0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megnéztük, milyen autóhoz, miként juthatunk állami támogatással

Családtámogatás: 4-5 millió forinttal is olcsóbban juthatunk autóhoz

·

Elvileg dübörög a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásával a hétülésesek piaca. Megnéztük, miként lehet ilyen autóhoz jutni.

%KA%Július eleje óta a nagycsaládosok 2,5 millió forintos támogatást kaphatnak minden legalább 7 üléses, új személyautó megvásárlásához − érdekes helyeztet, váratlan keresletet jelent ez a piacon%KA%

Július eleje óta a nagycsaládosok 2,5 millió forintos támogatást kaphatnak minden legalább 7 üléses, új személyautó megvásárlásához − érdekes helyeztet, váratlan keresletet jelent ez a piacon

A vártnál is jelentősebb a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásának sikere. Miként azt Novák Katalin, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár nyilatkozta, az év végéig 15 ezer igénnyel számoltak, ám az igények száma már szeptember végéig elérte a 14 ezret. Azt mondják, jut belőle mindenkinek (aki a kritériumoknak megfelel) hiszen bár a program működtetésére idén ötmilliárd forintot, jövőre tízmilliárd forintot szántak, de a keret állítólag "felülről nyitott". Az igénylés tudnivalóiról itt írtunk, s miként azt korábban megmutattuk, 5 millió forintos plafonig is elég sok (13+1) modell érhető el a piacon, most pedig körbekérdeztük az importőröket, mekkora keresletbővülést tapasztaltak, milyen szállítási időkkel tudják kiszolgálni a vásárlókat.

Mennyi idő alatt kapható meg a támogatás, mennyi idő alatt egy támogatott autó?

Piaci információink szerint a korábban az elektromos autók szerzési támogatása kapcsán tapasztalt több hónapos, akár fél éves átfutási idő a nagycsaládosok − eleve ügyfélbarátabbnak tervezett − támogatása esetén jelentősen rövidült, a manapság az elektromos autóknál is szokásos 1-2 hónapos átfutási idővel persze kell számolni. Eleinte 30 nap volt az igény elbírálási határideje, ám azt 60 napra hosszabbították. Ez azonban azt jelenti, hogy akik az elején beadták támogatási igényüket (márpedig a nagy roham még júliusban volt az igények kapcsán), az mostanra meg is kaphatta a fél évig érvényes támogatási papírját. Fontos, hogy az autóra szóló szerződés csakis a támogatási okirat keltezése után, de azt követő féléven belül kerülhet csak aláírásra. Azt pedig nyilván minden vevő erősen szeretné, ha legfeljebb ennyi idő alatt meg is érkezne autója.

%KA%Dacia Lodgyból jól felszerelt verziót kell választani ahhoz, hogy ki tudjuk használni a legfeljebb 2,5 millió forintos, de az autó vételárának legfeljebb 50 százalékát kitevő támogatást%KA%

Dacia Lodgyból jól felszerelt verziót kell választani ahhoz, hogy ki tudjuk használni a legfeljebb 2,5 millió forintos, de az autó vételárának legfeljebb 50 százalékát kitevő támogatást

Miként az körbekérdezésünkből kiderült, márkánként változó, hogy az egyes márkák miként tudnak reagálni a megnövekedett keresletre, ahogyan az is, hogy mennyire nőtt meg a kereslet egy-egy modell iránt. A piac továbbra is árérzékenynek mondható, hiszen a legnagyobb kereslet-bővülést épp a legolcsóbb hétüléses, a Dacia Lodgy könyvelhette el, amely kapcsán a tavalyi kereslet mintegy hétszeresét regisztrálták eddig, a kereskedők ennek ellenére azt ígérik: 6 hónap alatt a friss rendeléseket is leszállítják. Megérte gyorsnak lenni, hiszen aki most rendel, csak jövő tavaszra jut autóhoz, ráadásul az Euro6d-TEMP normát nem teljesítő 1,6-os motor kifutásával átmenetileg az új 1,33 TCe-t is vele azonos árban adták. A Renault háza táján a másik népszerű hétüléses a Renault Grand Scenic, ami bár a Lodgy árának uszkve duplája, ő is 2,5-szeres keresletet könyvelhetett el, így a vevők esetében is kissé hosszabb, 3 hónapos szállítási idővel számolhatnak, míg az idén megújult Traffic személyszállító verziói − nem tipikus családi autóként − kevéssé érinti most meg a piacot, ennek eredményeként pedig a megszokott, 2 hónapos szállítási idővel megkapható.

