0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Méteres Batman-szárnyakkal - őrült japán furgonok

Elmebeteg átépített japán furgonok

·
Címkék: japán, van, épített, autó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autótuning eme műfaja a szigetországban komoly hagyományokkal rendelkezik, és a napokban zajlott le egy nagyobb találkozó.

Igazából utálom a klasszikus értelemben vett autótuningot. Emlékszem, még javában szakközép suliba jártam, és az óraközi szünetekben gyakran kézről kézre járt egy autós magazin − az eredeti német SportAuto -, mert az egyik srác, Robi papája előfizető volt, és mi sem természetesebb, hogy az osztályban előbb került lapozgatásra az újság, mint otthon. Na, ebben voltak mindenféle, olykor szénné tuningolt verdák, és engem mindig cikiztek a hangadók, mert soha nem gerjedtem mondjuk a Koenig Specials által szétbarmolt, 1000 lóerőssé varázsolt, és másfélszeresére szélesített Ferrari Testarossára − én az a hülye voltam, aki a jóval szerényebb képességű eredetiben láttam meg a szépséget. A mai napig ugyanígy vagyok bármilyen, a felismerhetetlenségig eltorzított autóval (ó, azok a szánalmas Golfok, Hondák, BMW-k...), mostanában az egyik dokumentumcsatornán adnak egy kimondottan tuningos sorozatot − hát, azzal ki lehet kergetni a világból, az a fél óra felér egy vizuális terrorcselekménnyel. Komolyan. Egyébként nem vagyok ellene a szép dolgoknak, sőt, nincs ellenemre a nagyobb teljesítmény sem, de a tuning helyett hozzám az autónemesítés áll közelebb, például az, amit a Brabus csinál a Mercedesekkel, vagy az Alpina a BMW-vel.

És akkor belefutottam ebbe az interneten, amit a galériában láthatnak. Erre nincsenek szavak. A helyszín Japán, méghozzá egy találkozó a Fuji Speedway versenypályán, a furgonok pedig enyhén szólva sokkolóak. Igazából az a szabály, hogy nincsen szabály, illetve egy van, méghozzá a legalacsonyabb alkatrésznek 90 milliméterrel kell az útfelület fölött lennie, de ennyi, ha ez megvan, akkor szabad a gazda. Nem is tudom, a hétfejű sárkány ezekhez képest barátságos pedálos Moszkvics lenne egy gyerekeknek szóló autós mesében, ám a japánok megszállottsága nem ismer akadályt, szárnyal a hazai rajzfilmeken edződött képzeletük, és vödörrel öntik a jent ezekbe a faramuci, döntően Nissan és Toyota alapokra épített, művészi igényességgel kivitelezett borzalmakba. Igazából nem nyomoztam utána, de biztosra veszem, hogy ez egy önálló stílusirányzat, így akinek van pontos információja a témával kapcsolatban, tegye meg, hogy leírja hozzászólásként.

Ez is érdekes lehet:
 

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Tavaly itthon 8 elektromos autót helyeztek forgalomba

A 2012-es sem az elektromos autók éve volt, s a trendeket elnézve a közeljövőben is inkább csak...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás - belépők Szenegálba

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (3 db)

Törölt felhasználó írta: 2011 január 30., vasárnap 22:47:26
Inaktív felhasználó írta: 9 éve

Köszönjük a fáradozását. Üdv: KZ


Előzmények megtekintése

nem fáradtság, örülök ha tágíthatom autóstársaim tudástárát, ahogy én is örülök, ha valaki nekem segít!
üdv!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Inaktív felhasználó írta: 2011 január 30., vasárnap 22:42:36 − szerző
Törölt felhasználó írta: 9 éve

Ez egy nagyon régi japán stílusirányzat ami először motorokon indult el, később SZGK.és ilyen minibuszok is kaptak belőle!

ez nem más mint bosozoku...

vannak külömböző építő irányzatai is, ilyen a shakotan , yanki, jólismert VIP, kyusha STB.

nem elítélendő, mert fogalmunk nincsen mások kultúrájáról, és ezért kevés belelátásunk van az ilyenekbe!

a japánok amugyis kicsit furák!



találtam róla egy leírást ami nagyjából pontos belinkelem ésakkor legalább kicsit többen ismerik meg a stílusokat, ésami mögöttük van!



