0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kilométeróra-tekerések: tisztulhat a piac?

A törvényi elrettentés továbbra sem működik az óratekerők ellen

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár a kilométeróra-tekerés továbbra sem ritka hazánkban, a piac tisztul. Az NKH rögzíti az óraállásokat, a Használtautó.hu pedig kötelezővé tette az adat kitöltését. Rögtön nőtt az átlagos futás.

Nem csak árérzékeny a hazai piac, nehezebben eladhatók a 100, 150, 200 ezer kilométeres lélektani határokat átlépett példányok. Pedig számos használttesztünk is bizonyította már, nem a kilométerszám a lényeg

Nem csak árérzékeny a hazai piac, nehezebben eladhatók a 100, 150, 200 ezer kilométeres lélektani határokat átlépett példányok. Pedig számos használttesztünk is bizonyította már, nem a kilométerszám a lényeg

A hazai járművek többségének immár legalább két alkalommal rögzítették a kilométeróra-állását, amely adásvétel előtt könnyen lekérhető. A frissen importált autók esetében azonban ez az eszköz sem védi meg a vásárlókat a csalóktól, akik a magasabb vételár reményében továbbra is büntetlenül folytatják üzelmeiket – dacára a Btk. szigorításának. A Használtautó.hu a saját eszközeivel igyekszik hozzájárulni a piac átláthatóságának erősítéséhez: amióta 2015 júniusában kötelezővé tette a kilométeróra-állás megadását a hirdetésekben, közel negyven százalékkal nőtt a hirdetésekben szereplő kilométeróra-állások átlaga.

Az elmúlt időszakban számos, egymástól igen távol eső becslés jelent meg a hazai használtautó-piacon tapasztalható kilométeróra-tekerés mértékéről. Ahogy a többi piaci szereplő, úgy értelemszerűen a Használtautó.hu sem rendelkezik információval a hirdetésekben feltüntetett kilométeróra-értékek és a valódi futásteljesítmény közötti különbségek átlagos nagyságáról, ám miközben egyértelmű jelek utalnak a gyakorlat további virágzására, egyes fejleményekből a piac lassú tisztulására is következtetni lehet.

A kilométeróra visszatekerésének célja, hogy a mutatott érték egy, a vásárlók által kitüntetett lélektani határ alá kerüljön, így téve vonzóbbá a kínált járművet. Ilyen határ a 100 ezer, illetve idősebb autóknál a 150 és a 200 ezer kilométeres szint: aki tudja, ez alatt igyekszik hirdetni autóját. Bár az eloszlásnak statisztikailag egyenletesnek kellene mutatkoznia, a 95-99 ezer kilométeres intervallumban például mintegy 20 százalékkal hirdetnek több autót, mint az előtte vagy az utána következő sávban.

%KA%A hirdetések szerint kiemelkedő az éppen 100 ezer kilométeres óraállás alatti értékkel eladósorba kerülő autók száma (Forrás: Használtautó.hu)%KA%

A hirdetések szerint kiemelkedő az éppen 100 ezer kilométeres óraállás alatti értékkel eladósorba kerülő autók száma (Forrás: Használtautó.hu)

A fenti adatokból ugyanakkor nem megállapítható, hogy e hirdetési többlet hány százalékában történt valódi óratekerés, illetve mekkora arányban írtak egyszerűen az óraállástól eltérő adatot a megfelelő rubrikába.

Egyre több az adat a központi nyilvántartásban
Az autók aktuális kilométerállását 2012 januárjától minden tulajdonváltás vagy műszaki vizsga során regisztrálják a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) adatbázisában. Mivel műszaki vizsgán az autók túlnyomó többsége kétévenként esik át, mostanra a legtöbb autóról legalább két kilométer-adat is lekérdezhető. Számítógépről, illetve okostelefonról lekérdezésenként 625 forintért akár több autóról is egyidejűleg informálódhatunk.

„Sajnos azonban a külföldről frissen behozott autók adatai ezen a rendszeren keresztül nem érhetőek el” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – „Ebben az esetben az adott márka egyik hazai szervizét célszerű felkeresni, mert ha az autót külföldön hivatalos márkaszervizben tartották karban, esély van a jármű előéletéről információt szerezni. Emellett, ha ezen a vizsgálaton a jármű nem bukott meg, mindenképpen célszerű szakemberrel át is vizsgáltatni a kiszemelt autót. A Használtautó.hu szerviztérképe, mely minden eladó autó esetében megmutatja a legközelebbi, átvizsgálással és eredetiségvizsgálattal foglalkozó céget, ehhez hasznos segítséget nyújt.”

