0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vége a bujkálva gyorshajtásnak 

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

·
Címkék: autó, Condor, traffipax

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hatóságok álma: az elképesztően figyelmes Cordon traffipax egyszerre harminckét autó sebességét rögzíti négy sáv szélességben.

A Cordon mindent lát, és könyörtelenül lecsap a vétkezőkre, egyszerre akár 32-re. Nagyon szorosan kell busz vagy teherautó mögé bújni ahhoz, hogy ne olvashasson rendszámot

A Cordon mindent lát, és könyörtelenül lecsap a vétkezőkre, egyszerre akár 32-re. Nagyon szorosan kell busz vagy teherautó mögé bújni ahhoz, hogy ne olvashasson rendszámot

Van egy olyan sejtésünk, hogy a Peak Gain Systems legújabb fejlesztéséért kapkodni fognak az út- és rendfenntartással foglalkozó szervezetek, de az autósok körében nem számíthat nagy népszerűségre az összetett szerkezet. A korábbi, lézeres sebességmérők legnagyobb gyengéje az, hogy egy időpontban legfeljebb egy autót tudtak bemérni, de ez most változik: a Cordon négy sávnyi szélességben egyszerre harminckét autó követésére képes, ráadásul úgy, hogy a rendszám leolvasása mellett mindnek méri is a sebességét közben. Így aztán elég nehéz elbújni előle.

Fejlett rendszám-azonosító agyának köszönhetően a buszsávból is képes kiszűrni az illetéktelenül ott közlekedőket, infravörös világításának segítségével pedig éjjel is tökéletesen lát mindent. A rendszerbe szerelt GPS-egység a szabálytalankodások összes koordinátáját rögzíti, majd kódolt formában SD-kártyára menti, így zárva ki a szabálysértések utólagos eltüntetését.

És még ennél is van jobb hír: a Cordonban megvan a lehetőség, hogy a felvett szabálysértéseket 3G-n, wifin vagy egyéb adatátviteli protokollon keresztül azonnal továbbítsa egy központi, mondjuk a rendőrségi adatbázisba. A monitorok előtt ülő rendőrök azonnal, visszajátszható formában megnézhetik a szabálytalankodókról készült felvételeket, és még azelőtt kiküldhetik a bírságról szóló értesítést, hogy szerencsétlen vétkes egyáltalán elérte volna úticélját.

A mellékelt videón a rendszer működés közben figyelhető meg, a színes négyzetben jelenik meg a jármű aktuális sebessége, a zöld mező szabályos, a sárga háttér a határesetet jelöli, ha pedig a négyzet pirosra vált, akkor mosolyoghatunk, mert indul a felvétel!

Ez is érdekes lehet:
 

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

Már Szenegálban jár a több mint egymillió kilométeres Toyota Hiace

Teréz Anya Gyermekei, avagy a csapat, amely egy több mint egymillió kilométeres Toyota Hiace...

Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás - belépők Szenegálba

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1idWdhdHRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (51 db)

Lgreco írta: 2012 január 02., hétfő 22:40:06

Arni az a nagy helyzet, hogy hiába próbálsz rám kenni mindent, de-----------------------------------nem én oktatok ilyen "SZARÚL" , hogy ennyi idióta van az úton. Talán a pénz éhségeteket fel kellene váltani a tisztességes tanításra, és 2hét helyett 6hónapig kellene oktatni a szabályokat. Gondolom ti is 2 hét alatt lettetek oktatók , mert nem ész hanem csak pénz kell hozzá. Jaaa! meg egy rocska autó-:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
gergony írta: 2012 január 02., hétfő 21:23:42
Törölt felhasználó írta: 8 éve

Nem szeretnék ezzel általánosítani, csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy sokkal több halálos balesetet okoznak busszal, teherautóval, és kamionnal, mint azok a hülye gyerekek akik kölcsönkapták apucitól a nagyvérű autót és száguldoznak 200- l.



A hivatalos statisztikák szerint 56-szor okozol több balesetet apucitól kölcsönkapott nagyteljesítményű autóddal, mint egy autóbusz. Ezek tények.

Azért kell ennyi sebességmérő, mert ilyen ökör vagy, hogy nem érted meg, hogy a szabályok érted vannak, hogy épségben hazaérj. Sokan gondoljuk úgy, hogy kevés az a bírság, amit rád kiszabtak eddig, mert szavaidból ítélve nem tanultál belőle. Így pedig nem érte el a célját, többet kell rád kiszabni.

