0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Itt az olcsó autózás titka: a Toyota Prius taxiként is remek

Fizetett hirdetés

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is


Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak. A City Taxi flottáját is 20 Toyota Prius gazdagítja.

Ma még a hibridek jelentik az élhető és környezetbarát autózást, illetve taxizást. Ennek megfelelően a legnépszerűbb hibridnek számító Toyota Prius a City Taxi flottájában is szép számmal megtalálható

Ma még a hibridek jelentik az élhető és környezetbarát autózást, illetve taxizást. Ennek megfelelően a legnépszerűbb hibridnek számító Toyota Prius a City Taxi flottájában is szép számmal megtalálható

Forgalomba álltak az első elektromos taxik Budapesten − adtuk hírül mi is, ráadásul nem csak a Budapest Taxi, a Tele5 flottáját is gazdagítja 2-2 példány. Egységesen Nissan Leafből − ez ugyanis a legnépszerűbb villanyautó. Itthon azonban még messze nem a villanyautó jelenti a környezetbarát taxizást. Frissített verziójával is csak 199 kilométeres elvi hatótávot ad, tesztünk szerint azonban ahhoz is kell némi önmegtartóztatás, hogy 150 kilométert mehessünk vele. Ennél ráadásul rendszerint minden taxis többet autózik egy műszak alatt. A gyorstöltés pedig egyelőre − jellemzően − csak jelentős külön úttal érhető el, és talán hamarosan be is fog bizonyosodni, hogy már 4 taxi is alaposan leterhelheti a rendelkezésre álló egy budapesti és egy budaörsi gyorstöltőt. És ha ez nem lenne elég nyűg velük, itt van az áruk is, ami egyelőre magas. Ugyanis a villanyautók még nem elég öregek. Márpedig a taxisok is emberek, magyar átlagemberek. Így az új autó ára számukra is kitermelhetetlen.

Alternatív hajtású autók a City Taxi flottájában, Budapest taxiszínében. A hibrid Toyota Priusok mellett − soron kívül ugyan − egy LPG-s Citroën Xsara Picasso áll

Alternatív hajtású autók a City Taxi flottájában, Budapest taxiszínében. A hibrid Toyota Priusok mellett − soron kívül ugyan − egy LPG-s Citroën Xsara Picasso áll

A környezetbarát és olcsó taxit azonban már megtalálták a hazai vállalkozók is, s mind többen térnek meg. A City Taxi flottáját például már 20 Toyota Prius gazdagítja. Tudomásunk szerint a hazai társaságok körében ez a legnagyobb hibrid flotta, s a cégnél futó számos LPG-s autó is sokat tesz annak érdekében, hogy minél kevesebb szén-dioxidot eregessenek. Meg nyilván azért is, hogy a vállalkozók mind kevesebb eséllyel fussanak bele anyagi csődöt jelentő hibákba. Mert mivel lehetne taxizni? A klasszikus kép szerint a kellően sikkes taxi Merci, dízel és automata. De legalább dízel és automata, hogy kényelmesebb is legyen és keveset is fogyasszon, ha pedig utóbbi a lényeg, akkor kézi váltós. Ma már jellemzően kettős tömegű lendkerékkel, turbóval és modern befecskendező-rendszerrel. Hibalehetőségek szinte végtelen sorával.

Legyen Prius II vagy Prius III, mindkettő tökéletes taxizásra

Legyen Prius II vagy Prius III, mindkettő tökéletes taxizásra

Hogy a Toyota Prius mennyire bevált taxi, annak bizonyítására a City Taxi tucatnyi autót rendelt a Dráva utcai droszthoz. Mintha egy elvarázsolt párhuzamos univerzumba kerültem volna. Hibáktól nem rettegő, az üzemanyagáraktól nem siránkozó, boldog taxisok világába. Ráadásul a taxik is kivétel nélkül kellemes meglepetések, nem csak a tiltott dohányzás, a „csodás” wunderbaum szaga sem áradt a nem egy esetben bőrkárpitos Priusokból.

