Fullos Daciát egy normál Lada Vesta áráért?
Árversenyben a Lada Vesta, avagy ezt kínálják mások 3,5 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyot dobbantott a Lada Vesta kishazánkban, a nosztalgia övezte márkát megrohanták a vásárlók, vitték a fullos Vestákat. De vajon mit kaphatnak a pénzükért azok, akik csak egy normál Vesta árát szánják új autóra?

2015-ös modell, hozzánk csak idén érkezett a Lada legmodernebb autója, a Vesta. Három felszereltségi szinttel, a másodiktól klímával, tolatóradarral és tempomattal érhető el − kevesebb mint 3,5 millió forintért
Jól mutatja, mennyire várták sokan a Lada legmodernebb autójának érkezését Magyarországon, hogy az első eladott példányt új tulajdonosa vakon rendelte. Emellett a Lada Vestából összesen 20 darab kelt el rögtön az első héten. Tavaly a várttal szemben több fogyott új Ladából, meglépték az ezres eladott darabszámot, így látható, hogy még a magyar képviselet sem számított ekkora érdeklődésre. A Vesta ígéretes, jobban, mint a már próbált Granta és Kalina, árával mégis akadnak kihívók, nem is akármilyenek. A Vesta három felszereltségben érkezett hazánkba, Standard, Comfort és Lux kivitelben, utóbbihoz akár robotizált automata váltó is kérhető. A Vestát úgy lőtték be, hogy a bűvös 3 milliós árhatár alatt kezdődjön, igaz, csupán 1000 forinttal, de mégis csak 2-essel kezdődik az ára, ami sokaknak meglehetősen csábító. Ugyanakkor ezért a pénzért igencsak gyér a felszereltség, így érdemes eggyel feljebb, a 3 499 000 forintnál induló Comfort felszereltséget nézni alapként, mivel itt kapunk olyan felszereltséget, mint máshol a legalján, persze még ez az ár is igencsak kedvező.

Ellátmánya csak a második, Comfort felszereltségtől bőséges, motorja egyféle van, 1,6-os szívó benzines 106 lóerővel, 5 fokozatú kézi váltóval, Lux szinten akár robotizált automatával
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
---|---|---|---|---|---|
Citroën C-Elysée | 4419 | 1748 | 1466 | 2652 | 506 |
Dacia Logan | 4358 | 1733 | 1517 | 2635 | 510 |
Fiat Tipo | 4532 | 1792 | 1497 | 2636 | 520 |
Lada Vesta | 4410 | 1764 | 1497 | 2635 | 480 |
Peugeot 301 | 4442 | 1748 | 1466 | 2652 | 506 |

Ígéretes a Fiat Tipo, a legnagyobb és a legtágasabb csomagteret adó szedán az összemért modellek közül, ára is magasabb náluk, a Vestához képest, nem ad tolatóradart és tempomatot sem
Ugyanakkor első körben a magyar képviselethez csak a közel 3,9 milliótól induló majdnem teljesen felszerelt Lux érkezett, ez a vásárlókat annyira nem zavarja, ahogy az első heti eladásokból megtudhattuk, ez is jól fogyott raktárról. Ennyiért már szép a választék az új- és használtautó-piacon is, van, aki erősen alá is licitál, komolyabb felszereltséggel. Először is nézzük, mit ad a Vesta, és mi az, amiről nem mondunk le más márkáknál sem. A Comfort felszereltség már állítható magasságú ülést, automata fényszórókapcsolást, fűthető üléseket ad, de ami nélkül már sok autós nem lenne meg, az a klíma. Igaz, csak manuális, de annyi már bőven elég, hogy ne főjünk meg odabent nyáron sem. Van még kormányról vezérelhető rádió, hármat villantó komfortindex és távirányítós központi zár is. Ami már a maximális kényelmet tetézi egy Ladában, az a négy irányban állítható kormány, a tempomat és a tolatóradar, de van riasztó is, mindez a Comfort szintű Vestában éppen 3,5 millió alatt. Ennyi már csak elég, persze ott vannak az alapjellemzők is, mint a 480 literes csomagtér és a bőséges hátsó lábteret is adó 2635 milliméteres tengelytáv. Hogy kik az esélyes konkurensek?


