0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Életbiztosítás helyett öngondoskodás?

A Mercedes-Benz vásárlóinak vezetéstechnikai kurzus is jár az új autó mellé. Kipróbáltuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Biztonsági extrák sora és már egy vezetéstechnikai kurzus is védi a Mercedes-sofőröket. Minden új autó mellé jár a drivingcamp képzése is.

Egy nem is túl meredek lejtő és egy kanyar. Mi lehet a gond? A tanpályán begyakorolva semmi, de élesben egy lefagyott úton már késő lenne megijedni

Egy nem is túl meredek lejtő és egy kanyar. Mi lehet a gond? A tanpályán begyakorolva semmi, de élesben egy lefagyott úton már késő lenne megijedni

Egy fél napra én is belebújhattam a Mercedes-vásárlók bőrébe, pedig nem is fizettem ki a 23 milliós CLS-t amivel furikáztam. Mit mondjak, kellemes volt a helyzet. A tesztautót úgy vettük át, hogy aki elviszi, az kap mellé egy vezetéstechnikai tréninget is. Erős volt így a csomag, örömmel le is csaptam rá. Mindennek az apropója, hogy az itthon vásárolt Mercedesek tulajdonosai az autójuk mellé kapnak egy vezetéstechnikai kurzust is. Nem teljesen új keletű ez, hiszen már több mint egy éve a vevők pozitív visszajelzésével zajlanak ezek a képzések. Eddig a Mercedes nem dicsekedett nagyon ezzel az extra szolgálatatással, most viszont úgy döntöttek, hogy megmutatják, még emiatt is jó Mercedest venni.

Mindennek az alapja egy kellő erejű fékezés. Sok autós nem meri eléggé megnyomni a fékpedált, pedig a veszély felismerésétől már ketyegnek az életmentő tizedmásodpercek

Mindennek az alapja egy kellő erejű fékezés. Sok autós nem meri eléggé megnyomni a fékpedált, pedig a veszély felismerésétől már ketyegnek az életmentő tizedmásodpercek

Ha a Mercedes-Benz márkaértékeit kell felsorolni, akkor a legtöbb autós olyanokat fog említeni, hogy ezek luxusautók, megbízhatóak, jók a dízeljeik, meg ugye, hogy a régiekben még mennyi sok anyag volt. Bár minden egyes új modell bevezetésénél kiemelik a biztonsági fejlesztéseket, de mintha a sok egyéb jóság mellett ez a terület egy kicsit kevés fényt kapna. Pedig ha elkezdünk egy listát összeszedni, akkor arra kell rájöjjünk, hogy a modern autók jelentette biztonság megalapozásában a stuttgartiaknak nagyon nagy szerepe volt.

A gyakorlati oktatás során is a legfontosabb a tapasztaltak átbeszélése. Nem elég érezni, tudni is kell, mi, miért történik az autóval

A gyakorlati oktatás során is a legfontosabb a tapasztaltak átbeszélése. Nem elég érezni, tudni is kell, mi, miért történik az autóval

Az autógyártóknak már a négykerekűek első méterein rá kellett jönniük, hogy ez egy veszélyes üzem, amiben az ember védtelen, és ezer káros erőnek lehet kitéve egy baleset bekövetkeztekor. A biztonsági öv 1902-es feltalálása óta persze történt ez az, egy ragasztott szélvédőtől, vagy az összecsukló kormányoszloptól már rég nem esünk hasra. Mégis, vannak olyan félévszázados innovációk, amik máig meghatározzák az autók biztonságtechnikai fejlesztését. Ahogy a mai legújabb notebook is megfelel az 1945-ben lefektetett Neumann-elveknek, úgy egy másik magyar származású zseni találmánya a kályha, ahonnan illik elindulni, ha az autók biztonságáról van szó.

