0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Melyik a legolcsóbb közlekedési eszköz Magyarországon?

Busz, vonat, autó - melyik olcsóbb Magyarországon?

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Általános vélekedés, hogy a tömegközlekedés olcsó. Vajon valóban így van?

Amennyiben legalább két felnőtt utazik egyszerre, az autó a legolcsóbb közlekedési eszköz. Négyen utazva pedig 50 százalékkal olcsóbb lehet a tömegközlekedésnél

Amennyiben legalább két felnőtt utazik egyszerre, az autó a legolcsóbb közlekedési eszköz. Négyen utazva pedig 50 százalékkal olcsóbb lehet a tömegközlekedésnél

A növekvő üzemanyagárak miatt egyre többször hallani, hogy mind többen kényszerülnek lemondani az autózásról. A városokban kétségtelenül jelenthet megtakarítást az autó leparkolása (már amennyiben le lehet tenni nem fizetős, mégis tömegközlekedéssel elérhető helyen), de vajon annak is megéri az autó helyett egyéb közlekedési eszközt választania, aki messzebbre megy? Reális kép-e az, hogy egy család, autóját otthon hagyva, inkább busszal vagy vonattal indul a vidéki szülőket, nagyszülőket látogatni? Erre voltunk kíváncsiak, ugyanis a hírek már szinte ezt sugallják. Ezért aztán kiszámoltuk 5 vidéki célba az utazási költségeket és időket, autóbusszal, vonattal és autóval − utóbbi esetén autópályadíjjal, illetve nélküle is.

Itthon nem említhető sok pozitívum a vasút mellett, pedig elvileg ez kellene legyen a legolcsóbb közlekedési eszköz

Itthon nem említhető sok pozitívum a vasút mellett, pedig elvileg ez kellene legyen a legolcsóbb közlekedési eszköz

A kép természetesen torz, hiszen feltételezzük az autó meglétét és arra amortizációt sem számolunk az út során. Van költség a másik oldalakon is, amivel nem kalkuláltunk, ez pedig nem más, mint a vasút-, vagy autóbusz-állomásra kijutás. Márpedig utóbbi két gyermekes család szintjén, főként oda-vissza több ezer forintos, az autó amortizációjánál jelentősebb költség lehet.

A jegyáraknál minden esetben kedvezmény nélküli, másodosztályút néztünk, IC-helyjegy nélkül. A képzeletbeli autó fogyasztását 100 kilométerenként 7 liternek, a benzin árát pedig a cikk készítésekor érvényben lévő 396 forint/liternek vettük. Autópálya matricára hipotézisünk szerint nem költ az az autós, aki a legolcsóbb utazási módot kalkulálja, ám amennyiben, mondjuk munkája, hétköznapi teendői miatt van autóján, akkor nyilván kihasználja. Mindezekért táblázatunkban a díjfizetős szakaszokkal, illetve azok nélkül kalkulált távolságokat, időket, összegeket is szerepeltettük, de a virtuális matrica árát nem adtuk hozzá az útiköltséghez.

Utazási költségek* oda-vissza és menetidők egy útra

Autó** Vasút Autóbusz
Budapest-Bajna-Budapest 2805/2694 Ft (0:58/0:48) - 1830 Ft (1:20)
Budapest-Balassagyarmat-Budapest 4868 2540-4320 Ft (2:22-7:32)*** 3300 Ft (1:26-3:24)
Budapest-Balatongyörök-Budapest 10533/10811 Ft (3:05-2:07) 6720-11000 Ft (3:51-11:19)**** 6720 Ft (3:25-3:52)
Budapest-Mátraháza-Budapest 5356/5261 Ft (1:56/1:17) - 3660 Ft (1:40)
Budapest-Szeged-Budapest 9646/9425 Ft (3:19/1:49) 7440 Ft (2:22-3:12) 6160 Ft (3:00)
*: teljes árú, felnőtt menetjegy, illetve 7 l/100 km fogyasztás esetén