A Peugeot és a Citroën kis szedánja lényegében ugyanaz a modell, motorkínálatuk mégis eltér. Csak egy irányban állítható kormányt adnak, viszont hatalmas hátsó lábteret és 506 literes csomagteret, de még így is magasabb áron, mint a Lada
A méretből nem adtunk lejjebb, így hiába ad nagy kedvezményeket a Suzuki, sem a Baleno, sem pedig az új Ignis nem fért be a sorba. A franciáknál a Peugeot 301/Citroën C-Elysée páros lehetne ellenfele, a két szedán viszont egyaránt 3 645 000 forintnál kezdődik, alapáron adnak klímát, ISOFIX gyerekülés rögzítési pontokat és távirányítós központi zárat, kormányuk csak magasságban állítható és a parkolóradar, valamint a tempomat is kimarad ezért az árért. Ezzel a franciák igaz stílusosabb autókat adnak, de szerényebb felszereltséggel, drágábban, így nem igazi vetélytársak. Az új Tipo viszont már ígéretes, az olaszok híres (vagy hírhedt?) típusnevét visszahozó modell szedán kivitele érkezett elsőként. A Tipo rálicitál ugyan a Vestára több mint 200 ezer forinttal, csomagtere 40 literrel bővebb, a Vesta Comforthoz kínált legtöbb felszereltséget adja, tempomaton és tolatóradaron kívül, ugyanakkor egy fokkal komolyabb autónak mutatkozik. Persze ez az ár az 1,4-es, tesztünkben kicsit kevésnek érződő szívómotorral értendő.

Egyértelműen a Vesta legnagyobb ellenfele a Dacia Logan, bár a két márka közül utóbbira rosszabb véleménnyel van a közönség, árban alá, kínálatban viszont erősen a Vesta fölé lő a Logan, 2 millió alatt indul, 3,5-be már szinte minden belefér
Dacia Logan 1.5 dCi | Citroën C-Elysée 1.2 PureTech 82 | Fiat Tipo 1.4 | Lada Vesta 1.6L | Peugeot 301 1.2 VTi | |
---|---|---|---|---|---|
Üzemanyag | Dízel | Benzin | |||
Emissziós norma | Euro 6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1461 | 1199 | 1368 | 1596 | 1199 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 | 4/16 | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 | kézi/6 | kézi/5 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 90 (4000) | 82(5750) | 95(6000) | 106 (5800) | 72 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 220 (1750) | 148 (4200) | 127 (4500) | 148(4200) | 110 (3000) |
Gyorsulás 0-100 km/h [s] | 11,8 | 12,9 | 11,5 | 11,2 | 15,9 |
Végsebesség [km/h] | 173 | 169 | 185 | 175 | 160 |
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] | 3,6 | 4,8 | 5,7 | 6,9 | 5,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 93 | 110 | 133 | 138 | 114 |
Saját tömeg [kg] | 1155 | 980 | 1150 | 1230 | 980 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1590 | 1470 | 1650 | 1670 | 1459 |

A Logan MCV outdoor csak nemrég jelent meg, tágas, családi autónak is kiváló, kívülről pedig vagány kiegészítők dobják fel. Alapfelszereltsége bővebb a lépcsőshátú Logannél, viszont még belepakolt extrákkal is az alatt, 3,409 millió körül ér véget
Egyértelműen a Dacia lehet a legfőbb problémája a Lada Vestának, a milliméterre azonos tengelytávú Logan 2 millió forint alatt kezdődik, így tulajdonképpen bőségesen konfigurálhatjuk a Renault olcsó márkájának kis szedánját. Tulajdonképpen a csúcsfelszereltségű Arctic is belefér a 3,5 milliós határba, ráadásul a már sokszor bizonyított 1,5 literes dízelmotor már erősebb, 90 lóerős kivitelével is. A Vestához csak 1,6-os szívó benzines motor érhető el, így a Daciát ezzel a motorral nem sportszerű versenybe küldeni. Szívómotor csak az 1,0 literes 75 lóerős érhető el a Logannél, ami gyengébb a Lada 1,6-osánál, a turbóktól félőknek viszont csak ez van. Erre valószínűleg sokan mondanák azt, hogy kevés, mégis a Logan még ezzel is teljesen tűrhetően mozog. Ha nyitottak vagyunk a modern, turbós motorok iránt, akkor van választék a Daciánál, bármelyik egység belefér az árba. Tulajdonképpen nehezen tudjuk elkölteni a 3,5 millió forintunkat náluk, egy tolatóradarral és kamerával, navigációs érintőkijelzős fejegységgel, tempomattal és hátsó elektromos ablakokkal felszerelt Logan is megáll alatta. Mondunk szebbet, a frissített Logan MCV, tehát a kombi, ráadásul annak Outdoor, amolyan Audi allroad-osan körbeműanyagozott, közel teljes felszereltségű legmagasabb kivitele jelenleg még a Logannál is olcsóbb, pontosan 3 409 000 forint, metálfény nélkül, de azt a Ladához sem kértünk.