A 30-as tábla azért van ott, mert a jogalkotó úgy látta jónak. Nincs jogod ezt felülbírálni. Minden 30-as táblánál legyen mérő. A veszélyes helyeken fix, telepített. és addig, amíg nem tanulod meg, hogy annyival kell menni, mint amit a táblán látsz, menjen a bünti. De ne pénz. Mert úgy látom neked bőven jutott. Jogosítvány bevonás. először 1 hónap, aztán három. Aztán egy év és újra vizsgázás. Aztán három év. Ebből csak tanulsz. Aki pedig ennek ellenére jogosítvány nélkül kimer menni az útra, azt szándékos emberölésként kezelném.


Kell is szabályozni és szankcionálni is. Ez mind rendben van. Ebben ez esetben viszont ne legyen a táblák nem elenyésző része csak szívatásból kirakva! Elég eklatáns példa Diósd, ahol szinte mindenhol 30-as tábla van és elég sok helyen ebből olyan helyen, ahol sem zebra sem iskola sem beláthatatlan kanyar stb. nincs. pl homokbánya út. Milyen érdekes, hogy rendőrök itt szinte mindig traffipaxolnak. Légy szíves látogass el erre a helyre és döntsd el, mennyire jogos a tábla kihelyezése és próbálj ezen az úton lefelé 30-al menni! Elég sok helyen járok az országban a munkámból kifolyólag és baromi sok ilyen indokolatlanul kirakott tábla van. A másik gond a mozgó tarfipax. Pl. Balatonakarattya, ahová ha Pest irányából beérsz a tábla után kb. 10m-re!! van egy utca bal oldalon. Itt is sokat trafipaxolnak. Engem itt megbüntettek már! Nem száguldoztam ugyanis 63-al mentem és nem objetktív felelősség körébe tartozó összeggel, de megbüntettek. Azóta a tábla vonala előtt már ötvennel megyek. Tudom eddig is így kellett volna de azért ez a szemétség teteje. Ráadásul ez előtt kb. egy hónappal valami fejes rendőr nyilatkozott a Class FM-en a Morning showban, hogy ilyen bújkálos falu vége táblás rendőrök már rég nincsenek, mert ezt a rendőrség berkein belül sem találják helyesnek.
ennél durvább eset, hogy olyan helyen is trafipaxolnak, ahol veszélyeztetik a közlekedést. Egy barátom feljelentette őket, mire azok meghamisították a települési naplót, hogy ne derüljön ki hol álltak. Mondjuk megszívták, mert onnan ahová behazudták magukat, nem készülhetett volna a kép:)
Vagyis amíg a szankcionáló szervek, csalnak, és nem a baleset megelőzésre mennek, hanem csak a pénzbeszedésre (30-as táblánál 45-el, ahol nincs veszélyforrás csakis emiatt lehet), addig kicsit visszás a sok büntetés.
Mellesleg életemben kétszer büntettek meg gyorshajtásért, az egyiket leírtam, amási is hasonló kaliberű volt, vagyis nem vagyok egy megrögzött gyorshajtó!

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 november 20., vasárnap 08:01:40

Legújabb rendőrségi statisztika 2011 3-ik negyedévéről, itt az autonavigátoron ma megjelent cikkből idézve:
"A balesetek 55 százalékát személygépkocsik, 12 százalékát kerékpárosok, 9 százalékát tehergépkocsik, 6 százalékát segédmotoros kerékpárosok, 5 százalékát motorkerékpárosok és 6 százalékát a gyalogosok okozták. A többi - a jármű, az utasok hibája és egyéb ok miatt bekövetkezett - baleset részesedése 7 százalék"

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 november 14., hétfő 11:17:39

Akkor hosszú vita után elkönyvelhetjük a végeredményt.
Mindenkit, akinek ebben az országban vezetői engedélye van autóbusz vezetésre, előre kitervelt tömeggyilkosként azonnal börtönbe küldünk.
A KSH-t azonnali hatállyal megszüntetjük, mert nem Lgreco-nak is tetsző adatokat tett közzé.
Mindenkinek, aki legalább 100 %-al gyorsabban tud menni lakott területen a megengedettnél, azt a Magyarország érdemérem gyémánt fokozatával ki kell tüntetni.
Valamennyi sebességkorlátozó táblát az ország nehéz anyagi helyzete miatt a hulladéktelepen értékesítünk.
Valamennyi közlekedési bírságot azonnal visszautaljuk a befizetőjének. Helyette új adót vetünk ki a 8 órában 39 ezerért alkalmazott közmunkásokra.

