0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Menő volt, ciki lett: a retro tündöklése és bukása

A múlt helyett már a jövőbe tekintenek az autógyártók

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ezredforduló környékén magára valamit adó autógyártó jelentkezett a dicső múltat valamilyen formában feltámasztó modellel. Mára viszont kikopott ez a vonulat.

Az őrületet beindító New Beetle

Az őrületet beindító New Beetle

És a már második új generációs, 2011-es, ismét csak Beetle névre hallgató folytatás

És a már második új generációs, 2011-es, ismét csak Beetle névre hallgató folytatás

Az ezredfordulón érdekes vonulat söpört végig az autótervezésen. Történt ugyanis, hogy 1998-ban a Volkswagen − nagyon óvatosan, először csak az Egyesült Államokban − piacra dobta a történetét alapvetően meghatározó modell, a Hitler parancsára Ferdinand Porsche által tervezett első népautó, a Typ 1, közismert nevén a Bogár modern kori utódját. Talán maguk sem számítottak arra, hogy ekkora siker lesz az először 1995-ben több kiállításon is bemutatott Concept One sorozatgyártású változata. A tanulmányt J Mays és Freeman Thomas jegyezték, a végső változathoz pedig már a nemrég a Kia egyik elnökévé választott Peter Schreyer is hozzátette a magáét.

Korunk legtöbb alfajjal bíró típusa lett a Mini: kétajtós terepváltozat, dakaros terepváltozat, szekrényajtós áruszállító Korunk legtöbb alfajjal bíró típusa lett a Mini: kétajtós terepváltozat, dakaros terepváltozat, szekrényajtós áruszállító Korunk legtöbb alfajjal bíró típusa lett a Mini: kétajtós terepváltozat, dakaros terepváltozat, szekrényajtós áruszállító

Korunk legtöbb alfajjal bíró típusa lett a Mini: kétajtós terepváltozat, dakaros terepváltozat, szekrényajtós áruszállító

A legkevésbé sem mini kínálat erős John Cooper Works kiadásai. A Paceman JCW még hiányzik

A legkevésbé sem mini kínálat erős John Cooper Works kiadásai. A Paceman JCW még hiányzik

Ugyanebben az időszakban szerzett tulajdonrészt a Roverben a BMW, de mint pár év alatt kiviláglott, csak a Mini kellett nekik igazán a csomagból, 2000-re meg is szabadultak a reszlitől, és az évezred egyik legnagyobb sikertörténetét produkálták a brit klasszikus újkori interpretációjával és az azóta is gombamód szaporított újabb változatokkal. A közös a két autóban, hogy készítőik a korábbi változatok sikerére bazíroztak, és be is jött nekik: a klasszikus formák modern átértelmezésével legalább olyan meghatározó autókat alkottak, mint neves elődeik. Az ötlet persze más gyártóknak is megtetszett, és a retro, mint formatervezési vonulat terjeszkedésnek indult.

Ford Thunderbird: alig 3 évet élt meg 2002 és 2005 között

Ford Thunderbird: alig 3 évet élt meg 2002 és 2005 között

De mi is az a retro, mit jelent a szó, amivel művészetben, építészetben, divatban, s az élet annyi más területén is találkozhattunk az elmúlt évtizedben. Talán a múltba mutató, múltidéző kifejezésekkel lehet legjobban megfogni. Olyan, nem egységes stílusirányzat, melynek hatása, hogy valamiképp a múltból érkezőnek érzékeljük az adott tárgyat, műalkotást, ruhadarabot. Az autóépítésben vannak konkrétan régi modelleket feltámasztó retro járgányok, és olyanok is, melyek csak külső és belső jegyeikkel tűnnek letűnt korok termékeinek. És akadnak retrofuturistának bélyegzett autók, mint a szépen indult, de gyorsan süllyesztőbe száműzött Ford Thunderbird (tervezte J Mays). Az ő esetében megpróbálták kimondottan modern kivitelben feltámasztani a klasszikust, de a kezdeti rajongás tiszavirág életűnek bizonyult, autóként már nem állta meg a helyét, így gyorsan le is vették a palettáról.