Motor | Felszereltségi szint | Alapár[Ft] | |
---|---|---|---|
Citroën C-Elysée 1.2 PureTech 82 | Benzin | Collection | 3 645 000 |
Dacia Logan 1.5 dCi 90LE | Dízel | Arctic | 3 199 000 |
Fiat Tipo 1.4 16V | Benzin | 1.4 16V | 3 705 000 |
Lada Vesta | Benzin | Comfort | 3 499 000 |
Peugeot 301 | Benzin | Active | 3 645 000 |
Ford Focus 1.6 TDCi* | Dízel | Technology | 3 299 000 |
Opel Astra J Sport Tourer 1.4* | Benzin | Enjoy | 3 390 000 |
Renault Megane Grandtour 1.5 dCi* | Dízel | Business | 3 299 000 |



A használtpiac egy új Vesta áráért egy kategóriával nagyobb, ám alig kétéves autókat is kínál. Renault Megane-ból még garanciális is akad
Érdemes körülnézni a használtautó-piacon is, a kiírt keretért akár az új autók ütőkártyáját, a garanciát is megkaphatjuk, 1-2 éves modelleknél. Természetesen itt sem mondtunk le a helykínálatról, így a legfeljebb kétéves autók között leginkább a kombik rúghatnak labdába. Itt már olyan modellekről beszélhetünk, mint a Renault Megane Grandtour, a Ford Focus Kombi, vagy az Opel Astra J Sports Tourer. A francia a legolcsóbb, 3,299 millióért még éppen garanciális, persze csak pár hónapig, a 2015-ös kombi órája pedig csak 43 200 kilométernél jár. Igaz, ez évi több mint 20 000 km-es futást jelent, de 100 ezer forinttal magasabb áron kínálják a tízezerrel kevesebbet futott Opel Astrát. Ezek már komolyabb autók, persze nem újak, így sokaknál szóba sem jönnek, pedig ennyiért szinte ugyanazokat az extrákat kínálják, ráadásul egy kategóriával nagyobbak. A Lada Vesta ígéretesen kezdett itthon és egy fokkal komolyabb, masszívabb megjelenésű autó, mint a Dacia Logan. Sokaknál ez, valamint a régről kellemesebb emlékeket idéző márkanév nagyban hozzájárulhat a választásához. Kíváncsian várjuk az első tesztautót, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy aki vakon rendelt, az jól döntött-e.
Óriás tér 1 millió alatt - Mazda E 2200 használtan
A BKV kelenföldi autóbuszgarázsában néztük meg a cég két nosztalgiabuszát
Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása
Dacia Sandero 1.5 dCi Arctic - hosszútávú próba a nyaralás alatt
Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése
A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki
Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem
Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet
A cikk galériája
Tetszett a cikk?
(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Új hozzászólás írása
Friss tesztek
Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring
Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.
Közkívánatra – Skoda Kamiq
Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.
Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer
Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.
- Dögös harmincas? Mazda CX-30
- Éles kés – Mini Clubman JCW
- Ha kisiparos lennék, ilyet vennék! Renault Kangoo Z.E. teszt
- Ez a harc a mi harcunk? Suzuki Vitara vs. SX4 S-Cross
- Tökéletes nyugalom - Toyota Prius+ teszt
- Elnöki? – Skoda Scala 1.5 TSI
- Premier előtti vetítés? Itthon próbáltuk az új Opel Corsát
LADA tesztek
Egy kedvelhető rohamosztagos - Lada Vesta SW Cross teszt
A fehérben pompázó, emelt hasmagasságú Lada Vesta kombival farkasszemet nézve kicsit olyan érzése van az élénk fantáziájú embernek, mintha a Star Wars űroperából megelevenedett rohamosztagos nézne vissza rá. Ám a Vesta inkább kedvelhető karakter.
