0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A Toyota idei 10 legszebb sportpillanata

A Toyota szinte minden autósportba belekóstolt idén

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Toyota elkötelezett a motorsport iránt és rendre ott van a világ legizgalmasabb autósport eseményein. Idén több fronton is sikereket könyvelhetett el a japán márka.

%KA%Az Avensis mellett jövőre a Corolla is megjelenik a BTCC-ben%KA%

Az Avensis mellett jövőre a Corolla is megjelenik a BTCC-ben

Nagyszerű éven van túl a Toyota motorsport részlege, hiszen a földkerekség minden pontján sikereket értek el a márka emblémáját viselő versenyautók. Észak-Amerikától Japánig, Európától Dél-Amerikáig a világ minden jelentős motorsport-bajnokságában képviselteti magát a Toyota, ami jól mutatja, hogy az F1-en túl is van élet. Sőt! Legyen az aszfalt vagy murva, esetleg sár és homok, a japánok bátran belekóstoltak mindenbe. Néhány győzelemtől a világsajtó is hangos volt, miközben néhány nagyszerű diadalról csak a legfanatikusabb rajongók hallottak. Ezért most megmutatunk néhány kevésbé „hájpolt” sorozatot is a Toyota sikerein keresztül.

%KA%Az LMP1 kategóriában egyedüli gyártó maradt a Toyota a WEC bajnokságon%KA%

Az LMP1 kategóriában egyedüli gyártó maradt a Toyota a WEC bajnokságon

1. WEC (hosszútávú világbajnokság)

Még nincs vége a WEC másfél év hosszúságú szuperszezonjának, de a leghíresebb versenyt már behúzta a Toyota. A legendás Le Mans-i 24 órás versenyen 86. alkalommal gyűltek össze a világ legjobb versenyzői, köztük az F1-ből kiábrándult Fernando Alonso is. Bár az LMP1 kategóriában nem akadt kihívója a Toyotának, azért a győzelem is szép, hiszen a hosszútávú versenyeken már a célig eljutni is baromi nehéz. A hab a tortán, hogy a dobogó első két fokára a Toyota TS050 Hybrid versenyautók legénysége állhatott. A diadalt még érdekesebbé tette, hogy Nakadzsima Kazuki a verseny történetében az első japán pilóta, aki japán autóban szerezte meg a futamgyőzelmet.

%KA%Még nincs vége a WEC-nek, de a Toyota már megnyerte a leghíresebb futamot, a Le Mans-i 24 órást%KA%

Még nincs vége a WEC-nek, de a Toyota már megnyerte a leghíresebb futamot, a Le Mans-i 24 órást

2. WRC (Rali Világbajnokság)

A Toyota motorsport-történetének legszebb pillanatai köthetők a ralihoz, és 2018-ban tovább gyűltek a szép emlékek. Hosszú szünet után tért vissza a Toyota a WRC-be tavaly, idén pedig megszerezte a gyártói világbajnoki címet. A szezon utolsó versenyén (Ausztráliában) futamgyőzelemmel bebiztosított bajnoki cím már a negyedik a Toyota történetében.

%KA%A Yaris alapjaira építették a Toyota WRC gépét%KA%

A Yaris alapjaira építették a Toyota WRC gépét

3. BTCC (Brit Túraautó-bajnokság)

A világ egyik legizgalmasabb túraautó szériájában a Toyota Avensist vezető Tom Ingram zsebelte be a független indulók bajnoki címét tavaly és idén egyaránt. Jövőre azonban már a Toyota gyári versenyzőjeként folytatja az új Corollában ülve. A 25 éves Ingram az idei 30 futamból hármat megnyert és további hat dobogós helyezést szerzett. Emellett öt leggyorsabb kör fűződik a nevéhez, valamint 171 lélegzetelállító előzés is. Nem sokon múlt, hogy kategóriagyőzelme mellé az abszolút első helyet is megszerezze.