Gyurik Zoltán hét évvel ezelőtt Mercedes E-osztályból ült át Priusba, akkor egy Prius II-be. Szerelemből váltott Prius III-ra, autójának rajongója

Gyurik Zoltán hét évvel ezelőtt Mercedes E-osztályból ült át Priusba, akkor egy Prius II-be. Szerelemből váltott Prius III-ra, autójának rajongója

A modell nem, a hajtásmód kapott korábban némi hátszelet a társaságtól, volt reklámkampány, amelyeket kifejezetten a hibrid autókra rendeltek, akkor annak bevételét közvetlenül a vállalkozók, azaz az autóvásárlók kapták meg − ezzel támogatta a City Taxi az alternatív autók terjedését. Azt pedig már maguk a taxisok döntötték el, hogy Priust vesznek, nem mást. A Citynél Gyurik Zoltán, taxisnyelven 779-es Zoli volt az első, aki Priust vásárolt. Miként a legtöbb mai priusos, nagyobb (kategóriájú) autóból szállt át. Ő épp egy előző generációs E-osztályos Mercedesből. Az is automata volt és dízel. Nem kevés nyűggel. Zoli tisztán emlékszik, hogy egy ingyenes próbára ment el kipróbálni a Priust, akkor el is döntötte, hogy erre vált. Csendes, már-már néma üzemével, e-CVT váltójával és viszonylag nagy hátsó lábterével már a Prius II is azt adta, amire a taxizásban szükség van − könnyedén városban is 5 liter alatti fogyasztással. Hibák nélkül. Nem véletlen, hogy Nyugat-Európa számos nagyvárosában is temérdek Prius taxi üzemel, Bécsben olyan is van már, amely több mint egymillió kilométert futott.

Ásványvíz és papírzsebkendő a Priusban. Igazából filléres tétel az egészséges, tiszta életre utalva, amit céloz és szolgál a hibridüzem is. Mind hozzájárulnak ahhoz, hogy kellemesen utazhassunk Ásványvíz és papírzsebkendő a Priusban. Igazából filléres tétel az egészséges, tiszta életre utalva, amit céloz és szolgál a hibridüzem is. Mind hozzájárulnak ahhoz, hogy kellemesen utazhassunk

Ásványvíz és papírzsebkendő a Priusban. Igazából filléres tétel az egészséges, tiszta életre utalva, amit céloz és szolgál a hibridüzem is. Mind hozzájárulnak ahhoz, hogy kellemesen utazhassunk

Minél korábban vált az ember, annál többet spórol. Ez igaz minden autós számára, de főként igaz a taxizásban. Az első Priusát 7 évvel ezelőtt vásárló Gyurik Zoltán hamar látta, hogy évente csak az üzemanyagköltségen több mint egymillió forintot spórolt a Mercihez képest, és akkor ott vannak még a szerényebb adók, illetve a jóval szerényebb szervizköltség is. Főként utóbbi jelentős, mert az kevéssé az, hogy drosztdíjból évi 50 800 forint helyett csak 38 800-at kell fizetniük − ráadásul egyéb ösztönzővel nem is támogatja sem a kormány, sem a főváros vezetése a hibrid, környezetbarát taxik terjedését. Aki viszont kipróbálta, az esküszik rá. Nem csak a szerényebb költségek miatt, hanem például azért is, mert a ritkább szervizlátogatásokkal időt, akár pénzzé konvertálható munkaidőt is nyernek, hanem azért is, mert az autó kényelmes. Gyurik Zoli – aki nem csak múltjával, hanem méretével is a legnagyobb priusos a City Taxinál − maga sem tudja, hogy az autó jobb ülése, vagy azért, mert nem kell az esetleges hibákra figyelni és azokon agyalni, de kevésbé fárad, mint a Mercedesben. Első autóját, a Prius II-est 4 év és 160 000 kilométer után cserélte le csupán azért, mert beleszeretett a III-asba, s mivel addig sokat spórolt neki a Prius, meg is tudott venni egy mindössze kétéves, jól felszerelt példányt – 6,1 millió forintért, s azóta sem bánja a cserét.