Alig 30-40 km/h sebességgel is könnyen magatehetetlen testté tud válni a legmodernebb autó is. A helyes sebességválasztás az alapja a lejtőn végzett feladatnak és a biztonságos közúti közlekedésnek is

Alig 30-40 km/h sebességgel is könnyen magatehetetlen testté tud válni a legmodernebb autó is. A helyes sebességválasztás az alapja a lejtőn végzett feladatnak és a biztonságos közúti közlekedésnek is

Barényi Béla alapjaiban forgatta fel a Mercedes fejlesztőközpontjának addigi mindennapjait. Az ő vezette mérnöki csapat 1959-re hozta ki az első gyűrődőzónával kialakított autót, a W111-es kódú, fecskefarkos S-osztályt. Mindez szép, de autót összetörni egyrészt nem szeretnénk, másrészt viszont az lenne az ideális, ha sikerülne elkerülni a balesetet, vagy legalább az erejét és így a hatását tudnánk mérsékelni. Az ellenállóbb autók fejlesztése mellett Barényi elvei szerint a passzív biztonságon túl az autók aktív biztonságára is egyre inkább elkezdett a Mercedes figyelni. Ha már elkerülhetetlen az ütközés, akkor javítja a túlélési esélyeinket a biztonsági öv és a légzsák, de meg kell tanulni annak a módját, hogy idáig ne is jussunk le.

Ha a vízoszlopot sikerül kikerülni, akkor a következő elénk kerülő éles akadály (gyalogos, biciklis, másik autó) elől való kitérés is jobban fog menni

Ha a vízoszlopot sikerül kikerülni, akkor a következő elénk kerülő éles akadály (gyalogos, biciklis, másik autó) elől való kitérés is jobban fog menni

Hogy a biztonság tényleg aktív legyen, ahhoz arra van szükség, hogy az autó vezetője tisztában legyen az őt segítő rendszerek működésével. A legfontosabb mindezek közül az ABS, ami a Bosch szabadalma és 1978-ban jelent meg a W116 kódú dupla lökhárítós S-osztályban. A blokkolásgátló lehetővé teszi, hogy az autó fékezés közben is kormányozható maradjon, így egy kontrollált kikerülési manővert sokkal könnyebben végre lehet hajtani, mint a régi KRESZ könyvből ismert pulzáló fékezéssel. 1995-ben debütált az akkori S-ben az ESP, ami az autó megpördülését hivatott kiküszöbölni, a fékasszisztens meg helyettünk felmérve a bajt a maximális fékerővel lassít, ha kell. A Mercedesek a 2002 óta kínált Pre-Safe rendszerrel már a baj bekövetkezte előtt felkészítik az utasokat a karambolra, ezzel is javítva a sérülési arányt.

A mai autók szinte csodákra képesek, mindezt azért, hogy az embert óvják. Az ember magát meg folyamatos tanulással készítheti fel a mindennapi kihívásokra. Azt mondják, egy kurzus nem kurzus

A mai autók szinte csodákra képesek, mindezt azért, hogy az embert óvják. Az ember magát meg folyamatos tanulással készítheti fel a mindennapi kihívásokra. Azt mondják, egy kurzus nem kurzus

Hogy a gép és az ember minél jobban együtt tudjon működni, a Mercedes-Benz úgy gondolta, hogy vevőinek az autó mellé járó vezetéstechnikai kurzust is ad. 2014. február 6-tól minden személyautóhoz alapáron jár vezetéstechnikai képzés a Mercedes-Benz Driving Events keretében, a zsámbéki drivingcampen. Ez nemcsak egy időszakos akció, hanem a jövőben is minden Mercedes személyautóhoz automatikusan jár a tréning, függetlenül attól, hogy melyik modellről van szó. Az új tulajdonos (vagy az autót használó vezető) egy vouchert kap, amit az évente több előre meghirdetett alkalom egyikén válthat be. Minden tréning ugyanazokat az elemeket tartalmazza, ezeket a drivingcamp szakértői direkt a Mercedesnek állították össze. Több modulon keresztül a fékezést, a kitérést, a télies körülmények közti manőverezést és a megpördülő autó íven tartását gyakorolhatják így a vezetők. A kurzus csúcsa az országúti modul, ahol instruktori felvezetéssel a lendületes és biztonságos közlekedést modellezik, benne az addig tanultakkal.

