0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kevés ennél ritkább Volkswagen létezik

Brazíliában látta meg a napvilágot a különleges Volkswagen SP

·

A Volkswagen név hallatán ritkán gondolunk különleges, viszonylag kis példányszámban készült négykerekűre, ám a népautó történelmében is akad néhány egzotikus darab.

%KA%Négyfokozatú váltóval és 14 colos acélfelnivel készült az SP, több lóerővel sikeresebb lett volna a típus (Forrás: VW)%KA%

Négyfokozatú váltóval és 14 colos acélfelnivel készült az SP, több lóerővel sikeresebb lett volna a típus (Forrás: VW)

A Volkswagen Bogár ugyan hatalmas siker lett, ám a német gyártó nem dőlhetett hátra, ugyanis a modellpaletta egyhén szólva sem volt széles, ugyanis a hatvanas évek elején csak a Bogár és a T1 árválkodott a Volkswagen szalonokban. Aki a Bogárnál nagyobb autóra vágyott, az kénytelen volt más márkánál körülnézni, ezt persze a német gyártónak eszébe sem volt hagyni, így egy nagyobb modellre volt szükség. A megoldás a Type 3-as sorozat lett, melyet 1961-ben mutatott be a német gyártó. A modell a Bogár alvázára épült, 1,5-ös és 1,6-os léghűtéses motorokkal került gyártásba, a kétajtós kupé/kombi/lépcsőshátú modellek mellett különlegesebb típusok is kölcsönvették a Type 3-as műszaki alapjait. Az egyik ilyen modell az olasz Sergio Sartorelli által megrajzolt gyönyörű Karmann Ghia, a másik típus megszületésében pedig Rudolf Leiding (a Volkswagen do Brasil vezérigazgatója, majd később a Volkswagen elnöke) közreműködésére volt szükség.

%KA%A Type 3-hoz hasonlóan elöl és hátul is volt csomagtartója, mivel a motor lesüllyesztve került hátulra (Forrás: VW)%KA%

A Type 3-hoz hasonlóan elöl és hátul is volt csomagtartója, mivel a motor lesüllyesztve került hátulra (Forrás: VW)

Az új modell São Paulo városa után az SP nevet kapta, a gyártását a Karmann brazíliai leányvállalatára bízták, ugyanis ebben az időben nem lehetett importálni a brazil piacra, így csak a helyi gyártás jöhetett szóba. A sportos modell kinézetre erősen eltávolodott az alapot adó Type 3-tól: hosszú motorháztetőt, egyenes orrot és kupé karosszériát kapott, ránézésre egy izmos sportkocsinak tűnt az SP, ám a külső többet mutatott a valóságnál. A léghűtéses motor a műszaki rokonnal megegyező módon hátulra, a (hátsó) csomagtartó padlója alá került, a vevők pedig kétféle blokk közül választhattak kezdetben: SP1 néven készült a gyengébb változat, mely modell farába 1,6 literes 65 lovas blokk került, amit a VW 1600-hoz képest nagyobb súly miatt tuningolni kellett, ugyanis a Type 3-as sorozatban csak 54 lóerőre volt képes ez a blokk. A módosításnak köszönhetően a 900 kilós SP végsebessége elérte a 160 km/h-át, a nulláról százra történő gyorsuláshoz pedig 16 másodperce volt szükség. Az erősebb verzió SP2 néven került a szalonokba, ebben 1,7 literes motort építettek 75 lóerős teljesítménnyel.

