0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vajon legyőzi-e az Opel Corsa GSi a Suzuki Swift Sportot?

Árharc: Opel Corsa GSi vs. Suzuki Swift Sport

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Végre megérkezett a Suzuki Swift Sport valós kihívójának tűnő Opel Corsa GSi. Mindketten 1,4-es turbósok, közel azonos árral. Vajon melyik a jobb vétel?

%KA%Mindketten 1,4-es turbósok, mindketten alapból kapnak sportfutóművet. Motorteljesítményben a Corsa a jobb, de nyomatékban, menetdinamikában és fogyasztásban is a Swift győzedelmeskedik%KA%

Mindketten 1,4-es turbósok, mindketten alapból kapnak sportfutóművet. Motorteljesítményben a Corsa a jobb, de nyomatékban, menetdinamikában és fogyasztásban is a Swift győzedelmeskedik

Hiába nem hazai gyártású már a Suzuki Swift Sport, talán a számunkra legkedvesebb hot hatchnek tekinthető − köszönhetően nagyon jó ár/érték arányának, amit már első próbája, a Ford Fiesta ST-vel való összevetése és múlt héten megjelent tesztje során is kiveséztünk. A Fiestával való összevetés viszont nem volt teljesen igazságos, hiszen a Swift Sport vele nem teljesen egy liga, olcsóbb és gyengébb is. Múlt héten viszont befutott az Opel Corsa GSi, a Swifthez hasonlóan 1,4-es turbós benzinmotorral és nagyon hasonló árral. Lássuk, melyik lehet a jobb vétel!

%KA%A Corsa GSi csakis háromajtós lehet, de az ötajtóshoz is elérhető az 1,4-es, 150 lóerős turbómotor%KA%

A Corsa GSi csakis háromajtós lehet, de az ötajtóshoz is elérhető az 1,4-es, 150 lóerős turbómotor

Kezdjük a leginkább szembetűnő különbségtől: a Corsa GSi csakis háromajtósként érhető el (legalábbis egyelőre), a Swiftből pedig ugyebár nincs más, mint ötajtós. Az Opel 1,4-es turbómotorja 10 lóerővel erősebb, 150 lóerős, hiszen eddig is elérhető volt ilyen a Corsához, s most is kapható az alap Selection kivételével az összes ellátmányhoz, a GSi pedig nem más, mint a sportos csúcsverzió. A Swift 1,4-es, 140 lóerőse bezzeg csak a Sporthoz jár, s hiába a szerényebb teljesítmény, a japán gép a potensebb − ami nem csak 10 newtonméterrel nagyobb nyomatékának köszönhető.

%KA%Swiftből nincs más, mint ötajtós, így a Sport is az, az 1,4-es turbómotort a Suzuki csakis a Sport ellátmánnyal adja%KA%

Swiftből nincs más, mint ötajtós, így a Sport is az, az 1,4-es turbómotort a Suzuki csakis a Sport ellátmánnyal adja

Opel Corsa GSi vs. Suzuki Swift Sport − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Opel Corsa GSi 4021 1736 1479 1510 280-1090
Suzuki Swift Sport 3890 1735 1495 2450 265-947

A Swift Sport 1 tonna alatti, 975 kilogrammos saját tömegével pehelysúlyú a több mint 20 százalékkal nehezebb, alapból is 1214 kilogrammos Corsa GSi-hez mérten.

Így aztán a Swifté a jobb gyorsulás: 8,1 másodpercével 0,8 másodpercet ver a Corsára, s 210 kilométeres végsebességével is lenyomja − egy hajszálnyit. Meg persze fogyasztásával is, katalógusérték szerint 100 kilométerenként alsó hangon 0,5 literrel, azaz mintegy 10 százalékkal. Igaz, a Corsa 2 centivel szélesebb abroncsokon gurul, ami akár jobb kanyarjellemzőket is adhat, de persze növeli a fogyasztást.

%KA%A német konfigurátor szerint a Corsa GSi ilyen profi Recaro üléseket kap, ám ezekhez opcióként sincs fűtés. A kormánykerék mindkét versenyzőnél lapított aljú%KA%

A német konfigurátor szerint a Corsa GSi ilyen profi Recaro üléseket kap, ám ezekhez opcióként sincs fűtés. A kormánykerék mindkét versenyzőnél lapított aljú

De ha már költségek, nézzük az árakat, a Swiftről ugyebár tudjuk, hogy 5,99 millió forintos listaárát 0,5 milliós árkedvezmény tolja 5,49 millió forintra. A Corsa pedig egyrészt alapból is olcsóbb, 5 405 000 forintról indul, de még árkedvezménye is jelentősebb, 525 ezer forint. Ezzel a Corsa GSi már 4 880 000 forinttól hazavihető alap, fehér fényezéssel, ám a vicc az, hogy a Swift Sporténál bő 10 százalékkal kedvezőbb ára ellenére sem számít jobb boltnak. A titok ugyanis az alapellátmány, ami a Swiftnél már többször taglaltan kényelmi és biztonsági extrák tekintetében bőséges és hiánytalan. A Corsa GSi esetén pedig nemhogy távolságtartós tempomat vagy sávelhagyásra figyelmeztetés, még légkondicionáló sincs alapáron. Így aztán, ha megrendeljük hozzá azokat az extrákat, amiket a Swift Sport ad, már jóval magasabb végösszeget kapunk.