A tajga terep-Csajkája - Lada 4x4 ötajtós teszt
A Niva csak nevében változott 4x4-re, technikailag szinte ugyanazt adja, mint 20-30 évvel ezelőtt. Ezen felül 50 centi plusz tengelytávot és fejedelmi hátsó lábteret. Lássuk, mit kapunk az új ötajtós terep Ladától!
Jó, Ladába be, ablakot le! - Lada Vesta teszt
Nem csak a külső fejlődött előnyére, vezetni is jó a szinte SUV tulajdonságokkal rendelkező Lada Vestát. Azért még mindig van hova fejlődni.
Sárga Zsiguli – Lada Kalina LUX teszt 
Az automataváltó a legjobb része a nálunk jelenleg kapható legmodernebb Ladának. Tömve extrával nagyon sokat nyújt, csak nem mindegy, hogyan.
Garanciális veteránautó – Lada 4X4 Urban 
Az első nap csodás nosztalgiával telt az új Lada Nivával, bocsánat, 4X4-gyel, még talán a második is, de a végére már fájt. Célgépnek viszont még mindig nincs jobb!
Még több LADA teszt
Címlapon
Friss cikkek
Megfizethető hibridekkel erősít a Suzuki 
17 órája – Sztori
Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki minden eddiginél elérhetőbbeket kínál, az Ignis esetén ráadásul alapáron.
Amikor az orrunkat megcsapja a finom bőr illata: Aston DBX
21 órája – Újdonság
Exkluzív élményben lehetett részünk, hiszen még a potenciális vásárlók előtt tekinthettük meg a brit gyártó legújabb modelljét. Nem árt tudni róla, hogy a legkomolyabb ligába érkezik a DBX, ahol Bentley és Porsche modellekkel mérkőzik.
Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót
Múlt héten – Újdonság
A Skoda 124 éves történetének első villanyautója a CITIGOe iV. Még akkor is, ha igazából egy VW e-up! átmaszkírozva.
-
Egyre meggyőzőbb az új Opel Corsa - menetpróba
Múlt héten – Újdonság -
Használtautó-hirdetések: a Netriskauto jogsértő módon másolt
Múlt héten – Sztori -
930 kilométeres hatótávot ígér a Superb hibrid - menetpróba
Múlt héten – Újdonság -
„Állati jól néz ki!” - Az aszfalt királyai filmkritika
2 hete – Sztori -
Maradandó élmény - Peugeot 208
3 hete – Újdonság -
Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba
3 hete – Újdonság -
Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10
4 hete – Sztori
Kapcsolódó tartalom
- Ilyen lehetne a modern Lada Niva!
- Bemutatózott a hadsereg, borították a Vestát
- Lefaragott a Lada a Vesták árából
- A Zsiguli, ami Nivákat eszik reggelire!
- Sikerként könyveli el a Lada Hungary a tavalyi évet
- Így készül a szegény ember G 63 AMG-je
- Végy egy húsos Ladát! Így készül a Zsiguli leves!
- Láttál már rali Zsigulit a pesti utcákon? Ezt figyeld!
- Égő Ladával esett a jeges tóba... De direkt!
- Levegő helyett 3000 szöget kapott a Lada kereke
Használtautó.hu
![]() |
Ár: 650.000 Ft Évjárat: 2000 / 9 Kivitel: Terepjáró Üzemanyag: Benzin |
![]() |
Ár: 565.000 Ft Évjárat: 1994 / 4 Kivitel: Sedan Üzemanyag: Benzin |
![]() |
Ár: 600.000 Ft Évjárat: 1994 / 7 Kivitel: Terepjáró Üzemanyag: Benzin |
Hozzászólások (50 db)
Érdekes, majdnem 7 évig volt franciám (benzinesben) de HDi motorral szerelt forumozók nem panaszkodtak a "kisebbik" diesel miatt, pedig nem egy 400e+km futással használta és nem taxiüzemben. (bár igaz, hogy előtte abba a karosszériába is a 2.0 HDi-t szerelték kezdetekben (Xsara Picasso))
Milan, nem a helyesírásra gondoltam amit írtam. Máskülönben a magyar nem az anyanyelvem így ...