Gödöllei Márk 19 forintos kilométerenkénti üzemanyagköltséggel autózik. Ez a villanyautókhoz mérten kétszeres ugyan, minden másnál sokkal jobb azonban

Gödöllei Márk 19 forintos kilométerenkénti üzemanyagköltséggel autózik. Ez a villanyautókhoz mérten kétszeres ugyan, minden másnál sokkal jobb azonban

Hogy a Prius spórolás, azt minden priusos taxis megerősíti. Spórolási bajnok Gödöllei Márk, aki LPG-rendszerrel szereltette fel Prius II-esét, s most (annak hosszas finomhangolása után) 5 liter gázból és 0,5 liter benzinből meg tud tenni 100 kilométert. Korábban 1.8 TDCi dízelmotoros Ford Galaxyt hajtott, takarékos volt az is, ám futásköltsége magasabb volt, s két kettős tömegű lendkereket is kényszerült benne cserélni. Vissza akkor sem sírja a Galaxyt, ha az nagyobb, kényelmesebb autó volt. Mint az összes Priust hajtó taxis, a megbízhatóság új fogalmát ismerte meg. Ezekkel az autókkal csak a 15 000 kilométerenkénti olajcsere van, fékbetétet a tapasztalatok szerint 100 000 kilométerenként kell cserélni (elöl), hátul elég 200 000-nél, némi odafigyeléssel a tárcsák 300 ezret is bírhatnak. Márk egyébként 193 ezer kilométerrel vette autóját, most van benne 240 ezer körül, és mindössze egy stabilizátorpálcát kellett cseréljen. Visszakanyarodva a legnagyobb priusos taxishoz, 779-es Zolihoz, ő már több mint 300 ezer kilométert ment két autójával összesen, s eddig egy kerékagycsapágy futott be neki a karbantartásokon felül. Miként a szerény fogyasztás, úgy a megbízhatóság, a tartósság sem csak spórolás, hanem környezetvédelem is, ennyivel kevesebb hulladék keletkezik. De említhető a regeneratív fékezés is, ami hő- és fékbetét-megtakarítás is.

Ezeken a fotókon a több mint 400 ezer kilométert futott Prius II belseje látható. Szakadás, erős kopás sehol sincs, zörgésekre sem panaszkodhatunk Ezeken a fotókon a több mint 400 ezer kilométert futott Prius II belseje látható. Szakadás, erős kopás sehol sincs, zörgésekre sem panaszkodhatunk

Ezeken a fotókon a több mint 400 ezer kilométert futott Prius II belseje látható. Szakadás, erős kopás sehol sincs, zörgésekre sem panaszkodhatunk

A tucatnyi látott Prius közül van olyan, amiben már több mint 400 ezer kilométer van, ülésein nincs huzat, szövetkárpitos és komolyabb kopás, illetve szakadás azon sincs. Jellemző a sofőrülés szélének redőződése, de 150 és 400 ezer kilométeres állapot között mintha nem is lenne különbség. Bámulatos. Bámulatos az is, hogy tényleg olyan autó a Prius, ami a taxizásra, de valójában a városi autózásra tökéletes. Nem csak takarékos ugyanis, hanem nagyon halk is. A sofőrök nap, mint nap tapasztalják, hogy számos utas ledöbben, és azt kérdezi, hogy menet közben nem is jár a motor? Sokszor olyankor, amikor amúgy jár, csak a hátsó ülésről észrevehetetlenül halkan. Amúgy meg jellemzően minden gázelvételkor valóban megáll, majd halkan újraindul. Úgy, hogy közben nincs önindító, nincs generátor az autóban, mindent a villanymotor, illetve a komoly vezérlőelektronika intéz. A Prius III-ban már egyetlen ékszíj sincs. A City Taxi 20 példányos Prius-flottájának egyetlen autójában sem adódott még probléma az akkumulátorokkal, ahogyan az itthon értékesített példányoknál is csak ráfutásos baleset után kellett még cserélni. Azért az autójuk iránt érdeklődő, az iránt rajongó taxisok beszereztek egy cellát, állítólag egy bőven tíz év feletti autóban kellett cserélni, külön lehetett, olcsóbb volt, mint egy laptop-akkumulátor, de amúgy a Prius II esetén a teljes szett olcsóbb, mint egy komolyabb autónál a kettős tömegű lendkerék és a kuplungszett kombója.

