0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki 

Fizetett hirdetés

A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki


Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.

%KA%A piac legtöbbek számára elérhető hibridje a 12 V-os mild hybrid rendszerrel szerelt Suzuki Swift%KA%

A piac legtöbbek számára elérhető hibridje a 12 V-os mild hybrid rendszerrel szerelt Suzuki Swift

Jövő évtől nagyon komoly emissziós szabályzással kell szembenézzen mindegyik autógyártó az EU piacán: 95 gramm/kilométeres (még NEDC norma szerinti) CO2 emisszió a cél, az ezt túllépő márkák pedig nagyon súlyos, autónként és grammonként 95 eurós bírságra számíthatnak. Ez minden bizonnyal komoly áremelkedéseket fog szülni, ezt elkerülendő a gyártók gőzerővel fejlesztenek, egyebek mellett hibrid és tisztán elektromos modelleket, ami persze szintén áremelkedést szülhet, ezért aztán a gyártók pengeélen táncolnak. Nyilván mindenkinek az az elsődleges célja, hogy a leginkább megfizethető módon érje el a törvényhozók által kitűzött emissziós átlagot. A Suzuki egyelőre a lágy hibridekre voksol, ilyeneket kínál már most is, ilyeneket hoz a közeljövőben.

A hibrid alapvetően két vagy több, különböző elvű erőforrásból táplálkozó járművet jelent, gyakorlatilag ilyen egy segédmotoros kerékpár is, de hibridként nem a dongó motoros kerékpárt, hanem egy 1975-ös, elektromos rásegítésű kerékpárt aposztrofáltak először. Hibrid mozdonyokat is szép számmal építettek, az autóiparban pedig 22 évvel ezelőtt a Toyota Prius, volt az első fecske. Utóbbi persze sosem volt tömegmodell, nem is annak készült. A Prius rögtön teljes értékű hibrid (full hybrid) modellként debütált, ennek lényege, hogy az elektromos motor önállóan is képes mozgatni az autót, ugyanakkor vannak olyan verziók is, amelyek utóbbi képesség nélkül ugyan, de olcsóbban megadják a hibridek legfontosabb előnyét, a mozgási energia hasznosítását.

%KA%A legkisebb Suzuki, azaz az Ignis már csakis hibridként kapható, így aztán nem ő a legkedvezőbb árú Suzuki modell, a Swift kevesebb pénzért megkapható%KA%

A legkisebb Suzuki, azaz az Ignis már csakis hibridként kapható, így aztán nem ő a legkedvezőbb árú Suzuki modell, a Swift kevesebb pénzért megkapható

A hibridek világába a belépőt a mikrohibridek jelentik, pontosabban jelentették, a stop-start elektronikás modelleket is e névvel illették egyes gyártók, az elnevezés főként akkor elfogadható, ha a motor indítását nem külön önindító, hanem az akkumulátort is töltő kettős üzemű generátor egység (ISG, azaz integrált indítógenerátor) szolgálja. Az ISG nagyobb teljesítményével gyorsabb, finomabb motorindításra képes, mint a sima önindító, s további lehetőségeket is rejt, például gyorsabb és fokozottabb töltést ad. Ha az említett, jellemzően a motor főtengelyére szíjjal csatlakozó ISG egység menet közbeni rásegítésre is képes, akkor már lágy hibrid (mild hybrid) rendszerről beszélhetünk. Ennek előnye, hogy egyrészt olcsó, másrészt szerény tömegnövekedéssel jár, nem véletlenül szavaz jelenlegi kínálatánál erre a Suzuki is.

%KA%Belül nem sok részlet utal a hibridségre, a mild hybrid modellek természetesen nem igényelnek külső töltést %KA%

Belül nem sok részlet utal a hibridségre, a mild hybrid modellek természetesen nem igényelnek külső töltést

A hibrid rendszer takarékosabbá teszi az autót, hiszen fékezéskor a mozgási energia nem hővé alakul, hanem az akkumulátort tölti, amiből aztán az ISG egység a rásegítés nélkül üzemanyag-igényes gyorsítási ciklusokban segíteni tud a benzinmotornak. Így nagyobb teljesítményt és szerényebb fogyasztást is kapunk. A Suzuki hibrid rendszerénél ráadásul két akkumulátorunk is van, a hagyományos 12 V-os ólomsavas akkumulátor mellett egy nagyobb kapacitású és könnyebb, több töltési/kisütési ciklust bíró lítium-ion akkumulátor is került az autókba (egyelőre az Ignis és a Swift érhető el ezzel a rendszerrel), ez ugyanúgy töltődik menet közben, ahogyan a hagyományos, sőt, a rásegítés funkciót elsősorban ez szolgálja ki. Ahogyan a normál önindítóktól megszokottnál nagyobb teljesítményével az ISG finomabb és gyorsabb motorindítást és hajtás közbeni rásegítést, intenzívebb visszatöltést is ad, így egy-egy lassítás után gond nélkül lehetővé teszi az újabb rásegítést, így javítja az üzemanyag-takarékosságot.