Ami a csavart illeti mellékes hogy melyik, lényeg hogy a gyár tapasztalata /hibajelenségek/ miatt
hívta vissza az autókat.
Te kinézet alapján döntöd el melyik a jobb? Nem hinném, hogy ez túl bölcs dolog lenne. Kár tovább ragozni a dolgot ez az autó a valóságban kb egy Logan szintjét hozza műszakilag, de a motorok szempontjából még azt sem. És drágább. Persze ettől még nem feltétlenül rossz autó de továbbra is az a véleményem hogy 500 ezerrel drágább mint amennyit ér.
Előzmények megtekintése
Nem - csak - a kinézet alapján döntöm el, hogy melyik a jobb autó. De első mindenképpen a kinézet, hiszen ha autót veszek, akkor amelyik nem tetszik, az ki is esett a lehetséges választások közül. Ha pénzt adok valamiért, az a minimum, hogy tetszen ránézésre. Olyan ez, mint a nőknél, aki nem tetszik 5 méterről, ahhoz nem fogok odamenni beszélgetni, pedig lehet, hogy okos, ügyes, szorgalmasan főz, mosogat, sőt lehet másban is jó :)
Amelyikek tetszenek, azok közül kell aztán kiválasztani a legjobbat.
Azt mégegyszer elmondom, nem az a kérdés melyik a jobb autó, hanem az, hogy amennyivel jobb a Lada megéri-e a felárat. Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie a saját pénztárcája szerint.
Azért érdemes lenne kicsit utánaolvasni a teszteknek több oldalon is, mert azokból pár dolog világos lesz. Pl.: "... ha a platform közös is, maga a ráépülő autó más...." vagy ".... ami a belső kivitel illeti...... : korrekt" és "... a motor kultúrált..." továbbá " .... a Lada a Vestával szintet lépett ....... teljesen lecserélte a műszaki alapokat...." valamint " .... kidolgozottságban lehagyja a Daciat....".
A beszállítók kérdése annál azért kicsit bonyolultabb, mint az egyszerű ember gondolja. Nekem volt szerencsém egy VIP látogatáson járni az Audi gyárban. Szakmám miatt elsősorban a gyár informatikai rendszereit mutatták be nekünk, de azért egy-két órára a gyártásba is betekintettünk. A csoport egyik tagja megkérdezte, hogy mennyi a hazai beszállítók aránya. A válasz az volt, hogy ez 10 % alatt van. Szóval ahol 60% a hazai beszállító, az óriási dolog (pláne, ha felviszik 80%-ra), még akkor is, ha a gyártott alkatrészek egy része külföldi licence alapú.
Az is igaz, hogy az Audinál azért sem nagyon tud emelkedni a magyar beszállítók aránya, mert az Audi egy, a saját rendszerével együttműködő informatikai rendszert vár el a beszállítóktól, amit egy magyar kis- és/vagy középvállalkozás nem nagyon tud finanszírozni (de ebbe már nem mennék bele).
Na akkor leírom hosszabban a teória gyártóknak és okvetetlenkedőknek.
Az autó új kora óta lízingelve van. Renault márka-szervízbe hordjuk mindig , ha kell, meg kéri a kompúter, vagy van vmi, nem a sarki lakatoshoz. Amúgy van ezekben a motorokban egy másodlagos olajszűrő, ami egy rács egy furatban, amit nem lehet tisztítani ha jól tudom. Na mármost ha betartod a 20ezres ciklust akkor az lehet hogy 100ezerre el is tömődik, pláne városi használat mellet, nemde?
De látom a legnagyobb Renault fanoknak rögtön az a reflexük ha vmi gebasz van hogy bezzeg a júzer, meg a kókler szerelő. Aha, egyre hitelesebbek vagytok srácok ;)
Igen felrobbant a főnök alatt, nem én találtam ki. Gondolom gombafelhő meg lángoszlop nem volt, csak egy pukk. Ennek ellenére igaz a sztori.
Amúgy ti mesélitek hogy felezni kell, meg harmadolni a gyár ciklust, azért ez nem semmi lássuk be.