A hirdetésben már nem titkolózhatunk
Szintén az átláthatóságot hivatott növelni a Használtautó.hu döntése, melynek nyomán 2015 júniusától a portálon elhelyezett hirdetések mindegyikében kötelezővé tette a kilométeróra-állások feltüntetését. Az intézkedés hatására a korábbi 128 ezerről az idei második negyedévre már 178 ezerre nőtt az óraállások átlaga (+39%), miközben a kínált járművek életkorának átlaga változatlan maradt.

%KA%Nem elég, hogy korosodik az autóparkunk, tagjai a hirdetések szerint egyre többet futottak. Utóbbihoz a kötelezően megadandó óraállás, illetve az NKH által 2012 óta a műszaki vizsgákon és adásvételkor is rögzített érték is sanszosan hozzájárult%KA%

Nem elég, hogy korosodik az autóparkunk, tagjai a hirdetések szerint egyre többet futottak. Utóbbihoz a kötelezően megadandó óraállás, illetve az NKH által 2012 óta a műszaki vizsgákon és adásvételkor is rögzített érték is sanszosan hozzájárult

Kijelenthető, hogy a potenciális vevők összességében immár jóval reálisabb adatokkal találkozhatnak, mint másfél évvel korábban. A változás valamennyi korcsoport tekintetében számottevő, de főként a 15 évnél idősebb autóknál kiemelkedő, 63 százalékos.

%KA%Nem csak az összesített állomány, minden egyes korcsoport átlagos futása is nőtt az elmúlt években − a Használtautó.hu hirdetései szerint%KA%

Nem csak az összesített állomány, minden egyes korcsoport átlagos futása is nőtt az elmúlt években − a Használtautó.hu hirdetései szerint

Nincs igazán elrettentő példa
Bár a Büntető Törvénykönyv három éve bevezetett rendelkezése elvileg egy év szabadságvesztéssel fenyegeti az óratekerőket, a könnyen kikerülhető tettenérés hiányában nehéz eljárni a trükközők ellen: a BRFK információi szerint 2013 óta összesen három vádemelés történt e bűncselekmény miatt.

„A valódi visszatartó erő hiánya miatt a néhány pozitív fejlemény ellenére sem valószínű, hogy a kilométerórák tekerése a közeljövőben teljesen visszaszoruljon. Vagyis az átverés kivédésére továbbra is a legbiztosabb módszer az egészséges gyanakvás, és a – rutinos autószerelő kíséretében végrehajtott – megfontolt autóválasztás marad” – teszi hozzá a Használtautó.hu szakértője.

Ez is érdekes lehet:
 

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS...

Botránysorozat a német ADAC-nál

Először a Sárga Angyal díj körüli manipuláció, most meg az derült ki, mentőhelikopterrel jártak...

A rend őrei sem vetik meg a luxust és a tempót

A hazai rendőrség állományát jórészt Skoda Octaviák teszik ki, de persze itthon is találni néhány...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...

Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám...

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (40 db)

lapar írta: 2016 október 10., hétfő 14:17:40
piazza írta: 3 éve

Tisztelt Használtautó!

Nem régen futottam bele, egy valószínűleg manipulálhatott óraállású külföldről behozott audiba. Minden szép minden jó, csak hivatalosan a porsche hungária semmilyen szerviz információt nem ad ki! Kizárólag ügyvédi vagy bírósági végzéssel való megkeresés esetén ad információt. Egyébként is csak a tulajdonos beleegyezésével lehet bármilyen információt kapni. Már ahol lehet! A szóban forgó autóról nem hivatalosan lehet tudni, hogy Németországban a szerviz tudtával történt a csalás! Három különböző szerviz, három különböző ( egyre kevesebb ) kilométer bejegyzés! Ennyit a hivatalos szervizekről! Ilyen esetben miért nem lép fel a márkaszerviz?? A válasz: minden esetben az aktuális óraállásnak megfelelő szervizt végzik el. Az előző óraállást a szerviz rendszere nem látja, de mivel ők nem hatóság nagyon nem is érdekli őket! Csak a nagy rendszerük látja az összes hivatalos bejegyzést. A szerviz ezt a rendszert hivatalosan nem látja! Azért hivatalosan mert ha akarják akkor látják! ( szervizben kapott információ ).


