0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Körkép: Német, prémium középkategóriás modellek az újautó-piacon

Az örök kérdés: Melyiket érdemes választani az Audi, a BMW és Mercedes trió közül?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Öldöklő a harc a középkategóriában a német prémiummárkák között. A legfrissebb harcos a BMW 3-as sorozata, de nézzük meg, hogyan áll az árverseny!

%KA%Nagy a harc, de kinek jobb az ajánlata?%KA%

Nagy a harc, de kinek jobb az ajánlata?

Mindjárt az elején leszögezem, hogy nem kívánok egyik német prémiumautó mellett sem kardoskodni, hiszen egy új autó kiválasztásakor többnyire nem csak az észérvek döntenek. Főleg akkor, amikor három ilyen nagy névről van szó. Mindegyik márkának megvan a maga rajongótábora és tudom, hogy nehéz őket meggyőzni az átpártolásról. Ám most mégis szeretném valamelyest objektívebben szemlélni a kategóriát, illetve az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz harcát. Mégpedig úgy, hogy megnézem az árszabást, illetve, hogy mit kínálnak az árukért. Természetesen bővíteni is lehetne a keresett autók listáját, ugyanis nem csak a német luxusmárkák palettáján található kiváló középkategóriás szedán, de tény, hogy itthon a három vizsgált autógyár termékei rendelkeznek a legnagyobb presztízzsel.

%KA%Mindhárom típusnak jellegzetes az utastere is. Az Audi A4 frissítése során egy picit ehhez is hozzányúltak%KA%

Mindhárom típusnak jellegzetes az utastere is. Az Audi A4 frissítése során egy picit ehhez is hozzányúltak

A német triumvirátus méretei
Modell Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
Audi A4 Limousine 4738 1842 1428 2820 480
BMW 3-as sorozat Limousine 4709 1827 1442 2851 520
Mercedes-Benz C-osztály Limuzin 4686 1810 1409 2840 480

Kezdjük az Audival, szépen ABC-sorrendben. A négykarikás márka középkategóriás típusa, az A4 jelenlegi, tehát ötödik generációja 2015-ben debütált a piacon. Azonban három év elteltével, pont tavaly végeztek rajta egy kis ráncfelvarrást, ám csak idén kerülnek a márkakereskedésekbe a friss modellek. Gyorsan hozzáteszem, hogy szüksége is volt erre a típusnak, hiszen a BMW teljesen új 3-as generációval száll ringbe, de erről később. Szóval tavaly módosítottak kicsit az Audi A4 lökhárítóin, új könnyűfém felniket kapott a 16 és a 19 col közötti méretosztályban, valamint, új S Line és S Line Competition csomagok is rendelhetők hozzá, amelyek segítenek sportosabbnak feltüntetni az amúgy elegáns limuzint. Létezik belőle persze kombi és emelt kombi is allroad quattro néven, ám most koncentráljunk csak a négyajtós változatra.

%KA%Idén kerül a márkakereskedésekbe a frissített A4%KA%

Idén kerül a márkakereskedésekbe a frissített A4

Motorpalettája öt tagot számlál. Kettő benzinest és kettő dízelmotort. A 35 TFSI jelölés egy soros négyhengeres (1,8 literes), turbós benzinmotort takar, 150 lóerős teljesítménnyel, míg a 40 TFSI ugyanennek 190 lóerős változata, sőt ebben az Audi saját Valvelift rendszere is helyet kapott, ami lényegében egy szelepemelkedést vezérlő rendszer, és röviden annyi a feladata, hogy növelje a teljesítményt, miközben csökken a fogyasztás. A dízeleknél szintén egy 150 és egy 190 lovas (2,0 literes) változat kérhető, utóbbi azonban összkerékhajtással is.

Egy A4-eshez a beugró 9 600 780 forintnál kezdődik a Basis felszereltséggel. Választható még két másik szint, a Sport és a Design 10 294 200, illetve 10 289 120 forintért.

