0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Minden idők legtovább gyártott S-osztálya - 40 éves a W126

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

·

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár majdnem fél évszázaddal visszatekinteni az időben nagy ugrásnak tűnik, a Mercedes zászlóshajója már akkor is ugyanezeket az értékeket mutathatta fel.

%KA%Több területen is nagyot alkottak a Mercedes mérnökei a második generációs S-osztállyal%KA%

Több területen is nagyot alkottak a Mercedes mérnökei a második generációs S-osztállyal

Az első S-osztály bemutatkozása óta a luxuslimuzin igazi mércévé vált kategóriájában. Ám most nem a legelső S-osztályról lesz szó, ugyanis a második generáció ünnepelte idén a 40 éves jubileumát. A típus történetét sokan az 1954-es Ponton, alias W180-as modellig vezetik vissza, ám hivatalosan csak az 1972-es W116-ostól viseli a Sonderclasse, avagy az S-osztály nevet.

%KA%Az első generáció 1972-ben jelent meg, a másodikat pedig 1979-ben mutatták be%KA%

Az első generáció 1972-ben jelent meg, a másodikat pedig 1979-ben mutatták be

A második generáció viszont 1979-ben érkezett és mércét állított a kategóriában. A mérnökök mindent megtettek, hogy a kényelem, a biztonság és a hatékonyság csúcsát elérjék. Utóbbit azért is fontos hangsúlyozni, mert néhány évvel korábban az olajválság mélyrehatóan megváltoztatta az autós világot. A W126-ot pedig pont akkoriban kezdték fejleszteni, hogy a hat évnyi tökéletesítés után 1979-ben bemutathassák a szeptemberi Frankfurti Autószalonon.

%KA%Az 1979-es Frankfurti Autószalonon debütált%KA%

Az 1979-es Frankfurti Autószalonon debütált

%KA%Az 560-as jelentette a csúcsot%KA% %KA%Az 560-as jelentette a csúcsot%KA% %KA%Az 560-as jelentette a csúcsot%KA%

Az 560-as jelentette a csúcsot

De miért is olyan különleges a Mercedes történetében? Természetesen azon kívül, hogy egészen 1991-ig gyártásban maradt? Nos, több dolog is felsorolható. Kezdjük talán a hatékonyságával, ha már az olajválságot említettem. A mérnökök célul tűzték ki, hogy 10 százalékkal csökkentik a fogyasztását az elődhöz (W116) képest. Ennek érdekében megpróbálták az autó tömegét minél lentebb tornázni − többek között könnyűfémek használatával. Sőt, a W126-os volt az első luxuslimuzin a Mercedesnél, amelyről lehagyták a króm lökhárítókat és helyette műanyag lökösöket használtak. De nem csak a tömegük miatt száműzték őket, ugyanis a légellenállásra sem gyakoroltak jó hatást. Márpedig az S-osztály második generációjának prototípusai rengeteg időt töltöttek a szélcsatornában, hogy a légellenállási együtthatót csökkentsék. Végül 0,36-os Cw értéket sikerült elérni, ami jelentős javulásnak számított a leköszönő modell 0,41-es értékéhez képes. Mindezt úgy, hogy lényegében egy nagy téglalap a forma, amit inkább neveznék időtlennek, mint szépnek. Mindenesetre még így 40 év távlatából is tekintélyt sugároz.

%KA%Rengeteg időt töltött a szélcsatornában%KA%

Rengeteg időt töltött a szélcsatornában

%KA%0,36-ra szorították vissza a Cw értékét%KA% %KA%0,36-ra szorították vissza a Cw értékét%KA%

0,36-ra szorították vissza a Cw értékét

Aztán beszélhetünk a biztonságról is, hiszen ezen a téren sem tétlenkedtek a mérnökök. Elérték, hogy az utascella sértetlen maradjon még 55 kilométer/órás tempóval bekövetkező ütközésnél is, és szintén világelsőként a W126-os a félátfedéses frontális ütközéses tesztek kritériumainak is megfelelt. Továbbá a Mercedesnél először ebbe a modellbe lehetett légzsákot rendelni, illetve kipörgésgátlóval gazdagítani a felszereltséget. Sőt, lényegében a Mercedes alkalmazta először kiegészítő biztonsági elemként a légzsákot. Az első amerikai próbálkozások ugyanis a biztonsági öv helyettesítésére szánták a légzsákot, a Mercedes viszont a kettőt együtt, övfeszítővel kiegészítve használta. Később, 1988-ban az utasoldali légzsák is megjelent az extralistán.

