0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Daciával a tengerpartra? Hogy a viharba ne!

Dacia Sandero 1.5 dCi Arctic - hosszútávú próba a nyaralás alatt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Milyen volt a nyaralás? Csodás, és az úton remekül összeszoktunk utastársunkkal, a Dacia Sanderóval. Jó tapasztalatok 1700 km után is.

A Sanderón nincs sok új, már megszoktuk, így ahogy van

A Sanderón nincs sok új, már megszoktuk, így ahogy van

Nem új a piacon, de ára miatt ma is érdekes a Dacia Sandero, hiszen ő a ma kapható legolcsóbb új autó. Teszteltük már tavalyelőtt az erősebbik benzinesével és dízelmotorjával a crossoveres formára szabott Stepway kivitelben is. Sok újat emiatt már nem lehet róla elmondani. Csak rá tudok kontrázni arra a megállapítására, hogy árát és adott értékeit tekintve még mindig az egyik legjobb ma kapható kisautó. Minket barátnőmmel a legerősebb és legjobban felszerelt változata vitt nyaralni. A szokásos egyhetes teszteknél jóval többet mentünk vele, így elég mély nyomot hagyott. Az üdülés ideje alatt úgy megszerettük, hogy kapott nevet is; családi barátunk után Sándor lett. Sándor amúgy nagyon jó figura, sosem akar a középpontban lenni, de minden jóban benne van. Csupa szív, ott segít, ahol tud és cserébe nem vár sokat, épp mint a fehér dízel Dacia.

Sokat nézegettem, és nekem megtetszett a Sandero formája. Egy földútra betévedve sikerült egy tipikus horvát falusi optikai tuningot adni neki, mindenét a meszes talaj finom pora lepi

Sokat nézegettem, és nekem megtetszett a Sandero formája. Egy földútra betévedve sikerült egy tipikus horvát falusi optikai tuningot adni neki, mindenét a meszes talaj finom pora lepi

A Dacia Sandero az árához képest igen jó kompromisszum, persze ehhez az is hozzátartozik, hogy mi most a legerősebb és legdrágább dízelváltozatával töltöttünk együtt majd’ egy hetet és közel 1700 kilométert. A Sandero-kínálat királyába is a Renault régi és jól ismert, többször átdolgozott 1.5-ös dCi motorja került, ami nem rossz darab. Amikor az árát összevetettem az azonosan felszerelt és azonos erejű, de csak háromhengeres, dízel Skoda Fabiáéval, akkor a jó egymillió forintos különbségtől földet fogtam. Aztán a használat során apránként megértettem, hogy az amúgy nagyon jó és a Dáciánál igényesebben összerakott Fabia miért kerül többe egy nem rossz használt autó árával. Ezzel nem leminősíteni szeretném a Daciát, csak kár lenne elbagatellizálni a különbséget. Látszik ez a gumikédereken, a lemezek kongásán, az ajtók súlyán, a sejthető anyagvastagságon és a beltér zörejein is. Viszont ezért az árért ezekkel nemcsak lehet, hanem érdemes is együtt élni, mert igazából nem zavaróak a mindennapok során.

Ma már a Daciák hűtőmaszkja is krómcsíkos, gyárilag kékszínű védőfóliával óvják a karcolódásra hajlamos felületet

Ma már a Daciák hűtőmaszkja is krómcsíkos, gyárilag kékszínű védőfóliával óvják a karcolódásra hajlamos felületet

Nézzünk mélyen magunkba és tisztázzuk, mire is kell az autó? Én egy csomó mindenről le tudnék mondani a konkrét autóba beszerelt extrák közül is. Ilyen a könnyűfém felni, a hátsó villanyablak, a dizájnosabb(nak szánt) beltér. Semmiképp nem adnám viszont a 75 ezer forintért elérhető 7 colos érintőképernyővel vezérelt navigációs rendszert, amihez csak másik 35 ezer forint a teljes Európa térkép. Ennyi pénzért jól működik a dinamikus léptékváltás is, és minden funkcióját ellátja, egyszóval ügyes. Személy szerint egy ponton fájlaltam tényleg az „olcsó kisautóságot”, az pedig nem más, mint a relatíve gyenge fényszóró. A huzalos lámpaállítással semmi baj nincsen, feltehetőleg az idők végezetéig működni fog, de fényerő lehetne több és a vetített kép is jobb. Vak sötét kell ahhoz, hogy értékelni tudjuk a fényforrást.

