0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bukott sárga angyal - botrányok az ADAC-nál

Botránysorozat a német ADAC-nál

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Először a Sárga Angyal díj körüli manipuláció, most meg az derült ki, mentőhelikopterrel jártak a legnagyobb német autóklub vezetői. Mi lesz az eddig megingathatatlannak hitt szervezet respektjével?

Az ADAC már rég figyelmeztetett, hogy a nagyok a kicsiket eltiporják − szavukra ezentúl csak fenntartásokkal fog a sajtó odafigyelni

Az ADAC már rég figyelmeztetett, hogy a nagyok a kicsiket eltiporják − szavukra ezentúl csak fenntartásokkal fog a sajtó odafigyelni

Már hajlamosak voltunk elhinni, hogy ilyesmi csak Európa keleti felén (és sajnos itthon is) fordulhat elő; számok kozmetikázása, egy kis hatalmi visszaélés és még ki tudja mi férhetett bele az ADAC elmúlt pár éves tevékenységébe. Az Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V. Európa legnagyobb és a világ második autós-motoros klubja taglétszáma alapján. Több mint 18 millió autós és 1,5 millió motoros gondolta úgy, hogy érdemes egy ilyen kiterjedt szolgáltatásokat nyújtó, nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező szervezethez tartoznia. Az ADAC megbízhatósági statisztikái, gumitesztjei és biztonsági fejlesztésekre tett javaslatai az autóipar és több kapcsolódó szakma számára szinte vallásszerűen követendőek voltak, talán azonban csak eddig.

Tréningeiken a profik is könnyen elvéreztek, az ADAC meg az aktuális botrányokon fog − a képen egy teherautó a vizes tanpályán

Tréningeiken a profik is könnyen elvéreztek, az ADAC meg az aktuális botrányokon fog − a képen egy teherautó a vizes tanpályán

Érte bírálat őket téli gumi és nyári gumi, valamint szerviz tesztjeik, és megbízhatósági statisztikáik miatt is, de eddig mindig tisztázni tudták magukat. Az elmúlt egy hétben kipattant botrány hatására viszont lemondott már a korábbi kommunikációs vezető, Michael Ramstetter, és az elnök, Peter Meyer ígéretet tett a klubtagságnak egy belső vizsgálatra, ami feltár minden korábbi csúsztatást. Történt ugyanis, hogy a kommunikációs vezető el kellett ismerje, ő a felelős a Sárga Angyal díj szavazásának manipulálásáért. Bevallotta, 2012-ben és tavaly is úgy jártak el, mint idén, azaz kozmetikázták a voksokat. A németek helyében talán mi is rosszul éreztük volna magunkat, ha nem az éppen aktuális Volkswagen Golf nyerte volna el a kedvenc címet, de nem gondoltuk volna, hogy ennyire kevesen szavaznak és át kell írni a számokat. A Golf nyilván etalon, minden német kedvence, meg is nyerte a szavazást, de a tagság nem volt elég aktív, így a beérkezett körülbelül 3400 szavazatot megtízszerezték. Ez az eljárás azért aggályos, mert így az ADAC minden korábbi, amúgy értékes teszteredményét zárójelbe teszi. Vajon ezért nyer gumitesztet mindig a Continental? A francia márkákkal vajon keményebbek, mint a hazaiakkal, vagy csak a távol-keleti gyártmányok vásárlásától szeretnének elijeszteni? Nem feltételezünk további részrehajlásokat, hiszen magunk is tapasztaltuk gumitesztjeinken, hogy a Conti abroncsai például remekek, de innentől kezdve az eddig is sokakban meglévő aggály még erősebb lesz a szervezet ajánlásaival szemben.

A gumiteszteken túl a klubtagok veszély nélkül kipróbálhatják, gyakorolhatják a hétköznapi és a speciális szituációkat is az ADAC tréningein. A tagság egy része jó eséllyel el fog fordulni a szervezettől a botrányok hatására A gumiteszteken túl a klubtagok veszély nélkül kipróbálhatják, gyakorolhatják a hétköznapi és a speciális szituációkat is az ADAC tréningein. A tagság egy része jó eséllyel el fog fordulni a szervezettől a botrányok hatására

A gumiteszteken túl a klubtagok veszély nélkül kipróbálhatják, gyakorolhatják a hétköznapi és a speciális szituációkat is az ADAC tréningein. A tagság egy része jó eséllyel el fog fordulni a szervezettől a botrányok hatására

