0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Melyik a jobb? Dacia Duster vs Suzuki SX4 S-Cross 

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik a takarékosabb?

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

A piacvezető és a magyar. A kishazánkban piacvezető, nemrég modellfrissített Dacia Duster külön tesztje 1,2 literes benzines turbómotorral ITT, az egyre jobb számokat produkáló, esztergomi gyártású, ma már lenézendően 1.6 szívómotoros Suzuki SX4 S-Crossé pedig ITT olvasható. Az egyformán fronthajtású kompakt crossovereket ugyanakkor együtt, egymás mellett is próbáltuk, ráadásul nem csak közúton, hanem Kőrös András instruktor szakmai segítségével a hungaroringi Groupama Garancia Vezetéstechnikai Centrumban is.

Podcast. A kétszer nem rövid, de tán „kellően” érdekes hanganyagban nem csak arról beszélgetünk Andrással, hogy milyen a Duster, hogy milyen az S-Cross, hogy melyik tetszik jobban, stb., hanem egy rögtönzött ECO kurzus keretében a következőkről is: Miként is kell igazán takarékosan vezetni? Mire szavaz a szakember, melyik a kifizetődőbb: alkalmasint motorfékes vagy az üresben gurulás? A dinamikus gyorsítás, a gyors felváltás, avagy a fontolva haladás tojással a gázpedál alatt? Baj-e, ha csak dobfék van hátul? Honnan jött, s mit vezet, aki vezetni tanít? Tempomat vagy nem tempomat? Jó-e bármire is a váltásiesedékesség-jelző? Lehet okosabb az ember a gépnél? Miről szól Andráséknál a feleségvizsga?

Eléggé mások. Hosszban nincs köztük szignifikáns különbség, ám a Duster jóval szélesebb és magasabb, komolyabb hasmagasságának, nagy „arcának” és vaskos sárvédőinek köszönhetően terepjárósabb a kiállása. Az S-Cross az átlaghoz képest csak picivel magasabb, némileg emelt kombi modernebb külsővel, lágyabb vonalakkal, nem annyira baltával faragottan. A kifutó SX4-nél közben nyilván nagyobb/tágasabb/praktikusabb/jobb. Ez a tesztautó épp nem látványoskodott vele, de a korábbi benzines összkerekes és a dízel összkerekes igen − a LED-es nappali menetfény sokat dob a Suzuki megjelenésén. A Dacia nem ad diódás DRL-t. Íme a méretadatok.

A Dacia magasabb, terepjárósabb, a Suzuki egy csöppet emelt hasmagasságú kombi

A Dacia magasabb, terepjárósabb, a Suzuki egy csöppet emelt hasmagasságú kombi

Külső méretek, tömeg
Dacia Duster Suzuki SX4 S-Cross
Hosszúság (mm) 4315 4300
Szélesség (mm) 1821 1765
Magasság tetősínnel (mm) 1695 1580
Tengelytáv (mm) 2674 2600
Hasmagasság (mm) 205 170
Csomagtér (l) 475-1636 430-1269
Menetkész tömeg (kg) 1202 1175
Megengedett össztömeg (kg) 1752 1730

A Dacia utastere, műszerfala (balra) egyszerűbb, olcsóbb, kevésbé minőségi, de a Suzukié sem a legmodernebb és legbarátságosabb például a régimódi pontmátrixos kijelzőjével. A Duster filigrán volánja csak függőlegesen állítható. A kilátás a vékonyabb A-oszlopú Daciából jobb, az ülés az S-Crossban a kényelmesebb A Dacia utastere, műszerfala (balra) egyszerűbb, olcsóbb, kevésbé minőségi, de a Suzukié sem a legmodernebb és legbarátságosabb például a régimódi pontmátrixos kijelzőjével. A Duster filigrán volánja csak függőlegesen állítható. A kilátás a vékonyabb A-oszlopú Daciából jobb, az ülés az S-Crossban a kényelmesebb

A Dacia utastere, műszerfala (balra) egyszerűbb, olcsóbb, kevésbé minőségi, de a Suzukié sem a legmodernebb és legbarátságosabb például a régimódi pontmátrixos kijelzőjével. A Duster filigrán volánja csak függőlegesen állítható. A kilátás a vékonyabb A-oszlopú Daciából jobb, az ülés az S-Crossban a kényelmesebb