Ennyi kilométer alatt ekkora lett az átlagfogyasztás. Dugóban nem araszoltunk, hegyvölgyes országutakon és autópályán jött ki ez az érték Ennyi kilométer alatt ekkora lett az átlagfogyasztás. Dugóban nem araszoltunk, hegyvölgyes országutakon és autópályán jött ki ez az érték

Ennyi kilométer alatt ekkora lett az átlagfogyasztás. Dugóban nem araszoltunk, hegyvölgyes országutakon és autópályán jött ki ez az érték

A Sanderóban mégis az a legjobb, hogy kellemesen vezethető. A kormánya a ma megszokott átlagoshoz képest kissé nehéznek érződik, de ezzel csak még autószerűbbnek hat. A váltó műanyagos, de pontos, jól megvezetett, nem kellemetlen kapcsolgatni. Ergonómiai szempontból nem a legjobb, hogy a négy elektromos ablakhoz összesen nem több mint négy kapcsoló jutott a spórolás okán. Az első kettő a középkonzol alján van, ez megszokható, de a hátsó kettő a kézifék mögé került. Vezetés közben a sofőr meg ne próbálja azokat nyomkodni. Ez az adottság sem olyan, hogy ne lehetne vele együtt élni, ha meg nem tetszik, akkor marad a hátsó tekerő és 40 ezer forint a zsebben. Jó viszont ülni a Sanderóban, ami az olcsó kisautók mezőnyében nagy szám ma is. Az ülések szövetével nincs baj, nem izzasztóak. Ezt próbáltuk eleget a tűző napon parkoló autóba beszállva, mindezt a 37-38 Celsius fokos horvátországi nappali hőmérsékleten. A székek párnázata jó tömésű, az ülőlapok mérete is kielégítő. Az sem gond, hogy csak magasságban állítható a kormány, mert átlagos testmérettel így is teljesen jól helyet lehet mögötte foglalni.

A világ végén, Cres szigetén találkoztunk egy tesóval is. A helyi áramszolgáltató póznán dolgozó munkatársa furán nézett, hogy miért pattant ki a barátnőm az autókat fotózni. Hát azért, mert egyformák

A világ végén, Cres szigetén találkoztunk egy tesóval is. A helyi áramszolgáltató póznán dolgozó munkatársa furán nézett, hogy miért pattant ki a barátnőm az autókat fotózni. Hát azért, mert egyformák

Autópályán, 130 km/óránál az 1.5 dCi motoros Sandero 2250-es fordulaton utazik, ami egy rendben lévő érték. Elég, ha például a hétgangos automata, 240 lóerős és 17 milliós Volkswagen Passat 2150-es adatát felemlegetjük. Ahhoz viszont, hogy a motor ne forogja magát túl, kompromisszumot kellett kötni. Így lettek a magasabb sebességfokozatok kifejezetten hosszúak. Városi ötvenhez a hármas passzol, 1650-es főtengelyfordulat mellett. Innen viszont már rendesen gyorsíthatnánk is, ha szabadna. Országúton 90 alatt semmi értelme az ötödiknek, ezt viszont a 60 ezer forintos felárat jelentő tempomattal nagyon kellemesen lehet tartani. Érdekesség viszont, hogy az Isztria irányába igencsak sok emelkedővel tarkított autópálya-szakaszon vissza kellett vegyem tőle az irányítást. Nem adott elég nagy gázt, így ötösben nem tudta tartani a 110-115-re belőtt kellemes utazótempót − vádliból mentünk fel a dombra.

