0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Az ember, aki 45 éve a Toyoták rabja

Egy német, aki 45 éve nem vesz mást, csakis Toyotát

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Alsó-Szászországból származó Peter Springer 1973 óta nem vásárolt más autót, kizárólag Toyotát. Eláruljuk a példátlan márkahűség okait és hozadékait.

%KA%Peter Springer (és neje, valamint a kereskedés dolgozója) aktuális autójával, a negyedik generációs Priusszal. Első Toyotáját 25 évvel ezelőtt, még egy benzinkúton vette, újonnan%KA%

Peter Springer (és neje, valamint a kereskedés dolgozója) aktuális autójával, a negyedik generációs Priusszal. Első Toyotáját 25 évvel ezelőtt, még egy benzinkúton vette, újonnan

A sors különös fintora, hogy a német úriember Toyota-mániája egy műszaki hibával, egy Toyota műszaki hibájával kezdődött. 1975-ben egy szép nyári vasárnapon Herr Springer és családja az A7-es autópályán utaztak Bréma felé hároméves Toyota Corolla Coupéjukkal, amikor hatalmas csattanást hallottak, ugyanis szétesett a kipufogórendszer. Ami ezután történt, pár évvel korábban elképzelhetetlen lett volna. Springerék lehajtottak az autópályáról, majd hamarosan találtak egy benzinkutat, ahol Toyota szerviz működött. A kútkezelő készséggel fogadta őket, és azonnal hozzáfogott a szétszakadt hangtompító cseréjéhez. Vasárnap, egy benzinkúton.

%KA%Peter Springer első Toyotája ez az 1975-ös Corolla Coupe volt%KA%

Peter Springer első Toyotája ez az 1975-ös Corolla Coupe volt

Az elsőre talán furcsának tűnő szerelési hely oka, hogy amikor a Toyota úgy döntött, megveti a lábát Németországban, ennek merőben szokatlan módját választotta: nem létesítettek márkakereskedéseket, ehelyett benzinkutakkal szerződtek le, ott árulták és szervizelték autóikat. Peter Springer is egy benzinkúton vette autóját, az adott hely egyik első vásárlójaként. Ennek is van története természetesen. 1972-ben az alsó-szászországi Goslar falu benzinkutasa, Herr Schütte is jelentkezett a programra, és mivel az 1200 lelkes településen élő Springerék már három német márkával is melléfogtak – sem az ár/érték aránnyal, sem a minőséggel nem voltak elégedettek –, Schütte urat viszont ismerték, és megbíztak benne, 1973-ban a kezébe csaptak, és vásároltak tőle egy Toyota Corolla Coupét 6890 márkáért.

A család még abban az évben hosszú kirándulásra indult a Boden-tóhoz (ami ugyanúgy nem Bodeni tó, ahogyan a budakalászi Omszk tó neve sem i-vel írandó!), és akárhol megálltak pihenni, kisebb csődület támadt a Corolla Coupe körül. Az emberek egy része érdeklődött, be akart kukkantani az utastérbe, a motorházba, másokban pedig rögtön felbuzgott a nemzeti büszkeség: tisztességes német ember hogyan vehet japán autót? Springer úr pár hónapnyi használat után még csak reménykedhetett a márka megbízhatóságában, ezért ez irányú tapasztalat híján a matematikára hagyatkozott: felsorolta, mi mindent kapott alapáron az autóhoz, amiért a hazai gyártású kocsik esetében mind plusz pénzt kellett volna fizetni.

%KA%A Coupe Corollát egy szedán követte 1979-ben, azaz mindössze 4 év után, Springer úr azóta is gyakori autóváltással elégíti ki a használtautó-vásárlók igényeit%KA%

A Coupe Corollát egy szedán követte 1979-ben, azaz mindössze 4 év után, Springer úr azóta is gyakori autóváltással elégíti ki a használtautó-vásárlók igényeit

Később persze a problémamentes használat is feltűnt: három év alatt a fent említett kipufogó-malőr volt az egyetlen alkalom, amikor a Corolla Coupé cserben hagyta őket – és azt is tudták, hogy ha német autójuk van, bizony hiába csöngettek volna vasárnap a szervizek ajtaján… Ezért amikor három év múlva autót cseréltek, a Coupé helyét egy Corolla szedán foglalta el. Szerelőjükkel évente csak egyszer, a kötelező átvizsgálások alkalmával találkoztak, ezért 1979-ben jöhetett a harmadik Toyota, egy Tercel.

