0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nőnapi körkép - Kicsi és cuki használt autók

Csajos autók és vezetéstechnikai nyereményjáték nőnap alkalmából

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kényes téma ez a csajos autó dolog, mégis - sokszor sztereotípiák mentén - léteznek olyan járművek, amelyeket inkább hölgyek tulajdonában tudunk elképzelni. Ezek közül szemezgetek most. Ha a lista végére érsz, nyerhetsz is egy kis játékkal!

%KA%Szerintetek melyik autó számít csajosnak? (kép: careyelashes.wordpress.com)%KA%

Szerintetek melyik autó számít csajosnak? (kép: careyelashes.wordpress.com)

Érdekes módon pont egy kedves barátnőm definíciója írja le talán a legjobban, hogy a férfiak fogalomtárában mit is jelent a női autó: „Leginkább az a női autó, ami nem túl nagy és röhejesen cuki”. Elemezzük kicsit ezt a gondolatot. A nem túl nagy méret ugye azért jó dolog, mert könnyű vele parkolni, manőverezni, és szimplán csak érezni az autó határait. Ám ezt úgy vélem, mi férfiak is értékeljük egy autóban. A cukiság már más tészta, de ennek sincs pontos definíciója. Leginkább a kerekded, gömbölyű formákkal azonosítjuk a női autókat, szóval, amikor azt mondjuk csajos autó, leginkább a dizájnra gondolunk. Ugyanakkor azt mindannyian tapasztaljuk, hogy egy kicsi és „cuki” autóban ülve kevésbé „tisztelnek” a forgalom résztvevői és sokkal többet kell küzdeni, még olyan apróságokért is, hogy engedjenek besorolni egy sávlezárásnál. Ez pedig kellemetlen a hölgyeknek és a férfiaknak egyaránt. Ezek szerint egy hatalmas SUV is lehet csajos autó? Egy külön tanulmányt is megérne a kérdés tisztázása, úgyhogy mielőtt túl messzire kanyarodnék, gyorsan lépkedjünk végig a legnépszerűbb női autónak tartott típusokon és nézzük meg, hogy mennyiért kínálják őket a használtautó-piacon. A korhatárt 15 évben szabtam meg a Használtautó.hu keresőjével, hiszen kevesen szeretnek bíbelődni a motorháztető alatt, ebben a korban pedig még találni olyan autókat, amelyekkel nincs sok gond. Szóval most 2004-es évjáratú autóknál öregebbekkel nem foglalkoztam a Használtautó.hu felületén.

%KA%A felsoroltakon kívül bőven akad még csajos autó, a kommentek között nyugodtan dobáljátok be őket%KA%

A felsoroltakon kívül bőven akad még csajos autó, a kommentek között nyugodtan dobáljátok be őket

A Citroën kínálatában bőven akadnak „cuki” formájú típusok, hiszen a francia márka szeretett és ma is szeret kísérletezni. Először a C3 jut eszembe, amely a maga módján a Kacsa (2CV) vonalait próbálta felidézni. A szimatom pedig nem csalt, a hirdetéseket böngészve elég sűrűn botlottam bele a „hölgy tulajdonostól” eladó mondatokba. 15 évesen körülbelül 500 ezer forinttól indulnak az árak, de még egymillió forint alatt is találni olyan példányokat, amelyek alig futottak többet 100 ezer kilométernél. Motorpalettáján az 1,1 literes, benzinesek a legjellemzőbbek, de akad azért bőven az 1,4 literes benzinesből és dízelből egyaránt. Kicsit harciasabb megjelenésű a kisebb és csak háromajtós C2, ám nem sokkal olcsóbb a C3-asoknál. Sőt, szinte ugyanott mozognak az árai és ugyanúgy az 1,1 literes, valamint az 1,4 literes benzines motorokkal bukkan fel a kínálatban a legsűrűbben.

%KA%A C3 a szelídebb jelenség, de a C2 is inkább csajos autó%KA% %KA%A C3 a szelídebb jelenség, de a C2 is inkább csajos autó%KA%

A C3 a szelídebb jelenség, de a C2 is inkább csajos autó

Citroën C3 Citroën C2
Motorok 1.1 benzin, 60 LE, 1.4 benzin, 73 LE, 1.4 dízel, 68 LE 1.1 benzin, 60 LE 1.4 benzin 75 LE
Ár 500 000 Ft-tól 450 000 Ft-tól

Ha valami, akkor a Fiat 500 tipikusan csajos autó. A cukiságfaktorát a rengeteg egyedi széria és gyári kiegészítők tömkelege segített emelni. A retro kisautó 2007-ben debütált, így bőven belefér a 15 éves határba és a kelendősége miatt bőven akad belőle a használtautó-piacon is. A legöregebbek is 1,3-1,4 millió forintért keresik új gazdájukat, többnyire 1,2, valamint 1,4 literes motorral 100 és 150 ezer kilométer közötti futásteljesítménnyel.