%KA%A világ egyik legizgalmasabb túraautó sorozata a brit bajnokság%KA%

A világ egyik legizgalmasabb túraautó sorozata a brit bajnokság

4. NASCAR Truck széria

A NASCAR világának európai szemmel talán legemészthetőbb szériája a Truck sorozat, amelyben pickupokat mintázó versenyautókkal nyúzzák egymást az indulók. Hogy miért nevezem legemészthetőbbnek? Igazából a versenyek hossza miatt, hiszen egy óra alatt lezavarják az akcióban dús meneteket, míg például a csúcsnak számító Cup sorozatban akár 3 órásra vagy hosszabbra nyúlhatnak a futamok. Ebben is, abban is szerepel a Toyota, ráadásul sikerrel. A Truck sorozatban a Tundra indul, persze a közúti platóshoz nem sok köze van a versenygépnek. Mégis ízig vérig Toyota, hiszen a TRD (Toyota Racing Development) tervezte az 5,7 literes V8-as, tolórudas motort. Az E10-es tüzelőanyaggal üzemelő motor körülbelül 600 lóerős. Idén Brett Moffitt hozott sikert a japán márkának a pilóták között.

%KA%Brett Moffit behúzta a NASCAR Truck bajnoki címét a Toyota Tundrával, ám a motorgyártók között a Chevy végzett az élen%KA%

Brett Moffit behúzta a NASCAR Truck bajnoki címét a Toyota Tundrával, ám a motorgyártók között a Chevy végzett az élen

5. Dakar rali

Habár egy ideje már Dél-Amerikában rendezik az afrikai városról elnevezett terepralit, szellemiségében megőrizte a hetvenes években útjára indított megmérettetés hagyományait. Az 5600 kilométeres, kíméletlen terepen zajló versenyen három alaposan átalakított, V8-as benzinmotorral szerelt Toyota Hilux indult a Gazoo Racing South Africa színeiben. Versenyzőik uralták a 14 napos verseny utolsó harmadát, ám végül egy második és egy harmadik hellyel kellett megelégedniük.

%KA%A soron következő Dakaron is indít gyári csapatot a Toyota%KA%

A soron következő Dakaron is indít gyári csapatot a Toyota

6. NHRA Funny Car bajnokság

A nagybetűs gyorsulási verseny! Itt már nem csak a „váci úti street racerek” adnak randevút egymásnak. A Toyota egy V8-as, 8000 lóerős motort épített ide. Bizony, 8 ezer lóerő! A szériában első évadát töltő J. R. Todd egy Camry arcúra matricázott géppel indult és meg is szerezte a márka harmadik bajnoki címét. A Toyota egyébként 2008 óta szerepel a sorozatban. Az idei autó álló helyzetből rajtolva 3,82 másodperc alatt teszi meg a negyed mérföldet (402 métert), miközben körülbelül 80-100 liter nitrometánt éget el.

%KA%A szériaautókat karikaturisztikusan idéző dizájnnak köszönhetik elnevezésüket ezek a versenyautók%KA%

A szériaautókat karikaturisztikusan idéző dizájnnak köszönhetik elnevezésüket ezek a versenyautók

7. POWRi National Midgets League

Itthon nincs hagyománya a Midget versenyeknek, sőt, ez kimondottan amerikai móka. Pedig micsoda versenyeket futnak! A pillekönnyű autók tömeg/teljesítmény aránya elképesztő. Egy lóerő majdnem csak 1 kilogrammot mozgat! Márpedig lóerőkből jutott 400 is a kis aszfaltszaggatókba. Illetve bocsánat, salak- és agyagszaggatóknak, ugyanis a versenyeket többnyire ilyen csúszós felületű oválpályákon rendezik. Lényegében a legnagyobb NASCAR versenyzők itt kezdik a komoly pályafutásukat. Idén a 23 éves Tucker Klaasmeyer nyerte meg a bajnokságot, miután hat futamgyőzelmet aratott és további hét dobogós helyezést szerzett. Versenyautójában a Toyota egy 2,7 literes, soros négyhengeres motorja dolgozott, ami szintén a TRD alkotása. A tolórudas erőforrás hengerfeje egyenesen a NASCAR-ból származik.

%KA%Metanolt tankolnak a Midget versenyautókba%KA%

Metanolt tankolnak a Midget versenyautókba

8. Japán F3 bajnokság

Az FIA égisze alá tartozó bajnokságban a Toyota egyfajta tehetségkutató programot folytat. Innen válogatják ki azokat a tehetséges ifjú pilótákat, akik később a Super Formula bajnokságban vagy más sorozatokban állhatnak rajthoz a Toyota színeiben. A gyári támogatást élvező Tachi Oiwa Motor Sport (közismertebb nevén Team TOM’S) a Toyota TAZ31 motorral felszerelt Dallara F317 kasztnis versenyautókat indít a bajnokságban. A 240 lóerős motorok ereje és nyomatéka hatfokozatú sebességváltón keresztül jut a hátsó kerekek felé és természetesen a kormány mögötti váltófülekkel választhatják ki a fokozatokat a versenyzők. A 19 futamos bajnokságban Cuboj So és Rijata Ritomo, a Team TOM’S két versenyzője az összes versenyt megnyerte. Közülük Cubojt avatták bajnokká, hiszen az ő neve mellett 14 elsőség szerepelt.