10 év alatt 1,35 millió fogyott a PT Cruiserből. A 300C-t megjelenése után vették, mint a cukrot, a gyártókapacitás nem bírta a keresletet 10 év alatt 1,35 millió fogyott a PT Cruiserből. A 300C-t megjelenése után vették, mint a cukrot, a gyártókapacitás nem bírta a keresletet

10 év alatt 1,35 millió fogyott a PT Cruiserből. A 300C-t megjelenése után vették, mint a cukrot, a gyártókapacitás nem bírta a keresletet

A korszak másik meghatározó autója volt a Chrysler PT Cruiserje, ami mindig is a csodabogarak autójának számított, hiszen aki vezette is, az hamar rájött, hogy autóként azért nem az igazi. Neki nem volt klasszikus elődje, tervezője, Bryan Nesbitt a 30-as évek gengszterautóinak stílusát rajzolta meg ezredfordulós köntösben: a típus kilenc évig húzta, az utolsó párat inkább könyörületből kapta, hiszen 2001-ben elnyerte az észak-amerikai Év Autója díjat.

A nagy amerikai izmos hármas: Mustang, Challenger, Camaro A nagy amerikai izmos hármas: Mustang, Challenger, Camaro A nagy amerikai izmos hármas: Mustang, Challenger, Camaro

A nagy amerikai izmos hármas: Mustang, Challenger, Camaro

Akár régi, akár új, a Ford GT lélegzetelállító látvány

Akár régi, akár új, a Ford GT lélegzetelállító látvány

Amerikában mindig meghatározók voltak az izomautók, de az olajválság után kicsit visszaesett irántuk a kereslet, akik ekkor sportkocsira vágytak, inkább a turbós japán gépekben találták meg számításukat. Egyedül a Ford tartott ki rendesen a Mustang mellett, a Chevrolet Camarója 7, a Dodge Challengere 25 évet hagyott ki. Nem csoda, hogy mindkét cég a retroláz közepén határozta el magát a feltámasztásra, s mindkét autóra igaz, hogy bár korszerűek, formailag jó sokat hordoznak az ősi DNS-ből. A Ford eközben nagyobb fába vághatta fejszéjét, és a 60-as évek versenygépét, a legendás GT40-est készítette el újra: a nem akármilyen alapanyagot persze nagyon gondosan dolgozták fel, s talán a kor egyik legtisztább újraértelmezését adták a 2003-as GT-vel.

Az Alfa 8C Competizione a legendás 6C 2500 szellemi örököse Az Alfa 8C Competizione a legendás 6C 2500 szellemi örököse

Az Alfa 8C Competizione a legendás 6C 2500 szellemi örököse

Mindeközben az európai gyártók sem tétlenkedtek. A Fiat 2007 elejére készült el az új 500-assal. Az autóról megoszlanak a vélemények, de retro dizájnjával divatikon státuszt sikerült elérnie, s tavaly novemberben az egymilliomodik példányt is legyártották a számtalan limitált szériában kínált kisautóból. Ráadásul a Fiat ezzel az autóval tért vissza az amerikai piacra, s apró fricska lehet a cég amerikai partnerének, hogy immár a korábban PT Cruisereket előállító mexikói Tolucában levő gyárban szerelik össze a tengerentúlra szánt példányokat. Hogy meddig maradhat gyártásban? Ezt megjósolni lehetetlen.

