0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Új fejezet nyílt a szentgotthárdi Opel gyár életében

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

·

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám a próbaüzemet követően a héten kezdődött az igazi sorozatgyártás.

%KA%A PSA Csoport neve is megjelent már a szentgotthárdi gyár oldalán%KA%

A PSA Csoport neve is megjelent már a szentgotthárdi gyár oldalán

Elkezdődött a négy alkalommal is Év Motorjának választott, 1.2-es PureTech egység sorozatgyártása január 9-én Szentgotthárdon, ami természetesen várható volt, miután a PSA Csoport bekebelezte az Opelt. Az átállást már tavaly megkezdték a Rába-parti városban, hogy idén már teljes gőzzel ontsa magából a kis háromhengeres motorokat a gyár.

Persze az átállás 38 millió eurós, körülbelül 12 millió forintos beruházást igényelt, ami jelzi, hogy a francia tulajdonos hosszú távon számít a szentgotthárdi gyár dolgozóinak munkájára.

A sorozatgyártás ünnepélyes elindításán Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára elmondta, hogy „szerény mértékben” a magyar kormány is hozzájárult a beruházáshoz. „Az autóipar, amely hazánkban több tízezer embernek ad munkát, a magyar gazdaság egyik húzóágazata, ezen belül pedig a Szentgotthárdon működő Opel gyár zászlóvivőnek számít” – tette még hozzá az államtitkár, aki elárulta, hogy a kormány a jövőben is támogatni kívánja a tulajdonos minden törekvését.

%KA%Jelképesen egy virtuális indítógomb megnyomásával startolt a sorozatgyártás %KA%

Jelképesen egy virtuális indítógomb megnyomásával startolt a sorozatgyártás

A PSA Group alelnöke, Yann Vincent is érdekes adatokat közölt. Először is elmondta, hogy az új, háromhengeres, PureTech turbómotorok sorozatgyártásának megkezdése fontos lépés a PSA cégcsoport életében, és sokat várnak a Szentgotthárdon készülő motoroktól, amelyeknek kategóriájukban piacvezető szerepet szánnak. Azonban a cégcsoport komoly költségcsökkentésre törekszik, úgyhogy 700 euróval szeretnék csökkenteni minden egyes járművük előállítási költségét. Pontosan ezért megszüntették a Kínában gyártott motorok behozatalát és az Opel-gyárait fejlesztik inkább.

%KA%A magyar autóipar teljesítménye eléri az évi tízezer milliárd forintot%KA%

A magyar autóipar teljesítménye eléri az évi tízezer milliárd forintot

Szentgotthárdon pedig komoly tapasztalatokkal rendelkeznek a motorgyártás területén. Évente akár 350 ezer motort képesek legyártani, ezért a tervek szerint az Opel, a Peugeot és Citroen modellekbe is beépítik majd a hazánkban gyártott hajtásláncokat. Grzegorz Buchal, a szentgotthárdi gyár igazgatója kiemelte, hogy mérnökeik és szakembereik úgy dolgoztak az új motorok gyártásának előkészítésén, majd kezdték meg a próbaüzemet és tették lehetővé a sorozatgyártást, hogy közben folyamatos volt a gyártás a többi üzemrészben.

%KA%Egyelőre még a felfutás időszakában van az új motorok gyártása, de később akár évente 350 ezer darabot is képesek lesznek gyártani%KA%

Egyelőre még a felfutás időszakában van az új motorok gyártása, de később akár évente 350 ezer darabot is képesek lesznek gyártani

Magyar Csaba, a fejlesztési részleg vezetője mesélt kicsit bővebben az új háromhengeres 110 és 130 lóerős motorok paramétereiről, hangsúlyozva, hogy mennyire rugalmasak. A teljes nyomaték 95 százaléka már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll, a maximális pedig 1750 fordulattól. A gyorsulással kapcsolatban pedig megerősítette azt a fontos tényt, hogy a 0-100 km/h helyett sokkal érdemesebb a 80-ról 120 kim/h-ra történő gyorsulást nézni, hiszen a magasabb fokozatokban sokkal többször gyorsítunk. A 110 lóerős PureTech motor például 8,6 másodperc alatt képes erre a Peugeot 308-as esetén, természetesen néhány tizedet változhat az érték attól függően, hogy melyik típusban dolgozik.