%KA%A formás kupéból 11 ezer darab készült, ennek java része SP2, az SP1-ből csak 88-at gyártottak, vélhetően manapság a gyengébb változat jóval többet ér az erősebbnél (Forrás: VW)%KA%

A formás kupéból 11 ezer darab készült, ennek java része SP2, az SP1-ből csak 88-at gyártottak, vélhetően manapság a gyengébb változat jóval többet ér az erősebbnél (Forrás: VW)

Az SP hamar gúny tárgyává vált, ugyanis a közvélemény túlságosan gyengének titulálta, az SP1-et néhány hónap gyártás után kivették a kínálatból, csupán 88 darab készült a gyengébb változatból. A korabeli sajtó dicsérte az SP megjelenését, ám az egyik legnagyobb konkurensnek számító brazil Puma GT jobb menettulajdonságokkal rendelkezett, bár a motorja az SP-hez hasonló teljesítményű volt, viszont a karosszériája műanyagból készült, ennek köszönhetően pedig jóval könnyebb volt az SP-nél. A Volkswagen sportos modellje egyáltalán nem számított drágának, szinte egy árban kínálták a Bogárral. A típus 1973 és 1976 között készült, összesen 11 123 darab hagyta el a gyártósort. A Volkswagen még megpróbálkozott az SP3 típussal, immár vízhűtéses Passat motorral, ám ebből csupán két prototípus készült.

%KA%A legszebb példányokért 10 millió forint feletti összeget is elkérnek, újkorában a Bogárral megegyező áron kínálták (Forrás: VW)%KA%

A legszebb példányokért 10 millió forint feletti összeget is elkérnek, újkorában a Bogárral megegyező áron kínálták (Forrás: VW)

Ez is érdekes lehet:
 

Vállalható Astra 200 ezer forintért? Szétnéztünk az eladó rendőrautók között

Idén sem marad el a valahai rendőrautók árverése. Vajon lehet értelmes négykerekűt találni a...

Hazánk legőszintébb márkanagykövetével, dr. Kiss Gergellyel beszélgettünk Mustang szeretetéről

Több annyira hiteles márkanagykövetre lenne szükség, mint amilyen a Ford Mustangot képviselő...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

2,5 milliót az állam, további 1-et a VW áll az árából – Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI teszt

A nagycsaládos célszerszám – Volkswagen Caddy Maxi

Megvan a lehetőség több tízmilliós értékű autónál is beváltani az állami támogatást, a való világban viszont pont az ilyen autókra lesz tökéletes a kedvezmény, mint ez a családoknak tökéletes Caddy.


Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Volkswagen SUV hét üléssel, ez a Tiguan Allspace

Kell hét ülés, de unalmas a Tiguan vagy a Sharan? Akkor a Tiguan Allspace lesz a választásod. Ha most kéred, meg kell barátkoznod a dízelmotorral.


Volkswagen T-Roc Style 1.4 TSI ACT teszt

Nincs kettő négy nélkül - VW T-Roc teszt

Hosszú várakozás után megérkezett a VW városi crossovere is, amelyet közepes benzinesével tettünk próbára. Lássuk, mire megy a T-Roc a mai kor egyik legnépesebb mezőnyében.


Volkswagen Crafter 35 dobozos KT SCR 2.0 TDI teszt

Teszten az autó, amibe 22 600 korsónyi sör fér

Tavaly év végén debütált, idén tesztre is megérkezett az új Volkswagen Crafter, a nagyméretű furgonok mai királya.


Volkswagen Polo Beats 1.0 TSI teszt

Beérett, már nem igazán kisautó – új Volkswagen Polo teszt

A kisautó már nem kisautó, a kis turbómotor meg nem akkora kínlódás, mint azt gondolnánk. Összeért a kategória a technikával, a Polo meg egy csomó érdekes dolgot tud, már a lemezek alatt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

2 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

5 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

6 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN SHARAN 1.9 PD TDI Comfortline SZERVIZKÖNYV!191500KM! 7 SZEMÉ

VOLKSWAGEN SHARAN 1.9...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2003 / 3

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN GOLF IV Variant 1.9 PD TDI

VOLKSWAGEN GOLF IV Var...

Ár: 200.000 Ft

Évjárat: 2000 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN TRANSPORTER T6 Multivan 2.0 TDi SCR BMT Highline 4Motion DSG

VOLKSWAGEN TRANSPORTER...

Ár: 15.999.000 Ft

Évjárat: 2017 / 10

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!