%KA%A színtől is nagyban függ, hogy mennyire tartunk egy autót nőiesnek%KA%

A színtől is nagyban függ, hogy mennyire tartunk egy autót nőiesnek

Fiat 500
Motorok 1.2 benzin, 69 LE, 1.4 benzin, 101 LE
Ár 1 300 000 Ft-tól

Elhamarkodottan neveztem tipikusan csajos autónak a Fiat 500-at, hiszen a Ford K méginkább az. Motorkínálata az 1,3 literes egységre korlátozódik (kivéve a SportKa) modelleket, amelyeknek megbízhatóságára nem sok panasz érkezett. Nagy futásteljesítménnyel már 400 ezer forintért is horogra akadhat.

%KA%A Ford Ka első generációja óriási sikert aratott a hölgyek körében%KA%

A Ford Ka első generációja óriási sikert aratott a hölgyek körében

Ford Ka
Motorok 1.2 benzin, 69 LE, 1.4 benzin, 101 LE
Ár 1 300 000 Ft-tól

Akinek van, imádja. A Honda Jazz kicsi külső mérete ellenére könnyen variálható és tágas utasteret rejt. Az új generáció éles vonalai már kevésbé illenek bele a cuki sztereotípiába, de a 15 év körüli példányok még jóval szelídebb formával csábítottak. Elnyűhetetlen 1,2 és 1,4 literes motorokkal, 600-700 ezer forinttól már elérhetők.

%KA%A Jazz még családi autónak is beválik%KA%

A Jazz még családi autónak is beválik

Honda Jazz
Motorok 1.2 benzin, 77 LE, 1.4 benzin, 84 LE
Ár 680 000 Ft-tól

A Hyundai palettáján a fiatalabb i10 mellett az Atos az a miniautó, ami beleillik a csajos képbe. Bár ebben az esetben egy magas építésű mini gépezetről van szó, amely furcsa arányokat eredményez. 500 ezer forint közelében már használható és nem is vészesen sokat futott példányokat találni 1,1 literes benzinmotorral.

%KA%A 2000-es évek közepén gyártott Atos kicsit kilóg a sorból a formatervével. Kissé jellegtelen, talán direkt, hogy ne csak női autóként tekintsenek rá?%KA%

A 2000-es évek közepén gyártott Atos kicsit kilóg a sorból a formatervével. Kissé jellegtelen, talán direkt, hogy ne csak női autóként tekintsenek rá?

Hyundai Atos
Motorok 1.1 benzin, 58 LE
Ár 520 000 Ft-tól

Testvérmárkaként a Kia is kínál hasonlóan pici autót. Szintén 500 ezer forinttól indulnak a használható példányok árai, bár ezeknek az idősebb példányoknak a formaterve még elég szögletes. Motorfronton csupa egyliteres és 1,1 literes benzinmotor sorakozik a kínálatban.

%KA%A Picantóból még versenyautókat is faragtak, bár ezt nehéz elképzelni, ugye?%KA%

A Picantóból még versenyautókat is faragtak, bár ezt nehéz elképzelni, ugye?

Kia Picanto
Motorok 1.0 benzin, 61 LE, 1.1 benzin, 65 LE
Ár 520 000 Ft-tól

A Mazda2 a harmadik generációjával érett igazán nőies autóvá. Ezért 2007-től érdemes keresni, ám egymillió forint alatt nem nagyon akad belőle. Az 1,3 literes motorral a legjellemzőbbek a találatok, de aki sportosabbra vágyik néhány 1,5 literes közül is választhat.