%KA%Miként a Dacia Lodgy, úgy a Fiat Dobló Panormara alapverziója is megkapható 2,5 millió forint alatt a támogatással%KA%

Miként a Dacia Lodgy, úgy a Fiat Dobló Panormara alapverziója is megkapható 2,5 millió forint alatt a támogatással

Hatalmas löketet kaptak a haszonjármű alapú egyterűek!

Márkától függetlenül jelentősen megnőtt a haszonjármű alapú egyterűek keresettsége. Ez is a piac árérzékenységét mutatja persze, hiszen a Dacia Lodgy után ezek a legolcsóbb hétülésesek. A Fiatnál a Dobló Panorama iránti kereslet négyszeresére nőtt, ráadásul 5-6 hetes szállítási idővel még úgy is ki tudják szolgálni raktárkészletről a vevőket, hogy új modell már nem rendelhető, ugyanis ennek a modellnek október elején leállt a gyártása. Az állami kedvezménnyel 1,4 literes, 120 lóerős T-Jet benzinmotorral 2,4, az 1.6 Mjet, szintén 120 lóerős, de jóval nyomatékosabb dízellel 3 millió forinttól csíphető el, utóbbival az 500 L 3,5 millió forinttól kapható, míg a Doblóhoz hasonlóan csak készletről elérhető 8-9 személyes Talento 5,7 millió forinttól.

%KA%Az Opel Combo Life keresletének láttán le is állították a modell rendelhetőségét, jelenleg még azon is dolgoznia kell a forgalmazónak, hogy a meglévő szerződéseket egy éven belül kielégítse%KA%

Az Opel Combo Life keresletének láttán le is állították a modell rendelhetőségét, jelenleg még azon is dolgoznia kell a forgalmazónak, hogy a meglévő szerződéseket egy éven belül kielégítse

Szorult helyzetbe került az Opel, ahol a nagycsaládos kedvezmény elérhetősége utáni 10 napban több mint ezer megrendelés érkezett a hétüléses, hosszított kivitelben is kapható Combo Life-ra, így a márka rendelési stopot kényszerült bevezetni a modellre, jelenleg pedig azon dolgoznak, hogy kielégítsék az elmúlt években tapasztalt Combo kereslet több mint háromszorosát, ugyanis a korábbi (Fiat Dobló alapú) típusból az Opel is csupán évi 250-300 darabot értékesített, s gyártási igényt az újból sem sokkal többre adott az állami támogatás híre előtt. Náluk ráadásul a Zafira (leánykori nevén Zafira Tourer) épp idén futott ki, a Zafira Life (azaz a Vivaro személyszállítóit nyugdíjazó PSA busz) pedig csak jövőre lép piacra.

%KA%A legnépszerűbb hétüléses Peugeot-nak számító Rifter hosszított verziójára akár fél év is lehet a várakozási idő%KA%

A legnépszerűbb hétüléses Peugeot-nak számító Rifter hosszított verziójára akár fél év is lehet a várakozási idő

Sokkalta jobb helyzetben vannak a PSA francia márkái, a Citroën és a Peugeot. Utóbbinál ráadásul a hétülésesként is kétféle hosszal elérhető, a márkánál legkedvezőbb ára miatt is a legnépszerűbbnek számító Rifter mellett az 5008 SUV, valamint a Traveller kisbusz is népszerű, mellettük pedig még két szerényebb kivitelű csapatszállítót, a Travellerrel azonos alapú Expert Combit és a nagyobb Boxer Combit is mérkőztetik. A szállítási idők modelltől és változattól függők, a hosszított és a dízel Rifterekre a leghosszabb (akár 6 hónapot) elérő, míg a többiek 3 hónap alatt is befuthatnak. Az 5008 SUV 2,5-4 hónap alatt érkezik, a Traveller és az export Combi az átlagos 3 hónap alatt.