Különbségek, felszereltség, garancia, választék. A japán-magyar autónak méretesebbek a tükrei, azonban a román/francia versenyző tükreire sem panaszkodhatunk. A mindennapos csetreszeket, poharakat, palackokat mindkettőben van hová tenni, a Dusterben − mondjuk naplementekor − idegesítő, hogy a napellenzőben a piperetükörre nem jutott fedél. S hogy bénácska a vezetőoldali ülésmagasság-állítás. S hogy kőkorszaki huzalos a fényszórómagasság-állítás. Az ablakemelők közül itt is, ott is csupán a vezetőoldali automata. Jó hír a Daciában: már az ajtón vannak az ablakemelők, s a fedélzeti számítógép a külsőlevegő-hőmérsékletről is tudósít. Néhány egyedi extra a Dusterben: bőr/műbőr kárpit, érintőképernyős navigáció, tompító Eco mód, négyévszakos gumi. A Suzukinál: CVT váltó, még egyszer: LED-es nappali menetfény, aztán kétrészes nyitható panorámatető, kulcs nélküli nyitás, kétzónás automata klíma, guminyomás-ellenőrző, stop-start rendszer. Az alapgarancia a Dusterre és az S-Crossra is 3 év/100 ezer km. Légzsákból a Duster 4-et, az S-Cross 7-et ad. Az ESP mindkettőben széria (a Suzukiban kiiktatható, a fronthajtású Daciában nem), a visszagurulás-gátló is. Összkerékhajtás a Daciánál ehhez az 1.2 TCe motorhoz nincsen (1.5 dCi 4x4 teszt itt), a Suzukinál mindegyik motorhoz van, ellenben a Duster motorpalettája színesebb, míg az S-Crosst csak egyféle benzinessel vagy egyféle dízellel lehet venni.

Hiába szélesebb a Duster, bent nem ad több helyet, sőt. Ennél is nagyobb baj, hogy elöl roppant rövidke az ülőlap. Ki/beszállási komfortban mindkét versenyzőnk remekel Hiába szélesebb a Duster, bent nem ad több helyet, sőt. Ennél is nagyobb baj, hogy elöl roppant rövidke az ülőlap. Ki/beszállási komfortban mindkét versenyzőnk remekel

Hiába szélesebb a Duster, bent nem ad több helyet, sőt. Ennél is nagyobb baj, hogy elöl roppant rövidke az ülőlap. Ki/beszállási komfortban mindkét versenyzőnk remekel

Suzukiék ügyesebben sáfárkodtak a centikkel, átlagtermetűek mögött átlagtermettel az SX4 S-Crossban elöl-hátul kiválóan el lehet férni. Könyöklő is van (a Dusterbe is rendelhető opció, de csak előre, bruttó 35 ezer forintért, ahogy a gyári tartozéklistában számos egyéb tételt is találni, például első parkradart szintén 35 ezerért) Suzukiék ügyesebben sáfárkodtak a centikkel, átlagtermetűek mögött átlagtermettel az SX4 S-Crossban elöl-hátul kiválóan el lehet férni. Könyöklő is van (a Dusterbe is rendelhető opció, de csak előre, bruttó 35 ezer forintért, ahogy a gyári tartozéklistában számos egyéb tételt is találni, például első parkradart szintén 35 ezerért)

Suzukiék ügyesebben sáfárkodtak a centikkel, átlagtermetűek mögött átlagtermettel az SX4 S-Crossban elöl-hátul kiválóan el lehet férni. Könyöklő is van (a Dusterbe is rendelhető opció, de csak előre, bruttó 35 ezer forintért, ahogy a gyári tartozéklistában számos egyéb tételt is találni, például első parkradart szintén 35 ezerért)

A Duster csomagtartója a nagyobb, de a kétlépcsős bővítés után a padló is lépcsős marad. A pótkerék nem vesz el helyet, mert kint utazik A Duster csomagtartója a nagyobb, de a kétlépcsős bővítés után a padló is lépcsős marad. A pótkerék nem vesz el helyet, mert kint utazik

A Duster csomagtartója a nagyobb, de a kétlépcsős bővítés után a padló is lépcsős marad. A pótkerék nem vesz el helyet, mert kint utazik

A Suzuki raktere kétszintes, s ha fent van a padló, szimpla támlahajtást követően majdnem sík felületre lehet pakolni. A hátsó üléstámlák dőlésszöge is állítható A Suzuki raktere kétszintes, s ha fent van a padló, szimpla támlahajtást követően majdnem sík felületre lehet pakolni. A hátsó üléstámlák dőlésszöge is állítható

A Suzuki raktere kétszintes, s ha fent van a padló, szimpla támlahajtást követően majdnem sík felületre lehet pakolni. A hátsó üléstámlák dőlésszöge is állítható

Térkihasználás. A belső méretadatokból is látszik, de a gyakorlatban még inkább átjön, hogy hiába szélesebb, s hiába hosszabb tengelytávú a Duster, az S-Cross a tágasabb utasterű. A 4x4-esként korábban tesztelt és szeretett, úgy kisebb (475 kontra 408 literes) csomagtartójú román/francia poroló kiváltképp elöl kisautós méretű, a sárvédő-szélesítéseknek itt fizetjük meg az árát. Csomagtérben – csöppnyi – előny a pótkerekét lent-kint hordó Daciánál, azonban a magyar – gyártású – szabadidő-autó poggyásztere jobban variálható, s a hátsó üléstámlák dőlésszöge is állítható. Ha minimálisan is.

