0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.

%KA%Míg a Kodiaq lehet akár összkerékhajtású is, az 5008 nem. Viszont utóbbi szerényebb saját tömegű, hétülésesként olcsóbb, és alapmotorjával valamivel takarékosabb is. Katalógusértéke szerint közel 200 ezer forintos újkori árelőnyéhez hasonló összeget spórol 100 ezer kilométerenként%KA%

Míg a Kodiaq lehet akár összkerékhajtású is, az 5008 nem. Viszont utóbbi szerényebb saját tömegű, hétülésesként olcsóbb, és alapmotorjával valamivel takarékosabb is. Katalógusértéke szerint közel 200 ezer forintos újkori árelőnyéhez hasonló összeget spórol 100 ezer kilométerenként

Visszaszorulóban vannak az egyterűk, tarolnak viszont a szabadidő-autók. Mégis elvárjuk a praktikus jellemzőket minden szegmensben. Az ütőkártya ezek szerint az egyterűk és szabadidő-autók ötvözése lenne, ami nem is annyira idegen fogalom. Az idei évben a Peugeot SUV irányba vitte el a 5008-ast, a Skoda pedig tőle megszokottan praktikus jellemzőkkel tömte teli első hétüléses SUV-ját, a Kodiaq-ot.

Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Peugeot 5008 4641 1844 1646 2840 702-1940
Skoda Kodiaq 4697 1882 1676 2791 630-2005

%KA%Mindketten vagány külsőt kaptak, az 5008 függőlegesebb falakkal, így jobb térhasznosítással%KA% %KA%Mindketten vagány külsőt kaptak, az 5008 függőlegesebb falakkal, így jobb térhasznosítással%KA%

Mindketten vagány külsőt kaptak, az 5008 függőlegesebb falakkal, így jobb térhasznosítással

Bár hosszban csak 5,6 centi különbség van a két autó között − a Kodiaq javára, tengelytávban pedig az 5008 ad közel 5 centivel többet, valójában bőséggel van különbség a két autó között. A legfontosabb, hogy a Kodiaq kínál összkerékhajtást is, míg a Peugeot esetén az Év Autójának is választott 3008-tól megszokott módon csak Grip Control névre keresztelt terepprogramos ESP érhető el. Utóbbinál viszont alapáras a három független második sori ülés, sőt, a bevezetési akcióban a harmadik üléssor is. Így tehát 5008-ból most mindenképp hétüléseset kapunk, míg a Kodiaq esetén az extraként rendelendő. De vajon miket kapunk alapból a két modellhez, mennyire vállalhatók alapáron?

Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq − műszaki adatok
Peugeot 5008 1.2 PureTech Skoda Kodiaq 1.4 TSI
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1198 1395
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 130 (5500) 125 (5000-6000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1750) 200
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,9 10,7
Végsebesség [km/h] 188 190
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 5,4 6,0
CO2-kibocsátás [g/km] 124 140
Saját tömeg [kg] 1310 1527
Megengedett össztömeg [kg] 2120 2102

%KA%Futurisztikusabb a Peugeot műszerfala, a színes központi kijelző − nem meglepő módon − egyikőjüknél sem alapáras%KA% %KA%Futurisztikusabb a Peugeot műszerfala, a színes központi kijelző − nem meglepő módon − egyikőjüknél sem alapáras%KA%

Futurisztikusabb a Peugeot műszerfala, a színes központi kijelző − nem meglepő módon − egyikőjüknél sem alapáras