Krebs Zoltán még csak egy hónapja priusozik, kollégáihoz hasonlóan ő is stabilan 5 liter alatti fogyasztással autózik; városban és taxiüzemben

Krebs Zoltán még csak egy hónapja priusozik, kollégáihoz hasonlóan ő is stabilan 5 liter alatti fogyasztással autózik; városban és taxiüzemben

És a Prius sem drága már, második generációsokat 7-8 évesen is lehet találni 2 millió forint környékén, a legutóbb, épp egy hónapja Priusra váltott City taxis Krebs Zoltán pedig 3 millió forintból 3 éves, 150 000 kilométert futott Prius III-ast tudott már venni. Ő is azonnal rajongója lett a formának is, de az üzemnek is. Más világból, egy 16 éves, 870 000 kilométert futott Peugeot 406 kombiból ült át.

Nem csak hibriddel, hagyományos benzinmotorral és LPG üzemmel is lehet olcsón, dízeles üzemanyagköltséggel, annál tisztábban és szerényebb szervizszámlákkal autózni, ez a Citroën Xsara Picasso több mint 100 ezer kilométert futott már hibátlanul LPG-vel Nem csak hibriddel, hagyományos benzinmotorral és LPG üzemmel is lehet olcsón, dízeles üzemanyagköltséggel, annál tisztábban és szerényebb szervizszámlákkal autózni, ez a Citroën Xsara Picasso több mint 100 ezer kilométert futott már hibátlanul LPG-vel Nem csak hibriddel, hagyományos benzinmotorral és LPG üzemmel is lehet olcsón, dízeles üzemanyagköltséggel, annál tisztábban és szerényebb szervizszámlákkal autózni, ez a Citroën Xsara Picasso több mint 100 ezer kilométert futott már hibátlanul LPG-vel

Nem csak hibriddel, hagyományos benzinmotorral és LPG üzemmel is lehet olcsón, dízeles üzemanyagköltséggel, annál tisztábban és szerényebb szervizszámlákkal autózni, ez a Citroën Xsara Picasso több mint 100 ezer kilométert futott már hibátlanul LPG-vel

A Picasso kipufogócsöve. Tiszta, mint az LPG-üzem

A Picasso kipufogócsöve. Tiszta, mint az LPG-üzem

De nem csak a hibrideket hajtó – sokaknak − csodabogarak számítanak környezetbarát taxisnak, illetve autósnak. Számukat tekintve többen vannak az LPG-s autót hajtók, de vannak bőven CNG-vel autózók és taxizók is, számosan a City Taxi flottájában is. A város zaj- és szmogterheléséhez ők is kevesebbel járulnak hozzá, mint például a dízellel autózók. Hogy az LPG-üzem szintén mennyire bevált, annak bizonyítására a tucatnyi Prius mellé egy csak taxiként és csak LPG-vel több mint 100 ezer kilométert futott Citroën Xsara Picassót hozott a City Taxi. A 2008-as Picasso 1.6-os 16 szelepes benzinese híresen jól gázosítható (nem kell hozzá például kiegészítő olajozás, ahogyan a Toyota, így a Prius motorjaihoz is). Négy évvel ezelőtt ráadásul mindössze 200 ezer forint volt az átalakítás, s akkor még elég gyorsan megtérült az. Akkor − a hibrid, ám akkor még nem olcsó Priust leszámítva – LPG-vel volt a legolcsóbb autózni és taxizni. Ma csak azt mondhatjuk, hogy a környezetet kevésbé terhelő, mint a hasonló benzines. És persze csendesebb is, mert az LPG-s üzemmel hajszálnyit halkabb a hajszálnyit gyengébb, gázból többet fogyasztó motor. A benzinüzemhez mérten ma is olcsóbb LPG-vel járni, ám ma már számos – zajosabb, városban nyűgösebb − dízellel olcsóbb. Autót cserélni azonban nem csak az átlagembernek, a taxisnak is drága és persze macerás. Így aztán az LPG-s Xsara Picasso gazdája sem vált egyelőre, hanem kevesebbet keres, mint amikor autóját vette, azóta ugyanis az LPG jövedékiadó-kedvezménye megszűnt.