Meg azt is hogy aki irodában melózik az nem ilyenekkel fog foglalkozni, mert nem az a dolga hogy aggódjon a cége lízingelt autójának a típushibái miatt. Amúgy télleg nincs benne 100e km. De nem 100 ezrenként cserélünk benne olajat oké Milán? Nem tudom ezt honnan vetted.
Ennyi a helyzó.
Megnézel egy olajszűrőt alulról (nem a betétes, más néven cartridge szűrőket) belül a közepén fogsz látni egy kis rugós szerkezetet, az a megkerülő szelep. Oldalt a kis lyukak alatt pedig szokott lenni a visszacsapó szelep ami a szűrőből az olaj visszafolyását akadályozza meg az olyan autóknál, ahol úgy van elhelyezve a szűrő, hogy vissza tud folyni belőle álló helyzetben az olaj az olajteknőbe. Ez pl nem mindegyikben van. A cartridge típusúnál is kell lennie megkerülő szelepnek (bypass valve) de itt ez a blokkban van. Én még nem láttam olyat, hogy ne lenne ilyen, ettől függetlenül lehet, hogy létezik. Már csak azért is kell és kicsit furcsállom, hogy ne lenne mert az a legnagyobb baj, ha a motor nem kap olajat. Még az is sokkal kisebb probléma, ha esetenként szűretlenül kapja. És a szivattyút is terheli, ha eltömődik a szűrő, az is károsodhat, mert vagy jobban terheli a szerkezetét feleslegesen, vagy ott is a nyomáskorlátozó kinyit és elmegy arra az olajnyomás ami szintén nem jó mert a motor megint csak kenés nélkül marad. Ezek a megkerülő szelepek egyébként viszonylag alacsony nyomáson nyitnak, olyan 1 bar körül. Sőt, bizonyos üzemállapotban is nyitnak, amikor pl hidegben sűrű az olaj és emiatt megnő az átfolyás ellenállása és nehezebben folyna át a papírbetéten az olaj.
Ha tudsz mondani típust utánanézek ennek a Lancia-nak, kíváncsi vagyok rá.
Bizony vannak "gyöngyszemek" az írások között, felrobban, hibás szerelés meg miegymás. Legjobbak az
orosz fóbiás hozzászólásai. Netán ő szereli a szűrőt , előtte nem olajozza meg a tömítést ..és gondolom
profi létére addig nyomná míg elfolyik az össz olaj .
Akkor cserélhetné még a főtengely csapágy rögzítő csavarjait is mint a Kia /igaz hogy ott gyenge anyagból készült csavarok miatt hívták be az autókat./
12-ő nem kell sokat "agyalni" azon hogy akár verseny vagy utcai de a Vesta is OROSZ autó !!
Továbbra is várom a választ a kérdésre.
A fémházas szűrőknél a szűrőben van. Ne keverd össze a nyomáskorlátozó szeleppel.
A megállapításod minden turbós motorra igaz, mármint célszerű rövidíteni (ésszel használva felezni) a csereperiódust.
Ha a felár "csak" félmillió, mennyi idő kell egy átlagautósnak, hogy behozza?
Előzmények megtekintése
Azért írtam a "csak"-t a felár elé, mert nézd meg, alapból egy benzines és egy diesel között a felár lassan az egymillió forint körüli értékeket nyaldossa. Így ez a 400e forint már sokkal barátibb érték, magyarul hamarabb kiautózható. Az, hogy mennyivel, csak a vásárlón múlik, ha én most keresnék magamnak egy sedan formájú autót 4millió körül, akkor lehet megvennem a HDi CEllysée-t. Sokkal inkább, mint egy 105LE szívó Ladát.
Bizony vannak "gyöngyszemek" az írások között, felrobban, hibás szerelés meg miegymás. Legjobbak az
orosz fóbiás hozzászólásai. Netán ő szereli a szűrőt , előtte nem olajozza meg a tömítést ..és gondolom
profi létére addig nyomná míg elfolyik az össz olaj .
Akkor cserélhetné még a főtengely csapágy rögzítő csavarjait is mint a Kia /igaz hogy ott gyenge anyagból készült csavarok miatt hívták be az autókat./
12-ő nem kell sokat "agyalni" azon hogy akár verseny vagy utcai de a Vesta is OROSZ autó !!