Belső méretek
Dacia Duster Suzuki SX4 S-Cross
Belső szélesség elöl (mm) 1400 1470
Belső szélesség hátul (mm) 1430 1430
Belmagasság elöl (mm) 940-980 950-1010
Belmagasság hátul (mm) 950 920
Hátsó lábtér 180 cm-es sofőr mögött (mm) 190 240
Ülőlap hossza elöl (mm) 480 500
Ülőlap hossza hátul (mm) 480 510
Csomagtér maximális szélessége (mm) 1250 1320
Csomagtér szélessége a kerékdobok között (mm) 1000 1020
Csomagtér magassága (mm) 520-850 550-840
Csomagtér hossza (mm) 950 800
Csomagtér hossza üléshajtással (mm) 1700 1620
Raktérnyílás szélessége (mm) 970 1100
Raktérnyílás magassága (mm) 800 800

Puha és kemény/könnyű és ideges. A Duster ülése puhább, oldaltartása is szerényebb (az S-Cross ülésmagassága tágabb határok közt kulturáltabban állítható, s az utasoldalon is), de amint elindulunk, kiderül, hogy a Duster vezetése inkább férfi- és kétkezes meló: nehezebb a minimálisan többet forgó kormány (3,3 kontra 3,1), darabosabb, nyersebb a viselkedés, parkolás közben is átjön, hogy mennyivel egyszerűbb, könnyebb terelgetni a Suzukit. Ami viszont sztrádatempónál kicsit kóvályog, nem tökéletes az egyenesfutása, s mindig korrigálni kell a kormányon. A Duster Eco üzemmódban tunyább lesz (és elméletileg takarékosabb), az S-Cross papíron őskövület, de Euro 6-os szívómotorja meg például egy dízelből átülve szörnyű tunya. De csak akkor.

A facelift óta a Dacia már 1.2-es turbós benzinesként is kapható, a Suzuki-vásárlók egyelőre be kell érjék a szívómotorral. Vagy ott a másik 1.6-os, a dízel. Konstrukció alapján azt hihetnénk, hogy a turbóval, a 6 fokozatú váltóval és az Eco móddal a Duster a takarékosabb, de nagyon nem, mert magasabb, nagyobb a homlokfelülete, rosszabb az alaktényezője, gumija meg négyévszakos. A "csak" 5 sebességes váltós S-Cross kevésbé fickós, cserébe lényegesen kevesebbet fogyaszt

A facelift óta a Dacia már 1.2-es turbós benzinesként is kapható, a Suzuki-vásárlók egyelőre be kell érjék a szívómotorral. Vagy ott a másik 1.6-os, a dízel. Konstrukció alapján azt hihetnénk, hogy a turbóval, a 6 fokozatú váltóval és az Eco móddal a Duster a takarékosabb, de nagyon nem, mert magasabb, nagyobb a homlokfelülete, rosszabb az alaktényezője, gumija meg négyévszakos. A "csak" 5 sebességes váltós S-Cross kevésbé fickós, cserébe lényegesen kevesebbet fogyaszt

Műszaki adatok, zaj, tesztfogyasztás, ár
Dacia Duster 1.2 TCe Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT
Motorosztály Euro 5 Euro 6
Hengerűrtartalom (cm3) 1199 1586
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat manuális/6 manuális/5
Teljesítmény [LE (1/min)] 125 120
Nyomaték [Nm (1/min)] 205 156
Végsebesség (km/h) 175 180
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,5 11
Fogyasztás − város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 7,5/5,6/6,3 6,8/4,8/5,5
Tesztfogyasztás (l/100 km) 7,4 5,55
CO2-kibocsátás (g/km) 145 127
Menetzaj 50 km/h-nál [dB(A)] 58 57
Menetzaj 90 km/h-nál [dB(A)] 64 63
Menetzaj 130 km/h-nál [dB(A)] 69 69
Alapár (Ft) 3 850 000 4 490 000
Tesztautó ára (Ft) 4 136 000 5 300 000

