0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Idő előtt kinyírja a politika a belsőégésű motort?

Az üzemanyagcellák a haszonélvezői az új uniós emissziós előírásnak

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ajtót nyit az üzemanyagcellás járművek forradalma előtt az Európai Unió új emissziós előírása.

%KA%Lehet, hogy hamarabb válnak féltve őrzött kincseinkké a belsőégésű motorral felszerelt masinák?%KA%

Lehet, hogy hamarabb válnak féltve őrzött kincseinkké a belsőégésű motorral felszerelt masinák?

Az október 9-én megszavazott új uniós szabályok alapján 2030-ra az Európában értékesített személygépkocsik szén-dioxid kibocsátási flottaátlagát a 2021-es érték 35 százalékára kell visszaszorítani. Ráadásul ez egy kompromisszumos megoldás, hiszen egyesek 40 százalékot szerettek volna, míg mások 30 százalékot. Nézzük ezt meg pontos kibocsátási számokkal illusztrálva! 2017-ben az európai autópiacon eladott új autók átlagos szén-dioxid kibocsátása 118,5 g/km volt, ami jelentősen alacsonyabb a 2015-ben hatályba lépett 130 g/km határértéknél. 2021-re azonban ezt a flottaátlagot 95 g/km-re kell leszorítania az autógyártóknak, és ezt a 95 g/km értéket kell még további 35 százalékkal csökkenteni 2030-ig. Tehát 2030-ban már csak olyan autókat lehetne forgalomba helyezni, amelyek kilométerenként csak 62 gramm szén-dioxidot eregetnek a levegőbe!

%KA%Csapatni a villanyautókkal is lehet, de az teljesen más élmény, mint mondjuk egy régi Suprával%KA%

Csapatni a villanyautókkal is lehet, de az teljesen más élmény, mint mondjuk egy régi Suprával

Felvetődik tehát a kérdés, hogy milyen autók képesek ezt a követelményt teljesíteni? Jelenleg például a Toyota Prius 70 g/km értéket tud produkálni, a hálózatról tölthető változat viszont 28 g/km-re is képes. A szimplán csak belsőégésű motorral felszerelt járművek közül viszont egyetlen példány sem tudja teljesíteni a követelményeket!

Az október 9-én meghozott döntés lényegében nem más, mint a szimplán belsőégésű motoros autók halálos ítélete.

A politikai döntés célja, hogy kicsivel több mint tíz év múlva végleg teret veszítsenek a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók, és a ma még alternatívnak tekintett, Európában jelenleg 5,4 százalékos piaci részesedéssel bíró, részben vagy teljesen elektromos járművek váljanak egyeduralkodóvá. Ugyanakkor ha most reálisan körülnézünk a világban, nem úgy tűnik, hogy a társadalom mobilitási igénye megoldható kizárólag a villanyautókkal.

%KA%Nem csak a személyautókra kell gondolni, hiszen a mobilitásnak rengeteg ágazata van még%KA%

Nem csak a személyautókra kell gondolni, hiszen a mobilitásnak rengeteg ágazata van még

Ám, ha valóban radikálisan szeretnénk csökkenteni a légkör szennyezését, akkor egyrészt az autóiparon kívül is a körmére kellene nézni néhány dolognak (óriási hajók, veszettül növekvő légiforgalom, dízelmozdonyok, mezőgazdasági gépek és a lista még folytatható), illetve a teljesen emissziómentes technológiákat még jobban előtérbe kell tolni. Sajnos azonban a legtöbb autógyártó nem rendelkezik saját akkumulátorgyárral, a meglévő üzemek pedig korlátozott mennyiségben, illetve csak magas árakon tudják kielégíteni az igényeket.

Tovább ront a helyzeten, hogy a modern akkumulátorok gyártásához elengedhetetlen nyersanyagok limitált mennyiségben állnak rendelkezésre.

Ám tegyük fel, hogy ezekre a problémákra sikerül megoldást találni. Akkor is felmerül egy újabb, hiszen a jelenlegi akkumulátor-technológiák nem alkalmasak arra, hogy a mindennapi használatban kiszolgálják mindenkinek az igényét. Jóval nagyobb hatótávolságra és jóval rövidebb töltési időkre volna szükség ahhoz, hogy Európa fenntartások nélkül átállhasson az akkumulátoros hajtásra.

%KA%Az üzemanyagcella lehet a megmentő?%KA%

Az üzemanyagcella lehet a megmentő?