BMW 507 és az utódok: Z3 és Z8 BMW 507 és az utódok: Z3 és Z8 BMW 507 és az utódok: Z3 és Z8

BMW 507 és az utódok: Z3 és Z8

Mert bár a retro autók jó része szép pénzt hozhat megjelenésekor, azért veszélyes is: a közönség amilyen gyorsan rákap, ugyanolyan gyorsan meg is unja a formabontó dizájnokat, ahogy ez például a PT Cruiserrel is történt. Felfutott, aratott, majd kipukkant, s érdektelenségbe fulladt, mert nem tudott megújulni. Ezért nagyon jó politika, amit a BMW csinál a Minivel. A újabb és újabb modellváltozatok piacra dobásával fenntartják az érdeklődést a típus iránt, egy Mini megvétele még most, 13 évvel újjászületése után is igen trendi tettnek minősül. A BMW egyébként egyéb retro roadstereivel is ügyesen bánt, az 507-est idéző Z3-asnak nagyon jót tett a szereplés a Goldeneye című filmben, a Henrik Fisker által rajzolt Z8 szuperroadstert pedig a Világ nem elégben szabdalta szét egy helikopter: mindkettő sikeres volt a vásárlók körében.

A 30-as évek egyik legsikeresebb versenyautójának állított emléket a születésének 75. évfordulóján bemutatott BMW 328 Hommage tanulmány

A 30-as évek egyik legsikeresebb versenyautójának állított emléket a születésének 75. évfordulóján bemutatott BMW 328 Hommage tanulmány

Mercedes SLS AMG − dizájnja tökéletesen hidalja át a 300SL óta eltelt 60 évet

Mercedes SLS AMG − dizájnja tökéletesen hidalja át a 300SL óta eltelt 60 évet

Ha végignézünk a mostani új sorozatgyártású és tanulmányautókon, azt láthatjuk, hogy háttérbe szorult a retro. S nem azért, mert kipukkadt a korábban igen érdekesnek tartott dizájnlufi, hiszen amíg lesznek évfordulók, addig mindig születnek majd újabb és újabb, elődeiknek emléket állító autócsodák, hanem mert más irányba fordult az autózás. A formaterv manapság akkor érdekes, ha olyan funkcionális, aerodinamikai célokat szolgál, melyekkel az adott modell kisebb légellenállású, hatékonyabb, ezáltal takarékosabb, kevesebb károsanyagot pufogtató, vagyis zöldebb lesz. Vadászgépekből és csúcs katonai alkalmazásokból származó technikák töltik meg a legújabb modelleket, és hát őszintén, hogy néz ki egy vetített képernyő vagy egy középkonzolba integrált tablet egy kívülről az 50-es éveket idéző autóban. Nem mindig rosszul, elég a hipermodern, de 60 évvel ezelőtti elődjének vonásait egyértelműen tükröző Mercedes SLS AMG-re gondolni, ahol sikerült időtálló módon egyesíteni múltat és jelent.

Chevrolet SSR: szintén nagy reményekkel indult, végül alig 25 ezer fogyott belőle 2003 és 2006 között

Chevrolet SSR: szintén nagy reményekkel indult, végül alig 25 ezer fogyott belőle 2003 és 2006 között

Sőt, a Volkswagen úgy ítélte meg, hogy a Beetle is megér egy újabb kiadást, hogy a virágzó Mini famíliát épp csak megemlítsük még egyszer. Mindenesetre mostanában már kevesebbet emlegetik a nagy elődöket, vagy ha igen − miképp például a 2000GT-t a GT86 esetében − nem konkrét formatervezési értelemben, hanem inkább szellemi örökösként tekintenek az újdonságra. Azaz a retro, mint stílus, egy időre legalábbis mindenképp, kikopni látszik az autótervezésből, bár a mérnököknek az is fontos feladat, hogy valamilyen módon kapcsolatot teremtsenek az új modellek és elődeik között. Szóval a retro nem tűnt el teljesen, csak átalakult, ahogy a tematika is: a múltnál most mindenkit jobban izgat, hogy vajon milyen lesz az autózás jövője? És ez pillanatnyilag nem formai, hanem technológiai kérdés. Ugye értik, mire gondolunk?