A Peugeot esetén háromhengeres, igaz, kategóriájában Év Motorja díjas az alapmotor. Az 1,2 literes turbósból 130 lóerőt és még bámulatosabb 230 newtonméter nyomatékot hoztak ki. Nem lehet panasz az akciós áron 6,599 millió forintos Access alapellátmányra sem. Ez is megkapja a visszagurulásgátlós elektronikus rögzítőféket, az elektromos ablakokat és a szintén elektromos, de még fűtést is kínáló külső tükröket, valamint a manuális légkondicionálót is. Van benne MP3-olvasós, Bluetooth kihangosítós hifi és tempomat is, de nagyjából ennyi. Kerekei 17 colos acélok, szükségpótkerék és tolatóradar kérhető extraként, meg még alufelni és metál vagy gyöngyház fényezés, valamint ülésfűtés, ködfényszóró és levehető vonóhorog is, de a komolyabb extrákért szintet kellene lépni. Ha megtesszük, kulcs nélküli nyitás, távolságtartós tempomat, láblendítéssel indítható elektromos csomagtérajtó-nyitás egyaránt elérhető − sok más mellett. Viszont 6,6 millió forintért az 5008 már egy teljesen használható hétüléses, mondjuk ki, SUV, illetve SUV-nak látszó tárgy, pont olyan, amire a vevőknek szüksége, illetve igénye van, hiszen mutatós is, meg bele is ülhet a család akár nagyszülőstül vagy a gyermekek cimboráival együtt.

%KA%Balra az 5008 független üléses második üléssora, jobbra a Kodiaq középen csenevészebb ülésese. Természetesen a bőrkárpit sem alap...%KA% %KA%Balra az 5008 független üléses második üléssora, jobbra a Kodiaq középen csenevészebb ülésese. Természetesen a bőrkárpit sem alap...%KA%

Balra az 5008 független üléses második üléssora, jobbra a Kodiaq középen csenevészebb ülésese. Természetesen a bőrkárpit sem alap...

Hogy a konkurenciafigyelés igen magas fokon működik, azt mutatja, hogy a Peugeot-hoz hasonlóan a Skoda is 600 ezer forintos kedvezménnyel indítja a Kodiaqot, ami így olcsóbban (de szerényebb ellátmánnyal) nyit, a 6 443 650 forintos verzióban nincs például a Peugeot-nál alap tempomat és harmadik üléssor, ezeket berendelve már magasabb, 6 828 460 forintos vételárat kapunk. Viszont a Skoda esetén könnyebb egy-egy extra kapcsán elcsábulni, hiszen az alapverzióhoz is kérhető szinte minden, adaptív tempomat, navigáció vagy kétzónás automata klíma is. Minél jobb felszereltséget szeretnénk, annál jobban el fogunk húzni a Peugeot áraitól, pláne akkor, ha az ott nem is elérhető összkerékhajtást is bepipáljuk (persze az alapmotornál nem tehetjük még). Apropó alapmotor, a Kodiaqé négyhengeres, papíron teljesítményben és nyomatékban is az 5008-étól elmaradó, ám ennek ellenére a nehezebb autónak mégis jobb menetdinamikai paramétereket adó. Papír szerint a Skoda fogyaszt többet, 1000 kilométerenként 6 literrel, ami mai üzemanyagár szerint 2058 forint, 100 ezer kilométerre vetítve 205 800 forint.

Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq − az alapverziók felszereltsége
Peugeot 5008 1.2 PureTech Access Skoda Kodiaq 1.4 TSI Active
Elektromos ablak elöl-hátul x x
Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök x x
ESP x x
Városi koccanásgátló - x
Függöny-, első és oldalsó légzsákok x x
Vezetőoldali térdlégzsák - x
3 Isofix a második üléssorban x -
Stop-start rendszer x x
Elektronikus rögzítőfék x
Manuális klímaberendezés x x
Hétüléses kivitel x 313 690 Ft
Tempomat x 71 120 Ft
Táblafelismerő-rendszer x -
Ködfényszóró 60 000 Ft x
MP3 olvasós hifi x x
Hangszórók száma 6 8
Távirányítós központi zár x x
Abroncsméret 215/65 R17 215/65 R17
Bluetooth kihangosító x x
Vételár közel azonos felszereltséggel 6 659 000 Ft 6 828 460 Ft

%KA%A hosszabb Kodiaq 7 ülés mögött és csupán az elsőkkel is nagyobb csomagteret ad, de azért az 5008 esetén is van hova pakolni%KA% %KA%A hosszabb Kodiaq 7 ülés mögött és csupán az elsőkkel is nagyobb csomagteret ad, de azért az 5008 esetén is van hova pakolni%KA%