**: A díjfizető szakaszok kikerülésével, illetve azokkal

***: 1 átszállással

****: 1-4 átszállással

Autóbusszal gyakorlatilag az ország minden pontja elérhető, és rendszerint átszállással sem kell annyit vesződni, mint a vasút esetében

Autóbusszal gyakorlatilag az ország minden pontja elérhető, és rendszerint átszállással sem kell annyit vesződni, mint a vasút esetében

A Budapest és Bajna, Balassagyarmat, Balatongyörök, Mátraháza, valamint Szeged viszonylatában, oda-vissza vizsgált útiköltségekből egyértelműen látható, ha csak a sofőr ül az autóban, akkor az a legdrágább, ezen eseten kívül azonban egyetlen variáció létezik még, amikor megérheti nem autóval utazni: ha az egy felnőttel mindössze egy gyerek utazik. Innentől kezdve, a már említett, 4 fős, 6 év feletti gyerekekkel utazó családot feltételezve mintegy fele annyiba kerül a vidéki célállomások megközelítése autóval, mint bármi mással, és az esetben is minden egyébnél olcsóbb az autó, ha két felnőtt vagy akár csak egy felnőtt, de legalább két gyerek utazik.

Az autó nem csak a legolcsóbb, autópályadíjjal mindenképp, és az esetek zömében nélküle is a leggyorsabb közlekedési eszköz is. Magyarán hiába ijesztőek az üzemanyagárak, ahol lehet autózni (tehát nem a zsúfolt belvárosokban), ott továbbra is a négykerekű jármű a legésszerűbb és legolcsóbb közlekedési eszköz – ha már megvan.

Ez is érdekes lehet:
 

Ha Suzukid van, csapatod is van!

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

"A közlekedés szórakoztató taktikai játék..."

Hétköznapi Lexus IS 220d, amellyel 5,67 literes átlagfogyasztást ért el a tulajdonosa 51 000...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Egyszerűnek tűnik, mégsem az: nem egységesek a parkolási időszakok

Most még úgy gondolja, hogy biztosan tudja, mikor kell fizetni a parkolásért? Akkor olvasson...

A piac legkedvezőbb árú hibrideit kínálja a Suzuki

Ma már nem feltétlenül kell drágább autókra gondolni, ha a hibridek kerülnek szóba. A Suzuki...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (14 db)

nick_ írta: 2011 szeptember 30., péntek 22:52:14
Törölt felhasználó írta: 8 éve

A legtöbb munkáltató egyszerűen nem fizet hozzájárulást a munkábajáráshoz! Nálunk pl. sem az én cégem, sem a feleségemé. Közölték, hogy nem érdekli, hogyan, de hozzunk Fehérvári lakcímkártyát, különben nem tud felvenni. Egyféleképpen lehetne ezen segíteni, hogy le lehessen írni az szja-ból. Én keresek brutto 210ezeret. Jól hangzik, mi? Kapok kb 125-128-at. 30-ért járok be kocsival dolgozni, mert 3,20-kor kezdek, és akkor nincs busz. Én azt a pénzt nem keresem meg!!!

Nick! Ne vitatkozz velem, hatodik éve buszozom, az utazóközönség négyötöd része nem vesz jegyet.


Az, hogy valaki nem vesz jegyet nem jelenti, hogy ingyen utazik. Én is érintett voltam a kérdésben, úgyhogy biztosan tudom, hogy a cégek fizetnek a Volánnak. Ez mindenkinek jobb. A cégnek kevesebb pénzébe kerül, mintha minden egyes dolgozójának kifizetné a bérlet törvényben rögzített részét. Egy összegben fizet egy évre, tehát megszabadul a havi adminisztrációtól, ami 7-800 bejárósnál elég jelentős. A dolgozónak meg a bérletnek még azt a kis részét sem kell kifizetni. A Volánnak meg biztos pénz év elején (vagy még az előző év végén) egy összegben, tehát tervezhető összeg. És még ott van pluszban a szerződésben, hogy a rendőrnek szolgálaton kívül is intézkednie kell a vonaton, nemrég láttam is rá példát, egy srácnak nem volt jegye, nem akarta igazolni magát a kalauznak, ő meg áthívta a másik kocsiból a civil ruhás rendőrt, aki éppen hazafelé tartott, a lógós srác rögtön visszavett az arcából, és egyből adta a személyit.
Én el sem tudom képzelni, hogy van olyan komoly cég, aki nem fizet bejárást, talán az egy-két személyes vállalkozásokról gondolnám, de az akkor nyilván be sem jelent, vagy max. minimálbérre.
Nekem jelenleg fizetik a MÁV bérlet törvényben rögzített részét (86%), plusz kapok éves BKV bérletet. Feleségem egy multinál dolgozott, ő is bejárós volt, a cége kifizette a vasúti bérlet árát, de nem kérte a bérletet, úgy járt be, ahogy akart. Ő kocsival járt, és így sokkal jobban járt, mintha 3 Ft-ot fizettek volna km-enként.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 szeptember 30., péntek 22:03:40