Boldog priusosok tömege a City Taxinál. Őket már nem gyötri a kettős tömegű lendkerék, a turbó és a befecskendező-rendszer hibalehetősége

Boldog priusosok tömege a City Taxinál. Őket már nem gyötri a kettős tömegű lendkerék, a turbó és a befecskendező-rendszer hibalehetősége

Taxis kedvezmény sincs a városi levegőt kevésbé szennyező LPG, illetve CNG üzemre, igaz, a hibridekre kínált drosztdíj-kedvezmény sem olyan mértékű, hogy amiatt érdemes lenne hibridet venni. Viszont amúgy – a taxis tapasztalatok szerint is – felettébb megéri. Nem kamu, amit a Toyota szeret is hangoztatni, a teljes tulajdonlási költség minden egyéb autóénál kedvezőbb. Pláne, ha az ember használtan, nem pedig újonnan veszi. Érdemes kipróbálni, ennyi taxis ugyanis nem tévedhet. Az pedig becsülendő, ha bárki, pláne egy nagyobb cég, mint a City Taxi ilyen mértékben tesz a környezetszennyezés visszafogásáért.

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

Téligumi Kommandó: az autók túlnyomó része koros abronccsal fut

Gumiteszt-partnerünkkel, a nonstopgumi.hu-val közösen indított akciónk a hazai autók abroncsait...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Lengyel hétvége: Polonez történet

A Polonez története bővelkedik izgalmakban. Például hogy kerül a képbe a Giugiaro név? És a Fiat...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Budapesti taxitörténet

Idestova egy évszázada, 1913 decemberében egyesült a Marta és a Benz autótaxi-üzem, amely Budapesti...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (144 db)

Jenő úr! írta: 2014 május 17., szombat 18:56:55

Hé, ez a rózsaszin inges-nakendős mókus azér gugol a tanksapkánál mert léakarja színi a benzint vagy vagy csak símán törpe?Mer ha igen, akkor megnézném hogy cseréli ki az ablaktörlőlapátot. Fogadok etetőszékből vezet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrwT írta: 2014 május 12., hétfő 15:33:17

Kb. ezeket a linkeket nézegettem anno én is. Elején én is innen vettem, hogy középkategória. igazából a német autósberkek középkategúriás hibrid ként emlegetik. Ezzel a megfogalmazással szerintem egy kicsit elhatárolódik a "normál" autóktól.

De igazából lényegtelen, a vitám alapja az volt, hogy nem csaka pirus veszít ennyit az értékéből, alá is támasztottam, válasz nem volt rá.
Szerintem egy jó verda, az, hogy valakinek nem tetszik, ő dolga, nekem a Prius III teljesen elfogadható mind kinézet, mind motorizáltság szempotjából. Ha tudja, amit taxisok és más egyéb felhasználók tapasztalnak, akkor nem lehet rossz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Eliot írta: 2014 április 08., kedd 13:55:45

Ez az igazi üzemanyag takarékosság: 5 liter helyett 0 liter/100km. Így éri meg igazán taxizni Budapesten:

5000 km-es teszt tapasztalat a Nissan Leaf taxiról: "évente 2,5 millió forint megspórolható"

http://www.origo.hu/auto/20140327-az-elso-pesti-taxi-kipufogo-nelkul.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrewT írta: 2014 április 06., vasárnap 19:35:57
ApciPG írta: 6 éve

Úgy gondolom hogy azért az nem véletlen hogy elenyészően kevés új Prius kerül idehaza forgalomba és pont a hatalmas értékvesztés miatt használtan már megéri, továbbra sem látok olyan alsó-középkategóriás autót amelyik ÖSSZEGSZERŰEN ennyit vesztene az értékéből az első 3 évbe.