A Bosozoku egy japán szubkultúra, mely az 1950-es évekig vezethető vissza, amikor is a második világháborút követően a japán autó-, és motoripar épp virágzani kezdett. Elsősorban motorosoknak köszönhető eme stílus, leginkább olyan átalakításokkal sokkolták az átlag japán járókelőket, amelyek –mily’ meglepő- nem voltak engedélyezettek. Ilyen például a hangos kipufogó, a spoilerezés, és a KRESZ-t sem igazán kedvelték. Előszeretettel motoroztak sisak nélkül, cikáztak a sávok között, ezzel veszélyhelyzetet kialakítva, a piros lámpát is zöldnek látták, és a rendőri összetűzésektől sem riadtak vissza. Fakardokkal, fémcsövekkel, baseball ütőkkel és akár Molotov-koktélokkal is szembementek a rend szigorú őreinek.

A szó jelentése erőszakos futó/futtató banda. Ebből ugye az következne, hogy az autósok is bandákba tömörülnek, de ez nem teljesen igaz, sokan semmilyen klubba sem tartoznak. Egy kicsit felboncolva magát, a szót: A Boso jelentése hevesen futó jármű (autó/motor), zoku pedig szimplán bandát jelent.



Az autósoknál nem csak a már sokszor emlegetett szót használják. A zokusha kifejezés még a legelterjedtebb, a zokut már ismerjük, a Sha pedig a gengszter/banda autó kifejezést takarja.



Összességében a Bosozoku egy több stílust körülölelő összefoglaló név, mely magában foglalja a Shakotant, a Yanky-t, a VIP-t, a Kyusha-t, és a Gracha-t.



Shakotan



Jelentése: alacsony autó. Ebből már kitalálhattuk, hogy nem épp a gyári hasmagasságot részesítik előnyben. Előfordulhat még szárny, valamint nagy kipufogó is az autókon. Leginkább a Shakotan Boogie nevű anime/manga adta a stílus alapját, melyben az egyik Shakotan testvér egy fehér Toyota Soarer Z10-est hajt, szinte karterkarcoló ültetéssel megáldva. Így eme autó szinte kultusztárgya lett a Shakotannak, amely a Bosozoku legszolidabb változata.

Yanky



A 70-es, 80-as években nagy divat lett a hawaii ing és a hozzá tartozó nadrág viselése. Leginkább a rosszfiúk viselték az élénk színű, virágmotívumos ruhadarabokat, így került a Bosozokun belülre. Hivatalosan Yankii az írásmódja, de a Yanky az elterjedtebb. Ez is a Shakotan Boogie-ra vezethető vissza, ahol egy kék (később pedig sárga) Nissan 240 S30Z volt az „áldozat”, szélesített sárvédőívekkel, a géptetején pedig a „Yanky, Mate!” felirat díszelgett. Hasonló, mint a Shakotan, csak a széles sárvédőívekben különbözik tőle.

VIP



Majdhogynem ez ugyanaz, mint a Shakotan. A különbség az, hogy itt a luxusautókat ültették porig egy méretes felni kíséretében, a beltérbe pedig a legújabb cuccokat pakolták be. Ez inkább az újabb, a 90-es évektől gyártott autókra jellemző, míg a Bosozoku a 70-es évektől használatos.



Kyusha



A szó jelentése „régi klasszikus japán autó”, amely –már a szó jelentéséből adódóan- mentes a hatalmas tuningtól. Egy kis sárvédőszélesítés, ültetés, nagy kerék, és össze is állt a kyusha gép.

Grachan



Vagy Garuchan. A 70-es, 80-as évekbeli Fuji Speedway-en rendezett bajnokságra eredeztethető vissza. A Bosozokusok előszeretettel jártak versenyekre és bandáztak a parkolókban, innen a név. A kasztnielemek és a spoilerezésük megegyezik a korabeli pályaautókéval, hatalmas sárvédőívekkel, mint a Super Silhouette-nél.



Bosozoku







Végül pedig maga az összefoglalás: A bosozoku magában foglalja az összes stílusjegyből vegyesen összerakott autókat. Ültetés, mint a Shatokannál, Yanky-s sárvédőtoldások, a Grachannél látott kasztniszélesítések, és a motoroktól átvett hangos kipufogó.


