0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megszállás, kicsit másként – 30 éve létezik a Lexus

Bevették Amerikát a japánok – a Lexus sikersztorija 30 évvel ezelőtt indult

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autóipari mérföldkő az, amit a Toyotánál összeállítottak a ’80-as években. A Lexus első modelljével felrázta az amerikai piacot, majd globálisan sem szerény sikereket könyvelhetett el, mindez „csupán” 30 éve kezdődött.

%KA%A híres reklámvideó az egyik első Lexus modellről, a V8-as motor járásának kiegyensúlyozottságát és a futómű stabilitását prezentálták%KA%

A híres reklámvideó az egyik első Lexus modellről, a V8-as motor járásának kiegyensúlyozottságát és a futómű stabilitását prezentálták

Ha a Lexus történetét ott kezdenénk, ahol valóban elindult, akkor a Toyota történelemkönyvét kéne felcsapnunk. A Lexus a ’80-as években kezdett formát ölteni, annak viszont egy komplett új kötetet kell nyitnunk, ugyanis a Toyota akkori vezére, Eiji Toyoda történelmet írt, nem csak a japán márka, de az autóipar számára is. A Toyotától nem álltak messze a prémium modellek, csupán a világ nem hallott még róluk, hiszen a legtöbb mai modelljüket is megtartják inkább a belső piacra. De ott a Century, vagy a Crown, melyek, ha európai mércével nehezen is foghatóak fel, a japán piacon ikonok, meghatározó modellek. Nem véletlenül maradtak meg viszont a belső piac számára, Eiji Toyoda tudta, hogy a globális sikerekhez nem a saját maguknak tökéletes modelleket kell a nemzetközi piacra erőltetni, olyan kell, amilyenre nekik van szükségük. Vagyis hasonlítania kell az európai modellekre, de csak külsőre,

a minőség és technika kérdésében viszont tudnak újat mutatni, de ezt semmiképp sem Toyota emblémával akarták megtenni.

%KA%Az Alexis név nyert eredetileg, abból faragták ki a Lexust, a márka atyjának számító Eiji Toyoda kereken 100 éves korában hunyt el 2013-ban%KA% %KA%Az Alexis név nyert eredetileg, abból faragták ki a Lexust, a márka atyjának számító Eiji Toyoda kereken 100 éves korában hunyt el 2013-ban%KA%

Az Alexis név nyert eredetileg, abból faragták ki a Lexust, a márka atyjának számító Eiji Toyoda kereken 100 éves korában hunyt el 2013-ban

%KA%Az új japán prémiummárka két első terméke 1989 januárjában mutatkozott be, alul az LS 400, felül az ES 250%KA%

Az új japán prémiummárka két első terméke 1989 januárjában mutatkozott be, alul az LS 400, felül az ES 250

Az 1983-ban kezdődött fejlesztések során egy új márka nevén is kellett agyalniuk. Miközben az F1, vagyis Flagship One (elsőszámú zászlóshajó) terveit felvázolták és az első összerakott autókat elkezdték tesztelni, Eiji Toyoda kiadta a feladatot a Toyota jól bevált marketing ügynökségének, a Saatchi & Saatchi-nak, hogy ötleteljenek egy új márka nevén. A Team One névre keresztelt külön csapat 219 lehetséges ötletet vázolt fel, melyből végül ötöt válogattak be a „döntőbe”.

Vectre, Verone, Chaparel, Calibre és Alexis voltak a befutók, a csupa erős hangzású névből végül az utolsót választották.

1986-ben jelent meg a Honda is a prémium szegmensben az Acurával, erre a Toyotánál vélhetően számítottak is, így a választott néven is csavartak egyet, így lett Lexus. Nem magyarázták túl, azt mondták, egyszerűen csak a hangzás miatt választották, később a piac kissé kicsavarta, miszerint az elegancia és a luxus szavakból rakták össze, de a legszebb talán a Luxury EXport to U.S. mondatból kirakott mozaikszó ötlete.

%KA%A Toyota mérnökeinek volt már tapasztalatuk a prémium terén, az LS 400-at teljesen a nulláról kezdték kimondottan az amerikai ízlésvilág szerint alakítva%KA%

A Toyota mérnökeinek volt már tapasztalatuk a prémium terén, az LS 400-at teljesen a nulláról kezdték kimondottan az amerikai ízlésvilág szerint alakítva

Már a márkanév előtt elkezdődött az első autó fejlesztése, mely 1989 januárjában LS 400-ként debütált Észak-Amerikában. A fejlesztők Japánban dolgozták ki a terveket, de Európában, főként Németországban tesztelték a prototípusokat. 1985-ben Amerikába költöztették a gárda egy részét,

néhányan Laguna Beach-en kaptak szállást, hogy az amerikai szokásokat és stílusokat, az új piac ízlésvilágát testközelből vizsgálhassák.