Az A3 sem ál sokkal jobban e tekintetben, nem véletlen hogy ebből semd adnak el túl sok újat idehaza hanem pár évesen kerülnek behozatalra amikor már sokat esett az ára.


Előzmények megtekintése

Igen, ez ilyen műfaj, szerintem nem normális egy lakás ára körüli összeget egy új autóra-re költeni, még ha az ember megteheti, de ezt mindenki döntse el. 3 évesen jó vételek már ezek a kocsik, ez tény. Nekem lassan 12 éves lesz a volvom, de nem igen találok olyat, ami esetleg izgalomba hozna, illetve annyival többet tudna, hogy megérné a jó pár plussz millió kiadást, hogy egy újabb kocsiban üljek. De ez már nem ide tartozik.

Az eladásokat meg viszi a Dacia, Ford és egyéb alsó középkategóriás, illetve a céges beszerzések.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ApciPG írta: 2014 április 06., vasárnap 18:15:10
AndrwT írta: 6 éve

Jogos, tényleg így vannak, ezt el kell ismernem:

http://www.autokiste.de/service/segmente/untere-mittelklasse.htm

http://www.autokiste.de/service/segmente/mittelklasse.htm



de attól még a bukásos állításom, a beszélt szempontok alapján helytáll. Ha belkekeverünk más tényezőket, akkor meg már másról beszélünk, más technikai színvonalról.

De legyen A3 2.0 TDI, ott 46% bukó van, Prius 52%. Azért ez 6% különbség.


Előzmények megtekintése

Úgy gondolom hogy azért az nem véletlen hogy elenyészően kevés új Prius kerül idehaza forgalomba és pont a hatalmas értékvesztés miatt használtan már megéri, továbbra sem látok olyan alsó-középkategóriás autót amelyik ÖSSZEGSZERŰEN ennyit vesztene az értékéből az első 3 évbe.
Az A3 sem ál sokkal jobban e tekintetben, nem véletlen hogy ebből semd adnak el túl sok újat idehaza hanem pár évesen kerülnek behozatalra amikor már sokat esett az ára.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2014 április 06., vasárnap 14:28:22
ApciPG írta: 6 éve

Nem akarlak kioktatni, a felsőbbrendűség érzetét meghagyom neked, ajánlom a figyelmedbe amit AndrewT -nek is írtam, nézd meg a Vascsi által belinkelt cikkben a besorolásokat.

Igen-Igen : a Prius ALSÓ-középkategória, az A4 pedig KÖZÉPkategória.

Próbálj ki sok autót és meglátod, megtapasztalod a különbséget, én magam nem akarok azzal dicsekedni hogy mennyit volt szerencsém hosszabb-rövidebb idejig kipróbálni.