%KA%Esélyt sem adott a többieknek a Team TOM’S. Minden futamot az ő versenyzőik nyertek a japán F3-ban %KA%

Esélyt sem adott a többieknek a Team TOM’S. Minden futamot az ő versenyzőik nyertek a japán F3-ban

9. Német nemzeti rali-bajnokság

A Toyota Motorsport GmbH kifejezetten a kizárólag aszfalton zajló Deutsche Rallye Meisterschaftban induló pilóták számára fejlesztette ki GT86 CS-R3 raligépet. A versenyzők az itt és hasonló bajnokságokban gyűjtött pontjaikkal a Toyota Gazoo Racing Trophy Kupában is versengenek a győzelemért. Idén ifjabb Hermann Gassner és navigátora, Ursula Mayrhofer végzett az első helyen a kétkerék-hajtású géposztályban. A szezon végéig három stabil futamgyőzelemmel és maximális pontszámmal teljesített szuper speciálokkal betonozták be pozíciójukat.

%KA%Ilyen Toyotákat a hazai ralibajnokságokon is szívesen látnánk%KA%

Ilyen Toyotákat a hazai ralibajnokságokon is szívesen látnánk

10. Japanese Sprint széria

A Japanese Sprint Series a neve ellenére Nagy-Britanniában rendezi a versenyeit. A bajnokságot japán autók tulajdonosai számára írták ki. A nevezéshez mindössze egy jogosítvány szükséges, és persze a biztonsági és zajkibocsátási előírásokat teljesítő autó is kell. Ennek ellenére korántsem szériakocsikkal folyik a küzdelem. Az idei bajnok például egy erősen átalakított Toyota GT86-ost vezetett. A Fensport tuningműhelyt képviselő Adrian Smith kupéja ugyanis egy 633 lóerős szörnyeteg. Ezzel a teljesítménnyel a hátsókerék-hajtású autó az összkerékhajtású vetélytársakat is legyűrte. Smith volt a széria egyetlen pilótája, aki az évad mind a hét futamán dobogóra tudott állni, ebből háromszor a tetejére.

%KA%633 lóerősre gyúrták a bajnok Toyota GT86-osát%KA%

633 lóerősre gyúrták a bajnok Toyota GT86-osát

Ez is érdekes lehet:
 

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Megtörtént eset: közúti veszélyeztetésből totálkár

Érdekes történet: a károsult maga határozhatta meg, hogy milyen jóvátételt kér attól, aki autójának...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Egyenesen a lista élére – Toyota GR Supra teszt

Piros betűs ünnep – Toyota Supra

Komolyan azon problémázunk, hogy az új Supra nem teljesen Toyota?! Ránézésre megmondjuk, hogy ez akkor most nekünk nem jó? Vezetni kell, megérezni, meghallani, amikor azt mondja: De, ez nekünk most rohadt jó!


Villámpróba: Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP

Álruhás Lexus? Itthon próbáltuk a Toyota Camry új kiadását

Hamarosan a tesztautó is befut, de előtte még egy kereskedői példánnyal is megejtettünk egy villámrandit. A Toyota Camry nem csak különleges, jó ajánlat is a piacon.


Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kellemes meglepetést okoztak az első kilométerek az új Ford Pumával

Élmény SUV - Ford Puma menetpróba

11 órája – Újdonság

Jól csengő nevet választott a Ford a legújabb szabadidő-autójának, amellyel a B-szegmensben indulnak harcba a vásárlók kegyeiért. A hangzatos névvel azonban nem elégedtek meg a kékoválos márkánál, a mérnökök keményen ráfeküdtek a praktikumra is.


Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

2 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

4 napja – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA YARIS 1.0 Sol AC KLÍMÁS!

TOYOTA YARIS 1.0 Sol A...

Ár: 1.179.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA AVENSIS 2.2 D-CAT Sol Elegant Nagyon megkímélt!Végig szerviz

TOYOTA AVENSIS 2.2 D-C...

Ár: 1.000.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AURIS 1.8 HSD Active MY17 Trend+ (Automata)

TOYOTA AURIS 1.8 HSD A...

Ár: 5.900.000 Ft

Évjárat: 2017 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!