0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

X. Pilis Rally

A Škoda az autó, nem a Ferrari!

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Június utolsó hétvégéjén a Pilis Rallyn jártunk. Mentünk és láttunk, a győzelem azonban idén is elmaradt, de sebaj!

A Vasúttörténeti Parkból indult a csapat

A Vasúttörténeti Parkból indult a csapat

A megszokottnál sokkal könnyebb feladatok, új útvonalak, lazább programok várták a X. Pilis Rally résztvevőit. Tabányi Sándor (Tabányi Mihály harmónikaművész fia), a szervező Oldtimer Motor Car Club (OMCC) jelenlegi elnöke elmondta, hogy mivel idén nem csak a rally ünnepel, hanem az OMCC is 25. évébe lépett, szerették volna, ha az ünneplésé a főszerep. Ez ugyanis – Sándor legjobb tudomásával – a legöregebb máig működő magyar autós klub, s egyben az ország legnagyobb létszámú márkafüggetlen veteránautós klubja. Jelenleg körülbelül nyolcszáz autót számlálnak. A X. Pilis Rallyra ötven jármű érkezését jelezték, végül a rossz idő miatt negyven rajtszámot osztottak ki. A százhatvan kilométeres versenytávot javarészt gond nélkül teljesítették az oldtimerek, csak a verseny legöregebbje, egy 1937-es Fiat esett ki kuplungjának meghibásodása miatt még Visegrádon.

...megállt az idő, akár ötven évet is vissza lapozhatnánk a naptárban!

Ullmann Ottó kabriónkkal

Ullmann Ottó kabriónkkal

Tavaly mi is pechesek voltunk, egy Triumph TR 4A-val szerettünk volna elindulni, amellyel csupán a kapuig jutottunk. Itt felakadt az alja és sajnos leszakadt a leömlőtől a komplett kipufogó. Egy amerikai autóval vágtunk végül neki a távnak, de rá kellett jönnünk, nem erre méretezték a pályákat. Idén ennél sokkal stílszerűbbek igyekeztünk lenni, egy [1961-es „bejáratós” Škoda Feliciával indultunk el, amelyet ugyan hat évvel korábban restaurált a tulajdonosa, de csupán körülbelül ötven-hatvan kilométer került motorjába. Az autót eredetileg 1089 köbcentiméteres blokkal gyártották, amely 50 lóerős teljesítményre képes és az odabent ülve szinte hihetetlen 128km/órára tudta a kocsit felgyorsítani. Később a Felicia Super már 1221 köbcentiméteres motorja 55 lóerőt tudott, így 2 km/órával nagyobb sebességet érhetett el – ezért az OldRent autójában is motort cseréltek, 1975-ben. "Öreg autó szivatóval indul", a szervokkal felesleges számolni és elsőre a kézi váltó is elég érdekes. Meg kell szokni, ugyanis a megszokotthoz képest épp fordítva működik; jobb fent, izomból kapcsolható az egyes sebességi fokozat. Szinte könyörgött a kihívásért, hiszen egykor épp azokra az utakra terveztek, ahol mi is jártunk. A 2+2 személyes Feliciát 1959-ben kezdték gyártani Mladá Boleslavban, 1964-ig összesen 14.863 darab készült belőle. Évente tehát alig háromezret adtak át. Gyakran eszembe jut egyébként, amikor oldtimerekkel vágunk át egy-egy városon, hiszen itt látszik igazán, hogy mennyire kiöregedtek. A tájban hasítva mindebből semmit sem venni észre, megállt az idő, akár ötven évet is vissza lapozhatnánk a naptárban!

"Száguldunk", nem füstöl semmi

"Száguldunk", nem füstöl semmi

Halvány reménysugárként élt hát bennünk, hogy egyszer csak az életét kockáztatva elénk ugrik valaki, s valahogy így kiált: „Álljanak csak meg! Volt egy ilyen autóm húsz éve, rengeteg pótalkatrész maradt még a padláson, úgyis csak foglalja a helyet, engedjék meg, hogy maguknak adjam!”. E helyett be kellett érnünk azzal, hogy mi voltunk a mezőny egyik legnépszerűbb autójával, legalábbis Szlovákiában. Ezt mi sem bizonyította jobban, mikor a parkolóban a népek egyszer futva hagyták ott az addig csodált Ferrarit, s szerény szlovák tudásunkat tekintve valami ilyesmit mondhattak: „Oda nézzetek! A Škoda az autó, ez a mi sztárunk, nem a Ferrari!”.

Egyébként egész jól is szerepeltünk, persze az itt is nagyjából előre borítékolható profikkal (akik közül sokan nem csak a versenyeken, otthon is gyakorolnak) szemben esélyünk sem volt. Sebaj, nem tartozunk azok közé, akik halálosan komolyan veszik a századmásodperceket, s mivel a közúton zajló versenyre kiírt 30 kilométer/órás átlagtempót is nehéz volt eltévedés vagy fifikás félreállás nélkül tartani, egy titkos állomásról meglesett "gyorsaságunkért" rengeteg büntetőpontot kaptunk.