%KA%Goslar után Ravensburgba költöztek, a piros ötajtós E80-as Corollát már ott vásárolták, utólagos napfénytetővel%KA%

Goslar után Ravensburgba költöztek, a piros ötajtós E80-as Corollát már ott vásárolták, utólagos napfénytetővel

Egy évvel később a baden-württembergi Ravensburg városába költöztek, és első dolguk volt feltérképezni a helyi Toyota-hálózatot – ekkorra ugyanis már nem benzinkutakon, hanem rangjukhoz méltóan újonnan épült márkakereskedésekben értékesítették a márka típusait. Egy újabb Tercel, majd 1983-ban a frissen bevezetett ferde hátú Corolla Liftback modell következett – Springerék első dízel Toyotája, amihez ráadásul személyes extrát, a márkaszervizben beépített napfénytetőt is rendeltek (vélhetően raktári autót vettek, ugyanis nekünk épp ilyen piros Corollánk volt, gyári, természetesen elektromos napfénytetővel, persze bő 15 évvel később, használtan, svájci importból − a szerk.). Egy évvel később egy ausztriai baleset vétlen résztvevőjeként totálkárosra törték az autót, ám mivel nekik semmi bajuk nem lett, rögtön rendeltek helyette egy ugyanolyat – természetesen azt is napfénytetővel.

Négy évvel és 102 ezer kilométerrel később jött a harmadik Corolla Liftback, majd három évre rá egy ötajtós modell, az elmaradhatatlan napfénytetővel. A fenntartási költségek az évek során meglehetősen egyhangúan alakultak: az évenkénti karbantartáson túl csupán az abroncsok cseréje került pénzbe a családnak. Amikor 1997-ben megjelent a német piacon az Avensis, Peter Springer érezte, hogy meginog a Corolla iránt érzett hűsége. 1999-ig tartotta magát, ám akkor váltott.

%KA%1999-ben egy első generációs Avensis váltotta a Corollákat%KA%

1999-ben egy első generációs Avensis váltotta a Corollákat

A Corolla nagyvonalú ajánlattal tért vissza a Springer család életébe: 2001-től gyári navigációval kínálták a modellt, így két évre ismét visszaültek az alsó-középkategóriás modellbe. Az Avensis modellváltása azonban túl nagy csábításnak bizonyult: 2004-ben újra a nagyobb típust választotta a család.

%KA%Míg 2001-ben gyári navigációjával és jó árával, valamint az első Avensisnél minőségibb belterével nyert a Corolla, 2004-ben a második generációs Avensis ismét túl jó ajánlat volt. A tulajhoz kötődő, olcsón személyre szabható rendszámoknak köszönhetően a tulaj monogramját tartalmazó plakett mindkét autón azonos volt%KA% %KA%Míg 2001-ben gyári navigációjával és jó árával, valamint az első Avensisnél minőségibb belterével nyert a Corolla, 2004-ben a második generációs Avensis ismét túl jó ajánlat volt. A tulajhoz kötődő, olcsón személyre szabható rendszámoknak köszönhetően a tulaj monogramját tartalmazó plakett mindkét autón azonos volt%KA%

Míg 2001-ben gyári navigációjával és jó árával, valamint az első Avensisnél minőségibb belterével nyert a Corolla, 2004-ben a második generációs Avensis ismét túl jó ajánlat volt. A tulajhoz kötődő, olcsón személyre szabható rendszámoknak köszönhetően a tulaj monogramját tartalmazó plakett mindkét autón azonos volt

2007-ben aztán fordulópontra jutott az életük: az egyre emelkedő üzemanyagárak és a környezetszennyezés miatti aggodalom hatására megvásárolták első hibrid autójukat, egy második generációs, abból is frissített Priust. Azóta kizárólag hibriddel járnak: 2010 után egy Prius III, 2013-tól egy Auris Hybrid, majd 2016 óta egy negyedik generációs Prius áll a család garázsában. Persze nem csak az övékben. Mivel gyermekeik Toyotákban nőttek fel, és első autóként is azt vettek nekik, magától értetődően ők is kizárólag Toyotával járnak. Springerék unokája pedig már a negyedik Toyotáját (most éppen egy hibrid Auris kombit) nyúzza, arra különösen büszke a nagyapa, hogy unokája 2017-ben rábeszélte férjét, hogy dízel BMW-jét cserélje le egy új, hibrid Aurisra.