És akkor itt lép a színre a hidrogén üzemanyagcella! Bár a hidrogén üzemanyagcella gyártása is költséges, illetve anyagigényes folyamat, a technológia mentes azoktól a korlátozásoktól, amelyek az akkumulátorokat sújtják. Míg egy legújabb fejlesztésű villanyautó akkumulátorcsomagja körülbelül 700 kilogrammot nyom, és egy feltöltéssel a legjobb esetben sem megy többet 500 kilométernél. Viszont a hasonló távolság megtételére alkalmas Toyota Mirai hidrogéntartályai például feltöltött állapotban is alig nyomnak többet 90 kilogrammnál. Ráadásul, miközben a villanyautókat az akkumulátorok élettartamának szempontjából távolról sem optimális villámtöltővel is legalább fél óra rendesen feltölteni, a Mirai szénszál erősítésű tartályai mindössze öt perc alatt megtölthetők.

%KA%A Mirai egy belsőégésű motorral felszerelt autó kényelmét adja helyi emissziómentesen%KA%

A Mirai egy belsőégésű motorral felszerelt autó kényelmét adja helyi emissziómentesen

A hidrogén, mint energiatároló ráadásul minden szempontból előnyösebb az akkumulátoroknál. Jelenlegi elterjedését az egyelőre magas gyártási költségek és a töltőinfrastruktúra hiánya okozza , bár ezek ugyanazok a tényezők, amelyek néhány évvel ezelőtt még az akkumulátoros villanyautók előtt is megoldhatatlannak tűnő akadályként tornyosultak. Ugyanakkor éppen a villanyautók példája mutatja, hogy a gyártók és a jogalkotók összefogásával még egy kevésbé optimális technológia is versenyhelyzetbe hozható.

Ezért a minden szempontból ígéretesebb hidrogén üzemanyagcellának az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási korlátozások mellett nagyon is megnőttek az esélyei a térnyerésre.

A nemzetközi Hidrogén Tanács becslései szerint 2050-re mintegy 400 millió személygépkocsi, 15-20 millió haszonjármű és ötmillió busz járhat hidrogén üzemanyaggal, ami a teljes globális járműállomány 20-25 százalékát teszi ki. Ki lesz tehát a jövő nyertese: az akkumulátoros villanyautók, vagy az üzemanyagcellás-járművek? Az október 9-én meghozott döntés hirtelen sürgetővé tette a belsőégésű motorok nyugdíjazását, márpedig a fentiekből úgy tűnik, hogy a hidrogénhajtás a kényelmesebb egy átlagos felhasználó számára.

%KA%Előnybe kerülhetnek azok a gyártók, akik nem napolták el üzemanyagcellás autóiknak a fejlesztését%KA%

Előnybe kerülhetnek azok a gyártók, akik nem napolták el üzemanyagcellás autóiknak a fejlesztését

Ez is érdekes lehet:
 

December 23-án 385 vadonatúj autót kapott a rendőrség

Helyesbítenünk kell, nem 3,9, hanem 9,4 milliárd forintért kap új autókat a rendőrség. Menő Skodák...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...

Egyszerűnek tűnik, mégsem az: nem egységesek a parkolási időszakok

Most még úgy gondolja, hogy biztosan tudja, mikor kell fizetni a parkolásért? Akkor olvasson...

Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Renault Talisman Blue dCi 150 Limited teszt

A legjobb cégautó? Renault Talisman Limited teszt

Ha csak egy modellt lehet választani, hozzá pedig extrákat nem, a Renault ajánlata nagyon nyerő: a Talisman mindenképp korrektül felszerelt.


Turbóval is érezhetően japán – Toyota Corolla Touring Sports teszt

Egymillióval rövidebb, egy turbóval több – Toyota Corolla

Jelentős változás érte a japán márka rajongóit, szívómotor már csak a szedán Corollához kérhető, de mi lesz azokkal, akik a hibridet nem tudják, vagy nem akarják megfizetni? Nos, nem járnak rosszul.


Audi e-tron 55 quattro teszt

Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt

Elektromos is, SUV is - az Audi e-tron a trendiség csúcsa. Takarékosnak azonban zéró helyi emissziója mellett sem nevezhető.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

3 napja – Sztori

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.


Kommunikál a többi autóval is, a megoldás első lépése az új VW Golf!

Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII

3 napja – Újdonság

Amennyire kompakt, annyira összetett az új Golf, ami tökéletesen őrzi az eredeti értékeket, miközben a precíz technológiai megoldásaival és a jövő egy nagyon fontos lépésével halmoz el.


Ha Suzukid van, csapatod is van!

Nem engedi el ügyfelei kezét a Suzuki

5 napja – Sztori

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire autójához technikai értelemben szüksége lesz, karnyújtásnyira kerül tőle.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN POLO 1.4 70 PD TDI Comfortline

VOLKSWAGEN POLO 1.4 70...

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 2007 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA C-HR 1.2 T Executive SZERVIZKÖNYV / NAVI / KAMERA / ÜLÉSFŰTÉS

TOYOTA C-HR 1.2 T Exec...

Ár: 5.799.999 Ft

Évjárat: 2017 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLS 500 9G-TRONIC AMG LINE 63 OPTIKA

MERCEDES-BENZ CLS 500...

Ár: 13.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!