Az őskövület a takarékosabb. Sokkal. Bizony-bizony, a Suzuki 1.6-os szívómotorja jóval kevesebbet fogyaszt, mint a Daciának a Renault-féle turbósa. Nem is feltétlen az 1.2 TCe blokk a ludas, hanem az a szitu, hogy a Duster magasabb, illetve a terepjárós kiállás okán a homlokfelülete, a légellenállása is nagyobb, az alaktényezője sokkal rosszabb, mint az S-Crossé. És a gumija négyévszakos szemben a Suzuki alacsonyabb gördülési ellenállású nyárijával. Tesztkörünkön a számadatok sugallta differencia is több mint megduplázódott, s ami ebben egyértelműen közrejátszott, hogy 130 km/órás autópályázást is beiktattunk. Amikor is ugyan a Suzuki sem épp étvágytalan, de a Dacia kimondottan torkos. Városba viszont az összevetésnél nem merészkedtünk, a dugókat direkt kerültük, ahogy Kőrös András fogalmazott, vidéki fogyasztási eredményeket kaptunk. A Duster esetében 7,4, az S-Crossnál 5,55 literest. Utóbbi érdekes, de gyakorlatilag pont annyi, amennyit a gyár ígér. Ennek örültünk, a Dacia falánkságának kevésbé.

Szárazon a Duster négyévszakos gumijai nem tetszettek, a nedves műgyantán már inkább. Mindkettő jól irányítható, de a Dacia nyersebb, munkásabb Szárazon a Duster négyévszakos gumijai nem tetszettek, a nedves műgyantán már inkább. Mindkettő jól irányítható, de a Dacia nyersebb, munkásabb

Szárazon a Duster négyévszakos gumijai nem tetszettek, a nedves műgyantán már inkább. Mindkettő jól irányítható, de a Dacia nyersebb, munkásabb

Lassíts! Persze azt is megállapítottuk, hogy 100-110-es tempónál mindkét modell akár 2-3 literrel kevebbel is elvan, mint a megengedett sebesség „hajszolásakor”. És igazából sem a Duster, sem az S-Cross nem szeret 130-cal menni (hatodikban percenkénti 2800-at, illetve ötödikben 3300-at forogva). Az ő kedvenc utazójuk a 100-110 (és Andrásé is). Fülre a Dacia kicsit zajosabb, a műszer szerint 130-nál egyforma hangosak. És egyformán szélérzékenyek. A jóval nyomatékosabb és lelkesebb turbómotorral a 125 lóerős és 205 Nm nyomatékú Duster minden helyzetben fickósabbnak érződik – igazából alacsony fordulaton is jól veszi a gázt, de úgy 2500-tól van elemében. A 120 lóerős és 156 Nm nyomatékú S-Cross szívómotorját pörgetni kell, hogy szedje a lábát, s ha padlóig tapossuk a jobb oldali pedált, 4000-től fölfelé a Suzuki is kellemesen megy.

A 130-as autópályázást is tartalmazó ECO körünkön az S-Cross nyert

A 130-as autópályázást is tartalmazó ECO körünkön az S-Cross nyert

Eco-e vagy?

A vezetéstechnikai tanfolyamokon nem csak azt lehet megtanulni, mikor hogyan viselkedik az autó akár csúszós burkolaton, s mikor mire készüljön fel a sofőr, de azt is, hogyan, milyen stílusban érdemes vezetni a lehető legalacsonyabb fogyasztást szem előtt tartva. A tanpályás nyúzás után, ahol András mindkét kocsival vészfékezett, szlalomozott, gyűrte a menetstabilizálókat, a gumikat, kereste a határokat, provokált, nézte a manőverezhetőséget, a stabilitást, kb. mindent, nos ezt követően indultunk egy-egy ECO túrára, ami úgy festett, hogy a Hungaroring melletti Ecclestone-on toltunk két kört, majd sztrádáztunk Budapest széléig és vissza. Felváltva vezettünk épp száraz, langymeleg, enyhén szeles időben, felhúzott ablakokkal, csomagok és klíma nélkül. András az évek rutinjával direkt figyelve a takarékos vezetésre, én meg úgy, ahogy szoktam.

Kanyarodj picit dinamikusabban, tartsd meg a lendületet, így a gazdaságosabb

Kanyarodj picit dinamikusabban, tartsd meg a lendületet, így a gazdaságosabb

Az instruktor dinamikusabban gyorsított, gyorsabban is kanyarodott, hogy kevesebb lendületet veszítsen, hogy ne kelljen újabb gázadással visszaszerezni a tempót. A megbeszélt 130-ra bezzeg szinte fájt neki felgyorsítani, mert nem szokott 100-110-nél gyorsabban menni. Tempomatot nem használt (a Suzukiban volt), a váltásiesedékesség-jelző tanácsait figyelmen kívül hagyva sokszor korábban felkapcsolt, s amikor úgy adódott, lejtős szakaszon üresben gurult. Mert német továbbképzésen erre vették rá, s mert – voltaképp érthetően – azt vallja, hogy egy rutinos vezetőnek tudnia kell biztonsággal kezelni a guruló autót is. A „mazsolának” mondjuk igenis jobb, ha van folyamatos kapcsolata a hajtással, bár a németországi ECO kurzusokon a kezdőknek is az üresben gurulást ajánlják a motorfékezős technika helyett.