Ha akarnának valamit komolyan, akkor lehetne kötelezni a márkaszervizeket információadásra. Én is hiába érdeklődtem, végül csak szóban kaptam egy nem túl meggyőző bólintást.
Nem tudom, ha nem akarna valaki egy bizonyos autót megvenni, akkor miért is érdeklődne, és hogyan tudna ezzel visszaélni? Tehát a márkaszervizek is részesei a bulinak. Ha mindenki tiszta, akkor nincs benne kockázat, nem?
Külföldi árakról: én csak egyszer voltam külföldön autót venni, én sem tapasztaltam, hogy olcsóbbak lennének ( a rárakodó cullanggal együtt, de az van kereskedőnél is)
Én tavaly egy 6 (gyártásra 7) éves autót vettem 20 000 km-rel. Ez annyira kevés, hogy gondoltam, ennyire nem teker vissza épeszű ember. (persze néhány dolgot azért megnéztünk)

A válaszoláshoz belépés szükséges
meleagris írta: 2016 október 10., hétfő 08:52:45
Mx-5 tulaj írta: 3 éve

Az átlag "jürgen" biztos nem fog. 30-40.000km már heavy user.



Jó, akkor beszélek gyorsan a német kollégákkal, hogy azonnal tessék abbahagyni a bejárást 100+km-ekről.:D FYI, egy nagyobb város (FFM, STR, München, stb.) környékén ez igencsak jellemző, mivel apuka/anyuka állást vált, de a családot már nem mindig mozgatja ilyenkor és ingázik napi egy-másfél órát. Évi 40-50 még sima bejárós autónál is benne van. Az mx-5 pl. valóban harmadik autó volt kint, évi 20-at tekertek bele csak nyaralós üzemben... Nem azt mondom, hogy minden autó évi 50-et fut, az átlag ott is jóval kevesebbet, de ott nem kirívó egy ennyi magánhasználatnál sem. Egy lease-elt nagyobb diesel kocsinál szinte garantált az ilyen futás, pl. mert ingázol céges ügyek miatt München és str/ulm között.



Ott mindenkinek több autója van, a bevásárlás/napközbeni használat és nyári út a tengerhez nem egy autóra terhelődik.



Hát azért ott sincs kolbászból a kerítés. Igen sok embernek van több autója, de akikre én rálátok (kinti viszonylatban is jól kereső mérnökök) ott van egy családi plusz egy hobby (ez néha egy) és van anyukának a rohangálós. Apu meg simán beleteker jó sokat a családiba, mert azzal ingázik. Vagy a másik, hogy anyu használja a családit, viszont akkor apu teker bele jó sokat az élményautóba. Mobile-on/scout-on simán találsz 100.000 felett futott három-négy éves Prosche-t. És ez tényleg csak a hobby kocsi, amivel apu/anyu ingázik.



A németeknél sem azért veszik a dízleket hogy tolják a km-t bele, eleve jobban kárnak adókkal, biztosítással.



De pont a fogyasztás miatt veszik. Szerinted miért kerül be ide annyi tekert autó? Mert eleve keveset futottak vele? Számold ki mi a difi évi 30-as futásnál és rájössz. A német átlag 15ekm-nél van, ami kicsit több, mint a duplája a magyar (üzemanyagfogyasztásból számolt) átlagfutásnak. És itthon is van azért bőven autó, ami bőven 30-60-at fut egy évben.


Előzmények megtekintése

Egyetertek veled.
Ahogyan irod is, sok minden függ attol, hogy milyen tavolsagrol jarnak be dolgozni. Altalanossagban elmondhato, hogy a csaladoknak van a nagyobb batar kombi, vagy egyterü, vagy "telekjaro", anyukanak valami kisebb rohangalos. Persze van ugy, hogy anyukanak van egy nagyobb jarmü, apukanak valami kommersz ceges auto.
A lenyeg, hogy aki ingazik nagy tavolsagot, ott evi 30-40.000 km biztosan megvan.
Ahogyan korabban irtam is, sokan hasznalnak egyebkent dizelt ugy is, hogy nem mennek vele többet evi 10-15.000 km-nel.
Ami a lenyeg, hogy a kint olcson megvett dizelek, nem annyit futottak, amennyivel itt el akarjak adni öket, mert a kivalo allapotu keveset futott autok kinn is dragak....akkor pedig oda a haszon ugyebar.