A legtöbb munkáltató egyszerűen nem fizet hozzájárulást a munkábajáráshoz! Nálunk pl. sem az én cégem, sem a feleségemé. Közölték, hogy nem érdekli, hogyan, de hozzunk Fehérvári lakcímkártyát, különben nem tud felvenni. Egyféleképpen lehetne ezen segíteni, hogy le lehessen írni az szja-ból. Én keresek brutto 210ezeret. Jól hangzik, mi? Kapok kb 125-128-at. 30-ért járok be kocsival dolgozni, mert 3,20-kor kezdek, és akkor nincs busz. Én azt a pénzt nem keresem meg!!!
Nick! Ne vitatkozz velem, hatodik éve buszozom, az utazóközönség négyötöd része nem vesz jegyet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 szeptember 29., csütörtök 09:40:36

MIndent azért tehetnek meg a munkáltatók mert az emberek féltik a mukahelyüket, ha kiderül hogy ők jelentették fel a céget törvénysértésnél.Keményen oda kell nekik vágni, mert a gyávaság csak rabszolgaságot szül, az nagy feszültséget a családban, a család meg szétesik.Megéri?
Névtelenül akár a Munkaügyi Felügyelet honlapján is lehet feljelentést tenni.Minden esetben kimennek ellenőrizni.És nem ússzák meg higyje el mindenki.Több cégnél is dolgoztam ahol többen is feljelentették a cégeket, és egy ilyen ellenőrzés nagyon komoly.Még a dolgozókkal is elbeszélgetnek.Csak arra kell vigyázni, és megkérni az ellenőröket hogy a munkáltató részéről ne legyen ott senki.Aztán nyugodtan lehet beszélni.Egy nagyobb cégnél akár 40-50 emberrel is beszélnek, a jegyőkönyv név nélküli,így lehet nyugodtan ötletet adni hol keresgessenek.Nálunk 2 millára büntették a céget a legutolsó feljelentés miatt(kiírták év végén a szabikat, majd szépen be kellett mennünk dolgozni miközben szabadságon voltunk. (Karácsonykor azért ez kiveri a biztosítékot..Míg a főnökök otthon hepajoznak a többiek benn robotolnak)

A válaszoláshoz belépés szükséges
kkalman írta: 2011 szeptember 29., csütörtök 00:21:41

Nem tudom, hol jár útiköltségtérítés a vidéken élő dolgozóknak, de erre felénk ritka az a munkáltató, amelyik fizet a dolgozóinak útiköltségtérítést. Ha ezt figyelembe veszem, plusz hozzácsapom a városi bérlet árát, rögtön az autó a nyerő.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szendwich írta: 2011 szeptember 28., szerda 15:04:11

"Ami nem Budapest az ugyebár vidék hm... merre van ez a vidék? Mert én bizony "vidéki" vagyok és nem tapasztaltam még."
http://amunkaadolapja.hu/2006/02/a-munkaba-jaras-koltsegei/
"A munkába járással kapcsolatos utazásiköltség-térítés szabályait a 178/1993. (V. 12.) Korm. rendelet tartalmazza. Hatálya kiterjed minden munkáltatóra - ideértve a közigazgatási szervezetet is - és a velük munkaviszonyban, közalkalmazotti, illetve közszolgálati jogviszonyban álló személyekre.
A munkáltató köteles a munkavállalónak megtéríteni a munkába járást szolgáló bérlettel vagy teljes árú menetjeggyel való elszámolás ellenében azok díjának
- 86 százalékát, ha országos közforgalmú vasút 2. kocsiosztályán;
- 80 százalékát, ha elővárosi vasúton, valamint helyközi díjszabással közlekedő helyi és távolsági autóbuszon utazik."

