0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki 

Fizetett hirdetés

A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki


Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.

%KA%A piac legtöbbek számára elérhető hibridje a 12 V-os mild hybrid rendszerrel szerelt Suzuki Swift%KA%

A piac legtöbbek számára elérhető hibridje a 12 V-os mild hybrid rendszerrel szerelt Suzuki Swift

Jövő évtől nagyon komoly emissziós szabályzással kell szembenézzen mindegyik autógyártó az EU piacán: 95 gramm/kilométeres (még NEDC norma szerinti) CO2 emisszió a cél, az ezt túllépő márkák pedig nagyon súlyos, autónként és grammonként 95 eurós bírságra számíthatnak. Ez minden bizonnyal komoly áremelkedéseket fog szülni, ezt elkerülendő a gyártók gőzerővel fejlesztenek, egyebek mellett hibrid és tisztán elektromos modelleket, ami persze szintén áremelkedést szülhet, ezért aztán a gyártók pengeélen táncolnak. Nyilván mindenkinek az az elsődleges célja, hogy a leginkább megfizethető módon érje el a törvényhozók által kitűzött emissziós átlagot. A Suzuki egyelőre a lágy hibridekre voksol, ilyeneket kínál már most is, ilyeneket hoz a közeljövőben.

A hibrid alapvetően két vagy több, különböző elvű erőforrásból táplálkozó járművet jelent, gyakorlatilag ilyen egy segédmotoros kerékpár is, de hibridként nem a dongó motoros kerékpárt, hanem egy 1975-ös, elektromos rásegítésű kerékpárt aposztrofáltak először. Hibrid mozdonyokat is szép számmal építettek, az autóiparban pedig 22 évvel ezelőtt a Toyota Prius, volt az első fecske. Utóbbi persze sosem volt tömegmodell, nem is annak készült. A Prius rögtön teljes értékű hibrid (full hybrid) modellként debütált, ennek lényege, hogy az elektromos motor önállóan is képes mozgatni az autót, ugyanakkor vannak olyan verziók is, amelyek utóbbi képesség nélkül ugyan, de olcsóbban megadják a hibridek legfontosabb előnyét, a mozgási energia hasznosítását.

%KA%A legkisebb Suzuki, azaz az Ignis már csakis hibridként kapható, így aztán nem ő a legkedvezőbb árú Suzuki modell, a Swift kevesebb pénzért megkapható%KA%

A legkisebb Suzuki, azaz az Ignis már csakis hibridként kapható, így aztán nem ő a legkedvezőbb árú Suzuki modell, a Swift kevesebb pénzért megkapható

A hibridek világába a belépőt a mikrohibridek jelentik, pontosabban jelentették, a stop-start elektronikás modelleket is e névvel illették egyes gyártók, az elnevezés főként akkor elfogadható, ha a motor indítását nem külön önindító, hanem az akkumulátort is töltő kettős üzemű generátor egység (ISG, azaz integrált indítógenerátor) szolgálja. Az ISG nagyobb teljesítményével gyorsabb, finomabb motorindításra képes, mint a sima önindító, s további lehetőségeket is rejt, például gyorsabb és fokozottabb töltést ad. Ha az említett, jellemzően a motor főtengelyére szíjjal csatlakozó ISG egység menet közbeni rásegítésre is képes, akkor már lágy hibrid (mild hybrid) rendszerről beszélhetünk. Ennek előnye, hogy egyrészt olcsó, másrészt szerény tömegnövekedéssel jár, nem véletlenül szavaz jelenlegi kínálatánál erre a Suzuki is.

%KA%Belül nem sok részlet utal a hibridségre, a mild hybrid modellek természetesen nem igényelnek külső töltést %KA%

Belül nem sok részlet utal a hibridségre, a mild hybrid modellek természetesen nem igényelnek külső töltést

A hibrid rendszer takarékosabbá teszi az autót, hiszen fékezéskor a mozgási energia nem hővé alakul, hanem az akkumulátort tölti, amiből aztán az ISG egység a rásegítés nélkül üzemanyag-igényes gyorsítási ciklusokban segíteni tud a benzinmotornak. Így nagyobb teljesítményt és szerényebb fogyasztást is kapunk. A Suzuki hibrid rendszerénél ráadásul két akkumulátorunk is van, a hagyományos 12 V-os ólomsavas akkumulátor mellett egy nagyobb kapacitású és könnyebb, több töltési/kisütési ciklust bíró lítium-ion akkumulátor is került az autókba (egyelőre az Ignis és a Swift érhető el ezzel a rendszerrel), ez ugyanúgy töltődik menet közben, ahogyan a hagyományos, sőt, a rásegítés funkciót elsősorban ez szolgálja ki. Ahogyan a normál önindítóktól megszokottnál nagyobb teljesítményével az ISG finomabb és gyorsabb motorindítást és hajtás közbeni rásegítést, intenzívebb visszatöltést is ad, így egy-egy lassítás után gond nélkül lehetővé teszi az újabb rásegítést, így javítja az üzemanyag-takarékosságot.