%KA%A zoom-zoom korszak Mazda2-ese is a nőies autók sorát gyarapítja%KA%

A zoom-zoom korszak Mazda2-ese is a nőies autók sorát gyarapítja

Mazda2
Motorok 1.3 benzin, 75 és 86 LE, 1.5 benzin, 103 LE
Ár 1 250 000 Ft-tól

A MINI miatt sok férfi vakarja a fejét. Úgy vettem észre, hogy imádják a nők, ám a vezetési élmény miatt mindenki szereti, akibe szorult egy kis sportosság iránti vágy. Viszont a megbélyegzése miatt sok férfi félve ül bele. Presztízse miatt az ára is borsosabb, de 800 ezer forintért már akadnak ígéretes darabok, bár tény, hogy 200 ezer környékén járnak már futásteljesítményben. A használtautó-piacon az 1,6 literes benzinmotorral felszerelt példányok dominálnak.

%KA%Bár nőies a formája, a MINI modelljeiért mindenki rajong, aki szeret sportosan vezetni%KA%

Bár nőies a formája, a MINI modelljeiért mindenki rajong, aki szeret sportosan vezetni

MINI
Motorok 1.6 benzin, 116 és 170 LE
Ár 800 000 Ft-tól

A kis „béka” Micra is egyértelműen nőies vonásokat mutat. Széles a választék, főleg 1,2 literes motorral, de akad az egyliteres, benzinesből is bőven. 600 ezer forintot minimum rá kell szánni egy jobb állapotú példányra, ám egymillió forint alatt csak nagy futásteljesítményűeket találni.

%KA%Nehéz lenne tagadni, hogy ezt a Micra generációt főleg a hölgyeknek szánták%KA%

Nehéz lenne tagadni, hogy ezt a Micra generációt főleg a hölgyeknek szánták

Nissan Micra
Motorok 1.0 benzin, 65 LE, 1.2 benzin 65 LE
Ár 450 000 Ft-tól

Igazán csajosnak az Opel Corsa B szériáját nevezném, ám ezek már öregebbek, mint az általam megszabott határ. A Corsca C generáció formaterve pedig már a férfiak számára is emészthetőbb. Itt is igaz, hogy legalább 500 ezer forintot érdemes félretenni a jobb állapotú példányok megvásárlásához, ami főleg az egyliteres benzinmotorral felszerelt példányokhoz elegendő. Az 1,2 literes benzinest, illetve az 1,3 literes dízeleket már drágábban mérik.

%KA%Az Opel Corsa C szerintem határeset%KA%

Az Opel Corsa C szerintem határeset

Opel Corsa C
Motorok 1.2 benzin, 75 LE, 1.3 dízel 69 LE
Ár 500 000 Ft-tól

Peugeot 206-ossal Dunát lehet rekeszteni. Egyesek szerint „macskás a tekintete” a francia kisautónak, amely keménytetős kabrióként és kombiként is hódít. Bár tény, hogy 500-600 ezer forintért is rengeteg eladó példányt találni, ezek szinte mind 200 ezer kilométer felett járnak. Motorpalettája meglepően széles a többiekhez képest. 1,1 literes és 1,4 literes benzinesből van a legtöbb, de népszerű volt 1,4 literes dízellel is.

%KA%A Peugeot 206 kabrió változata is népszerű volt a bemutatása után%KA% %KA%A Peugeot 206 kabrió változata is népszerű volt a bemutatása után%KA%

A Peugeot 206 kabrió változata is népszerű volt a bemutatása után

Peugeot 206
Motorok 1.1 benzin, 60 LE, 1.4 benzin, 75 LE, 1.4 dízel 68 LE
Ár 500 000 Ft-tól

A Renault palettáján a Twingót merném kimondottan csajos autónak nevezni. Szinte tényleg egy aranyos, picit talán csodálkozó emberi arcot formáz az autó orra és kis méretei ellenére egészen tágas belül. 500 ezer forintért egészen szép állapotú darabok is akadnak, mindegyik 1,2 literes benzinmotorral.

%KA%Kortalan formájával manapság is vidám jelenség a Renault Twingo első generációja%KA%

Kortalan formájával manapság is vidám jelenség a Renault Twingo első generációja

Renault Twingo
Motorok 1.2 benzin, 58 LE
Ár 460 000 Ft-tól

Töretlen itthon a Suzuki népszerűsége és sokan tekintenek női autóként a Swiftekre. Ám szerintem az Alto a mindenkori legnőiesebb Suzuki. A pici, 1,1 literes motorral már 350 ezer forintért is találni sokat futott példányokat, de 600 ezer forintért már megkímélt darabokhoz is hozzá lehet jutni.