Persze a torvenyt tobbszor modositottak azota. Tisztaban kellene lenni azzal, hogy mi jar, s mi nem. Persze valahol el az, hogy nem jar szam, nem faj fejem. Ott persze jo alternativa az auto. De ez mar egy masik sztori, ahol a munkaltato atveri az alkalmazottjat es kenyszeriti arra, hogy eljen egyutt ezzel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 szeptember 28., szerda 14:56:09

Sajnos ez így van Kaposváron is.Elvileg kellene adniuk utazási támogatást,gyakorlatban a munkás fizeti a bérlet 100%-át.Itt is azt mondják,hogy vagy így dolgozik az ember,vagy vesznek fel helyette mást.Ehhez még hozzájön az,hogy gyakorlatilag csak minimálbéres munkahelyek vannak.csodálatos ország.A témához én annyit tudok mondani,hogy egyedül olcsóbb a tömegközlekedés,de 2-3 személy utazása esetén már az autó van előnyben,és ez igaz egy 10-15 km-es távolságban is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szendwich írta: 2011 szeptember 28., szerda 08:48:06

A munkába járást nem kellene egy kalap alá venni a többi méréssel. Vidéken a legtöbb munkahelyen jár a dolgozóknak útiköltség támogatás. A VOLÁN bérlet 80%-át kifizeti a munkáltató (MÁV 86%). Csak egy példa:
15 km-es bérlet, 11700 Ft (támogatással 11700 - 9360 = 2340 Ft)
Napi 2*13 km az összesen 26 km, ezt szorozzuk be 20-al (munkanapok száma) a 520 km. Nincs olyan autó (se gazos, se dizel, se benzines) amely ezt a km mennyiséget ennyi forintból kihozná.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2011 szeptember 27., kedd 21:48:55
Törölt felhasználó írta: 8 éve

Egy csomó dologgal nem számolt a cikkíró:

Nem vasútállomástól vasútállomásig utazunk, hanem háztól házig. Tehát a helyes számítás, beleértve a busz, vagy taxi költségét.

Nem számolt a gyógyszerek árával, mert pl. ahányszor buszon utazom, azonnal elkapok valami náthát.

Az idő pénz. Nem számolt vele, hogy egy autóval 3-4 órás útra vonattal, két átszállással elmegy az egész napod.

Azzal sem számolt, hogy meglopnak. Hála az éber sünjeinknek, meg a MÁV toleranciájának szinte valamennyi állomáson megtalálhatók a megélhetésből szaporodó kreol zsebeseink.

Nem számolt azzal a stresszel, ha mondjuk lekések egy csatlakozást, és mondjuk 3 óra múlva megy arra busz vagy vonat legközelebb.



Fele ennyit sem kellene fizetni a tömegközlekedésért, ha mondjuk mindenki fizetne érte. Maximálni kellene a kiadható kedvezményeket 50 %-ra, aztán mindenkinek irány a pénztár!

Miért kell ingyen vinni rendőrt, postást, vasutast, vadakat terelő juhászt, vagy aki 50 évig a vöröscsillagot csókolgatta, vagy a keresztet, vagy kreol, vagy szocproblémás, vagy nem tudta időben kihúzni, és 6 gyereke van??,


A rendőr, postás, stb. nem megy ingyen a tömegközlekedésen, hanem a munkahelye megveszi a bérletet. A vasutas meg még szerencsére azért ingyen mehet. Amúgy a tömegközlekedésnek nem kell nyereségesnek lennie, nem nagyon van olyan hely a világban, ahol az (persze ennyire veszteségesnek sem, mint nálunk). A normális helyeken az ilyen költségeket fedezik pl. a benzin, cigi, szesz jövedéki adójából.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 2011 szeptember 27., kedd 21:44:24
uniball írta: 8 éve