%KA%Citroën Berlingót támogatással 3,485, Grand C4 Spacetourert 3,9 millió forinttól kaphatunk, utóbbi mellett nem csak személyautósabb formája és viselkedése, rövidebb szállítási ideje is szól%KA%

Citroën Berlingót támogatással 3,485, Grand C4 Spacetourert 3,9 millió forinttól kaphatunk, utóbbi mellett nem csak személyautósabb formája és viselkedése, rövidebb szállítási ideje is szól

Hasonlóan bejött a nagycsaládos támogatás a Citroënnek is, július óta több mint 750 megrendelést regisztráltak az támogatással legnépszerűbb két modelljükre, a Berlingóra és a Grand C4 Spacetourerre. Utóbbiakból a vevők 90-95 százaléka támogatással vásárol, így 3,485, illetve 3,9 millió forinttól érhető el a haszonjármű alapú és a normál egyterű. Mindkettejüknél közös, hogy második sorukban is független, teljes értékű üléseket adhatnak, ráadásul mindkét modellhez készítettek további kedvezményeket adó "családi csomagokat" is, ezekből jellemzően rendelnek is az ügyfelek. A Berlingo esetében a korábbi eladások mintegy négyszeresét, Grand C4 Spacetourerből háromszorosát regisztrálják. A támogatás által a vevők zöme nem alap, hanem magasabb felszereltséget választ, Berlingóból 60 százalékban a hosszú (XL) változat, jellemzően a szerényebb fogyasztású dízelmotorral fut, ráadásul a Citroën szállítási időkből is egészen jó: Berlingót is ígér jövő év elejére, azaz 3-4 hónapra, Grand C4 Spacetourert a többi modelljénél is megszokott 2-3 hónap alatt, ám készletről ezekből a most felettébb népszerű modellekből nem tud már adni.

4 milliós vételár vagy 4 millió forint kedvezmény?

Dacia Lodgy vagy Fiat Dobló Panorama állami kedvezménnyel 2,5 millió forint alatt is kapható − pontosabban érdemes is "elmenni" eddig az árig, ugyanis a teljes állami kedvezményt csakis akkor tudjuk elérni, ha listaáron (akár extrákkal, karbantartási csomaggal) legalább 5 millió forintért vásárolunk autót, ugyanis (ahogyan arról már többször írtunk) az állami támogatás mértéke legfeljebb az autó vételárának fele lehet. Ugyanakkor legalább ennyire nagy szó, hogy Citroën Grand C4 Spacetourer, illetve Berlingo/Rifter is kapható támogatottan 4 millió forint alatt.

%KA%4,5 millió forinttól, 4 millió forinttól kapható a Volkswagen Touran, ráadásul átlagos szállítási idővel%KA%

4,5 millió forinttól, 4 millió forinttól kapható a Volkswagen Touran, ráadásul átlagos szállítási idővel

A Volkswagennél a Caddy és a nyújtott Caddy Maxi szintén elérhető a négymilliós plafonig, míg a kategóriájában egyedülálló módon harmadik üléssorában is Isofix csatlakozós Touran az állami 2,5 milliós kedvezményt több mint 1,5 milliós importőri támogatással megfejelve 4 milliós kedvezménnyel vihető el − 4,5 millió forinttól. Nyilván ez a két modell a leginkább érdekes a VW-től, de támogatással a Sharan ára is befér 10 millió forint alá, a Caravelle 8,23, míg a Multivan 9,75 millió forinttól kapható. A konszernen belül a hétüléses Skoda Kodiaq 5,53, a SEAT Tarraco 5,868 millió forinttól kapható, kelt már el támogatással Audi Q7 is, melyre az importőri és az állami támogatás 5,5 millió forintot tesz ki. A Volkswagen-konszerntől kapott infók szerint ők egészen rugalmasan tudják kezelni a rendelési kvótákat, még a keresettebb hétüléseseket is legfeljebb 3-4 hónap alatt tudják adni.

Összevonható kedvezmények
Nem csak forgalmazói kedvezmények társulhatnak a nagycsaládosok szerzési támogatásához, hanem a villanyautókra igénybe vehető 1,5 millió forintos ártámogatás is. Jelenleg egyetlen olyan modell van a piacon, amely ezt ki is tudja használni, a Nissan e-NV200. Naná, hogy meg is nőtt erre a kereslet, így jelenleg 5 hónapos szállítási idővel érkezik, de az importőr nincs kétségbeesve, hiszen a csak egymást követően igényelhető támogatásokhoz szükséges dokumentumok beszerzése nagyjából 4 hónapot vesz igénybe, így a tényleges várakozási idő mintegy 1 hónap. Először a nagycsaládos kedvezmény igényelendő, azt követően következhet a szerződéskötés, majd a villanyautós kedvezmény igénylése. A két támogatással 8,8 millió forinttól érhető el a Nissan elektromos hétülésese. Van persze náluk is olcsóbb modell: a hétüléses X-Trail 5,2 millió forinttól kapható támogatással, ráadásul rövidebb, 2-3 hónapos szállítási idővel.