Panorámafotó a szerpentinen, zsúfolt parkolóban Rijeka óvárosában és a Jadrolinija, azaz a horvát kompvállalat egyik menetrendi hajójának a gyomrában. A fehér Sanderónak elég sok mindent megmutattunk, a kis Dacia elég sok helyre, elég takarékosan elvitt bennünket Panorámafotó a szerpentinen, zsúfolt parkolóban Rijeka óvárosában és a Jadrolinija, azaz a horvát kompvállalat egyik menetrendi hajójának a gyomrában. A fehér Sanderónak elég sok mindent megmutattunk, a kis Dacia elég sok helyre, elég takarékosan elvitt bennünket Panorámafotó a szerpentinen, zsúfolt parkolóban Rijeka óvárosában és a Jadrolinija, azaz a horvát kompvállalat egyik menetrendi hajójának a gyomrában. A fehér Sanderónak elég sok mindent megmutattunk, a kis Dacia elég sok helyre, elég takarékosan elvitt bennünket

Panorámafotó a szerpentinen, zsúfolt parkolóban Rijeka óvárosában és a Jadrolinija, azaz a horvát kompvállalat egyik menetrendi hajójának a gyomrában. A fehér Sanderónak elég sok mindent megmutattunk, a kis Dacia elég sok helyre, elég takarékosan elvitt bennünket

A kis Daciát lehetne kritizálni, mert nem annyira kifinomult a futóműve, sem a menetbiztonsági rendszereinek a működése, továbbá erős benne a szél- és a motorzaj is. De komolyan, ha egyszer működésében nincs hiba, akkor minek adnánk többhavi fizetésünket szépészeti dolgokért? Így ahogy van, ez a csomag jó a maga szerénységében. Van alapja a klisészerű megállapításnak, hogy ami ennél több, az már luxus. A slusszpoén meg az a Sanderóban, hogy mivel a közönségkedvenc Dusterben nem ilyen kellemesen semleges, azaz nem ilyen jó az üléspozíció, így a Sandero a ma kapható legtökéletesebb Dacia. A műszakilag vele rokon Loganok nem érhetik utol. Aki stílusban többre vágyik, annak meg nem sokkal több pénzért ott a műterepjárós Stepway. Bár szerintem, ahova azt szívesen beviszi az ember a 207 milliméteres hasmagassággal, ott ez is bőven elmenne a maga 163 milliméterével. Egy murvás mellékúton a sima Sandero is jobban érzi magát, mint valami drága crossover a kötelező alacsony oldalfalú gumikon.

A Sanderóval kapcsolatban csak egy dolgot nem értek: miért nincs belőle sokkal több a hazai utakon? A legtöbbünk napi autózási igényeit maradéktalanul kielégíti

A Sanderóval kapcsolatban csak egy dolgot nem értek: miért nincs belőle sokkal több a hazai utakon? A legtöbbünk napi autózási igényeit maradéktalanul kielégíti

Ha nem lenne elég, hogy kellően jól megy az erősebb dízel Sandero, akkor lelövöm a poént: a fedélzeti számítógépe és a tankolások alapján sem fogyasztott többet 4,7 liternél. Sok szerpentinnel, hegymenettel, teli cuccal és végig bekapcsolt légkondicionálóval ez egy nagyon barátságos érték. Egyértelmű, hogy a második generációs Sandero nagyon ügyesen ki lett találva. Ezt úgy értem, hogy mindenből épp annyit és épp úgy ad, amennyi ma egy új autó esetében az autózás minimumához szükségszerűen kell. Ez a Dacia már nem a tíz évvel ezelőtti sorozatból való. Sőt, más olcsónak szánt modellekhez képest is meglepően kellemes, jól vezethető. Franciaautó-ellenzőknek, Trianont emlegetőknek is melegen ajánlható, mert ezért az árért egyszerűen nincs nála jobb vétel.