Előzmények megtekintése

Ezek a kategória besorolások léteznek, bizonyára helyesek is, de számomra sohasem jelentett többet, mint marketing fogást, amit fejcsóválva és megmosolyogva veszek tudomásul.
Számomra a személyautó egy használati tárgy, amely egy adott funkciót lát el, nevezetesen személyszállítást és mellette csomagok, tárgyak szállítását. Napjainkra ennél több funkcióval, sajátossággal felruházni felesleges. Jól érzékelteti ezt az USA példája, ahol nagyságrendekkel drágább, Magyarországon prémiumkategóriába sorolható autók lepik el a széles utakat 90% -ban , ennek ellenére ott egy autó olyan hétköznapi tárgy, mint Mo-on a kerékpár.
De tényleg is, amit a lányom Nissan Muránójába be tudok pakolni, azt a mennyiséget befogadja itthon a Honda Jazz - em is. Amit egy Golfba 1 perces üléshajtogatás után be lehet pakolni, az kevesebb mint ami a Jazz - embe befér, de a Golfba rakható mennyiséget pl. egy Citroen Saxo is be tudja fogadni, de több tucatnyi kisebb kategóriájú autót fel lehetne sorolni, és ne felejtsük ki ebből a sorból az 1 perces ülésvariálási időbe beleférő első ülés kivételét sem egy vízhűtéses kispolszkinál, ahol a hátsó üléstámla előre hajtásával, két csomagtartójával igencsak megközelíthető a Golfban elvihető cuccok mennyise.
Messze nem azonos kategóriákról beszéltem. Mégis ebből a szempontból milyen közel állnak egymáshoz...
Ami pedig az utazás kényelmét illeti, abban van a legnagyobb különbség, ez igaz, de egy szuszra megtett 1000 km után nyűgös lesz az illető a legmagasabb prémiumszintű autóban is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrwT írta: 2014 április 06., vasárnap 13:32:13
ApciPG írta: 6 éve

Nem akarlak kioktatni, a felsőbbrendűség érzetét meghagyom neked, ajánlom a figyelmedbe amit AndrewT -nek is írtam, nézd meg a Vascsi által belinkelt cikkben a besorolásokat.

Igen-Igen : a Prius ALSÓ-középkategória, az A4 pedig KÖZÉPkategória.

Próbálj ki sok autót és meglátod, megtapasztalod a különbséget, én magam nem akarok azzal dicsekedni hogy mennyit volt szerencsém hosszabb-rövidebb idejig kipróbálni.


Előzmények megtekintése

Jogos, tényleg így vannak, ezt el kell ismernem:
http://www.autokiste.de/service/segmente/untere-mittelklasse.htm
http://www.autokiste.de/service/segmente/mittelklasse.htm

de attól még a bukásos állításom, a beszélt szempontok alapján helytáll. Ha belkekeverünk más tényezőket, akkor meg már másról beszélünk, más technikai színvonalról.
De legyen A3 2.0 TDI, ott 46% bukó van, Prius 52%. Azért ez 6% különbség.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ApciPG írta: 2014 április 06., vasárnap 12:01:43

Nem akarlak kioktatni, a felsőbbrendűség érzetét meghagyom neked, ajánlom a figyelmedbe amit AndrewT -nek is írtam, nézd meg a Vascsi által belinkelt cikkben a besorolásokat.
Igen-Igen : a Prius ALSÓ-középkategória, az A4 pedig KÖZÉPkategória.
Próbálj ki sok autót és meglátod, megtapasztalod a különbséget, én magam nem akarok azzal dicsekedni hogy mennyit volt szerencsém hosszabb-rövidebb idejig kipróbálni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ApciPG írta: 2014 április 06., vasárnap 11:56:02
AndrewT írta: 6 éve

A Prius középkategóriás hibrid.

Az A4 hogy lett középkategória? Az A6 meg felső? A Phaeton mellé az A8 passzol meg amiket írtál. De mindegy, én tartom az állításom, amik példák is igazolnak, hogy más gépjárművel is buksz annyit 3 év alatt, mint a Prius-szal.

Nekem bejön, egy más világ, nem kell szeretni, se dicsérni, de az tény, hogy az évek tapasztalatai alapján egy jó autó. Hogy kinek mi a jó az meg megint más kérdés. Több, mint valószínű 3as Prius lesz majd kövi autóm, de ez még várat magára, mert a jelenlegi is teljesen kiváló kora ellenére, és ezen már minimálisat bukom.