Megismételheti elődeinek sikerét, hiszen már újként is 15 éve van köztünk

Megismételheti elődeinek sikerét, hiszen már újként is 15 éve van köztünk

Ez is érdekes lehet:
 

Nem ígérkezik unalmasnak 2020 sem, a naptár máris tele van friss típusokkal

Idén sem pihen meg az autóipar, rengeteg újdonsággal lehet majd találkozni a szalonokban, ebből...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló...

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek...

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (5 db)

korosys írta: 2013 január 22., kedd 23:16:02
droland1978 írta: 7 éve

Az autógyártók soha nem jönnek rá valamire és ez máig probléma. Mondok egy pár példát, nem lesz pontos a leírás, de remélem a lényeg átmegy, hogy mit is akarok mondani:



A probléma az, hogy ha a FIAT legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "500", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "500" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.



A probléma az, hogy ha a Citroen legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "DS", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "DS" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.



A probléma az, hogy ha a Suzuki legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "Swift", akkor azt hiszi, hogy mivel az pár éve (10-15) az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "Swift" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.



A probléma az, hogy ha a BMW legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "Cooper", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "Cooper" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.



A probléma az, hogy ha a Peugeot legyárt ma egy autót és ráírja a végére, hogy "GT", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "GT" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.



A probléma az, hogy ha a Volkswagen legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "Golf", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "Golf" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.



Körülbelül ez a probléma...


1-et értek, de ezt hívják marketing - desing általi új vágyak felkeltésének (ami nélkül a világ ugyan úgy menne...), amit bizonyos szubkultúrákban leledző körök - tehetősebb nők - vagy ficsúrok vagy újra fiatalnak érző 50-esek szánnak maguknak. Mivel a gazdasági olló nyílik, egyre több a szegény (az igazi népautók eladása pang) a gazdagabbak autói viszont jól mennek, tehát ezeknek a funkció nélküli, nem racionális választások piaca virágzik. Csak remélhető, hogy a hazai gyártású gazdag rétegkocsik piaca továbbra is virágozni fog, a suzi pedig gyárt majd igazi családi kocsit (normális méretekkel) is népautó áron!

A válaszoláshoz belépés szükséges
tybee0718 írta: 2013 január 22., kedd 19:03:58

A Volkswagen Bogarat még mindig nem Ferdinand Porsche tervezte, hanem a magyar származású Barényi Béla!!!! Kicsit büszkének kellene lennünk, nem pedig folyton Porsche nevével dobálózni :(

A válaszoláshoz belépés szükséges
Dongi írta: 2013 január 20., vasárnap 23:41:07

Én máshogy látom a dolgot.
A Mini, a Bogár meg az 500-as is átlagautó volt, sőt, átlag alatti, mert egyszerűek voltak mint a faék és ebben volt a sikerük titka. Az a réteg aki régen ezeket az autókat vásárolta, most Dacia Logant, Suzuki Splasht meg hasonló olcsó autókat vesz, mert hozzávetőlegesen még egyszerűek és olcsók. Ma ezek a régi népautók túlárazottak és célszerűtlenek, egyedül a nevük adja el őket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lrob írta: 2013 január 20., vasárnap 11:32:55

A VW bogara annak idején még elment mint népautó, de a mai Beetle inkább nevetséges mint múlt idéző!
Tipikus női autó, vagy meleg férfiak álma lehet még!
Szánalma a formája!

A válaszoláshoz belépés szükséges
droland1978 írta: 2013 január 20., vasárnap 09:57:39

Az autógyártók soha nem jönnek rá valamire és ez máig probléma. Mondok egy pár példát, nem lesz pontos a leírás, de remélem a lényeg átmegy, hogy mit is akarok mondani:

A probléma az, hogy ha a FIAT legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "500", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "500" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.

A probléma az, hogy ha a Citroen legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "DS", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "DS" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.