Ez is érdekes lehet:
 

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

2020-ban ezt a 20 modellt mindenképp érdemes várni!

Aki kicsit is jártas az autók világában, nyilvánvalóan tudja: 2020 még több elektromos modellt...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Sofőrje miatt rekorder fogyasztású a Yaris

Néhány egyszerű trükkel akár egy közel 10 éves, fél millió kilométert futott autó is lehet fogyasztási...

Íme az autópiac 2019-es számai: a személyautók győztese a Suzuki

Tavaly is lassuló növekedés mellett, de tovább nőtt az autópiac. Bár a márkák dobogóján nincs...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (90 db)

Tizenkettő írta: 2015 augusztus 24., hétfő 23:28:34

Tényleg jó is lehetett volna, ha nem ilyen amatőr módra kezdi el felújítani. Csak akkor miért állítja be magát olyan tapasztalt veteránosnak ugye.... Na meg a sok szakértő akikhez eljárkálnak. Már bocsánat de egyik hülyébb mint a másik. Írni valóban jól tud a Csikós, de szakmailag szerintem lenne mit bepótolnia. Vagy legalább nem ilyen stílusban kezelni azokat akik esetleg már csinálták rajta kívül, és nem rossz szándékból írják le neki, hogy hogyan kellene csinálni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2015 augusztus 24., hétfő 21:39:40
encore írta: 4 éve

Nálam a Tc-n a stílus verte ki a biztosítékot.

Legfőképp azon döbbentem meg hogy úgy reagáltak a kulturált hozzászólásokra is mint itt a Kempelen szokott, sőt még az ő alatti szintet ütötték meg. A vicc hogy ahogy itt is írjátok az idő több esetben bebizonyította hogy nem csak bunkók hanem tudálékos hülyék is. Most is nevetek a Vink -cougar-on. Higgyétek el a bogaras tuskó hamar ráun a Porschera is, sőt szerintem már megbánta hogy megvette.

A Ponton sztori jó lenne ha a kopit nem csak a lelkesedés hajtaná hanem a tudás is, amiből néha kibukik hogy nem úgy szerelik össze hanem hogy évek alatt legózzák mint a kisgyerek.

A Karo is vagyonokat öl a datsunba élvezi csak azt nem hogy túlvállalta a költségvetést, annyi pénzt öntött már bele egy olyanba aminek a motorjának állapota sem olyan szintű és így korlátai végére ért.

A Tc azért működik még így mert ölik bele az idióta ötleteiket amivel szerintem a régi sikereket szeretnék visszahozni csak a régi olvasóközönség már nem kér a bunkóságukból.


Előzmények megtekintése

Én Karottát nem bántom, ő volt az egyetlen aki képes volt beismerni a hibáit, és normális tudott maradni. A többivel egyetértek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2015 augusztus 24., hétfő 17:55:07
Kharon írta: 4 éve

Na erről beszéltem. :D Élmény olvasni kreatívan és választékosan megfogalmazott csörtéiteket. Attól függetlenül, hogy az adott témában kinek lehet igaza.



Néha felmerül bennem, hogy ti 4-5-en a legjobb haverok vagytok és laptoppal az öletekben ültök egy söröző teraszán, s az autonavigator.hú megbízásából füszerezitek a fórumot. ;)



Egészségetekre! Gluttyglutty. ;)




Előzmények megtekintése

Nekem semmi közöm a navigátorhoz én csak hozzászóló vagyok, nem ismerek személyesen senkit, de a kelempelőnek már írtam hogy csak a szája nagy ha szemtől szemben lennénk össze....ná magát.
Nekem semmiféle megállapodásom nincs senkivel, de az nem jelenti azt hogy neki vagy másnak nem lehet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2015 augusztus 24., hétfő 17:48:01
Tizenkettő írta: 4 éve