%KA%A Hybrid 12V rendszerrel felszerelt Suzuki Swift és Ignis csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden más esetben az ISG-egység segíti a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását%KA%

A Hybrid 12V rendszerrel felszerelt Suzuki Swift és Ignis csak az első hidegindításkor használja a motor hagyományos indítómotorját, minden más esetben az ISG-egység segíti a motor zökkenőmentes és csendes újraindítását

A stop-start rendszerrel megállított motort a hibrid Suzukikban az ISG már a kuplungpedál lenyomásakor újraindítja, a szíjjal kapcsolt egység gyakorlatilag észrevétlenül teszi ezt, majd ugyanez az egység segíti a gyorsítást. A lassítások során tárolt energia a járműelektronikákat is kiszolgálja természetesen, így a belső égésű motor a lehető legkisebb részben kell azért dolgozzon, hogy áramot termeljen. Ez minimálisan, de nagyobb kihasználható teljesítményt és szerényebb fogyasztást jelent. Amint elvesszük a gázt, az autó lassulni, áramot termelni kezd, ha pedig a sofőr a fékpedálra lép, a generátor teljesítménye, így áramtermelése és fékhatása is emelkedik. Üresbe kapcsolt váltóval és 15 km/óra alatti sebességnél az idén megjelent hibrid Suzukik már lekapcsolják benzinmotorjukat, a lítium-ion akkumulátor természetesen ilyenkor is gond nélkül kiszolgálja az elektromos kormányszervót, a fékben pedig szintén megvan még a szervónyomás, s ha szükség van rá, a motor is villámgyorsan újraindul.

Mindez azt jelenti, hogy bár a hibrid Suzukik is csak a belső égésű motor elindításával tudnak rajtolni, ugyanakkor jóval olcsóbbak, mint a teljes értékű hibridek, a Swift 12V-os hibriddel szerelt belépő verziója, azaz a piac legolcsóbb hibridje 3 390 000 forinttól, az Ignisé 3 415 000 forinttól kapható. Nyilván nem egy teljes értékű, azaz belső égésű motor nélküli mozgásra is képes hibridrendszer, pláne nem konnektorból is tölthető plug-in hybrid, de meg kell jegyezni, utóbbiak nehezebb és drágább rendszerek, így a Suzukié elérhetőségével és viszonylagos megfizethetőségével óriási lépésnek mutatkozik. Hamarosan próbára is tesszük!

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

A Queen énekese az autók terén is szerette a luxust

Freddie Mercury nem csak kiváló énekes, dalszerző és producer volt, hanem az autók iránt is vonzódott...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Típustörténet: 40 éves a BMW valaha gyártott legsikeresebb modellje, a 3-as sorozat

Elődjei mentették meg a BMW-t az összeomlástól, ő a középkategóriás sportszedánok örök mércéje...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

Néhány egyszerű trükkel akár egy közel 10 éves, fél millió kilométert futott autó is lehet fogyasztási...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?


Skoda Kamiq 1.0 TSI Ambition 5MT teszt

A Skodánál a kicsi is nagy - Skoda Kamiq 1.0 teszt

Lényegében a Scala szabadidő-autó változata a Kamiq, ami a SUV-őrületre tekintettel akár még nagyobb sikerre is számíthat, mint a Scala. Vajon tényleg többet ad?

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

Tegnap – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Felkapcsolják a villanyt! Íme a Toyota 5 éves terve

2 napja – Sztori

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték, milyen modellekkel, miként képzelik el a közeljövőt.


Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Nagycsaládos autó: gyorsabb volt a gyártás, mint a MÁK határozat

4 napja – Sztori

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás, a határozatok és az utalások is csúsznak, igény pedig van bőven. Egy beszédes példán keresztül mutatjuk be a rendszert.


Használtautó.hu

FORD MONDEO 1.8 TDCi. MO-i. klíma

FORD MONDEO 1.8 TDCi....

Ár: 1.300.000 Ft

Évjárat: 2009

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 2.2 CD. MO-i. szervízkönyv

MAZDA 6 2.2 CD. MO-i....

Ár: 3.500.000 Ft

Évjárat: 2015

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA G G 1.4. MO-i. szervízkönyv

OPEL ASTRA G G 1.4. MO...

Ár: 1.100.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!