt korszerű és versenyképes buszokat előállítani.

a piacuk megvolt.

És ha szabad kérdeznem, hol? Skandináviában, ahova az Egyedi jobb években leszállíthatott akár 40 kocsit is Volvo/Scania alvázzal és gépészettel, a végén már úgy, hogy az Ikarus felirat rajta sem lehetett a buszokon?
Minden korábbi piacáról kiszorították a nyugati gyártók korszerűbb, a helyiek pedig olcsóbb buszokkal. A lengyeleknél ez duplán teljesült, ők a Solarisszal megcsinálták Közép-Európa XXI. századi Ikarusát a semmiből.
Megérni legfeljebb a nyugati konkurenciának érte meg, mert sikerült privatizálni a lehető legrosszabb kimenetelt biztosító kérőnek az Irisbusnak. Pedig jött volna a Volvo is, aki Szfehérvárra tette volna a teljes buszgyártó részlegét. Elzavarták, Lengyelországot választották, így pedig többek közt ennek is köszönhetően a törökök után ők Európa egyik legnagyobb autóbusz exportőre.

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 2015 december 03., csütörtök 09:17:32
Vipo írta: 4 éve

Ócska személyeskedés helyett néha megpróbálhatnál érveket is beszúrni az epehányásodba.

Szerencsére munkámból adódóan komoly rálátásom volt az Ikarusra és a magyar buszgyártásra már akkor, amikor te még legfeljebb a csattogós lepkét tologattad. Bár a viselkedésed alapján komoly kétségeim vannak afelől, hogy volt-e egyáltalán gyerekszobád.


Előzmények megtekintése

Fájt az igazság, ugye? Arról van szó, hogy egyszerűen nem tudom ilyen butaságok után komolyan venni, amiket itt "szakértesz". Szerintem te lepkézel, pedig azt a látszatot akarod kelteni folyamatosan, hogy "nagy" ember vagy, világmegváltó gondolatokkal. Munkádból adódóan neked legfeljebb arra lehetett rálátásod, hogy mennyire koszos valamelyik pesi aluljáró, mert ott sepregetsz. Aztán meg óriási pofával jössz ide szakérteni...

Én inkább olyan szakértők véleményeire hallgatok, akiket elismernek. Te nem vagy köztük, és Camp Allen sincs. Mindez talán(talán?) nem véletlen:)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota   Mirai

Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai

2 órája – Újdonság

Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!


Kellemes meglepetést okoztak az első kilométerek az új Ford Pumával

Élmény SUV - Ford Puma menetpróba

Tegnap – Újdonság

Jól csengő nevet választott a Ford a legújabb szabadidő-autójának, amellyel a B-szegmensben indulnak harcba a vásárlók kegyeiért. A hangzatos névvel azonban nem elégedtek meg a kékoválos márkánál, a mérnökök keményen ráfeküdtek a praktikumra is.


Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

3 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN TRANSPORTER T4 1.9 7DB 1H2 9

VOLKSWAGEN TRANSPORTER...

Ár: 585.000 Ft

Évjárat: 2000 / 3

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 5 2.0 TX Plus

MAZDA 5 2.0 TX Plus

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2009 / 7

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

AUDI Q7 50 TDI quattro Triptronic ic 7 üléses mo.-i

AUDI Q7 50 TDI quattro...

Ár: 21.200.000 Ft

Évjárat: 2019 / 8

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!