Nem csak légellenállásban, gyalogosbiztonságilag is számít a más-más orrkiképzés

Nem csak légellenállásban, gyalogosbiztonságilag is számít a más-más orrkiképzés

Én motorfékeztem, tempomatoztam, oda-odafigyeltem arra, mit javasol a computer, többet váltottam, könnyebb szívvel gyorsítottam, mivel ha 130-cal lehet menni, én általában 130-cal megyek, stb. Az S-Crossban András köre után 5,4 l/100 km-es fogyasztást mutatott a fedélzeti számítógép, az enyém után 5,7-et. A Dusterben 7,3:7,5-re kaptam ki. A „vereséget” azzal is magyarázom, hogy én máshogy vezetek egyedül, máshogy társaságban. András − a kicsit dinamikusabb stílusában – ugyanúgy (hiszen nincs a család ellenére, sőt). Az idő is fontos tényező a kurzusokon – teszi hozzá -, olyan módszert adnak át, hogy a kisebb fogyasztás ne menjen az idő (és a biztonság, no meg az autó műszaki állapotának) rovására. Hogy a sofőr ahol korábban kettesben 20-szal fordult, kiokosodva hármasban 30-cal kanyarodjon, például. Az adott utazósebesség minél hamarabbi elérése is egyszerű matek: igaz, hogy a komolyabb gyorsítás alatt a pillanatnyi fogyasztás magasabb, de rövidebb ideig az, majd a legmagasabb fokozatban az egyenletes – és okosan megválasztott ideális − tempó tartása kisebb energiaigényű. További praktikákért is érdemes meghallgatni a podcastokat!

Váltó, fék, futómű. Mindkét váltó egész pontos, hogy a régi-régi váltógombbal egyeseket megmosolyogtató Suzukié csak 5 fokozatú (az ötödiket már 50-nél elbírja), a fogyasztásmérés alapján nem szabad, hogy zavaró tényező legyen. Miként az sem, hogy a Dacia hátul dobfékes – erről úgy vélekedik a vezetéstechnikai szakember, hogy normál használat során átlagember nem is veszi észre… És ha fékútban jelentős különbséget hozna, úgyis kötelezővé tennék a tárcsaféket. A kuplung mindkét autóban könnyű volt, a hasonlóan egyszerű szerkezetű futóműveket itt is, ott is kellemesnek találtuk nem vészes billegéssel vagy dőléssel – a magasabb Duster természetesen valamivel jobban dőlt, és meleg száraz aszfalton a négyévszakos abroncsokkal inkább kúszott-mászott, mint az S-Cross. A körpályán jött ki olyan különbség, hogy míg a Suzuki óra szerinti 50-nel stabilan, csekély gumicsikorgással haladt, s csak 55 km/óránál tolta az orrát, addig a Dacia csak 45-ig ragaszkodott a nyomvonalhoz, s 50-nél akart „kiszaladni”.

Szárazon körözésnél a Dacia hamarabb kezdte kitolni az orrát, részint gumija miatt

Szárazon körözésnél a Dacia hamarabb kezdte kitolni az orrát, részint gumija miatt

Na, és akkor melyik a jobb? A Suzukit találtuk jobb autónak, de a Daciát sem marasztaltuk el. Csak a magas fogyasztása miatt. Szerintem azért így is ez az 1.2 TCe motoros Duster a legszimpatikusabb, hiszen a dízel drágább, s tapasztalataim szerint nem eszik sokkal kevesebbet, az 1.6-os szívó meg aztán tényleg tud zabálni. LPG-vel is csupán annak érdemes vennie, aki majd kiautózza a felárat. Ahogy racionális döntéssel a Daciával szemben a Suzukit is csak az, aki majd kiautózza a – busás – felárat, mert a modernebb, minőségibb S-Cross nem kicsit drágább a kategória legolcsóbbikánál, a robusztus, nem épített utakon is vígan elboldoguló Dusternél.

Győztesünk az S-Cross, de a Duster majdnem mindenért kárpótol a verhetetlen árával. Más tészta, hogy a Suzukira szép "egyedi" kedvezmények csíphetők meg: egy barátunk a GL+ felszereltségű dízelre kapott 5 milliós ajánlatot. Ami listán 6,1 M Ft...

Győztesünk az S-Cross, de a Duster majdnem mindenért kárpótol a verhetetlen árával. Más tészta, hogy a Suzukira szép "egyedi" kedvezmények csíphetők meg: egy barátunk a GL+ felszereltségű dízelre kapott 5 milliós ajánlatot. Ami listán 6,1 M Ft...