A válaszoláshoz belépés szükséges
piazza írta: 2016 október 09., vasárnap 11:48:18

A németek a szervizek tudtával még jobban csalnak mint bárki! Konkrét eset egy AUDI aminek meghamisították az óra állását amit a kinti márkaszerviz minden gond nélkül rögzített is! Nagyon jó tanács, hogy érdeklődjünk a márkaszervizben az autóról mielőtt megvesszük. Ehhez a tulajdonos írásos beleegyezése szükséges ami kinti autó esetében nem igazán megoldható. Egyébkén pl. az audi esetében a márkaszerviz hivatalosan semmilyen szerviz információt nem ad ki. Ha ad is ki csak az aktuális tulajdonos által üzemeltetett időszakról. Három különböző óra állás ami minden szerviznél egyre kevesebb. Természetesen hivatalosan rögzítve! Persze nem hivatalosan lehetett megtudni! Minek a márkaszerviz? Hol kaphatunk valós információt? Ha megtudjuk, hogy esetleg be lettünk csapva akkor mit tudunk csinálni? Jelen esetben a következő információt kaptuk: hivatalos teljes szerviztörténetet, csak ügyvédi vagy bírósági megkeresésre adnak ki, aminek a feltétele, hogy folyamatban lévő ügy legyen. Tehát ahhoz, hogy megvédjük az igazunkat feljelentést kell tennünk. Mi alapján tegyük a feljelentést?? Hogy nem hivatalosan megtudtuk, hogy az autónk óra állása vélhetően manipulált? Vagy egyszerűen a szervizben egy elírás történhetett? ( bár háromszor egymás után kicsit hihetetlennek tűnik ) Véleményem szerint egyes márkaszervizek ki akarják vonni magukat az esetleges felelősség alól, és semmit nem érnek az ilyen esetekben!

A válaszoláshoz belépés szükséges
piazza írta: 2016 október 09., vasárnap 11:33:52

Tisztelt Használtautó!
Nem régen futottam bele, egy valószínűleg manipulálhatott óraállású külföldről behozott audiba. Minden szép minden jó, csak hivatalosan a porsche hungária semmilyen szerviz információt nem ad ki! Kizárólag ügyvédi vagy bírósági végzéssel való megkeresés esetén ad információt. Egyébként is csak a tulajdonos beleegyezésével lehet bármilyen információt kapni. Már ahol lehet! A szóban forgó autóról nem hivatalosan lehet tudni, hogy Németországban a szerviz tudtával történt a csalás! Három különböző szerviz, három különböző ( egyre kevesebb ) kilométer bejegyzés! Ennyit a hivatalos szervizekről! Ilyen esetben miért nem lép fel a márkaszerviz?? A válasz: minden esetben az aktuális óraállásnak megfelelő szervizt végzik el. Az előző óraállást a szerviz rendszere nem látja, de mivel ők nem hatóság nagyon nem is érdekli őket! Csak a nagy rendszerük látja az összes hivatalos bejegyzést. A szerviz ezt a rendszert hivatalosan nem látja! Azért hivatalosan mert ha akarják akkor látják! ( szervizben kapott információ ).

A válaszoláshoz belépés szükséges
reset00 írta: 2016 október 08., szombat 20:50:16

Németeknél egyszerűbb a képlet. Sokat futott autó, nagyobb rizikó, ergó olcsobb, keveset futott autó, kisebb rizikó, tehát drágább. Nálunk is jó lenne valami hasonló, és akkor nem lenne az, hogy aki ténylég vigyázott rá, keveset hajtotta, az ne annyiért tudja csak eladni, mint az átlag, csak mert nem hisznek neki "h biztos tekert az órája". Nem minden autóvásárló éli autós oldalakat bújva az életét, van több millió nem "autofil" beállítottságú ember.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mx-5 tulaj írta: 2016 október 08., szombat 09:30:00
zold írta: 3 éve

Az átlag "jürgen" biztos nem fog. 30-40.000km már heavy user. Ott mindenkinek több autója van, a bevásárlás/napközbeni használat és nyári út a tengerhez nem egy autóra terhelődik.



Az tény, hogy pl a V70-esben semmit sem kellett cserélni a szervízprogram szerint 180.000km-ig. Valójában se sokat (aksi 6 évesen, fékbetét E/H és fékfelújítás elöl). De utána azért jönnek szépen sorban a kötelező dolgok (r.szűrő 180.000 pl)...



A németeknél sem azért veszik a dízleket hogy tolják a km-t bele, eleve jobban kárnak adókkal, biztosítással.




Előzmények megtekintése

Az átlag "jürgen" biztos nem fog. 30-40.000km már heavy user.