%KA%A Swift Sport már ismerős beltere, az alapáras navigációs, DAB tuneres, tolatókamerás, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis központi kijelzővel%KA%

A Swift Sport már ismerős beltere, az alapáras navigációs, DAB tuneres, tolatókamerás, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis központi kijelzővel

Opel Corsa GSi vs. Suzuki Swift Sport − műszaki adatok és árak
Opel Corsa GSi 1.4 Turbo Stop/Start Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet
Hengerűrtartalom (cm3) 1364 1373
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 150 (5000) 140 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 220 (3000-4500) 230 (2500-3500)
Végsebesség [km/h] 207 210
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 8,9 8,1
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,1 5,6
CO2-kibocsátás [g/km] 139 135
Saját tömeg [kg] 1214 975
Megengedett össztömeg [kg] 1690 1445
Abroncsméret 215/45 R17 195/45 R17
Alapár [Ft] 5 405 000 5 990 000
Kedvezményes alapár [Ft] 4 880 000 5 490 000
Kedvezményes ár közelített felszereltséggel [Ft] 5 694 000 5 490 000

%KA%Talán fenyegetőbb a Swift arca, s nem is alaptalanul, ellátmányával legalább olyan erős a szegmensben, mint 8,1 másodperces 100-as sprintjével%KA%

Talán fenyegetőbb a Swift arca, s nem is alaptalanul, ellátmányával legalább olyan erős a szegmensben, mint 8,1 másodperces 100-as sprintjével

Még úgy is drágábbra extráztuk a Corsa GSi-t, hogy nem is kapható hozzá minden, ami a Swift Sporthoz alapból jár, így például le kell mondani a távolságtartós tempomatról, a kulcs nélküli nyitásról és indításról vagy akár a fűthető ülésről és az automata reflektorkapcsolásról is. A Swiftnél alap LED fényszóró helyett nem szerény összegért vehetünk Xenont, fizetni kell a légkondicionálóért is, alapból semmilyen sincs a Corsához, ahogyan a navigáció, a tolatókamera és a digitális rádió (DAB) tuner is egyenként vásárolandó, sőt, a Swiftnél meglévő külön kijelzős fedélzeti számítógép is. Ezekkel együtt a Corsa már drágább lesz, mint a mindenképp jobban felszerelt, hajszálnyit kisebb csomagterű, de ötajtóssága miatt jobban használható Swift Sport. Ami ugyebár fürgébb és takarékosabb is. Igaz, az Opel szerint a Nordschleifén jobb a Corsa, pláne, ha megvesszük hozzá az opciós 18 colos kerekeket, ami a Swifthez speciel nem is kapható. Ha viszont a hazai utakra, zömében hétköznapi használatra keresünk autót, az első számvetés alapján jobbnak tűnik a Swift, de természetesen várjuk erősen a Corsa GSi próbáját is, hiszen nem kizárt, hogy élményben még a Swift Sportra is rá fog licitálni. Ha például ad egy kis hangélményt, az ugyanis a Suzukiból kimaradt.

Opel Corsa GSi vs. Suzuki Swift Sport − alapfelszereltség, extraárak (Ft)
Opel Corsa GSi Suzuki Swift Sport
LED fényszóró - x
LED menetfény x x
Xenon fényszóró 180 000 -
Automata reflektor - x
Ködfényszóró - x
Elektromosan állítható, fűthető külső tükrök x x
ESP, 6 légzsák x x
Bőrborítású kormánykerék x x
Multifunkciós kormánykerék x x
Elektromos ablakok elöl x x
Elektromos ablakok hátul - x
Automata légkondicionáló 310 000 x
Navigációs, Bluetooth kihangosítós hifi 250 000 x
DAB tuner 35 000 x
Tolatókamera 99 000 x
Fedélzeti számítógép 15 000 x
Sportülések elöl x x
Sávelhagyásra és sávtartásra figyelmeztetés 105 000 x
Tempomat Hagyományos Távolságtartós
Kulcs nélküli nyitás-indítás - x
Ülésfűtés - x
17 colos alufelnik x x
Ez is érdekes lehet:
 

Már Szenegálban jár a több mint egymillió kilométeres Toyota Hiace

Teréz Anya Gyermekei, avagy a csapat, amely egy több mint egymillió kilométeres Toyota Hiace...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.


Skoda Kamiq Style 1.0 TSI DSG teszt

Éretlen? - Skoda Kamiq 1.0 TSI DSG teszt

Az egyliteres motorral felszerelt Skoda Kamiq járt már nálunk, ám korábban manuális váltóval. Most megnéztük, hogy mit tud a hétfokozatú DSG-vel.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

14 órája – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

4 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Megtalálod, amit keresel! – Bejártuk a SzerszamKell.hu üzletét

4 napja – Sztori

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes raktáron lévő termék megtalálható. Körülnéztünk náluk.


Használtautó.hu

TOYOTA COROLLA 1.6 G6

TOYOTA COROLLA 1.6 G6

Ár: 940.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT ESPACE Grand1.9 dCi Authentique 7 személy-klíma

RENAULT ESPACE Grand1....

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

AUDI A8 3.7 V8 quattro Tiptronic

AUDI A8 3.7 V8 quattro...

Ár: 1.900.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!