0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A Lamborghinik hallgatnak

Hogyan férhet össze a Lamborghini Asterion hibrid szupersportautó a márka múltjával?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Filozófiai változások egy cég életében, avagy hogyan lesz a legolajozottabb hajú macsóból környezettudatos izompacsirta? Tekintsünk kicsit más szemmel a Párizsi Autószalon egyik meglepetésére, a 900 lóerős hibrid Lamborghini Asterionra!

Ilyen a legújabb Lamborghini, a Párizsi Autószalonon debütált Asterion

Ilyen a legújabb Lamborghini, a Párizsi Autószalonon debütált Asterion

Mindenki, aki hajlamos az autózás legendáriumában elveszni, pontosan tudja, melyik traktorgyár gyártja a legbrutálisabb verdákat a föld kerekén. Aki tudja ezt, az azt is tudja, hogy gíni, nem dzsini. Sőt, azt is, hogy az említett traktorgyár tulajdonosa miért kezdett sportautógyártásba, ismeri a történetet arról, ahogy Ferruccio összeakasztotta bajszát Enzóval. bla bla bla...

Most szólok, nem fogok a dolgok közepébe vágni, szükségesnek érzem, hogy lassan fussunk neki a Lamborghini Asterionnak.

Az olasz koncepcióautó-láz egyik remeke. Mint fajtársai, ez is Gandini mester varázslata a Bertone műhelyben. Lamborghini Marzal 1967-ből, innen indul utazásunk az Asterion felé

Az olasz koncepcióautó-láz egyik remeke. Mint fajtársai, ez is Gandini mester varázslata a Bertone műhelyben. Lamborghini Marzal 1967-ből, innen indul utazásunk az Asterion felé

Kedves olvasó, szerintem Te ugyanúgy tudod, ahogy én is tudom, mi az a Lamborghini-mitológia. Neked is megvan a kedvenc szösszeneted a márka történetéből, Neked is van kedvenc Lambód, lehet, nem is egy, lehet, Neked is van Lambó hősöd, lehet, nem is egy. Nekem rengeteg kedvenc szösszenetem van. Van két hősöm nekem is. Az egyikőjük, minden baltával faragott forma Stratosszal koronázott királya, Marcello Gandini. A másik Valentino Balboni, aki szerint a medve nem játék, a sör nem alkohol és egy Lamborghini nem vezethető könnyen, mert ha az lenne, akkor játék lenne, a sör meg alkohol, a nő meg ... Na, hagyjuk is, jobb, ha visszatérünk az autókra. Igen, van kedvenc Lambóm. Több is: Miura, Countach, Diablo, Espada, LM002. Sőt, van kedvenc koncepcióautóm is, a Marzal, a jövőbe vetett hit mementója, persze egy másik jövőbe, nem ebbe. Az a jövő most már múlt, sőt régmúlt. Annak a jövőnek végtelen űr-optimizmusa tovaszállt.

Ma van, illetve tegnap volt, vagy tegnapelőtt. Az 50. évfordulót ünnepelendően az Egoista 2013-ból. Elkövette Walter de Silva, a "dájnamiklájn" atyja

Ma van, illetve tegnap volt, vagy tegnapelőtt. Az 50. évfordulót ünnepelendően az Egoista 2013-ból. Elkövette Walter de Silva, a "dájnamiklájn" atyja

Maradjunk is a forma művészeténél, hisz ennek a márkának az identitását nem a kiforrott technika adta, hanem a merész, azonnal a retinára égő formák. Ma már a formai brutalitás maximum elbaltázott kisszériás darabok sajátja, mert senki ne mondja, hogy a Veneno bármikor klasszikus szépséggé érhet. Az Aventador és kistesója, aminek talán a nevét sem tudom, messze nem tudja azt, amire azt mondták Santa Agate Bolognese-ben hogy: Húvazze! Persze azért concept szinten mostanság született az Egoista, ami durvább mindennél, durvább ezerszer a Reventónnál; formája egységes, de lássuk be, akárhonnan nézzük, egy rettenetes túlkapás. Modern, igazán mai, és a techno legpopulistább vonalát képviseli, közérthető cukorka a szemnek, benne van minden embertelenség és kivagyiság, ami mai világunkat jellemzi. Pár éve bemutattak azért egy minden szempontból izgalmas, összeszedett koncepcióautót is, Igaz, hogy a Panamerát teljesen semmivé tevő Estoque négyajtós, de nyugodtan tekinthetünk rá úgy, mint cikkünk témaadójának formai előfutárára.