Érdemes lenne különböző bejárós útvonalakkal is teszteket csinálni a különböző közlekedési lehetőségekkel és azok kombinációival, mivel az üzemanyag felhasználás jelentős részét a munkába járás adja, ill. nagyon sok az ingázó is (tömeg+tömeg, motor, autó, tömeg+bringa, autó+bringa, stb.). A cikk egyébként nem rossz, de valóban van még jó pár szempont, hogy mást ne mondjak az idő tényező, ami mindenkinek más értéket képvisel, de egyaránt drága(lehet akár számszerűsíteni is átlag órabérrel). Szintén egy fontos összetevő a parkolási költség, amit megint csak nem lehet megspórolni, ha valaki parkoló övezetben dolgozik és ott áll napközben az autóval.

Szvsz, a családi kirándulást és az ingázást nem praktikus egy kalap alá venni, mert az egyikben az autó a nyerő míg a másiknál nagyon nem.




Nagyon egyetértek azzal, hogy a napi munkábajárást, és a hétévgi utakat nem lehet egy kalap alá venni. Én munkában vonattal járok (40 km-ről járok be Pestre), járnék én kocsival is, a dugók ellenére is rövidebb idő alatt beérek (párszor teszteltem), de a parkolás többe kerülne, mint a bejárás az V. kerületben óránként 400 Ft körül van, ez napi 3200 Ft lenne.
Múltkor hétvégén valamiért be kellett menni Pestre, gondoltam nekem van bérletem (MÁV is, BKV is), csak a feleségemnek kell jegy. Aztán számoltam a retúr vonatjegy 1650 Ft, és kellett volna 4 BKV jegy is, az 4*320=1280 Ft, összesen tehát 2.930 Ft. A kocsim 8 literből kijön (inkább 7,5), ha megyek 90 km-t, az 7,2 l, tehát 2.851 Ft. Így kocsival mentünk. És itt csak 1 személynek kellett volna jegy, mi van ha mindkettőnknek, vagy esetleg 4 embernek?

A válaszoláshoz belépés szükséges
uniball írta: 2011 szeptember 27., kedd 20:16:55

Érdemes lenne különböző bejárós útvonalakkal is teszteket csinálni a különböző közlekedési lehetőségekkel és azok kombinációival, mivel az üzemanyag felhasználás jelentős részét a munkába járás adja, ill. nagyon sok az ingázó is (tömeg+tömeg, motor, autó, tömeg+bringa, autó+bringa, stb.). A cikk egyébként nem rossz, de valóban van még jó pár szempont, hogy mást ne mondjak az idő tényező, ami mindenkinek más értéket képvisel, de egyaránt drága(lehet akár számszerűsíteni is átlag órabérrel). Szintén egy fontos összetevő a parkolási költség, amit megint csak nem lehet megspórolni, ha valaki parkoló övezetben dolgozik és ott áll napközben az autóval.
Szvsz, a családi kirándulást és az ingázást nem praktikus egy kalap alá venni, mert az egyikben az autó a nyerő míg a másiknál nagyon nem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Renault Talisman Blue dCi 150 Limited teszt

A legjobb cégautó? Renault Talisman Limited teszt

Ha csak egy modellt lehet választani, hozzá pedig extrákat nem, a Renault ajánlata nagyon nyerő: a Talisman mindenképp korrektül felszerelt.


Turbóval is érezhetően japán – Toyota Corolla Touring Sports teszt

Egymillióval rövidebb, egy turbóval több – Toyota Corolla

Jelentős változás érte a japán márka rajongóit, szívómotor már csak a szedán Corollához kérhető, de mi lesz azokkal, akik a hibridet nem tudják, vagy nem akarják megfizetni? Nos, nem járnak rosszul.