Előzmények megtekintése

Ajánlom a figyelmedbe a Vascsi által pár kommentel lejjebb belinkelt két cikk közzül az első amelyiknek a címe : "Melyek lesznek a legjobb használtautók" ott nézd meg légyszíves hogy mit ír a SZAKÉRTŐ !!!
A kategóriák besorolása nem változott 2010 óta.
Pld Prius = alsó-középkategória, az A4 pedig középkategória.
Bár bevallom már nem várom hogy bármit is elfogadjatok amit én írok, annak ellenére hogy igyekszem mindig objektívnek lenni, de az úgy nevezett "szerintem" érv rendszeresen elegendő ellenérvnek tűnik a konkrétumokkal szemben.
Nem baj a téynek akkor tények maradnak ha egyesek szerint nem....

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrewT írta: 2014 április 05., szombat 18:25:19
ApciPG írta: 6 éve

Mivel nekem úgysem hinnéd el, hát kérdezz meg egy autós újságírót ( vagy mást aki "ebből él") arról hogy mik tartoznak az alsó-közép kategórióba, én azért írok neked pár példát : Prius, Auris, Corolla, Astra, Golf, A3, Octavia, Megane, Ceed, Civic, Focus, Mazda 3 , 3-s BMW, C4

Közép kategória : Passat, A4, Superb, Avensis, Accord, Laguna, Mazda 6, Mondeo, 5-s BMW, C5. Insignia

Felső kategória : Phaeton, A6, Camry, Legend, 7-s BMW, C6


Előzmények megtekintése

A Prius középkategóriás hibrid.
Az A4 hogy lett középkategória? Az A6 meg felső? A Phaeton mellé az A8 passzol meg amiket írtál. De mindegy, én tartom az állításom, amik példák is igazolnak, hogy más gépjárművel is buksz annyit 3 év alatt, mint a Prius-szal.
Nekem bejön, egy más világ, nem kell szeretni, se dicsérni, de az tény, hogy az évek tapasztalatai alapján egy jó autó. Hogy kinek mi a jó az meg megint más kérdés. Több, mint valószínű 3as Prius lesz majd kövi autóm, de ez még várat magára, mert a jelenlegi is teljesen kiváló kora ellenére, és ezen már minimálisat bukom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Az utolsó szívómotors Ford Focus még néhány napig elérhető

Utolsó mohikán? Ford Focus kombi 1.5 PFI teszt

Az egyik legjobb Focus a modellpaletán a háromhengeres szívómotorral felszerelt változat. Kár, hogy már nem sokáig szerepel az árlistán, szóval igyekezz, ha lecsapnál rá!


Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Egyenesen a lista élére – Toyota GR Supra teszt

Piros betűs ünnep – Toyota Supra

Komolyan azon problémázunk, hogy az új Supra nem teljesen Toyota?! Ránézésre megmondjuk, hogy ez akkor most nekünk nem jó? Vezetni kell, megérezni, meghallani, amikor azt mondja: De, ez nekünk most rohadt jó!


Villámpróba: Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP

Álruhás Lexus? Itthon próbáltuk a Toyota Camry új kiadását

Hamarosan a tesztautó is befut, de előtte még egy kereskedői példánnyal is megejtettünk egy villámrandit. A Toyota Camry nem csak különleges, jó ajánlat is a piacon.


Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Önálló karakter - Kipróbáltuk az új 208-at!

Maradandó élmény - Peugeot 208

21 órája – Újdonság

A Peugeot dolga az, hogy minden teljesen egyszerű és hagyományos megoldást olyan csomagolásban tálaljon, hogy évekkel később is emlegetni lehessen. Az új 208 is ilyen.


Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

5 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

Múlt héten – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA PRIUS 1.5 HSD JBL NAVI 2006 (Automata)

TOYOTA PRIUS 1.5 HSD J...

Ár: 1.950.000 Ft

Évjárat: 2007 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA PRIUS 1.5 HSD Sol (Automata) JBL NAVI TEMPOMAT SMART

TOYOTA PRIUS 1.5 HSD S...

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2005 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin/elektromos

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD Executive (Automata)

TOYOTA PRIUS 1.8 HSD E...

Ár: 3.390.000 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Hibrid

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!