Igaz nem ide tartozik, de ha már szóba került leírom én is röviden a véleményem. Amikor szétesett a Ponton motorja a hazavezető úton, és elkezdték javítgatni nekem az volt az első kérdésem miért nem szedik ki és rakják rendbe. Majd akkor is megkérdeztem ezt, amikor beletolt több milliót a felújításba, hogy a motort miért nem rakja rendbe. Mindig le lettem ugatva, hogy az tutijó, a Karesz megnézte semmi baja. Most, hogy szétesett már nem lehetett kommentelni sem a cikket... :D


Előzmények megtekintése

Nálam a Tc-n a stílus verte ki a biztosítékot.
Legfőképp azon döbbentem meg hogy úgy reagáltak a kulturált hozzászólásokra is mint itt a Kempelen szokott, sőt még az ő alatti szintet ütötték meg. A vicc hogy ahogy itt is írjátok az idő több esetben bebizonyította hogy nem csak bunkók hanem tudálékos hülyék is. Most is nevetek a Vink -cougar-on. Higgyétek el a bogaras tuskó hamar ráun a Porschera is, sőt szerintem már megbánta hogy megvette.
A Ponton sztori jó lenne ha a kopit nem csak a lelkesedés hajtaná hanem a tudás is, amiből néha kibukik hogy nem úgy szerelik össze hanem hogy évek alatt legózzák mint a kisgyerek.
A Karo is vagyonokat öl a datsunba élvezi csak azt nem hogy túlvállalta a költségvetést, annyi pénzt öntött már bele egy olyanba aminek a motorjának állapota sem olyan szintű és így korlátai végére ért.
A Tc azért működik még így mert ölik bele az idióta ötleteiket amivel szerintem a régi sikereket szeretnék visszahozni csak a régi olvasóközönség már nem kér a bunkóságukból.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tizenkettő írta: 2015 augusztus 24., hétfő 17:03:32

Igaz nem ide tartozik, de ha már szóba került leírom én is röviden a véleményem. Amikor szétesett a Ponton motorja a hazavezető úton, és elkezdték javítgatni nekem az volt az első kérdésem miért nem szedik ki és rakják rendbe. Majd akkor is megkérdeztem ezt, amikor beletolt több milliót a felújításba, hogy a motort miért nem rakja rendbe. Mindig le lettem ugatva, hogy az tutijó, a Karesz megnézte semmi baja. Most, hogy szétesett már nem lehetett kommentelni sem a cikket... :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kharon írta: 2015 augusztus 14., péntek 04:43:02
encore írta: 4 éve

Kempelen igazi szájkaratés, ezzel nem is lenne nagy baj.

A gond ott kezdődik mikor annyira belemerül a hülyeségbe amit kitalált vagy ásznak vél hogy elélvez rajta és másokat kezd el piszkálni.

Most épp a csak kicsit szurkálódok de megpaskolom a fejét korszakát éli persze nem velem kapcsolatban hanem másoknak udvarol hogy hátha így nem támadják olyan sokan.

Tipikus kisokos aki azt hiszi magáról mindenhez ért, de ha valaki a tényeket, az eredményt közli vele ami ellentéte az ő butaságának elkezdi támadni.

Ráadásul mindig ő kezd bunkózni mindenkivel.

Kempelen egy igazi MÉM,az autónavigátor Chuck Norrisa.


Előzmények megtekintése

Na erről beszéltem. :D Élmény olvasni kreatívan és választékosan megfogalmazott csörtéiteket. Attól függetlenül, hogy az adott témában kinek lehet igaza.

Néha felmerül bennem, hogy ti 4-5-en a legjobb haverok vagytok és laptoppal az öletekben ültök egy söröző teraszán, s az autonavigator.hú megbízásából füszerezitek a fórumot. ;)

Egészségetekre! Gluttyglutty. ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kharon írta: 2015 augusztus 13., csütörtök 12:41:37
kormi írta: 4 éve

Síma 75 lovas szívó alapbenzinessel próbáltam,valszeg avval is fogom megvenni.