Még egyszer, utoljára: lassíts! Más kérdés, hogy a vevőknél − a vételáron túl − a forma is felettébb fontos – ezen mi nagyjából átléptünk, bár azért én, akinek a Duster jobban tetszik, kiszedtem Andrásból, hogy neki inkább az S-Cross jön be. Törésteszt-eredmény? A Suzuki egyértelműen biztonságosabb. Az S-Cross tavaly csillagos 5-öst érdemelt, a Duster még széria menetstabilizáló és egyebek nélkül 2011-ben hármast kapott. De zárásképp fordítsunk egyet a történeten, s fogjuk fel úgy, hogy a baltával faragott Dacia hatványozottan sebességfüggő fogyasztása direkt nevelő célzatú... Autózz lassabban, s akkor nem elég, hogy kevesebbet is eszik az autód, a leggyakoribb baleseti okot is kipipálod, ami a gyorshajtás. És még a bírságoktól sem kell tartanod, a radarokat sem kell figyelned, a rendőrök felmenőit sem kell szapulnod.

Ez is érdekes lehet:
 

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

2020-ban ezt a 20 modellt mindenképp érdemes várni!

Aki kicsit is jártas az autók világában, nyilvánvalóan tudja: 2020 még több elektromos modellt...

Minden az emissziós normákról és a most megszűnt környezetvédelmi plakettekről

Euro norma, katalizátor, szén-dioxid kibocsátás, meg fekete plakett. Ha ezek a fogalmak idegenek...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Nem ma, csaknem 100 éve kezdte az elektromos autókkal való foglalkozást a Peugeot

Bár szinte futótűzként terjed, hogy az új e-208 a Peugeot első elektromos autója, messze nem...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (28 db)

Kempelen írta: 2014 október 08., szerda 12:17:18
kopasz írta: 5 éve

Köszönjük kempelen "leülhetsz elégtelen".


Előzmények megtekintése

A lényeg, hogy téged egyáltalán nem zavarnak meg a tények. Értékes válasz, érettségizni majd ne menj be ilyennel, mert elzavarnak! Üdv!

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2014 szeptember 26., péntek 10:24:19
Kempelen írta: 5 éve

Én nem vagyok statisztikus. Ahogy olvasom, te sem. Kár megmagyaráznod, egyrészt nem pontos, amit írtál, másrészt viszont nincs jelentősége.


Előzmények megtekintése

Köszönjük kempelen "leülhetsz elégtelen".

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2014 szeptember 24., szerda 21:56:06
kopasz írta: 5 éve

Papíron 16.000-et megy, de ebből vedd le a céges autók futását meg a ksh kerekítési szokásait, s akkor kb: megkapod az átlagot. Ez olyan mint az átlagkereset mikor mondja a rádió hogy 230 ezer Ft, de ha szétnézel a környezetedben akkor látod hogy ez köszönő viszonyban sincs a valósággal! De ha 16 ezerrel számolsz, akkor is 15 évig van egy jó kis fogyasztású rugalmas autód!


Előzmények megtekintése

Én nem vagyok statisztikus. Ahogy olvasom, te sem. Kár megmagyaráznod, egyrészt nem pontos, amit írtál, másrészt viszont nincs jelentősége.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ppbgtszk írta: 2014 szeptember 24., szerda 15:36:01
kopasz írta: 5 éve

Mindenben jobb ezt vitatni sem lehet, de mivel prémium ezért az a szervizelése/fenntartása is jóval drágább. Az átlag számára ez pedig nagyon fontos!


Előzmények megtekintése

Nyilván kell számolni akár évi 250-300e szervizköltséggel, de ez 5-8-10 év alatt adja ki egy használt 220 cdi és az új S-Cross v. Duster közti vételi árkülönbséget. Merciből még nemigen volt, aki átszállt volna másba. (De nem akarok senki ellen beszélni, csak az erdeti ML-es hozzászólásra rezonáltam) :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2014 szeptember 24., szerda 11:31:51
Kempelen írta: 5 éve

Az átlag magyar is többet megy 10.000 km-nél évente.