A hosszabb Kodiaq 7 ülés mögött és csupán az elsőkkel is nagyobb csomagteret ad, de azért az 5008 esetén is van hova pakolni

Bár az alapverziókat még egyik modellből sem vezettük, a nagyobb dízelekkel szerzett tapasztalatok alapján elmondható, hogy a Kodiaq inkább "driver's car", míg az 5008 független üléses (és mindhárom helyen Isofix-csatlakozós) második sorával sokkal inkább praktikus hétüléses. Amúgy mindkettő remek családi gép. A Peugeot esetén 5 év/100 ezer kilométer, a Skodánál 4 év/200 ezer kilométer garanciával. Dönteni csakis próbakör alapján szabad, és tessék csak nyugodtan a személyes szimpátia, egyéni preferenciarendszer szerint. Mindkét modellnek vannak egyedi ütőkártyái, a Skoda hátsó lábtere például überelhetetlen, a Peugeot pedig AGR tanúsítványos és masszázsfunkciós sofőrülésével nyerhet vevőket, igaz, nem az alapváltozatnál.

Ez is érdekes lehet:
 

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...

Ezzel a módszerrel egy pillanat alatt megszabadíthatod autódat a hótól

Meglehetősen különös és ritka módját választotta a tulajdonos az autón lévő hóréteg eltávolításának...

Nálunk belépőt nyerhetsz az AMTS-re, ott meg autót is

Az Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) látogatói egy, a kiállítás szellemében és a szervezőcsapat...

A Mercedes-Benz vásárlóinak vezetéstechnikai kurzus is jár az új autó mellé. Kipróbáltuk

Biztonsági extrák sora és már egy vezetéstechnikai kurzus is védi a Mercedes-sofőröket. Minden...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Mightygaben írta: 2017 augusztus 17., csütörtök 08:41:03

A peugeot acces felszereltsége nem tartalmazza a központi kijelzőt, viszont active-tól már széria.
Amúgy a márkakereskedésben az értékesítő kollega nyíltan a szemembe mondta, hogy az access szint csak marketingfogás, és hülye az, aki ezt a szintet rendeli meg :D. Egy Active-t már 8-9 környékén haza lehet vinni, 150le-s dízellel, az a 3 hengeres motort meg felhelyezheti a peugeot oda hátra magának. Jó mélyre.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.


Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot

Közkívánatra – Skoda Kamiq

Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.


Citroën Grand C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 130 Automata Feel teszt

Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer

Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a piac legolcsóbb villanyautóját - Skoda CITIGOe iV  menetpróba

Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót

7 napja – Újdonság

A Skoda 124 éves történetének első villanyautója a CITIGOe iV. Még akkor is, ha igazából egy VW e-up! átmaszkírozva.


Opel Corsa F: a dízel talán a benzineseknél is finomabb

Egyre meggyőzőbb az új Opel Corsa - menetpróba

Múlt héten – Újdonság

Megvolt a hatodik generációs Opel Corsa nemzetközi tesztvezetése is, egy kivételével a kezdeti kínálat összes motorját sikerült kipróbálni; az elektromos jövő tavasszal érkezik.


Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Használtautó-hirdetések: a Netriskauto jogsértő módon másolt

Múlt héten – Sztori

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám alapján a használtautó-piacon, vannak új szereplők, akik nem mindig jogszerű eszközökkel szállnak harcba.


Használtautó.hu

PEUGEOT 206 1.1 Open

PEUGEOT 206 1.1 Open

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW I3 (Automata) 1.TUL ! NAVI-TEMPOMAT-TOLATÓRADAR !!!

BMW I3 (Automata) 1.TU...

Ár: 5.399.000 Ft

Évjárat: 2014 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

FORD MONDEO 2.2 TDCi Ghia Executive BOMBA

FORD MONDEO 2.2 TDCi G...

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!