%KA%Rengeteg típusba beépíthető a kis háromhengeres PSA motor%KA%

Rengeteg típusba beépíthető a kis háromhengeres PSA motor

Ugyanezeket a PureTech motorokat egyébként még három másik európai helyszínen is gyártják. Szentgotthárd a Douvrin, Tremery, Tychy trióhoz csatlakozik, hogy tovább növeljék az eddig több mint ötmillió példányban legyártott motor darabszámát és a hazai motorgyártás hírnevét.

%KA%Többek között a Peugeot 208 és a Citroën C3 is kérhető a hazai gyártású motorral%KA%

Többek között a Peugeot 208 és a Citroën C3 is kérhető a hazai gyártású motorral

Ez is érdekes lehet:
 

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy...

A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek...

Márciusig hét nagyon erős versenyző meccselhet a 2016-os Év Autója díjért

Az olvasók tippeltek, mi is megtettük tétjeinket, a nemzetközi zsűri végül döntött. Nagyon bölcsen...

Lényegében 2012-ben változott utoljára a regisztrációs adó - van is baj vele

Egyre több a hibrid autó a piacon, ez pedig a kisebb belső égésű motoros autóknál megdöbbentő...

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...

Kisokos nem csak gyorshajtóknak, a ma érvényes bírságtételek gyorshajtásért és némi traffipaxinfó

Hú, belecsúsztam a falutáblába 65-tel. Benne van a 10 százalékban? Lesz-e belőle bírság?
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Alapmotorral próbáltuk az új Renault Capturt

Francia magaskényelem - Renault Captur TCe 100 villámteszt

Izmosabb, maszkulinabb megjelenéssel hódít az új Renault Captur. Ugyanakkor az erőteljesebb megjelenés mellett aprócska, egyliteres motorral is megrendelhető, most ezt az alap hajtásláncot próbáltuk ki.


Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2 WD DCT teszt

Arany középút - Hyundai Kona hibrid teszt

Nem bízza a véletlenre a Hyundai, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő Kona modellt. Rendelhető benzines, dízel, villanyhajtású és most már hibrid változat is. Utóbbi egy igazi arany középútnak tűnik.


Keménykedés mindenek felett – BMW X4 M Competition teszt

Menőségérzet – BMW X4 M Competition

A Competition modellek nem épp versenyautókat takarnak a BMW-nél, csupán a legkeményebb kiviteleket. Ez pedig az X4 M Competition esetében 510 lóerőt és őrülten jó stabilitást jelent.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

OPEL tesztek

Villámpróba: Opel Combo Life 1.5 Turbo D

Ez most a legjobb vétel? Próbán az Opel legújabb családi autója

A PSA Autobest díjas egyeterű családjába immár az Opel Combo Life is beletartozik. Eláruljuk, miért számíthat ez a legjobb eladási adatokra!


Opel Grandland X 1.2 Innovation teszt

Szépített a válogatott - Opel Grandland X Videó

Az Opel és a franciák házassága először nem volt valami meggyőző, persze az Opel ebből csak jól jöhet ki. És a vásárlók is, de hagyják a kisebbet, a Grandland X lett igazán jó.


Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Megérkeztek a hazai piacra a DS villamosított modelljei

Jól áll a DS-nek a villamosság

3 órája – Újdonság

Bekeményít a DS az elektromobilitás terén, mindegyik modelljéből érkeznek a részben vagy teljesen villanyhajtású változatok.


Ráncfelvarrást kapott a Renault zászlóshajója, a Talisman

Öt év után frissül a Renault Talisman

Tegnap – Újdonság

Szokatlan módon már fél évtizede nem nyúltak a franciák a nagyautójukhoz, most is leginkább csak a technológiát frissítették - bár a stílusra így sem lehet panasz, a szegmensben még mindig ez az egyik legvonzóbb szedán.


Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

E10 a kutakon - miért kellett ez, mit kell tudni róla?

Tegnap – Sztori

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon. Írtunk róla már többször, most pedig bevezetésének okait, következményeit néztük meg.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL CORSA B 1.2i Swing

OPEL CORSA B 1.2i Swing

Ár: 149.000 Ft

Évjárat: 1994

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ZAFIRA A 1.6 16V Comfort Szép állapotban eladó!!!

OPEL ZAFIRA A 1.6 16V...

Ár: 549.000 Ft

Évjárat: 2002 / 12

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA B 1.4 Swing

OPEL CORSA B 1.4 Swing

Ár: 275.000 Ft

Évjárat: 1993 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!