%KA%Pici és cuki. Maximálisan női autó a Suzuki Alto%KA%

Pici és cuki. Maximálisan női autó a Suzuki Alto

Suzuki Alto
Motorok 1.1 benzin, 63 LE
Ár 350 000 Ft-tól

A Toyota is tud nőies autót rajzolni, jó példa erre az Aygo, ám az túl fiatal még a listára. Viszont a Yarist is bátran merem a csajos gépek közé sorolni. A kétezres évek közepén gyártott példányokért legalább 600 ezer forintot le kell perkálni és ezek elég sokat is futottak. Többnyire egyliteres benzinmotorral felszerelt autók, de az 1,4 literes dízelek sem ritkák.

%KA%Az első generációs Toyota Yaris formaterve szintén nem öregedett el%KA%

Az első generációs Toyota Yaris formaterve szintén nem öregedett el

Toyota Yaris
Motorok 1.0 benzin, 68 LE, 1.4 dízel, 75 LE
Ár 600 000 Ft-tól

A Volkswagen palettáján a Bogár újkori leszármazottja a Beetle eséllyel pályázik a csajos autó címre, azonban a legcukibb egyértelműen a Lupo és vele együtt a SEAT Arosa. Mindkettőből nagyon szűk a kínálat. A Lupo anno a három litert fogyasztó dízelmotorjáról híresült el, ám a piacon az egyliteres benzinmotorosból van a legtöbb, 600 ezer forint környékén rengeteg kilométerrel.

%KA%Ritka itthon a Lupo, de az egyik legcsajosabb Volkswagen%KA%

Ritka itthon a Lupo, de az egyik legcsajosabb Volkswagen

Volkswagen Lupo
Motorok 1.0 benzin, 50 LE
Ár 580 000 Ft-tól

%KA%A Lupo testvére a SEAT Arosa, ám ebből még kevesebbet találni%KA%

A Lupo testvére a SEAT Arosa, ám ebből még kevesebbet találni

Természetesen a lista még bővíthető, de kíváncsi vagyok a Ti véleményeitekre is, ráadásul ezt most összekötjük egy játékkal!

Írjátok meg kommentben 2019. március 8. 10:00 óra és 2019. március 18. 23:59:59 óra között, hogy szerintetek melyik a legnőiesebb autó, ugyanis kisorsolunk egy Groupama Tanpálya vezetéstechnikai utalványt! A részletes játékszabályzat és az adatvédelmi nyilatkozat elérhető itt. A nyertest 2019. március 22-én 16 óráig kommentben értesítjük!

%KA%Szerinted milyen a női autó? Írd meg március 18-áig, ugyanis vezetéstechnikai tréninget nyerhetsz!%KA%

Szerinted milyen a női autó? Írd meg március 18-áig, ugyanis vezetéstechnikai tréninget nyerhetsz!

Reméljük, a hölgy olvasók is bátran kommentelnek, így sokkal jobban láthatóvá válik majd, miket tartanak a különböző nemek csajos autónak.

Ez is érdekes lehet:
 

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Gymkhana Lada: kilinccsel előre a Kakucsringen

Nem szlalom, nem drift, kicsit mind összegyúrva a gymkhana. Ken Block helyett Turmur és Kistur...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

E10, hibridek, Ford Puma és Opel Grandland X - heti podcastunk

Podcast: ismét mesélünk egy kicsit a hét autós történéseiről

6 órája – Sztori

E héten sem blicceltük a podcast-gyártást, szóban is elmondjuk mindazt, amivel a héten foglalkoztunk, meg egy kicsit többet is. Hallgassátok!


Az új maszk már csakis elektromos hajtást takarhat – vezettük az új smartokat

Ők már meglépték: villanyautókat adnak, viszonylag olcsón

9 órája – Újdonság

A smart elsőként tért át teljes kínálatával az elektromos hajtásra, ezt palettájuk frissítésével is nyomatékosítják. A megújult kínálatot Valenciában vezethettük.


Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota   Mirai

Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai

Tegnap – Újdonság

Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN GOLF V 1.6 Trendline 1K

VOLKSWAGEN GOLF V 1.6...

Ár: 1.450.000 Ft

Évjárat: 2008 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA 1.6 CR TDI Ambition 4x4

SKODA OCTAVIA 1.6 CR T...

Ár: 3.900.000 Ft

Évjárat: 2014 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A5 CABRIO 2.0 TFSI benzin - quattro - S tronic aut

AUDI A5 CABRIO 2.0 TFS...

Ár: 7.375.000 Ft

Évjárat: 2014 / 7

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!