Az F1 komplett fejlesztését és a tesztelést is Amerika útjaira vitték át Európából. 1987-ben újabb szereplő lépett elő újként a japán prémium export szegmensben, mégpedig az Infiniti a Nissan szárnyai alól. A Lexusról még nem is hallott a piac két éven keresztül, így mire színre léptek, az Infiniti és az Acura már ismert volt, annál nagyobbat kellett dobbantaniuk. Az első autó 1988-ban elkészült, de csak a rá következő évben, 1989 januárjában mutatták be, de már ’88-ban elkezdődött a márkát bemutató marketing kampány. A Molly Designs által megrajzolt, ovális mintával kerített L-betűs embléma képei megjelentek a Chicagói, a Los Angeles-i és a New York-i autószalonon is.

%KA%1989 közepén érkeztek meg az első autók az Államokba, de csak szeptemberben indult a forgalmazás%KA% %KA%1989 közepén érkeztek meg az első autók az Államokba, de csak szeptemberben indult a forgalmazás%KA%

1989 közepén érkeztek meg az első autók az Államokba, de csak szeptemberben indult a forgalmazás

%KA%Az ES 250 elsőkerékhajtású volt, tulajdonképpen a Camry-t emblémázták át, így egyből két modellel kezdtek 1989-ben%KA%

Az ES 250 elsőkerékhajtású volt, tulajdonképpen a Camry-t emblémázták át, így egyből két modellel kezdtek 1989-ben

Eiji Toyoda a legjobbat akarta adni a világnak, amit csak a Toyota tudott, a formatervet úgy optimalizálták, hogy ne lógjon ki az európai limuzinok közül, de azért felismerhető legyen.

Az F1 projekten 1400 mérnök, 2300 szerelő és 220 fős kiszolgáló személyzet dolgozott,

450 prototípus vezetett a végleges autó elkészültéhez, a fejlesztések pedig horribilis összeget, egymilliárd dollárt emésztettek fel. Az LS-hez teljesen új V8-as benzinmotor is készült, a korabeli reklámkampány egyik fő pontja volt megmutatni, mennyire kiegyensúlyozott járású, ezt pedig úgy prezentálták, hogy pohártornyot építettek a motorháztetőre, miközben próbapadon járatták az LS-t. Az új modell piaci bevezetése csak szeptemberben kezdődött, de a Lexus addigra alaposan ellátta az újságírókat tesztautókkal, akik egyhangúlag meglepően tökéletesnek találták az LS-t. A Mercedes és a BMW modelljeihez hasonlították, minőség, kényelem, vezethetőség szempontjából is azonnal egy szinten emlegették.

%KA%Az LS 400 kényelmét, vezethetőségét és minőségét azonnal egy lapon említette a korabeli sajtó a német prémiummárkák autóival%KA% %KA%Az LS 400 kényelmét, vezethetőségét és minőségét azonnal egy lapon említette a korabeli sajtó a német prémiummárkák autóival%KA%

Az LS 400 kényelmét, vezethetőségét és minőségét azonnal egy lapon említette a korabeli sajtó a német prémiummárkák autóival

Az LS mellett egy kisebb modellel is piacra léptek, ám az ES 250 nem volt akkora különlegesség, mint a nagy limuzin, az akkor már régóta ismert Toyota Camry kapott új, lexusos karosszériát. A modellek piaci bevezetése csak szeptemberben kezdődött, de 1989-es több mint 16 ezer eladott autóval zárták, az első teljes évben több mint 63 ezer LS 400 és ES 250 talált gazdára. Az első hónapokban fény derült pár problémára az LS-nél, többen túlhevülő harmadik féklámpára és a tempomat problémás működésére panaszkodtak, több mint 8000 autót hívott vissza ezért Lexus, az összes addigi legyártott LS-t. A hibában lehetőséget láttak, méghozzá megmutatni azt, hogy nem csak kommunikálják a prémiumszolgáltatást, de náluk aktívan él is. Levélben értesítették a tulajdonosokat,

minden egyes autóért házhoz mentek, a javítás időtartamára ingyenes cserautót biztosítottak és az összes autót lemosva, kitakarítva és tele tankkal szállították vissza az ügyfeleknek.

Egy apró ajándék is járt a türelemért, de nem ez volt a fontos, hanem az a fajta ügyfélkiszolgálás, amit egészen addig egyetlen prémiummárka sem mutatott Amerikában.

%KA%Fontos volt az ügyfelek elégedettsége, a visszahívási akciót is művészien használta ki a japán márka%KA%

Fontos volt az ügyfelek elégedettsége, a visszahívási akciót is művészien használta ki a japán márka

1991-ben érkezett a márka első kupéja, az SC 400 és először végzett a J.D. Power vevőelégedettség mérési listájának élén a Lexus, majd a rákövetkező négy évben zsinórban az első helyen, és azóta is az elsők között szerepel. Érdekes módon a Toyota egészen 2005-ig távoltartotta Japántól a Lexus márkanevet, a modelleket Toyota emblémával árulták egészen 14 évvel ezelőttig. 2004-ben érkezett az első hibrid modell, az RX 400h, mely a Toyota hibird hajtásláncát alkalmazta. A Lexus azóta rendkívül nagy hangsúlyt fektet a tisztább üzemű technológiára, a márka 30. évfordulóján bemutatott új ES pedig már csakis hibridként vesz részt az európai piacon, akárcsak a legújabb LS luxuslimuzin. Hazánkban tavaly 96 százalékban hibridként keltek el a Lexusok, ezzel a magyar piac élen jár a Lexusok hibridaránya kapcsán.