Németországban egy ilyen súlyú kihágás nem maradhat felelősségre vonás nélkül, a belső vizsgálat szép dolog, de a klubtagság és azok, akik például az ADAC teszteredményeit alapul véve vettek gumit a családi autójukra, csak akkor fognak megnyugodni, ha a Müncheni Államügyészség előtt vállalt vizsgálat alapján kiderül, pontosan ki és hol „hibázott”. Ha ez eddig nem lenne elég probléma, német bulvárlapok közzétették, hogy az ADAC vezetőségének tagjai rendszeresen a tagság által fenntartott mentőhelikopterekkel utaztak rendezvényekre. Persze csak ritkán, ha máshogy nem értek volna időben a helyszínre és csakis a flotta tartalékos gépeivel − ismerték el az autóklubnál. Nem mellesleg politikai vonatkozása is van a történetnek, egy ekkora tagság már több mint jelentős választóerő, épp ezért a parlament is napirendre tűzte a kérdést. Egy közhasznú szervezet, ami nem csak autómentéssel foglalkozik, hanem utazásokkal és biztosítással is, aminek a klublapjában kancellárjelöltek nyilatkoznak. Az ügynek garantáltan lesz folytatása, és az is biztos, hogy évek kellenek majd a jó híren esett csorba kiköszörüléséhez.

Ez is érdekes lehet:
 

Íme az autópiac 2019-es számai: a személyautók győztese a Suzuki

Tavaly is lassuló növekedés mellett, de tovább nőtt az autópiac. Bár a márkák dobogóján nincs...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Minden az emissziós normákról és a most megszűnt környezetvédelmi plakettekről

Euro norma, katalizátor, szén-dioxid kibocsátás, meg fekete plakett. Ha ezek a fogalmak idegenek...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (18 db)

kobuki58 írta: 2014 február 04., kedd 20:28:54

Azt tudjuk, hogy a német műszaki elitképzés kiváló, de azt is tudjuk hogy rendkívül nagy az egójuk és busásan megszámítják mindennek az árát, ahogy írja mindenki igen nagyon felmagasztalva a termékek minőségét. Mindezzel együtt az erkölcstelenséggel sem állnak hadilábon,erre az egyik legjobb példa amikor Adam Opelék a II. világháború idején hadijármüveket szállítottak a Wermacht mellett az ellenséges erőknek is és lehetne mégtöbb momentumot is felsorolni a mostani ADAC eseményig bezárólag. Deutschland-Deutschland über alles!

A válaszoláshoz belépés szükséges
polgargabi írta: 2014 február 02., vasárnap 10:11:19

Hajrá WOLKSVAGEN...savanyú a szőlő!Soha nem lesz se francia se japán autóm!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
juzf írta: 2014 január 30., csütörtök 23:35:58

Az a bolond aki hisz az ilyen teszteknek, a saját tapasztalatai helyett és meg is érdemli ha az úton hagyja a fogát e miatt!
Én tudom hogy miben hiszek és ez nekem megfelel, a többieket meg csak vegyék le nyugodtan pénzel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
witz írta: 2014 január 30., csütörtök 17:33:59

Tanulhatunk még az "igazi" kapitalistáktól:egy magas-legmagasabb-szintre feltornázott szervezet szakmai véleménye alapján milliárdokatlehet nyerni! És ez persze oda-vissza alapon működik. Semmi nem helyettesíti a hosszú évek gyakorlati tapasztalatát!! Az ADAC hazabeszélt, elvégre hazaszeretet is van a világon......

A válaszoláshoz belépés szükséges
laci írta: 2014 január 29., szerda 16:12:10

miert kene hanyatt esni tole mert nemet?hagyjuk mar.mindenki a sajat lovat dicseri.tajekoztatasi celbol jo az adac de nem szentiras.

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2014 január 29., szerda 09:21:44
TopGear írta: 6 éve

Régen sem tudtak többet a németek csak mást gyártottak, ez a lényeg!


Előzmények megtekintése

Akkor csak egy példa a sok közül, mert nagyon elkanyarodtunk a cikktől. BMW m30b35 motor vezérműlánc, soha az életben nem nyúlt meg, nem szakadt el, hegyekben áll minden bontóban. Pedig nem volt agyon védve mint a mostaniak, egytömegű lendkerékkel szerelték és a leömlő, kipufogó sem törekedett a gázáramlás optimalizálására mint a mostaniak. Ezt 305nm mellett képesek voltak megoldani, érdekes módon ma már a 100 lovas szutykokban is nyúlik a lánc, mint a takony, lassan többet kell cserélni mint a nyári gumit.