Egyenlőre fenntartásaim vannak a kis turbós benzinesekkel,megvárom míg kiforrják magukat!


Előzmények megtekintése

Mint lejjebb írtam, a nyugodt autózás híve vagyok. Azonban a családot bepakolva, nekem már túl nyugodt volna 75 LE-vel.

1-2 főnek, ide-oda ugrálni városban, csomagok nelkül, biztosan elég.

Fenntartásaim nekem is voltak, azonban autót kellett cserélni. S ha nem szerettem volna alapmotort, akkor a turbó maradt. Így muszáj lesz megbarátkoznom a TSI-vel. Illetve az azt körül lengő megosztottsággal. Tudom-tudom, japán szívók. Aham, csak a Mazda 6 alatt nincs kombi. KP-ben nekem sok lett volna.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kormi írta: 2015 augusztus 13., csütörtök 11:05:21
Kharon írta: 4 éve

Szerintem nem feleslegesek az ilyen cikkek, hiszen bemutat egy alternatívát azoknak a tudatosabb autósoknak, akik valamilyen szinten függetleníteni tudják magukat az érzelmeiktől.



Két apróság...csípől nem fikáznék más márkát vagy az azok vásárlóit. Illetve úgy rémlik, hogy csomagtér háló és a színezett kilincs a Daciánál is feláras. Sajnos most nem érem el a konfigurátorukat.

Škoda, Seat, Opel több pénzért? Valamennyivel többet is ad az áráért. Fél éve egymás mellé álítottam típusokat pro és kontra.



Könnyű volt tCe-s tesztautóhoz jutni? Én/mi Logan kombit próbáltam volna vele, de mindenhol csak a döncit lehetett. Azt sem könnyen ( több kereskedés, ígérete ellenére sem adott tesztvezetést). Ez biztos nem segíti az eladásokat. Az újpesti Baumgartner-es értékesítőnek is mintha púp lett volna a hátán a Dacia márka.


Előzmények megtekintése

Síma 75 lovas szívó alapbenzinessel próbáltam,valszeg avval is fogom megvenni.
Egyenlőre fenntartásaim vannak a kis turbós benzinesekkel,megvárom míg kiforrják magukat!

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2015 augusztus 13., csütörtök 10:39:53
Kempelen írta: 4 éve

Százával látom magam körül a 30 ezres szerviz periódussal tartott turbós autókat. Szerintem ez hiszti, nekünk egyetlen autónkkal sem volt még motorprobléma, pedig -flottáról lévén szó- a költség az isten. És bizony van, amelyik már átlépte a 200 ezret kilométerben és megy. Remekül.



A szervizeknek nem jó a hosszú olajcsere periódus, mert fele annyi az anyagon realizált árrésük. Én is azt mondanám mindenkinek, hogy hozza sűrűbben. A totalcaron pedig kimondottan bulvár újságírás folyik, a szervizpartner pedig komolyan hirdet náluk, cserébe ezekért a cikkekért, amik maguk is bűzlenek a PR-tól.


Előzmények megtekintése

A Totalcart mint oldalt én se kedvelem, mivel demagógnak tartom őket, ennek ellenére vannak jó tesztjeik így néha olvasom! A cikküket a "kokszosodás" mint probléma kapcsán hoztam csupán fel. Bár szerintem ez se egy olyan eget verő probléma, mint amilyennek egyesek beállítják. Szerintem sokan egyszerűen túl reagálják ezt a kérdéskört -hogy mennyire megbízható/milyen hosszú az élettartalma az új technológiáknak- , ki-ki különböző érdek mentén. Egy részük ugye ahogy te i s mondtad a PR-rész miatt, de ne feledkezzünk meg az Önjelólt Polihisztor Mindentudó Mesterek népes táboráról, s a tudatlanok szintén hatalmas táboráról se, akik szintén vevők a hisztéria kampányra! Én speciel egyáltalán nem tartok a turbós Tce/Tsi és társaiktól, sőt majd a következő autóm is ilyen motorral szerelt lesz! Tudomásul kellene venniük az embereknek, hogy technikai fejlődés nem állt meg, s azért mert új, még lehet tartós is!