%KA%A Hybrid 12V rendszerrel felszerelt Suzuki Swift és Ignis csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden más esetben az ISG-egység segíti a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását%KA%

A Hybrid 12V rendszerrel felszerelt Suzuki Swift és Ignis csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden más esetben az ISG-egység segíti a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását

A stop-start rendszerrel megállított motort a hibrid Suzukikban az ISG már a kuplungpedál lenyomásakor újraindítja, a szíjjal kapcsolt egység gyakorlatilag észrevétlenül teszi ezt, majd ugyanez az egység segíti a gyorsítást. A lassítások során tárolt energia a járműelektronikákat is kiszolgálja természetesen, így a belső égésű motor a lehető legkisebb részben kell azért dolgozzon, hogy áramot termeljen. Ez minimálisan, de nagyobb kihasználható teljesítményt és szerényebb fogyasztást jelent. Amint elvesszük a gázt, az autó lassulni, áramot termelni kezd, ha pedig a sofőr a fékpedálra lép, a generátor teljesítménye, így áramtermelése és fékhatása is emelkedik. Üresbe kapcsolt váltóval és 15 km/óra alatti sebességnél az idén megjelent hibrid Suzukik már lekapcsolják benzinmotorjukat, a lítium-ion akkumulátor természetesen ilyenkor is gond nélkül kiszolgálja az elektromos kormányszervót, a fékben pedig szintén megvan még a szervónyomás, s ha szükség van rá, a motor is villámgyorsan újraindul.

Mindez azt jelenti, hogy bár a hibrid Suzukik is csak a belső égésű motor elindításával tudnak rajtolni, ugyanakkor jóval olcsóbbak, mint a teljes értékű hibridek, a Swift 12V-os hibriddel szerelt belépő verziója, azaz a piac legolcsóbb hibridje 3 390 000 forinttól, az Ignisé 3 415 000 forinttól kapható. Nyilván nem egy teljes értékű, azaz belső égésű motor nélküli mozgásra is képes hibridrendszer, pláne nem konnektorból is tölthető plug-in hybrid, de meg kell jegyezni, utóbbiak nehezebb és drágább rendszerek, így a Suzukié elérhetőségével és viszonylagos megfizethetőségével óriási lépésnek mutatkozik. Hamarosan próbára is tesszük!

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Jön a Lada, már van is autójuk itthon. Megnéztük!

Nem csak jön, már itt van a Lada. Az importőr kapott két orosz rendszámos autót a forgalmazás...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Ford Tourneo Custom konnektoros hibrid teszt

Nem az, aminek látszik - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Üde színfolt a kisbuszok és a furgonok között a Ford Transit és Tourneo Custom plug-in hibrid változata, és egyben világunk változásának előszele is.


Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport teszt - Inkább nyugalmat, mint adrenalint ad

A legvagányabb Jazz? Honda HR-V Sport teszt

Tavaly turbómotort és Sport felszereltséget is kapott a Jazzre épülő Honda HR-V. Velük, valamint CVT váltóval kellemes, ám nem olcsó.


Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Eljárt felette az idő, de nem érdekli – 30 éves a BMW 3-as E36

Fiatalos öregúr – Veterán a BMW E36!

2 napja – Sztori

A veteránozás jelentése alaposan megváltozik a következő pár évben. Nemhogy a műanyag lökhárítós, de az egészen modern autók is elérik az oldtimer kort. Az E36-ra másként nézünk ezután?


E10, hibridek, Ford Puma és Opel Grandland X - heti podcastunk

Podcast: ismét mesélünk egy kicsit a hét autós történéseiről

3 napja – Sztori

E héten sem blicceltük a podcast-gyártást, szóban is elmondjuk mindazt, amivel a héten foglalkoztunk, meg egy kicsit többet is. Hallgassátok!


Az új maszk már csakis elektromos hajtást takarhat – vezettük az új smartokat

Ők már meglépték: villanyautókat adnak, viszonylag olcsón

3 napja – Újdonság

A smart elsőként tért át teljes kínálatával az elektromos hajtásra, ezt palettájuk frissítésével is nyomatékosítják. A megújult kínálatot Valenciában vezethettük.


Használtautó.hu

CHEVROLET SPARK 1.0 8V Elite

CHEVROLET SPARK 1.0 8V...

Ár: 749.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G Coupe 1.8 16V

OPEL ASTRA G Coupe 1.8...

Ár: 650.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

DAIHATSU CUORE 1.0 Plus felújított motor. magánszemélytől

DAIHATSU CUORE 1.0 Plu...

Ár: 500.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!