És végül, de nem utolsó sorban, együtt érző kollégáimmal azonnal elindulunk és visszaadjuk oktatói jogosításainkat, mert az alábbi kommentekből okulva az elmúlt években kifejezetten szarul végeztük a munkánkat, és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint Lgreco.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lgreco írta: 2011 november 12., szombat 20:22:57

Kedves baromarcú Arni!
Aki csinálta az alábbi statisztikát legalább annyira hazudik mint az újságírók és tupírozzák(megrendelésre) az adatokat, mint rendszerváltás után a GDP-t 21- éve.

Most ha nekifeszülök a netnek, nem 5percre mint te, akkor találhatok neked annyi infót, hogy életed végéig olvashatod az idióta buszvezetők által okozott halálos beleseteket.

Csak egy pár baleset tesóknál (A) : http://www.mon.hu/hirek/magyarorszag/cikk/magyar-buszbaleset-ausztriaban-a-sofor-odahajolt-tarsahoz-ez-okozta-a-balesetet/cn/news-20071029-05530333 . Itt sok tucat balesetről olvashatsz, ha egyáltalán meg tanultál a cigány egyetemen..
Az osztrákokon kívül még van 26.ország amiről megint csak nem beszélnek.
Ugye arról már nem szól a statisztikát készítő vadbarom, hogy Európában mennyi balesetet okoznak a Magyar buszsofőrök és hány iskolás gyereket küldenek halálba. Én általánosságokról beszéltem és nem arról a putri telepedről, ahol lakol, és 5km-s körben járod az utadat 10éve a bronz garasoddal, mint majom a ketrecben. Ott persze hogy csak te csinálhatsz balesetet.

De ha a YouTube-n beütöd a keresőbe a Halálos buszbaleseteket akkor olvashatsz életed végéig a buszos barátaidról, hogy hány gyereket és felnőttet gyilkolnak meg azért , mert olyan vagány niggerek mint te, aki azt sem tudja eldönteni, hogy 10 vagy 20 éve vezet.

A gyorshajtással kapcsolatban sem igaz az, hogy a gyorshajtók okozzák a leg több halálos balesetet. Akik száguldoztak 2010-ben 2x kevesebb halálos balesetet okoztak mint azok, akik a különféle KRESZ szabályokat nem tartják be, pl.: elsőbbség adás meg nem adása, kanyarodási szabály, stb.Itt max. 50-60km/h-ról van szó. Ebbe a buszosok is beletartoznak hokifej!

Tehát nincs arányban és túlzott a büntetés a gyorshajtókkal szemben. Akik ezt kitalálják, már nem tudnak honnan adót beszedni, mégsem szedhetik le azokat, akik közmunkába dolgoznak 8h-t és kapnak 39ezer ft-t.

Többet nem is írok neked azért, hogy hagyjalak érvényesülni. Drukkolni fogok neked MORE /RABSZOLGA BARÁTOM, hogy az elkövetkezendő 50- évben megszerezd a lyukas ezüst garast a lőcsös szekereden.-:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 november 11., péntek 20:06:22

http://mek.oszk.hu/09800/09831/09831.pdf

Nem tudom, milyen újságot járatsz. A fenti adatbázisban mindent megtalálsz ahhoz, hogy belásd magad is, olyan dolgokról beszélsz, amihez tök hülye vagy. Ezek hiteles adatok, melyek nem támasztják alá a hazudozásaidat. Ha nem szóltál volna, elhittük volna, hogy bölcs vagy.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lgreco írta: 2011 november 11., péntek 19:01:15