%KA%2007-ben, a Prius 2 frissített kiadásával beköszöntött a hibridek korszaka a Springer családnál, azóta Prius 3, Auris Hybrid is szolgált már%KA%

2007-ben, a Prius 2 frissített kiadásával beköszöntött a hibridek korszaka a Springer családnál, azóta Prius 3, Auris Hybrid is szolgált már

A 45 év és összesen 975 270 megtett kilométer (mindegyik autójáról gondos feljegyzést vezet Herr Springer) alatt az említett korai, kipufogós incidens volt az egyetlen alkalom, hogy bármelyik Toyota modell cserbenhagyta őt, és mivel a sziklaszilárd megbízhatóság mellett az ár/érték arány is kiváló maradt az évtizedek során, soha egy pillanatra sem tekintett vissza, nem kacsingatott más márkák felé. Nemcsak a márkához, de kereskedőjéhez is hűséges maradt: váltani csak akkor váltott, amikor költözött a család. Tapasztalata szerint a Toyota szervizekre ugyanazok az előnyök jellemzők, mint az autókra, ám hozzáteszi: mivel az elmúlt fél évszázadban nem járt más szervizben, nem volna tisztességes egyéb márkákkal összehasonlítani a Toyota teljesítményét.

%KA%Míg a Corollák zöme piros volt, az Avensisek már ezüstösek, a Prius 3 óta azonban fehérként veszi Toyotáit a márkahű tulaj%KA%

Míg a Corollák zöme piros volt, az Avensisek már ezüstösek, a Prius 3 óta azonban fehérként veszi Toyotáit a márkahű tulaj

Saját bevallása szerint soha nem volt még olyan kiváló autója, mint a Prius IV-es, ami persze magától értetődő, szép is lenne, ha nem a Toyota legmodernebb hibridje lenne a legjobb. A fejlett vezetőtámogató rendszerek és a pihentető hibrid hajtás párosítása tökéletes választássá teszi az autót az egyre sűrűsödő forgalomban. Így amikor következő autójáról kérdezzük, magától értetődően vágja rá, hogy marad ennél a kombinációnál, de diplomatikusan nem mond modellt – ki tudja, mivel lepi meg a Toyota a piacot a következő egy-két évben.

Ez is érdekes lehet:
 

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

A Queen énekese az autók terén is szerette a luxust

Freddie Mercury nem csak kiváló énekes, dalszerző és producer volt, hanem az autók iránt is vonzódott...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Egyenesen a lista élére – Toyota GR Supra teszt

Piros betűs ünnep – Toyota Supra

Komolyan azon problémázunk, hogy az új Supra nem teljesen Toyota?! Ránézésre megmondjuk, hogy ez akkor most nekünk nem jó? Vezetni kell, megérezni, meghallani, amikor azt mondja: De, ez nekünk most rohadt jó!


Villámpróba: Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP

Álruhás Lexus? Itthon próbáltuk a Toyota Camry új kiadását

Hamarosan a tesztautó is befut, de előtte még egy kereskedői példánnyal is megejtettünk egy villámrandit. A Toyota Camry nem csak különleges, jó ajánlat is a piacon.


Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

19 órája – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

2 napja – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

2 napja – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA AURIS 1.4 D-4D 161485KM

TOYOTA AURIS 1.4 D-4D...

Ár: 1.699.000 Ft

Évjárat: 2007 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AVENSIS VERSO 2.0 D-4D Klíma.ABS.6 légzsák

TOYOTA AVENSIS VERSO 2...

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AVENSIS 2.0 D-4D Executive

TOYOTA AVENSIS 2.0 D-4...

Ár: 1.350.000 Ft

Évjárat: 2006 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!