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2015 augusztus 13., csütörtök 09:35:19
Kharon írta: 4 éve

Ugyan csak most regisztráltam, de régóta olvasom az itteni kardozásokat. Néha felnyihogok rajtatok. :D


Előzmények megtekintése

Kempelen igazi szájkaratés, ezzel nem is lenne nagy baj.
A gond ott kezdődik mikor annyira belemerül a hülyeségbe amit kitalált vagy ásznak vél hogy elélvez rajta és másokat kezd el piszkálni.
Most épp a csak kicsit szurkálódok de megpaskolom a fejét korszakát éli persze nem velem kapcsolatban hanem másoknak udvarol hogy hátha így nem támadják olyan sokan.
Tipikus kisokos aki azt hiszi magáról mindenhez ért, de ha valaki a tényeket, az eredményt közli vele ami ellentéte az ő butaságának elkezdi támadni.
Ráadásul mindig ő kezd bunkózni mindenkivel.
Kempelen egy igazi MÉM,az autónavigátor Chuck Norrisa.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
Hirdetés

DACIA tesztek

Dacia Dokker 1.5 dCi Arctic teszt

Nagycsaládosok és kisvállalkozók álomautója - Dacia Dokker teszt Videó

Erősebbik dízelmotorjával és egészen gazdag ellátmánnyal járt nálunk az amúgy puritán, de nagyon tágas Dacia Dokker. Így is viszonylag olcsó maradt.


Dacia Logan Arctic 1.2 16V teszt

Ár/értékben verhetetlen. Dacia Logan teszt

Szedán kéne, nem Sandero? Új, elég nagy, s főleg minél olcsóbb? A második generációs Logan simán kielégítheti az igényeit, még benzines alapmotorjával is.


Dacia Lodgy Arctic 1.5 dCi teszt

Van még olcsón jó új autó: Dacia Lodgy teszt Videó

Ötülésesen, alapdízelével fogtuk komoly tesztre a Dacia legújabb modelljét, és a Lodgy meg is felelt az elvárásoknak. Az ár/érték és ár/méret versenyt fölényesen nyeri, bűnei bocsánatosak.


Dacia Duster 1.6 4x4 Arctic teszt

A Duster vételára mindent átír

Kíváncsiak arra, milyen volt egy autó húsz évvel ezelőtt? Nullkilométeresen megtalálják a Dacia szalonokban, Duster néven.


Dacia Sandero 1.4

Hódító Sandero

Egy halvány fokot finomítva és csinosítva, a Dacia Sandero ugyanaz a kisautók közt, mint ami a Logan az alsó-közepeseknél. És ez így rendben is van.

Még több DACIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

2 napja – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Felkapcsolják a villanyt! Íme a Toyota 5 éves terve

3 napja – Sztori

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték, milyen modellekkel, miként képzelik el a közeljövőt.


Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Nagycsaládos autó: gyorsabb volt a gyártás, mint a MÁK határozat

5 napja – Sztori

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás, a határozatok és az utalások is csúsznak, igény pedig van bőven. Egy beszédes példán keresztül mutatjuk be a rendszert.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

DACIA DUSTER 1.3 TCe Techroad

DACIA DUSTER 1.3 TCe T...

Ár: 4.859.000 Ft

Évjárat: 2019 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

DACIA SANDERO 0.9 TCe Stepway 90LE KÉSZLETRŐL!

DACIA SANDERO 0.9 TCe...

Ár: 3.690.000 Ft

Évjárat: 2019

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DACIA 1300

DACIA 1300

Ár: 199.000 Ft

Évjárat: 1981 / 5

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!