A probléma az, hogy ha a Suzuki legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "Swift", akkor azt hiszi, hogy mivel az pár éve (10-15) az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "Swift" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.

A probléma az, hogy ha a BMW legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "Cooper", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "Cooper" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.

A probléma az, hogy ha a Peugeot legyárt ma egy autót és ráírja a végére, hogy "GT", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "GT" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.

A probléma az, hogy ha a Volkswagen legyárt ma egy autót és ráírja, hogy "Golf", akkor azt hiszi, hogy mivel az a múltban az isten volt, ma már nem kell gyártani isten autót, max 5-10 évre csak és ha ráírja, hogy "Golf" az "átlagautó"-ra, akkor azt hiszi, hogy mi elhisszük, hogy az megint egy isten és képesek vagyunk valódi értékénél 2x annyit fizetni érte.

Körülbelül ez a probléma...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Alapmotorral próbáltuk az új Renault Capturt

Francia magaskényelem - Renault Captur TCe 100 villámteszt

Izmosabb, maszkulinabb megjelenéssel hódít az új Renault Captur. Ugyanakkor az erőteljesebb megjelenés mellett aprócska, egyliteres motorral is megrendelhető, most ezt az alap hajtásláncot próbáltuk ki.


Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2 WD DCT teszt

Arany középút - Hyundai Kona hibrid teszt

Nem bízza a véletlenre a Hyundai, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő Kona modellt. Rendelhető benzines, dízel, villanyhajtású és most már hibrid változat is. Utóbbi egy igazi arany középútnak tűnik.


Keménykedés mindenek felett – BMW X4 M Competition teszt

Menőségérzet – BMW X4 M Competition

A Competition modellek nem épp versenyautókat takarnak a BMW-nél, csupán a legkeményebb kiviteleket. Ez pedig az X4 M Competition esetében 510 lóerőt és őrülten jó stabilitást jelent.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Alfa Romeo Stelvio Super 2.2 dízel Q4 teszt

Szíven szúr - Alfa Romeo Stelvio Videó

Nagy felmenőkről itt nincs szó, első SUV-ként nincs egyszerű dolga, bizonyítania kell. Az alapok hibátlanok, az olaszok meg húztak rá egy, a kategóriánál épp csak nagyobb bódét. Tömör gyönyör, vagy felfújt lufi?


Alfa Romeo Giulia 2.2 Diesel 180 LE MT teszt

Se veled, se nélküled, Giulia

Ritkán érdekli egy autó ennyire az autós világot, mint a Giulia. Mindenki szeretni, imádni akarja, mert Alfából van. Magunkra kell erőltetnünk, mert egy Alfát szeretni kell, akkor jó.


Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Megérkeztek a hazai piacra a DS villamosított modelljei

Jól áll a DS-nek a villamosság

7 órája – Újdonság

Bekeményít a DS az elektromobilitás terén, mindegyik modelljéből érkeznek a részben vagy teljesen villanyhajtású változatok.


Ráncfelvarrást kapott a Renault zászlóshajója, a Talisman

Öt év után frissül a Renault Talisman

Tegnap – Újdonság

Szokatlan módon már fél évtizede nem nyúltak a franciák a nagyautójukhoz, most is leginkább csak a technológiát frissítették - bár a stílusra így sem lehet panasz, a szegmensben még mindig ez az egyik legvonzóbb szedán.


Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

E10 a kutakon - miért kellett ez, mit kell tudni róla?

Tegnap – Sztori

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon. Írtunk róla már többször, most pedig bevezetésének okait, következményeit néztük meg.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 TB Distinctive EU6 VALÓS 24 ezer Km !!!

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 3.299.000 Ft

Évjárat: 2015 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 156 SW 2.4 JTD Napi használatból

ALFA ROMEO 156 SW 2.4...

Ár: 519.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 TB MultiAir Sprint Vezetett szervizkönyv!!! Sérülésmentes!!!

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 4.399.000 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!