%KA%GS, ES, LS, SC, LX, az első pár évben széles palettát állítottak össze, leginkább átemblémázott Toyotákból, de az ES-t például két éven belül le is váltották a második generációra%KA%

GS, ES, LS, SC, LX, az első pár évben széles palettát állítottak össze, leginkább átemblémázott Toyotákból, de az ES-t például két éven belül le is váltották a második generációra

Ez is érdekes lehet:
 

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...

Lényegében 2012-ben változott utoljára a regisztrációs adó - van is baj vele

Egyre több a hibrid autó a piacon, ez pedig a kisebb belső égésű motoros autóknál megdöbbentő...

Lengyel hétvége: Polonez történet

A Polonez története bővelkedik izgalmakban. Például hogy kerül a képbe a Giugiaro név? És a Fiat...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Friss tesztek

Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2 WD DCT teszt

Arany középút - Hyundai Kona hibrid teszt

Nem bízza a véletlenre a Hyundai, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő Kona modellt. Rendelhető benzines, dízel, villanyhajtású és most már hibrid változat is. Utóbbi egy igazi arany középútnak tűnik.


Keménykedés mindenek felett – BMW X4 M Competition teszt

Menőségérzet – BMW X4 M Competition

A Competition modellek nem épp versenyautókat takarnak a BMW-nél, csupán a legkeményebb kiviteleket. Ez pedig az X4 M Competition esetében 510 lóerőt és őrülten jó stabilitást jelent.


Renault Zoe Z.E. R135 Intens teszt

Vajon mit tud az új Renault Zoe? Kifaggattuk!

Növelt kapacitású akkumulátor, erősített motor, villámtölthetőség opciója - a Renault Zoe továbbra is erős ajánlat a piacon. Megnéztük, miként fogyaszt valós, egyhetes használatban.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

LEXUS tesztek

Lexus RC 300h teszt

Úriemberek sportautója - Lexus RC 300h teszt

Óvatosan frissítettek a Lexus RC vonalain, amely valójában egy nagyon csalóka sportautó. Vagyis inkább túakupé.


Megtartottam volna: Lexus ES 300h teszt

Józanul űznéd a fényt? A Lexus ES a te autód (is)! Videó

Nagyon ritka az olyan tesztautó, amit a próbaidőszak után fájó szívvel adok vissza, a Lexus ES ilyen volt. Hozzánk csakis hibridként érkezik, kellő erővel, szerény fogyasztással.


Lexus NX 300h Luxury teszt

Különc, de csak külsőre - Lexus NX 300h

Tegye fel a kezét, aki látja, hogy frissítették az NX-et? Senki? Nem baj, nagyjából ez is volt a céljuk, hisz kívülről nem akartak változtatni a karakteren, csak amin kellett, apróságokon.


Lexus LS 500h AWD Supreme teszt

Földöntúli látvány, emberközeli élmény - Lexus LS

Rendkívül erős most a limuzinok szegmense, bár a nagyágyúk egy része épp csak friss, az LS teljesen új és különleges technikát mutat. A hibrid igazi csemege, mégis kétes érzéseim vannak utána.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


Még több LEXUS teszt

Címlapon


Friss cikkek

Lényegében 2012-ben változott utoljára a regisztrációs adó - van is baj vele

Elavult regisztrációs adónk bünteti a modern hibrideket

Tegnap – Sztori

Egyre több a hibrid autó a piacon, ez pedig a kisebb belső égésű motoros autóknál megdöbbentő módon jelentősebb regisztrációs adót jelent. Mutatjuk, miért.


Nem ígérkezik unalmasnak 2020 sem, a naptár máris tele van friss típusokkal

Tíz idei újdonság, amiket nagyon várhatunk

2 napja – Sztori

Idén sem pihen meg az autóipar, rengeteg újdonsággal lehet majd találkozni a szalonokban, ebből a színes felhozatalból választottunk ki tíz modellt.


Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Idén 125 éves a Skoda!

3 napja – Sztori

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy 125 éves lett a gyár, nézzünk egy picit körül a történelmében!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LEXUS RX 450h F Sport Panoramic e-CVT

LEXUS RX 450h F Sport...

Ár: 26.900.000 Ft

Évjárat: 2018 / 6

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Benzin

LEXUS RX 450h Executive Plus Panoramic e-CVT

LEXUS RX 450h Executiv...

Ár: 13.300.000 Ft

Évjárat: 2016 / 9

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Benzin

LEXUS CT 200h Executive Top CVT Bőr!Navi!Ülésfűtés!Szervizkönyv!

LEXUS CT 200h Executiv...

Ár: 4.890.000 Ft

Évjárat: 2015 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Hibrid

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!