A válaszoláshoz belépés szükséges
TopGear írta: 2014 január 29., szerda 08:24:50
írta: 6 éve

Azzal a különbséggel, hogy a németek régen tudtak jó autót csinálni, viszont a fogyasztói társadalomban nem éri meg. A franciák meg kb mostanra érték el ezt a szintet, csak ők felfelé kapálóztak érte, a németek meg lefelé:D


Előzmények megtekintése

Régen sem tudtak többet a németek csak mást gyártottak, ez a lényeg!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Vipo írta: 2014 január 28., kedd 21:57:42
Edy írta: 6 éve

Én nemtudom miért kellene azt elhinnie bárkinek is hogy: "hogy ilyesmi csak Európa keleti felén (és sajnos itthon is) fordulhat elő; számok kozmetikázása, egy kis hatalmi visszaélés..". Ha valaki még nem járt nyugaton vagy nem hallot még arról hogy ott mi megy az egy dolog, de az egy másik hogy úgy indul ki magából hogy csak ugy itt ilyen szar minden. Hát nem, nem csak itt. Máshol is. De azért a cikk írója már az első mondatban megaláz mindannyiunkat. Bocsi ha túlságoasn a szivemre vettem, de akinek nem inge ne vegye magára. Egyébként meg a nagy TopGear-nek is többnyire maga felé húz a keze az összehasonlító tesztekben, és majdnem minden részben szétmagasztalják magukat. De azzal persze minden OKÉ mert még viccesek is, vagy nem?


Ott sem működik másként az élet, korrupció is ugyanúgy létező fogalom és jelen van, csak ők kifinomultabban csinálják és odafigyelnek a látszatra.
A gumiteszteknél évek óta gyanús, hogy mindig a Conti nyert, szinte minden kategóriában, és ahogy lentebb írta valaki, másodvonalban a Fulda. Nekem 4. éve az van fent télen. Nincs baj a Fuldával, hozza amit elvár tőle az ember, bár most már igencsak kemény és a nedves utat nagyon nem kedveli, viszont legalább öntési hibája van és időnként 65-nél beráz.
Tavaly, nyárra Hankook eco gumit vettem, amit piszok módon lehúzott az ADAC, pont az én autóm méretében, épphogy befért az ajánlott kategóriába az "alsóházban", mégis tökéletesen teszi a dolgát, nem ráz, nem kopik, annak ellenére hogy energiatakarékos, rendben van a tapadása is. Igaz, nem német, ez a bűne ADAC-éknál. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 2014 január 28., kedd 21:24:08

Én nemtudom miért kellene azt elhinnie bárkinek is hogy: "hogy ilyesmi csak Európa keleti felén (és sajnos itthon is) fordulhat elő; számok kozmetikázása, egy kis hatalmi visszaélés..". Ha valaki még nem járt nyugaton vagy nem hallot még arról hogy ott mi megy az egy dolog, de az egy másik hogy úgy indul ki magából hogy csak ugy itt ilyen szar minden. Hát nem, nem csak itt. Máshol is. De azért a cikk írója már az első mondatban megaláz mindannyiunkat. Bocsi ha túlságoasn a szivemre vettem, de akinek nem inge ne vegye magára. Egyébként meg a nagy TopGear-nek is többnyire maga felé húz a keze az összehasonlító tesztekben, és majdnem minden részben szétmagasztalják magukat. De azzal persze minden OKÉ mert még viccesek is, vagy nem?

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2014 január 28., kedd 10:04:11
TopGear írta: 6 éve

A németek is jó dolgokat gyártanak mint mások, de semmivel nem jobbat! És az árát is fölösleges megfizetni!

Egész életembe autókkal foglalkoztam és mostanra egyértelmű, hogy semmivel nem tudnak többet mint pl. a Franciák!



accelerate - ezt a kozmetikázást itthon is szeretik a mi íróink!! pedig nincs semmi tudás mögötte csak az utánzás!!!


Előzmények megtekintése

Azzal a különbséggel, hogy a németek régen tudtak jó autót csinálni, viszont a fogyasztói társadalomban nem éri meg. A franciák meg kb mostanra érték el ezt a szintet, csak ők felfelé kapálóztak érte, a németek meg lefelé:D

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

Tegnap – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Felkapcsolják a villanyt! Íme a Toyota 5 éves terve

2 napja – Sztori

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték, milyen modellekkel, miként képzelik el a közeljövőt.


Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Nagycsaládos autó: gyorsabb volt a gyártás, mint a MÁK határozat

4 napja – Sztori

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás, a határozatok és az utalások is csúsznak, igény pedig van bőven. Egy beszédes példán keresztül mutatjuk be a rendszert.


Használtautó.hu

FORD RANGER 2.2 TDCi 4x4 XLT 1 ÉV GARANCIÁVAL!

FORD RANGER 2.2 TDCi 4...

Ár: 4.299.000 Ft

Évjárat: 2016 / 11

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

OPEL ZAFIRA B 1.6 111 Years

OPEL ZAFIRA B 1.6 111...

Ár: 800.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

BMW 318d M Sport (Automata) Linartech Autóház. Készletről

BMW 318d M Sport (Auto...

Ár: 15.200.000 Ft

Évjárat: 2020 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!