0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Új fejezet nyílt a szentgotthárdi Opel gyár életében

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

·

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám a próbaüzemet követően a héten kezdődött az igazi sorozatgyártás.

%KA%A PSA Csoport neve is megjelent már a szentgotthárdi gyár oldalán%KA%

A PSA Csoport neve is megjelent már a szentgotthárdi gyár oldalán

Elkezdődött a négy alkalommal is Év Motorjának választott, 1.2-es PureTech egység sorozatgyártása január 9-én Szentgotthárdon, ami természetesen várható volt, miután a PSA Csoport bekebelezte az Opelt. Az átállást már tavaly megkezdték a Rába-parti városban, hogy idén már teljes gőzzel ontsa magából a kis háromhengeres motorokat a gyár.

Persze az átállás 38 millió eurós, körülbelül 12 millió forintos beruházást igényelt, ami jelzi, hogy a francia tulajdonos hosszú távon számít a szentgotthárdi gyár dolgozóinak munkájára.

A sorozatgyártás ünnepélyes elindításán Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára elmondta, hogy „szerény mértékben” a magyar kormány is hozzájárult a beruházáshoz. „Az autóipar, amely hazánkban több tízezer embernek ad munkát, a magyar gazdaság egyik húzóágazata, ezen belül pedig a Szentgotthárdon működő Opel gyár zászlóvivőnek számít” – tette még hozzá az államtitkár, aki elárulta, hogy a kormány a jövőben is támogatni kívánja a tulajdonos minden törekvését.

%KA%Jelképesen egy virtuális indítógomb megnyomásával startolt a sorozatgyártás %KA%

Jelképesen egy virtuális indítógomb megnyomásával startolt a sorozatgyártás

A PSA Group alelnöke, Yann Vincent is érdekes adatokat közölt. Először is elmondta, hogy az új, háromhengeres, PureTech turbómotorok sorozatgyártásának megkezdése fontos lépés a PSA cégcsoport életében, és sokat várnak a Szentgotthárdon készülő motoroktól, amelyeknek kategóriájukban piacvezető szerepet szánnak. Azonban a cégcsoport komoly költségcsökkentésre törekszik, úgyhogy 700 euróval szeretnék csökkenteni minden egyes járművük előállítási költségét. Pontosan ezért megszüntették a Kínában gyártott motorok behozatalát és az Opel-gyárait fejlesztik inkább.

%KA%A magyar autóipar teljesítménye eléri az évi tízezer milliárd forintot%KA%

A magyar autóipar teljesítménye eléri az évi tízezer milliárd forintot

Szentgotthárdon pedig komoly tapasztalatokkal rendelkeznek a motorgyártás területén. Évente akár 350 ezer motort képesek legyártani, ezért a tervek szerint az Opel, a Peugeot és Citroen modellekbe is beépítik majd a hazánkban gyártott hajtásláncokat. Grzegorz Buchal, a szentgotthárdi gyár igazgatója kiemelte, hogy mérnökeik és szakembereik úgy dolgoztak az új motorok gyártásának előkészítésén, majd kezdték meg a próbaüzemet és tették lehetővé a sorozatgyártást, hogy közben folyamatos volt a gyártás a többi üzemrészben.

%KA%Egyelőre még a felfutás időszakában van az új motorok gyártása, de később akár évente 350 ezer darabot is képesek lesznek gyártani%KA%

Egyelőre még a felfutás időszakában van az új motorok gyártása, de később akár évente 350 ezer darabot is képesek lesznek gyártani

Magyar Csaba, a fejlesztési részleg vezetője mesélt kicsit bővebben az új háromhengeres 110 és 130 lóerős motorok paramétereiről, hangsúlyozva, hogy mennyire rugalmasak. A teljes nyomaték 95 százaléka már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll, a maximális pedig 1750 fordulattól. A gyorsulással kapcsolatban pedig megerősítette azt a fontos tényt, hogy a 0-100 km/h helyett sokkal érdemesebb a 80-ról 120 kim/h-ra történő gyorsulást nézni, hiszen a magasabb fokozatokban sokkal többször gyorsítunk. A 110 lóerős PureTech motor például 8,6 másodperc alatt képes erre a Peugeot 308-as esetén, természetesen néhány tizedet változhat az érték attól függően, hogy melyik típusban dolgozik.

%KA%Rengeteg típusba beépíthető a kis háromhengeres PSA motor%KA%

Rengeteg típusba beépíthető a kis háromhengeres PSA motor

Ugyanezeket a PureTech motorokat egyébként még három másik európai helyszínen is gyártják. Szentgotthárd a Douvrin, Tremery, Tychy trióhoz csatlakozik, hogy tovább növeljék az eddig több mint ötmillió példányban legyártott motor darabszámát és a hazai motorgyártás hírnevét.

%KA%Többek között a Peugeot 208 és a Citroën C3 is kérhető a hazai gyártású motorral%KA%

Többek között a Peugeot 208 és a Citroën C3 is kérhető a hazai gyártású motorral

Ez is érdekes lehet:
 

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Harmadik üteméhez ért a Hankook magyarországi beruházása és termelése

Újabb fázisához ért a Hankook mind jelentősebb hazai gumigyártása. Benéztünk a gyárba, ahol az...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Idén töltötte be 30. életévét a Porsche 911 harmadik generációja

Már harmincadik életévét tapossa az a Porsche 911 generáció, amelyben először megjelent az összkerékhajtás...

Ítélet született lézerblokkoló-ügyben

Mint az ismert, tavaly ősszel egy békéscsabai autóstól nem csak elkobozták lézerblokkolóját...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport teszt - Inkább nyugalmat, mint adrenalint ad

A legvagányabb Jazz? Honda HR-V Sport teszt

Tavaly turbómotort és Sport felszereltséget is kapott a Jazzre épülő Honda HR-V. Velük, valamint CVT váltóval kellemes, ám nem olcsó.


Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

OPEL tesztek

Villámpróba: Opel Combo Life 1.5 Turbo D

Ez most a legjobb vétel? Próbán az Opel legújabb családi autója

A PSA Autobest díjas egyeterű családjába immár az Opel Combo Life is beletartozik. Eláruljuk, miért számíthat ez a legjobb eladási adatokra!


Opel Grandland X 1.2 Innovation teszt

Szépített a válogatott - Opel Grandland X Videó

Az Opel és a franciák házassága először nem volt valami meggyőző, persze az Opel ebből csak jól jöhet ki. És a vásárlók is, de hagyják a kisebbet, a Grandland X lett igazán jó.


Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

E10, hibridek, Ford Puma és Opel Grandland X - heti podcastunk

Podcast: ismét mesélünk egy kicsit a hét autós történéseiről

21 órája – Sztori

E héten sem blicceltük a podcast-gyártást, szóban is elmondjuk mindazt, amivel a héten foglalkoztunk, meg egy kicsit többet is. Hallgassátok!


Az új maszk már csakis elektromos hajtást takarhat – vezettük az új smartokat

Ők már meglépték: villanyautókat adnak, viszonylag olcsón

24 órája – Újdonság

A smart elsőként tért át teljes kínálatával az elektromos hajtásra, ezt palettájuk frissítésével is nyomatékosítják. A megújult kínálatot Valenciában vezethettük.


Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota   Mirai

Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai

2 napja – Újdonság

Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA F 1.4 Classic

OPEL ASTRA F 1.4 Classic

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1999 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA F 1.6 16V Classic Plus

OPEL ASTRA F 1.6 16V C...

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1999 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ZAFIRA B 1.8 Enjoy 163000KM Digit klíma!

OPEL ZAFIRA B 1.8 Enjo...

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!