Jó, akkor beszélek gyorsan a német kollégákkal, hogy azonnal tessék abbahagyni a bejárást 100+km-ekről.:D FYI, egy nagyobb város (FFM, STR, München, stb.) környékén ez igencsak jellemző, mivel apuka/anyuka állást vált, de a családot már nem mindig mozgatja ilyenkor és ingázik napi egy-másfél órát. Évi 40-50 még sima bejárós autónál is benne van. Az mx-5 pl. valóban harmadik autó volt kint, évi 20-at tekertek bele csak nyaralós üzemben... Nem azt mondom, hogy minden autó évi 50-et fut, az átlag ott is jóval kevesebbet, de ott nem kirívó egy ennyi magánhasználatnál sem. Egy lease-elt nagyobb diesel kocsinál szinte garantált az ilyen futás, pl. mert ingázol céges ügyek miatt München és str/ulm között.

Ott mindenkinek több autója van, a bevásárlás/napközbeni használat és nyári út a tengerhez nem egy autóra terhelődik.

Hát azért ott sincs kolbászból a kerítés. Igen sok embernek van több autója, de akikre én rálátok (kinti viszonylatban is jól kereső mérnökök) ott van egy családi plusz egy hobby (ez néha egy) és van anyukának a rohangálós. Apu meg simán beleteker jó sokat a családiba, mert azzal ingázik. Vagy a másik, hogy anyu használja a családit, viszont akkor apu teker bele jó sokat az élményautóba. Mobile-on/scout-on simán találsz 100.000 felett futott három-négy éves Prosche-t. És ez tényleg csak a hobby kocsi, amivel apu/anyu ingázik.

A németeknél sem azért veszik a dízleket hogy tolják a km-t bele, eleve jobban kárnak adókkal, biztosítással.

De pont a fogyasztás miatt veszik. Szerinted miért kerül be ide annyi tekert autó? Mert eleve keveset futottak vele? Számold ki mi a difi évi 30-as futásnál és rájössz. A német átlag 15ekm-nél van, ami kicsit több, mint a duplája a magyar (üzemanyagfogyasztásból számolt) átlagfutásnak. És itthon is van azért bőven autó, ami bőven 30-60-at fut egy évben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2016 október 08., szombat 00:11:03
encore írta: 3 éve

Az egy dolog hogy igaza van részben mert a vevő a kevés kilométert akarja látni de ez akkor is csalás.

Az hogy a vevő kevés kilométert akar látni az viszont nem jelenti azt hogy azért mert vissza van tekerve.

Kérdés?

A vevő úgy is megveszi az autót hogyha a nepper elmondja vásárlás előtt hogy vissza lett tekerve az autó?

Szerintem nem. Pont ezért hülyék az emberek mert hisznek a neppernek.

A valóság az hogy a nepper ezt azért csinálja mert:

Nem tud nyerészkedni elég nagyot vagy mert egyáltalán nem tud ha nem csal.

vagy alapban nem tud megvenni egy valóban keveset futott autót amin keresni is tudna.

Ez a valóság és ezt nevezzük csalásnak.


Előzmények megtekintése

Persze, hogy csalás.
Az a bökkenő, hogy a sok dilettáns a fellegekben jár és olyan autót akarnak venni, ami nem létezik, vagy elképesztő szerencse kell hozzá.
Használt, kevés km-rel, tökéletes állapotban, nagyon jó áron.
A realitás viszont más és ezt sokan nem akarják elfogadni. Így egy bizonyos km után az autó szinte eladhatatlan a sok buta, hiszékeny vásárló miatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2016 október 08., szombat 00:04:15
zold írta: 3 éve

Csak kíváncsiságból: mennyi km-t tettél eddig az autódidba?


Előzmények megtekintése

A Suzuki GTI-t 11.000km-rel vettem és 120.000km körül adtam el.
Az 1,6-os Corollát 13.000km-rel vettem és 145.000km körül adtam el.
A jelenlegi TS-t újonnan vettem és most van benne 268.000km. Alig kellett rá költeni. Most viszont a futóműve enyhén elkezdett kopogni. Fontos megjegyezni, hogy nálam sajnos nagyon komoly igénybevételnek van kitéve az autó, mert gyakran rossz utakon megterhelve járok vele és nem mellesleg nagyon sűrűn "versenytempóban" használom.
Szóval ez a megterhelés átlag felhasználót tekintve felérne kb. 350.000km-rel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2016 október 07., péntek 21:56:44