Én nem csak sima balesetről írtam baromarcú! Ha nem halálos balesetről!!!! Elmagyarázom hátha az agyadba verődik a bronz garason keresztül amit a picike eszed alatt cipelsz. A halálos baleset arról szól, hogyha valaki meghal akkor se 8 napon belül, se 8napon kívül, soha a büdös életben nem lehet feléleszteni, hanem megy a túlvilágra a koporsóba. A tavalyi év is arról szólt, hogy hány baromarcú magyar buszsofőr vitt halálba (szakadékba) Ausztriában, Franciaországban meg Svájcban, JA MEG MAGYARORSZÁGON, egy osztálynyi gyereket, igaz ez csak "1-1" baleset, de 30 meghalnak. A te statisztikás csak 1956-ra érvényes! Én nem basztatásként mondom csak a tényeket. Az idei teljesítményetek majd év végén derül ki. Remélem egy kicsit pozitívabb lesz mint a tavalyi. Azt hiszem , hogy neked lehetne bár mit érv ként felhozni, te csak a túl tupírozott statisztikákat nézed v. olvasod. Ilyen statisztika az is amit a cigány bűnözésről nem akarnak írni, mert rontja az Eu-s hírnevünket.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gokartos írta: 2011 november 11., péntek 18:29:26

Még mindig ezen vitáztok? Hagyjátok már abba!Tiszta ovi!Főleg a személyeskedéseket.Egymást hülyézitek, közben olyanokat írtok ami nevetségessé tesz.
Mindenki másképp látja, fogadjuk el.Ne akarj tanítani, és megmondani az okosat, az ÉLET úgyis megtanít mindenkit előbb vagy utóbb.

Balesetmentes közlekedést mindenkinek!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 november 11., péntek 15:13:30

Nem szeretnék ezzel általánosítani, csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy sokkal több halálos balesetet okoznak busszal, teherautóval, és kamionnal, mint azok a hülye gyerekek akik kölcsönkapták apucitól a nagyvérű autót és száguldoznak 200- l.

A hivatalos statisztikák szerint 56-szor okozol több balesetet apucitól kölcsönkapott nagyteljesítményű autóddal, mint egy autóbusz. Ezek tények.
Azért kell ennyi sebességmérő, mert ilyen ökör vagy, hogy nem érted meg, hogy a szabályok érted vannak, hogy épségben hazaérj. Sokan gondoljuk úgy, hogy kevés az a bírság, amit rád kiszabtak eddig, mert szavaidból ítélve nem tanultál belőle. Így pedig nem érte el a célját, többet kell rád kiszabni.
A 30-as tábla azért van ott, mert a jogalkotó úgy látta jónak. Nincs jogod ezt felülbírálni. Minden 30-as táblánál legyen mérő. A veszélyes helyeken fix, telepített. és addig, amíg nem tanulod meg, hogy annyival kell menni, mint amit a táblán látsz, menjen a bünti. De ne pénz. Mert úgy látom neked bőven jutott. Jogosítvány bevonás. először 1 hónap, aztán három. Aztán egy év és újra vizsgázás. Aztán három év. Ebből csak tanulsz. Aki pedig ennek ellenére jogosítvány nélkül kimer menni az útra, azt szándékos emberölésként kezelném.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 november 11., péntek 11:38:37

Olvasva a hozzászólásokat az jön le, híven tükrözik a mai magyar közlekedési állapotokat.
Sokkal több toleranciát, tiszteletet, megbecsülést, türelmet egymásnak!!!
A kollektív bűnösség elve pedig elfogadhatatlan és méltatlan, akármilyen témakörről is van szó.

A közlekedésrendészet sem áll magasabb szinten, ahol szintén hiánycikk az egymás iránti tisztelet, és korrektség, bármiről is legyen szó ezen a területen, ezen túl pedig nem a közlekedésbiztonság a fő szempont, hanem a pénzbeszedés.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1idWdhdHRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1idWdhdHRp

Friss tesztek

Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció,, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1idWdhdHRp
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

20 órája – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

3 napja – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

6 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA G 1.2 16V Viva KLíMA. Mo.-i vez. szervizkönyv. garantált 135e km GYÖNYÖRŰ ÁLLAPOT

OPEL ASTRA G 1.2 16V V...

Ár: 750.000 Ft

Évjárat: 2004 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C2 1.1 X Friss Műszaki Vizsga. Mo.i vásárlás

CITROEN C2 1.1 X Friss...

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 2003 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G Caravan 1.6 Club Friss Műszaki Vizsga. Magyarországi

OPEL ASTRA G Caravan 1...

Ár: 485.000 Ft

Évjárat: 2002 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!