Audi e-tron 55 quattro teszt

Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt

Elektromos is, SUV is - az Audi e-tron a trendiség csúcsa. Takarékosnak azonban zéró helyi emissziója mellett sem nevezhető.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

2,5 milliót az állam, további 1-et a VW áll az árából – Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI teszt

A nagycsaládos célszerszám – Volkswagen Caddy Maxi

Megvan a lehetőség több tízmilliós értékű autónál is beváltani az állami támogatást, a való világban viszont pont az ilyen autókra lesz tökéletes a kedvezmény, mint ez a családoknak tökéletes Caddy.


Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Volkswagen SUV hét üléssel, ez a Tiguan Allspace

Kell hét ülés, de unalmas a Tiguan vagy a Sharan? Akkor a Tiguan Allspace lesz a választásod. Ha most kéred, meg kell barátkoznod a dízelmotorral.


Volkswagen T-Roc Style 1.4 TSI ACT teszt

Nincs kettő négy nélkül - VW T-Roc teszt

Hosszú várakozás után megérkezett a VW városi crossovere is, amelyet közepes benzinesével tettünk próbára. Lássuk, mire megy a T-Roc a mai kor egyik legnépesebb mezőnyében.


Volkswagen Crafter 35 dobozos KT SCR 2.0 TDI teszt

Teszten az autó, amibe 22 600 korsónyi sör fér

Tavaly év végén debütált, idén tesztre is megérkezett az új Volkswagen Crafter, a nagyméretű furgonok mai királya.


Volkswagen Polo Beats 1.0 TSI teszt

Beérett, már nem igazán kisautó – új Volkswagen Polo teszt

A kisautó már nem kisautó, a kis turbómotor meg nem akkora kínlódás, mint azt gondolnánk. Összeért a kategória a technikával, a Polo meg egy csomó érdekes dolgot tud, már a lemezek alatt.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

3 napja – Sztori

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.


Kommunikál a többi autóval is, a megoldás első lépése az új VW Golf!

Maximalista kortárs – Volkswagen Golf VIII

4 napja – Újdonság

Amennyire kompakt, annyira összetett az új Golf, ami tökéletesen őrzi az eredeti értékeket, miközben a precíz technológiai megoldásaival és a jövő egy nagyon fontos lépésével halmoz el.


Ha Suzukid van, csapatod is van!

Nem engedi el ügyfelei kezét a Suzuki

6 napja – Sztori

Aki már belépett a Suzukisok népes családjába, tanúsíthatja, hogy azt követően minden, amire autójához technikai értelemben szüksége lesz, karnyújtásnyira kerül tőle.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Oroszországból jelenti a fedélzeti kamera: sétatempónál gázolt a Range Rover

Heti döbbenet: felhajtott a járdára, elütött egy gyalogost Videó

6 éve – Sztori

Nincs nagyon magyarázat az alábbi videón látható balesetre, ám jó eséllyel ki lehet találni az okot, az autóvezetés félvállról vevését.


Tavasztól 431 lóerőt és 550 Nm-t ad a BMW két új izomautója

Égjen a gumi! Íme az új BMW M3 és az M4 Videó

6 éve – Újdonság

Tavasztól a boltokban az új BMW M3, a kupét ugye már M4-nek hívják. A sorhatos motort két turbó lélegezteti, a tömeg és a fogyasztás csökkent, a dinamika javult.


Chevrolet Tacuma 1.6 SX Comfort, 2007 - használtteszt

Okostojás - ez a Chevrolet Tacuma

3 éve – Használtautó

Meg nem értett zseni, vagy Quasimodo négy keréken? Hívjuk bárhogy, a Tacuma minden autós témájú beszélgetésben csak vicc tárgya lehet, pedig tud néhány dolgot, amit sokan megirigyelhetnek.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN SHARAN 1.9 PD TDI Comfortline Tiptronic

VOLKSWAGEN SHARAN 1.9...

Ár: 1.249.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 CR TDI Highline DSG [7 személy]

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0...

Ár: 5.290.000 Ft

Évjárat: 2012 / 12

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN NEW BEETLE Cabrio 1.6 ALU. ÜLÉSFŰTÉS. TEMPOMAT!

VOLKSWAGEN NEW BEETLE...

Ár: 1.870.000 Ft

Évjárat: 2008 / 5

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!