@encore: "igaza van részben mert a vevő a kevés kilométert akarja látni ": a vevő a legkevesebb km-t és a legfiatalabb autót szeretné a pénzéért. Mi ebben a baki?
"Pont ezért hülyék az emberek mert hisznek a neppernek": mivel az a dolguk,hogy használt autóval kereskednek, merjük remélni hogy úgy is tudnak pénzt keresni, hogy nem csalnak.
@bezzev: nem tudom honnan veszed, minden autónál elő van írva hogy mikor kell cserélni r.szűrőt, vez.szíjat, (aut) váltó-felújítani, plusz kupplung, lendkerék (ha van),
Adó vonatkozásában biztos nem ez a helyzet, legalábbis amit a googlin találtam. Meglepő módon ott a benya tényleg kevesebbet adózik, de nem sokkal. Belgáknál még mindig a dízel nyerő. Franciáknál sokáig így volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2016 október 07., péntek 21:08:46
menőmanó írta: 3 éve

Egyáltalán nem marhaság. Görény...-nek most kivételesen igaza van.

Sosem felejtem el egy eladó történetét, aki őszintén vallott, hogyan kellett csalnia, hogy eladhassa az autóját.

Meghirdette a valós nagyon sok kb. 250.000Km-rel, a pár éves nagyon megkímélt Superbjét hiszen Bp.-ről Győrbe járt utasok nélkül az autópályán. Nagyon megkímélt, szinte új állapotú volt az autó. Reális áron kínálta, mégsem jelentkezett senki.

Egy ismerőse tanácsára visszatekertette az órát a felére és rátett az árra kb. 300.000Ft-ot. Pár nap alatt eladta az autóját.

Ha a sok hülyének ez kell, akkor azt kapják. Így van ez, ameddig még megtehetik.


Előzmények megtekintése

Az egy dolog hogy igaza van részben mert a vevő a kevés kilométert akarja látni de ez akkor is csalás.
Az hogy a vevő kevés kilométert akar látni az viszont nem jelenti azt hogy azért mert vissza van tekerve.
Kérdés?
A vevő úgy is megveszi az autót hogyha a nepper elmondja vásárlás előtt hogy vissza lett tekerve az autó?
Szerintem nem. Pont ezért hülyék az emberek mert hisznek a neppernek.
A valóság az hogy a nepper ezt azért csinálja mert:
Nem tud nyerészkedni elég nagyot vagy mert egyáltalán nem tud ha nem csal.
vagy alapban nem tud megvenni egy valóban keveset futott autót amin keresni is tudna.
Ez a valóság és ezt nevezzük csalásnak.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Turbóval is érezhetően japán – Toyota Corolla Touring Sports teszt

Egymillióval rövidebb, egy turbóval több – Toyota Corolla

Jelentős változás érte a japán márka rajongóit, szívómotor már csak a szedán Corollához kérhető, de mi lesz azokkal, akik a hibridet nem tudják, vagy nem akarják megfizetni? Nos, nem járnak rosszul.


Audi e-tron 55 quattro teszt

Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt

Elektromos is, SUV is - az Audi e-tron a trendiség csúcsa. Takarékosnak azonban zéró helyi emissziója mellett sem nevezhető.


A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

8 órája – Sztori

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.


Kommunikál a többi autóval is, a megoldás első lépése az új VW Golf!

Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII

21 órája – Újdonság

Amennyire kompakt, annyira összetett az új Golf, ami tökéletesen őrzi az eredeti értékeket, miközben a precíz technológiai megoldásaival és a jövő egy nagyon fontos lépésével halmoz el.


Ha Suzukid van, csapatod is van!

Nem engedi el ügyfelei kezét a Suzuki

3 napja – Sztori

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire autójához technikai értelemben szüksége lesz, karnyújtásnyira kerül tőle.


Használtautó.hu

SEAT LEON 1.4 TSI Sport Navi-Ülésfűtés-Tempomat-Szervízkönyv

SEAT LEON 1.4 TSI Spor...

Ár: 2.190.000 Ft

Évjárat: 2011 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

AUDI A4 2.0 DIGITKLIMA TEMPOMAT FABERAKÁS ALUFELNI ELSŐ ÉS HÁTSÓ SZÉLVÉDŐFŰTÉS

AUDI A4 2.0 DIGITKLIMA...

Ár: 895.000 Ft

Évjárat: 2002 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

AUDI A3 2.0 FSI Attraction DIGITKLIMA FRISS MŰSZAKI

AUDI A3 2.0 FSI Attrac...

Ár: 849.999 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!