A vezetéstechnikai kurzus persze hasznos is, de aki szeret vezetni, annak egyben tartalmas szórakozás is kontrollált körülmények között próbálgatni a kocsik határát

A vezetéstechnikai kurzus persze hasznos is, de aki szeret vezetni, annak egyben tartalmas szórakozás is kontrollált körülmények között próbálgatni a kocsik határát

Mint az ilyen kurzusokon szokás, egy elég vegyes összetételű és tapasztalatú csapattal ismerkedhettem meg. Volt egy hölgy, aki úgy fogalmazott, hogy maga sem gondolta volna, lehet és kell ekkorákat fékezni. Neki szerencséje, hogy eddig nem is volt ilyenre szüksége. Már tudja, az autója segít, ha baj van és ezentúl merni is fogja majd tövig nyomni a pedált. Egy másik résztvevő annyira rákapott a pályázásra, hogy kért is egy privát időpontot a további tanuláshoz és gyakorláshoz. Ez a jó a vezetéstechnikai képzésben.

Ez is érdekes lehet:
 

Budapesti taxitörténet

Idestova egy évszázada, 1913 decemberében egyesült a Marta és a Benz autótaxi-üzem, amely Budapesti...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Lengyel hétvége: Polonez történet

A Polonez története bővelkedik izgalmakban. Például hogy kerül a képbe a Giugiaro név? És a Fiat...

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Mi lesz veled bioetanol?

A bioetanollal elvileg sokan jól járnak: energianövény-termesztők, állattenyésztők, előállítók...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Első próba: Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Premier előtti vetítés? Itthon próbáltuk az új Opel Corsát

Míg az Opel Corsa nemzetközi menetpróbája csak jövő héten lesz (a magyar újságírók számára), itthon már tesztvezethető az elektromosként is érkező újdonság. El is kértük egy körre!


Az utolsó szívómotors Ford Focus még néhány napig elérhető

Utolsó mohikán? Ford Focus kombi 1.5 PFI teszt

Az egyik legjobb Focus a modellpaletán a háromhengeres szívómotorral felszerelt változat. Kár, hogy már nem sokáig szerepel az árlistán, szóval igyekezz, ha lecsapnál rá!


Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Elképesztő jármű a Mercedes G 500!

Őserő - Mercedes G 500 teszt

Látszólag változatlanul őrizte meg formáját a Mercedes G-osztály a generációváltás során, ám a lemezek alatt korunk egyik legmodernebb terepjárójává érett.


Mercedes-Benz E 300 de teszt

Ördögűzés felsőfokon – Mercedes-Benz E 300 de

Csoda, hogy nem pattan le róla magától a zöldrendszám, dízelhibridsége miatt igazi tiltott gyümölcs, miközben egy végtelenül kifinomult és minőségi szerkezetről van szó, szemtelenül hosszú hatótávval.


Mercedes-Benz S 400 d Lang teszt

Elnöki ügy - Mercedes-Benz S 400 d

A sofőrös limuzinok között etalon, a politikusok között imádott, az átlagemberek szemében tekintélyt parancsoló. Az S-osztály nem csak a külsőségek miatt az, ami, az új dízelmotorral is fenséges.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Önálló karakter - Kipróbáltuk az új 208-at!

Maradandó élmény - Peugeot 208

2 napja – Újdonság

A Peugeot dolga az, hogy minden teljesen egyszerű és hagyományos megoldást olyan csomagolásban tálaljon, hogy évekkel később is emlegetni lehessen. Az új 208 is ilyen.


Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

6 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

Múlt héten – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ B 180 BlueEfficiency

MERCEDES-BENZ B 180 Bl...

Ár: 5.690.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ E 250 (Automata) 12 hó gar. szerv.könyv. sérülésmentes

MERCEDES-BENZ E 250 (A...

Ár: 7.990.000 Ft

Évjárat: 2013 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ G 500 9G-Tronic AMG Fiatal Német Autók

MERCEDES-BENZ G 500 9G...

Ár: 50.390.000 Ft

Évjárat: 2019 / 7

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!