Tudni kell azonban, hogy a dízelmotoros változatok csak automatikus sebességváltóval rendelhetők. Itt már 10 488 040 forintról indulunk, és a középső szint is 11 millió forint felett jár. A két alapszínen, a feketén és a fehéren kívül 345 440 forint a különböző színek ára. Alaphangon 16 vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsa jár az autóhoz, a nagyobb méretekért már kőkemény felárat kell fizetni. Mindazonáltal rendkívül gazdag az alapfelszereltség.

%KA%A fronthajtás mellett összkerékhajtás is elérhető az Audi A4-hez%KA%

A fronthajtás mellett összkerékhajtás is elérhető az Audi A4-hez

Jelenleg a BMW kínálja a legfrissebb technikát, ugyanis nemrég debütált a 3-as sorozat hetedik generációja. Ez meglátszik az árakon is, mert a belépőmodell 11 610 000 forintról indul. Ez egy 320d limuzin hátsókerék-meghajtással. Ezzel pedig el is árultam a bajor márka egyik legfőbb különbségét az Audihoz képest, hiszen a négykarikás márkánál fronthajtású autókat kínálnak az összkerékhajtásúak mellett. Utóbbiból persze a BMW palettáján is akad.

Egyelőre csak a dízelmotorhoz társítható az xDrive összkerékhajtás és kizárólag a Steptronic automatikus váltóval, amelynek a Sport változata is kérhető extraként.

A 320d jelölés egy soros, négyhengeres, 1995 köbcentis, duplaturbós dízelmotort takar, 190 lóerővel. Emellett egy benzinmotor, a 330i jelölésű, négyhengeres, szintén duplaturbós, de a számozással ellentétben kétliteres egység választható 258 lóerővel. Viszont ehhez kizárólag az automatikus váltó társítható, és az alapára is 13 029 000 forint.

%KA%A BMW 3-as egyik ütőkártyája a hátsókerék-hajtás lehet, persze ez nem mindenkinél a vásárlás mellett szóló érv%KA%

A BMW 3-as egyik ütőkártyája a hátsókerék-hajtás lehet, persze ez nem mindenkinél a vásárlás mellett szóló érv

Felszereltségi szintek terén eggyel többet nyújt, mint az Audi, viszont mindegyik feláras. Az Advantage a legalsó szint 430 000 forintért, fölötte a Sport Line következik 1 171 000 forintért, majd a Luxury Line 1 715 000 forintért, végül az M Sport modell 2 062 000 forintért. Szintén két alapszín, a fehér és a fekete választható felár nélkül, a többi 304 000 forintos extra. Az alap kerék 16 colos könnyűfém, nagyobbat csak a felszereltségi szint váltásával lehet kérni a konfigurátor szerint. Alapból szövetkárpitok járnak, ahogy az Audinál is, de az alapfelszereltség ugyanolyan gazdag és különböző csomagokkal bővíthető.

%KA%A másik ütőkártyája pedig az, hogy ez a legfrissebb technika a három vizsgált típus közül%KA%

A másik ütőkártyája pedig az, hogy ez a legfrissebb technika a három vizsgált típus közül

A Mercedes-Benz C-osztály a legöregebb a trió tagjai között a 2014-es debütálásával, ám az Audihoz hasonlóan tavaly frissítettek rajta. Ugyanakkor a legkedvezőbb árcédulával is ez rendelkezik, valamint a motorválasztéka is szélesebb. A C 160 alapára 7 928 000 forint, de egészen 22 184 000 forintig elmehetünk, ha a csúcs, AMG változatra vágyunk.

A legkisebb motor itthon a soros, négyhengeres benzines, 129 lóerővel. Utána következik C 180 jelöléssel a 156 lóerős, majd a C 200-as 198 lóerővel, ha a benzines vonalon maradunk.

