0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Dicső elődök a Mercedes archívumából

A Mercedes újabb múltidézéssel folytatja az új C-osztály médiahadjáratát

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Genfben végre beleülhetünk az újba, addig is nézegessük a családi albumot! A Mercedes-Benz archívuma feneketlen kút, íme, egy újabb adag kép és műszaki emlék.

Ma már triviális az autók masszív zajcsillapító szigetelése, 30 éve ez még újszerű technika volt

Ma már triviális az autók masszív zajcsillapító szigetelése, 30 éve ez még újszerű technika volt

1982-es bemutatásakor se a vásárlók, se a szakma nem tudott mit kezdeni a Baby-Benz-nek csúfolt 190-es (W201) Mercivel. Később a hátsó futómű gyerekbetegségeit leküzdve igazi kasszasiker lett, ma kedvelt youngtimer, ritkább változatai jó eséllyel jövőbeli klasszikusok. A C-osztályok előfutárából 1,8 milliót gyártottak 11 év alatt, nagyrészt az extramód tartós dízelekkel. A kétliteres, változattól függően 72 és 75 lóerő közötti, négyhengeres OM 601 (régiesen és műszakiasan németül Oelmotor, azaz dízelmotor) kódú volt mind közül a legtakarékosabb. Az egy hengerrel és fél liternyi lökettérfogattal nagyobb OM 602 ezen felül utánozhatatlan járáskultúrát és több erőt adott. Az igazi dízelkirály ennek a jóval ritkább, turbós változata volt 126 lóerővel, ami még automata váltóval is elég gyors tudott lenni.

Műszaki rajz az elektromos hajtású 190-esről

Műszaki rajz az elektromos hajtású 190-esről

A benzinesek közül gyűjtői darab lehet a 2.3-16 és 2.5-16 jelű modell, amelyekbe a ma már szintén fogalomnak számító M102-es benzineseket rakták. A Cosworth fejlesztésű hengerfejjel gyártott változatok 200 lóerő feletti teljesítményükkel a legerősebb utcai verziók voltak, a DTM klasszikus korszakában a még ennél is spécibb AMG változatok versengtek az M3-as BMW-kkel.

A 190-es elektromos változatáról a legtöbbet akkor tudtuk meg, amikor szintén az új C bevezető kampányában a gyár egy adag korabeli fotót közölt róla. A C-osztály első két generációja persze szebb, gyorsabb és biztonságosabb is volt a 190-esnél, most mégsem emlegetnénk fel őket, mert használtaautóként nem a kedvenceink. A most kifutó C egy kellemes és jó autó, alig várjuk már a frissen bemutatott utódját.

Egyszerű felépítésű, tartós konstrukciójú négyhengeresek  a nyolcvanas évekből

Egyszerű felépítésű, tartós konstrukciójú négyhengeresek a nyolcvanas évekből

Ez is érdekes lehet:
 

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Megtörtént eset: közúti veszélyeztetésből totálkár

Érdekes történet: a károsult maga határozhatta meg, hogy milyen jóvátételt kér attól, aki autójának...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

keró írta: 2014 január 17., péntek 12:34:02

Gyönyörűek még ma is a 190-esek.A német piacon még akad belőlük szép számmal megkímélt példány.Ha egy ilyenre szert tesz az ember még évekig megoldja a gondtalan autózás kérdését.így válhat álomautóvá egy régi konstrukció.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Elképesztő jármű a Mercedes G 500!

Őserő - Mercedes G 500 teszt

Látszólag változatlanul őrizte meg formáját a Mercedes G-osztály a generációváltás során, ám a lemezek alatt korunk egyik legmodernebb terepjárójává érett.


Mercedes-Benz E 300 de teszt

Ördögűzés felsőfokon – Mercedes-Benz E 300 de

Csoda, hogy nem pattan le róla magától a zöldrendszám, dízelhibridsége miatt igazi tiltott gyümölcs, miközben egy végtelenül kifinomult és minőségi szerkezetről van szó, szemtelenül hosszú hatótávval.


Mercedes-Benz S 400 d Lang teszt

Elnöki ügy - Mercedes-Benz S 400 d

A sofőrös limuzinok között etalon, a politikusok között imádott, az átlagemberek szemében tekintélyt parancsoló. Az S-osztály nem csak a külsőségek miatt az, ami, az új dízelmotorral is fenséges.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kellemes meglepetést okoztak az első kilométerek az új Ford Pumával

Élmény SUV - Ford Puma menetpróba

8 órája – Újdonság

Jól csengő nevet választott a Ford a legújabb szabadidő-autójának, amellyel a B-szegmensben indulnak harcba a vásárlók kegyeiért. A hangzatos névvel azonban nem elégedtek meg a kékoválos márkánál, a mérnökök keményen ráfeküdtek a praktikumra is.


Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

2 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

4 napja – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ C-OSZTÁLY C 200 T BlueTEC d Világos belső. Avantgard. Navi. Tolatókamera. Led fényszóró

MERCEDES-BENZ C-OSZTÁL...

Ár: 4.990.000 Ft

Évjárat: 2016 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ C-OSZTÁLY C 180 T Kompressor Classic (Automata)

MERCEDES-BENZ C-OSZTÁL...

Ár: 1.700.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ C-OSZTÁLY C 300 9G-TRONIC PLUS AMG

MERCEDES-BENZ C-OSZTÁL...

Ár: 13.500.000 Ft

Évjárat: 2017 / 3

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!