Előzmények megtekintése

Papíron 16.000-et megy, de ebből vedd le a céges autók futását meg a ksh kerekítési szokásait, s akkor kb: megkapod az átlagot. Ez olyan mint az átlagkereset mikor mondja a rádió hogy 230 ezer Ft, de ha szétnézel a környezetedben akkor látod hogy ez köszönő viszonyban sincs a valósággal! De ha 16 ezerrel számolsz, akkor is 15 évig van egy jó kis fogyasztású rugalmas autód!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2014 szeptember 24., szerda 10:20:23
kopasz írta: 5 éve

A javaslatodat továbbítani fogom a cimbimnek, majd meglátjuk hogy az időbeosztásukba belefér.e -területi képviselő a srác-? Amit elmondott viszont, az az hogy csendes a motor és rendkívül rugalmas. Már 2000 fordulattól lehet felváltani, s eközben takarékos is. A start/stop rendszer is szinte észrevétlenül teszi a dolgát, s átlagban úgy 6-8 deci naftát takarít meg neki 100 km-en. Mivel ő országúton és pályán hajtja, így simán elhiszem neki hogy 5-6 literes a vegyes fogyasztása. A szervizigény kapcsán pedig azt mondta, hogy csak a kötelezőt kapta.



De ha igaz a Ford kijelentése hogy 240.000 km-re tervezi a motort, az is baráti. Gondoljatok csak bele hogy egy új autónál egy átlag magyarnak (aki 10.000 km-t megy egy évben) 24 évig szolgál majd. Az azért nem rossz!


Előzmények megtekintése

Az átlag magyar is többet megy 10.000 km-nél évente.

A válaszoláshoz belépés szükséges
AndrwT írta: 2014 szeptember 24., szerda 09:48:35
kopasz írta: 5 éve

A javaslatodat továbbítani fogom a cimbimnek, majd meglátjuk hogy az időbeosztásukba belefér.e -területi képviselő a srác-? Amit elmondott viszont, az az hogy csendes a motor és rendkívül rugalmas. Már 2000 fordulattól lehet felváltani, s eközben takarékos is. A start/stop rendszer is szinte észrevétlenül teszi a dolgát, s átlagban úgy 6-8 deci naftát takarít meg neki 100 km-en. Mivel ő országúton és pályán hajtja, így simán elhiszem neki hogy 5-6 literes a vegyes fogyasztása. A szervizigény kapcsán pedig azt mondta, hogy csak a kötelezőt kapta.



De ha igaz a Ford kijelentése hogy 240.000 km-re tervezi a motort, az is baráti. Gondoljatok csak bele hogy egy új autónál egy átlag magyarnak (aki 10.000 km-t megy egy évben) 24 évig szolgál majd. Az azért nem rossz!


Előzmények megtekintése

No ez franko! Köszönöm. Kollegäm kapott egy ilyen berautot No-ban. Igaz volt benne 4e km. Küldte neki pälyän, ahol lehetett, 200-t vitte, 8,5l volt a fogyasztäs, ami eleg jo, ha azt vesszük, hogy ez tenyleg a digitälis üzemmodot takarja. Nem lehet rossz verda, a mindennapi igenyeknek böven megfelelhet. sose ertettem, miert kell egy olyan doglot fikäzni, amiröl nincs is tapasztalat. Sajnos itt sokan büfizgetnek mindenfele infok nelkül. Värom a tesztett. Meg egyszer köszi!

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2014 szeptember 24., szerda 09:33:47
Ppbgtszk írta: 5 éve

Egy E-klasse 7 évesen 2.6m körül kijön. Összehasonlíthatatlan autó a tesztben szereplőkkel. Mondom ezt az egyik a tesztben említett gyár mérnökeként. :-)


Előzmények megtekintése

Mindenben jobb ezt vitatni sem lehet, de mivel prémium ezért az a szervizelése/fenntartása is jóval drágább. Az átlag számára ez pedig nagyon fontos!

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2014 szeptember 24., szerda 09:28:23
osze írta: 5 éve

Megnéztem a videót is: valahogy az jött le nekem, hogy az S-cross minden tekintetben jobb autó a Dusternél. Az mondjuk visszataszító, hogyan győzködi a nagy román hazafi Kántor István szegény Andrást, hogy dicsérje már Dustert, mert a végén még el kell ismernie, hogy a magyar gyártású, magyar munkahelyeket teremtő Suzuki a jobb.

Mert amit végül a Duster mellet felhoz, az nekem nem meggyőző:

- egy modernebbnek kikiáltott motor, ami sokkal többet fogyaszt és jóval kevésbé lesz tartós mint a legjobb japán benzines hagyományokat vivő M16A;

- a nagyobb hasmagasság: most akkor ez terepjáró teszt? Szerintem egyik sem terepjáró.