%KA%A Nissan e-NV200 esetén a nagycsaládos és a villanyautós szerzési támogatás össze is vonható, így 4 millió forintos árkedvezménnyel kapható%KA%

A Nissan e-NV200 esetén a nagycsaládos és a villanyautós szerzési támogatás össze is vonható, így 4 millió forintos árkedvezménnyel kapható

Ötmillió forint felett meglehetősen sok egyéb hétüléses modell is elérhető a támogatással, például a BMW 2-es Gran Tourer vagy akár az X5 és az X7 is. Általánosan elmondható, hogy minél olcsóbb egy modell, annál népszerűbb, így a Toyotánál például a minden kedvezménnyel 5,423 millió forinttól kapható Proace a legkelendőbb, persze a támogatottan 7,5 milliótól kapható Prius+ is meglehetősen jó ajánlat, ha pedig van pénz, a támogatás a legendás Land Cruiserhez és a Lexus RX L-hez is elérhető, aki pedig megcsípi a frissítés előtti RX L utolsó példányainak egyikét, a lehető legnagyobb kedvezményre számíthat. A nagy vevőtömeget persze a Toyota is a Citroën Beringo/Opel Combo Life/Peugeot Rifter tesó Proace City-től várja, hiszen azzal még a Proace-nél is olcsóbb hétülésest kínálhat majd. Igaz, most a Proace-re is van kereslet bőven, így esetében (a Toyotánál egyedüliként) növelt, 3-6 hónapos szállítási idővel kell számolni.

%KA%Az állami kedvezménnyel 5,615 millió forinttól megszerezhető a BMW 2-es Gran Tourer, amihez kedvezményes finanszírozás is elérhető − ez persze a legtöbb modellre érvényes, a márkák egymásra licitálnak ajánlataikkal%KA%

Az állami kedvezménnyel 5,615 millió forinttól megszerezhető a BMW 2-es Gran Tourer, amihez kedvezményes finanszírozás is elérhető − ez persze a legtöbb modellre érvényes, a márkák egymásra licitálnak ajánlataikkal

A jelenlegi információk szerint a legalább 7 üléses személyautók nagycsaládosok számára hirdetett szerzési támogatása 2022 végéig biztosan fut, így nem kell feltétlenül sietni, több mint 3 év van még a kedvezmény kihasználására. Fontos információ az is, hogy a támogatással megvásárolt autók három évig nem adhatók el, s legalább ennyi ideig rajtuk kell legyen a kereskedések által felragasztandó "Családbarát Magyarország" matrica is.

Ez is érdekes lehet:
 

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Izgalmasabb országúton autózni, mint autópályán, megérheti azt választani

Nem fontos a sokszor kaotikus M7-est választanunk, ha a Balaton partjára tartunk. Az országút...

Vállalható Astra 200 ezer forintért? Szétnéztünk az eladó rendőrautók között

Idén sem marad el a valahai rendőrautók árverése. Vajon lehet értelmes négykerekűt találni a...

Olcsó nyugatiból kultjármű: Volkswagen Scirocco 1.6 GL, 1979

A Scirocco húsz éve még elment napi járósnak, aztán ciki lett, de mára megbecsült hobbiautó...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Irány a Balaton! De merre?

Most már aztán tényleg megkezdődött a szezon, tömegek zarándokolnak vízközelbe, majd vissza a...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Több európai autó elbukott az amerikai törésteszten, az ügyben azóta mégis kevés történt

Amióta az IIHS bevezette a kisátfedéses töréstesztjeit, csak az biztos, hogy a jelenlegi európai...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

2 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

5 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

6 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Használtautó.hu

CHEVROLET SPARK 1.0 8V Elite Klíma

CHEVROLET SPARK 1.0 8V...

Ár: 625.000 Ft

Évjárat: 2006 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA OCTAVIA Combi Scout 2.0 FSI

SKODA OCTAVIA Combi Sc...

Ár: 3.200.000 Ft

Évjárat: 2009 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW X6 xDrive35d Aut. 5 személyes

BMW X6 xDrive35d Aut....

Ár: 5.499.000 Ft

Évjárat: 2009 / 11

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!