Hamisítatlan táj, színes felhozatal, vidám pillanatok jellemezték a hétvégét, az eddigi talán legjobb, jubileumi Pilis Rally-n, amelyet veteránokra terveztek − a szombati napon túraverseny, vasárnap szlalom várta a párosokat Hamisítatlan táj, színes felhozatal, vidám pillanatok jellemezték a hétvégét, az eddigi talán legjobb, jubileumi Pilis Rally-n, amelyet veteránokra terveztek − a szombati napon túraverseny, vasárnap szlalom várta a párosokat Hamisítatlan táj, színes felhozatal, vidám pillanatok jellemezték a hétvégét, az eddigi talán legjobb, jubileumi Pilis Rally-n, amelyet veteránokra terveztek − a szombati napon túraverseny, vasárnap szlalom várta a párosokat

Hamisítatlan táj, színes felhozatal, vidám pillanatok jellemezték a hétvégét, az eddigi talán legjobb, jubileumi Pilis Rally-n, amelyet veteránokra terveztek − a szombati napon túraverseny, vasárnap szlalom várta a párosokat

...máig kihívás egy romot felújítani, életet lehelni bele

Kárpótoltak a gyönyörű tájak és azok a pillanatok az egyébként rally-n, amiért akár nézőként is bátran ajánlhatók az ilyen rendezvényeket! Ahogyan a ritka Citroën DS kabrió oldalán tükröződik a táj, ahogy begurul a még eredeti 220-as Ponton Merci, felbőg a gyári sport Porsche vagy megmutatja (a foga fehérje után szabadon) motorja feketéjét a Ferrari Dino 208GT4-es.

A változatosság gyakran gyönyörködtet A változatosság gyakran gyönyörködtet A változatosság gyakran gyönyörködtet

A változatosság gyakran gyönyörködtet

A főszervező azonban elárulta, ő nem ezeket a bizonyos pillanatokat szereti a legjobban. „Nálunk a családban mindig új autók voltak, ezért azok sosem izgattak igazán. Egész kicsi koromtól kezdve a kihívást kerestem az autókban, már az óvodában képes voltam elcserélni az új matchboxaimat a roncsokért. Ezeket aztán otthon, az akkori tudásom legjavát adva magam újítottam fel, például édesanyám körömlakkjainak a segítségével. Ez az óta sem változott, máig kihívás egy romot felújítani, életet lehelni bele. Száznál több veteránautóm van a Trabanttól a Rolls-Royce-ig, nincs kedvencem, mindhez kötődöm valahogy, mindegyikben meglátom a múltat.” – mesélte Tabányi Sándor, jól megragadva hobbija és a családias jellegű Pilis Rally tulajdonképpeni lényegét, a látható, kézzel tapintható, s olykor még meg is illatozható múltat. Ez ma már mind egy-egy darab történelmet jelent négy, olykor kevesebb vagy több keréken − amelyet gyakran az oldtimerek maguk mesélnek el!

Ez is érdekes lehet:
 

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...

Irány a Balaton! De merre?

Most már aztán tényleg megkezdődött a szezon, tömegek zarándokolnak vízközelbe, majd vissza a...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...

Megtörtént eset: közúti veszélyeztetésből totálkár

Érdekes történet: a károsult maga határozhatta meg, hogy milyen jóvátételt kér attól, aki autójának...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Limoserveu írta: 2010 június 29., kedd 16:31:46

Sajnos idén nem tudtunk ott lenni, de nagyon sajnáljuk, főleg a jó képek és élmények alapján :( majd jövőre...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Az utolsó szívómotors Ford Focus még néhány napig elérhető

Utolsó mohikán? Ford Focus kombi 1.5 PFI teszt

Az egyik legjobb Focus a modellpaletán a háromhengeres szívómotorral felszerelt változat. Kár, hogy már nem sokáig szerepel az árlistán, szóval igyekezz, ha lecsapnál rá!


Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Önálló karakter - Kipróbáltuk az új 208-at!

Maradandó élmény - Peugeot 208

13 órája – Újdonság

A Peugeot dolga az, hogy minden teljesen egyszerű és hagyományos megoldást olyan csomagolásban tálaljon, hogy évekkel később is emlegetni lehessen. Az új 208 is ilyen.


Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

5 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

Múlt héten – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


Használtautó.hu

NISSAN MICRA 1.0 Comfort P2

NISSAN MICRA 1.0 Comfo...

Ár: 450.000 Ft

Évjárat: 2002 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ C 200 T CDI BlueEFFICIENCY Avantgarde SZERVIZKÖNYV/FÉLBŐR/ÜLÉSFŰTÉS/PARKOLÓRADAR

MERCEDES-BENZ C 200 T...

Ár: 3.699.999 Ft

Évjárat: 2013 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AYGO 1.0 AC

TOYOTA AYGO 1.0 AC

Ár: 820.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!