%KA%A biztonság terén is élen járt a W126%KA%

A biztonság terén is élen járt a W126

Térjünk át a luxusra, hiszen az S-osztály ebben is mindig az élen járt. A második generációban már fűthető, nyolc irányban, elektromosan állítható első üléseket kapott az ügyfél, az automatikus klímaberendezés és az elektromosan állítható kormánykerék mellett. Furcsán hangozhat ez, hiszen manapság ezek a dolgok annyira hétköznapiak, szinte megfeledkezünk arról, hogy az 1980-as években még luxusnak számítottak. Az utasteret pedig minőségi anyagokból építették, többek között bőr és diófa felhasználásával. A menetkomfortról hidropneumatikus felfüggesztés is gondoskodhatott, amellyel az S-osztály még a rossz minőségű utakon is úgy suhant át, hogy abból vajmi keveset éreztek meg az utasok.

%KA%Kiváló minőségű anyagokból építették az utasteret%KA%

Kiváló minőségű anyagokból építették az utasteret

Természetesen a motorpalettát is a korszak elvárásaihoz igazították. A W116-ban is használt V8-asokat módosították, például könnyűfém forgattyúsházakat kaptak és a hengerűrtartalmukat is megnövelték. A 4,5 literest leváltotta az ötliteres, míg a 3,5 literes helyére 3,8 literes egység érkezett. Szerepelt a listán öthengeres, háromliteres dízel is, amelynek teljesítményét 125 lóerőre növelték, a csúcson pedig az 5,6 literes, V8-as benzinmotorral szerelt SEL állt 272 lóerővel, illetve ennek 300 lóerősre növelt változata. A ráncfelvarrás elérkezésével a 3,8 literes motort 4,2 literesre cserélték, amely már 245 lóerőt tudott, a dízelt (300 SDL) pedig szintén módosították és 150 lóerősre izmosították.

%KA%Háromutas katalizátort is alkalmaztak%KA%

Háromutas katalizátort is alkalmaztak

Természetesen az AMG ezt a típust is kezelésbe vette annak idején, de létezett hatajtós, hosszított változat, illetve páncélozott verzió is, illetve SEC néven kupé karosszériás S-osztály is. A modell népszerűségét bizonyítja, hogy 12 évig maradt gyártásban, ezzel pedig nem csak a leghosszabb ideig gyártott S-osztály címére pályázik a második generáció, de a legkelendőbbre is, hiszen 1991-ig 818 036 darabot gyártottak a limuzinból, míg a később bemutatott kupéból 74 060 darab látta meg a napvilágot.

%KA%A limuzin mellett kupét is lehetett választani%KA%

A limuzin mellett kupét is lehetett választani

%KA%A kétajtósból tized annyi sem készült, mint a négy- és hatajtós limuzinokból%KA% %KA%A kétajtósból tized annyi sem készült, mint a négy- és hatajtós limuzinokból%KA%

A kétajtósból tized annyi sem készült, mint a négy- és hatajtós limuzinokból

Ez is érdekes lehet:
 

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás - belépők Szenegálba

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői...

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Zoleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee írta: 1 hónapja

Ez még autó volt,a javából.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.


Skoda Kamiq Style 1.0 TSI DSG teszt

Éretlen? - Skoda Kamiq 1.0 TSI DSG teszt

Az egyliteres motorral felszerelt Skoda Kamiq járt már nálunk, ám korábban manuális váltóval. Most megnéztük, hogy mit tud a hétfokozatú DSG-vel.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Elképesztő jármű a Mercedes G 500!

Őserő - Mercedes G 500 teszt

Látszólag változatlanul őrizte meg formáját a Mercedes G-osztály a generációváltás során, ám a lemezek alatt korunk egyik legmodernebb terepjárójává érett.


Mercedes-Benz E 300 de teszt

Ördögűzés felsőfokon – Mercedes-Benz E 300 de

Csoda, hogy nem pattan le róla magától a zöldrendszám, dízelhibridsége miatt igazi tiltott gyümölcs, miközben egy végtelenül kifinomult és minőségi szerkezetről van szó, szemtelenül hosszú hatótávval.


Mercedes-Benz S 400 d Lang teszt

Elnöki ügy - Mercedes-Benz S 400 d

A sofőrös limuzinok között etalon, a politikusok között imádott, az átlagemberek szemében tekintélyt parancsoló. Az S-osztály nem csak a külsőségek miatt az, ami, az új dízelmotorral is fenséges.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

3 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Megtalálod, amit keresel! – Bejártuk a SzerszamKell.hu üzletét

3 napja – Sztori

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes raktáron lévő termék megtalálható. Körülnéztünk náluk.


Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Így vegyél és így NE vegyél autót. Hibridek vs. benzinégetők

4 napja – Sztori

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk a Toyota leköszönő és legfrissebb hibrid Yarisáról, de egy 510 lóerős BMW-ről is hallhatsz tőlünk.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁLY S 320 CDI (Automata)

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁL...

Ár: 2.400.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁLY S 350 BlueTEC/d 7G-TRONIC S63 AMG optika 20

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁL...

Ár: 15.990.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁLY S 320 CDI L 4Matic (Automata) garanciával

MERCEDES-BENZ S-OSZTÁL...

Ár: 3.699.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!