- a Dacia olcsóbbsága: a kommentelők is kiemelik, hogy a Dacia listaárából nincs engedmény, a Suzuki pedig 4.1-4.2 millió valójában: szóval van kb. 3-400e forint különbség, amit a videóban említett minőségi difi bőven ellensúlyoz;

- román autót vegyen a magyar, nehogy már a hazai ipart segítse;

:-)



:-)






Előzmények megtekintése

Az árkülönbség kapcsán pedig a Dacia 1.6 benzint nézd a suzukival szemben. Ez a verzió 400.000 Ft-al olcsóbb mint a Tce, és hogy a te gondolkodásoddal fogalmazzak tartós megbízható kipróbált kvázi már bizonyított motor esetében a suzukival szemben már 7-800.000 Ft a különbség....:-) De hogy szinté a te logikádat kövessem, vegyél román autót mivel élnek ott magyarok is, akik így részesülnek az anyaországiak támogatásából...:-) Lol.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2014 szeptember 24., szerda 09:27:41
osze írta: 5 éve

Megnéztem a videót is: valahogy az jött le nekem, hogy az S-cross minden tekintetben jobb autó a Dusternél. Az mondjuk visszataszító, hogyan győzködi a nagy román hazafi Kántor István szegény Andrást, hogy dicsérje már Dustert, mert a végén még el kell ismernie, hogy a magyar gyártású, magyar munkahelyeket teremtő Suzuki a jobb.

Mert amit végül a Duster mellet felhoz, az nekem nem meggyőző:

- egy modernebbnek kikiáltott motor, ami sokkal többet fogyaszt és jóval kevésbé lesz tartós mint a legjobb japán benzines hagyományokat vivő M16A;

- a nagyobb hasmagasság: most akkor ez terepjáró teszt? Szerintem egyik sem terepjáró.

- a Dacia olcsóbbsága: a kommentelők is kiemelik, hogy a Dacia listaárából nincs engedmény, a Suzuki pedig 4.1-4.2 millió valójában: szóval van kb. 3-400e forint különbség, amit a videóban említett minőségi difi bőven ellensúlyoz;

- román autót vegyen a magyar, nehogy már a hazai ipart segítse;

:-)



:-)






Előzmények megtekintése

"a nagy román hazafi "

ez mekkora hülyeség már. Autókat hasonlítanak össze. Egyiknek egyik tetszik jobban, a másiknak a másik. Hadd legyen már joga mindenkinek a saját véleményét közölni.

Gumitesztben is a Hankookot vagy az Apollót kell a legjobbnak nevezni? A romániai gyártású Pirellit meg szarozni?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
Hirdetés

DACIA tesztek

Dacia Dokker 1.5 dCi Arctic teszt

Nagycsaládosok és kisvállalkozók álomautója - Dacia Dokker teszt Videó

Erősebbik dízelmotorjával és egészen gazdag ellátmánnyal járt nálunk az amúgy puritán, de nagyon tágas Dacia Dokker. Így is viszonylag olcsó maradt.


Dacia Logan Arctic 1.2 16V teszt

Ár/értékben verhetetlen. Dacia Logan teszt

Szedán kéne, nem Sandero? Új, elég nagy, s főleg minél olcsóbb? A második generációs Logan simán kielégítheti az igényeit, még benzines alapmotorjával is.


Dacia Lodgy Arctic 1.5 dCi teszt

Van még olcsón jó új autó: Dacia Lodgy teszt Videó

Ötülésesen, alapdízelével fogtuk komoly tesztre a Dacia legújabb modelljét, és a Lodgy meg is felelt az elvárásoknak. Az ár/érték és ár/méret versenyt fölényesen nyeri, bűnei bocsánatosak.


Dacia Duster 1.6 4x4 Arctic teszt

A Duster vételára mindent átír

Kíváncsiak arra, milyen volt egy autó húsz évvel ezelőtt? Nullkilométeresen megtalálják a Dacia szalonokban, Duster néven.


Dacia Sandero 1.4

Hódító Sandero

Egy halvány fokot finomítva és csinosítva, a Dacia Sandero ugyanaz a kisautók közt, mint ami a Logan az alsó-közepeseknél. És ez így rendben is van.

Még több DACIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

2 napja – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Felkapcsolják a villanyt! Íme a Toyota 5 éves terve

3 napja – Sztori

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték, milyen modellekkel, miként képzelik el a közeljövőt.


Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Nagycsaládos autó: gyorsabb volt a gyártás, mint a MÁK határozat

5 napja – Sztori

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás, a határozatok és az utalások is csúsznak, igény pedig van bőven. Egy beszédes példán keresztül mutatjuk be a rendszert.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

DACIA LODGY 1.6 SCe. MO-i. 1 tulaj

DACIA LODGY 1.6 SCe. M...

Ár: 3.900.000 Ft

Évjárat: 2018

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

DACIA LOGAN 1.4 Ambiance MAGYARORSZÁGI

DACIA LOGAN 1.4 Ambian...

Ár: 797.000 Ft

Évjárat: 2004 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

DACIA DUSTER 1.6 Arctic

DACIA DUSTER 1.6 Arctic

Ár: 3.800.000 Ft

Évjárat: 2016 / 11

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!