A C 300 még mindig kétliteres, négyhengeres, de már 158 lóerőt ad, a C 400 viszont hathengeres, 333 lóerővel és ugyanez a háromliteres motor dolgozik az AMG változatban is 390 lóval. Dízel fronton a 180 D a legkedvezőbb, 8 733 000 forintért. Ezt egy négyhengeres, 1,6 literes dízelmotor hajtja 122 lóerővel és a BMW-hez hasonlóan a Mercedesnél is a hátsókerék-hajtás az alap, ám rendelhetők összkerékhajtású modellek is, de nem minden motorváltozathoz.

%KA%Sportautóként is szolgálhat a C-osztály, ha AMG modellként vásárolják meg%KA%

Sportautóként is szolgálhat a C-osztály, ha AMG modellként vásárolják meg

A C 200 és a C 200 d az első a lépcsőfokok között, ahol már elérhető a 4x4-es hajtás. A dízeleknél ez már kétliteres motor 150 lóerővel, míg a 220 d ugyanennek a 194 lóerős változata. A csúcsdízel a 300d összesen 245 lóerővel. Felszereltségi szinteket tekintve a fekete zongoralakkot és szövetkárpitot kínáló alapváltozaton kívül rendelhető Avantgarde és AMG line csomag, illetve ezek vegyíthetők is, például AMG line külső az Avantgarde belsővel. Szériában 16 colos könnyűfém kerekek járnak az autóhoz, a fényezések között csak a fehér és a fekete felármentes. A többi színért 312 400 forintot kérnek, de akad három designo fényezés, amikért még többet kell leszurkolni.

%KA%Túlzás lenne azt állítani, hogy eljárt felette az idő, de tény, hogy a legöregebb típus a trió tagjai közül%KA%

Túlzás lenne azt állítani, hogy eljárt felette az idő, de tény, hogy a legöregebb típus a trió tagjai közül

A márkák hivatalos oldalán a konfigurátor megmutatja részletesen a felszereltségek pontos tételeit, amelyeket itt most „hely hiányában” nem szándékoztam részletezni. Úgy vélem azonban, hogy nagyjából érzékeltetni tudtam a három német márka középkategóriás autói között fennálló különbségeket az árszabást tekintve, figyelembe véve persze a motorizáltságot és a frissességet is. Érzelmek nélkül azonban valószínűleg csak a flottakezelők tudnak választani közülük.

A német triumvirátus árai
Audi A4 BMW 3-as sorozat Mercedes-Benz C-osztály
Induló ár benzinmotorral 9 600 780 Ft 13 029 000 Ft 7 928 000 Ft
Induló ár dízelmotorral 10 488 040 Ft 11 610 000 Ft 8 733 000 Ft
Induló ár összkerékhajtással 11 947 270 Ft 13 089 000 Ft 10 249 000 Ft

Ez is érdekes lehet:
 

Minden az emissziós normákról és a most megszűnt környezetvédelmi plakettekről

Euro norma, katalizátor, szén-dioxid kibocsátás, meg fekete plakett. Ha ezek a fogalmak idegenek...

Íme az autópiac 2019-es számai: a személyautók győztese a Suzuki

Tavaly is lassuló növekedés mellett, de tovább nőtt az autópiac. Bár a márkák dobogóján nincs...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Nem ma, csaknem 100 éve kezdte az elektromos autókkal való foglalkozást a Peugeot

Bár szinte futótűzként terjed, hogy az új e-208 a Peugeot első elektromos autója, messze nem...

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

A Queen énekese az autók terén is szerette a luxust

Freddie Mercury nem csak kiváló énekes, dalszerző és producer volt, hanem az autók iránt is vonzódott...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

2 órája – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

4 órája – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

2 napja – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


Használtautó.hu

AUDI A3 1.9 TDI Ambition

AUDI A3 1.9 TDI Ambition

Ár: 980.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

CITROEN XSARA PICASSO 1.6 SX Plus

CITROEN XSARA PICASSO...

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 2001 / 9

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

PORSCHE CAYENNE Dízel (Automata) F1! Gyönyörű állapotban !

PORSCHE CAYENNE Dízel...

Ár: 5.290.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!