Azt hiszem, jó gazdára leltek az olaszok, ha hibridről van szó, akkor ott a pont. Az tuti, hogy nem a Priusból jött a know-how az Asterionhoz

Azt hiszem, jó gazdára leltek az olaszok, ha hibridről van szó, akkor ott a pont. Az tuti, hogy nem a Priusból jött a know-how az Asterionhoz

Már jó pár éve jöttek a németek, mert brutál sportkocsikból, extrém formákból annyira nem lehet megélni. Jöttek, hozták a minőséget. Ma már nem számít extrém körülménynek, ha egy Lamborghini megbízhatóan működik. Ma már fontos, hogy bárki elvezesse. És ahogy halad előre a technika fejlődése arra, amerre haladnia kell, ma már fontossá vált, hogy takarékos is legyen és hangtalan, ha kell, de leginkább csak erős és legyőzhetetlen, mint az LMP1 kategória le mans-i királyai a Vaterlandből. Ma már rendelkezésre áll ez a technika, sőt elvárás az autósport csúcskategóriáiban. Ma már elvárás, hogy behajthasson a gazdag tulajdonos London belvárosába mindenféle dugódíjat elkerülve. És az oldalán az embléma kéken világítson elektromos módban, mert amúgy nem biztos, hogy elég jaszkari. Így el is jutottunk végre a Párizsi Autószalonon debütált Asterionhoz.

Mi is ez? A fentiekből úgy tűnik, minden Lamborghini hagyomány legkeményebb megcsúfolása, konszernépítkezés apa legóiból, fejhajtás a jelen előtt, a jövőkeresés totális redukációja. Vagy mégsem? Inkább egy bődületesen erős, kívánatos gép, melyben a technika természetesen mai, modern és elektromos-okos, DSG-váltós, V10-es, 900 lóerős, tehát a valaha volt legizmosabb Lambó. Ami reggelire megeszi minden kedvencemet, az autóskártyán szinte „mindenvivő”. És a jól ismert gyerekkori kártyán fogyasztásban felvehetné a versenyt a Subaru Rexszel. Sőt tud olyat is, amit egy Subaru Rex sosem tudott, hangtalanul megtesz vagy félszáz kilométert, de legalábbis a szomszédokat bizton nem veri fel, amikor elhagyja monte-carlói rezidenciáját a playboy. Mindezt ma vagy a közeljövőben. Ugyanúgy újraértelmezve a hipersportautó fogalmát, ahogy újraértelmezték Wokingban vagy Maranellóban.

Ugye, hogy ugye? Köszönjük, Filippo Perini, köszi, Centro Stile! Az utóbbi évek legharmonikusabb Lambója

Ugye, hogy ugye? Köszönjük, Filippo Perini, köszi, Centro Stile! Az utóbbi évek legharmonikusabb Lambója

És van még valami, mindezen túl az Asterion ütős lett, a forma bár nem igazán merész, de harmonikus, pár igazán szép részlettel. Főleg a segge, a csíklámpái nagyon ütnek. Ha nem is egy poszterálom, de mint alkalmazott design igazán összeszedett, finom és hibátlan. És van utastere, műszerfala, nem is akármilyen, itt sincs nyoma sem az elnagyoltságnak vagy a kivagyiságnak, modern, tiszta, elegáns, stimmel a kocsi karakteréhez.

Az Asterion belülről is több mint vállalható

Az Asterion belülről is több mint vállalható

Akárhogy is fáj a szívem dinoszaurusz ősei után, el kell ismernem, ez most a csúcs, így kell ezt csinálni, igazából Ferruccio is mindig ezt szerette volna, legalább olyat gurítani, mint Enzo. A Lamborghini a német apukával odaért. Danke Sehr.

Ez is érdekes lehet:
 

Ítélet született lézerblokkoló-ügyben

Mint az ismert, tavaly ősszel egy békéscsabai autóstól nem csak elkobozták lézerblokkolóját...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW1ib3JnaGluaQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW1ib3JnaGluaQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW1ib3JnaGluaQ==

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW1ib3JnaGluaQ==
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

2 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

4 napja – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

5 napja – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LAMBORGHINI HURACÁN SPYDER LP 610-4

LAMBORGHINI HURACÁN SP...

Ár: 66.000.000 Ft

Évjárat: 2016 / 6

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

LAMBORGHINI HURACÁN Performant LP640-4 Lifting

LAMBORGHINI HURACÁN Pe...

Ár: 62.680.000 Ft

Évjárat: 2017 / 12

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

LAMBORGHINI HURACÁN LP 580-2 RWD

LAMBORGHINI HURACÁN LP...

Ár: 60.300.000 Ft

Évjárat: 2017 / 5

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!