Előzmények megtekintése

Köszönjük a fáradozását. Üdv: KZ

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 január 30., vasárnap 22:31:33

Ez egy nagyon régi japán stílusirányzat ami először motorokon indult el, később SZGK.és ilyen minibuszok is kaptak belőle!
ez nem más mint bosozoku...
vannak külömböző építő irányzatai is, ilyen a shakotan , yanki, jólismert VIP, kyusha STB.
nem elítélendő, mert fogalmunk nincsen mások kultúrájáról, és ezért kevés belelátásunk van az ilyenekbe!
a japánok amugyis kicsit furák!

találtam róla egy leírást ami nagyjából pontos belinkelem ésakkor legalább kicsit többen ismerik meg a stílusokat, ésami mögöttük van!

A Bosozoku egy japán szubkultúra, mely az 1950-es évekig vezethető vissza, amikor is a második világháborút követően a japán autó-, és motoripar épp virágzani kezdett. Elsősorban motorosoknak köszönhető eme stílus, leginkább olyan átalakításokkal sokkolták az átlag japán járókelőket, amelyek –mily’ meglepő- nem voltak engedélyezettek. Ilyen például a hangos kipufogó, a spoilerezés, és a KRESZ-t sem igazán kedvelték. Előszeretettel motoroztak sisak nélkül, cikáztak a sávok között, ezzel veszélyhelyzetet kialakítva, a piros lámpát is zöldnek látták, és a rendőri összetűzésektől sem riadtak vissza. Fakardokkal, fémcsövekkel, baseball ütőkkel és akár Molotov-koktélokkal is szembementek a rend szigorú őreinek.
A szó jelentése erőszakos futó/futtató banda. Ebből ugye az következne, hogy az autósok is bandákba tömörülnek, de ez nem teljesen igaz, sokan semmilyen klubba sem tartoznak. Egy kicsit felboncolva magát, a szót: A Boso jelentése hevesen futó jármű (autó/motor), zoku pedig szimplán bandát jelent.

Az autósoknál nem csak a már sokszor emlegetett szót használják. A zokusha kifejezés még a legelterjedtebb, a zokut már ismerjük, a Sha pedig a gengszter/banda autó kifejezést takarja.

Összességében a Bosozoku egy több stílust körülölelő összefoglaló név, mely magában foglalja a Shakotant, a Yanky-t, a VIP-t, a Kyusha-t, és a Gracha-t.

Shakotan

Jelentése: alacsony autó. Ebből már kitalálhattuk, hogy nem épp a gyári hasmagasságot részesítik előnyben. Előfordulhat még szárny, valamint nagy kipufogó is az autókon. Leginkább a Shakotan Boogie nevű anime/manga adta a stílus alapját, melyben az egyik Shakotan testvér egy fehér Toyota Soarer Z10-est hajt, szinte karterkarcoló ültetéssel megáldva. Így eme autó szinte kultusztárgya lett a Shakotannak, amely a Bosozoku legszolidabb változata.
Yanky

A 70-es, 80-as években nagy divat lett a hawaii ing és a hozzá tartozó nadrág viselése. Leginkább a rosszfiúk viselték az élénk színű, virágmotívumos ruhadarabokat, így került a Bosozokun belülre. Hivatalosan Yankii az írásmódja, de a Yanky az elterjedtebb. Ez is a Shakotan Boogie-ra vezethető vissza, ahol egy kék (később pedig sárga) Nissan 240 S30Z volt az „áldozat”, szélesített sárvédőívekkel, a géptetején pedig a „Yanky, Mate!” felirat díszelgett. Hasonló, mint a Shakotan, csak a széles sárvédőívekben különbözik tőle.
VIP

Majdhogynem ez ugyanaz, mint a Shakotan. A különbség az, hogy itt a luxusautókat ültették porig egy méretes felni kíséretében, a beltérbe pedig a legújabb cuccokat pakolták be. Ez inkább az újabb, a 90-es évektől gyártott autókra jellemző, míg a Bosozoku a 70-es évektől használatos.

Kyusha

A szó jelentése „régi klasszikus japán autó”, amely –már a szó jelentéséből adódóan- mentes a hatalmas tuningtól. Egy kis sárvédőszélesítés, ültetés, nagy kerék, és össze is állt a kyusha gép.
Grachan

Vagy Garuchan. A 70-es, 80-as évekbeli Fuji Speedway-en rendezett bajnokságra eredeztethető vissza. A Bosozokusok előszeretettel jártak versenyekre és bandáztak a parkolókban, innen a név. A kasztnielemek és a spoilerezésük megegyezik a korabeli pályaautókéval, hatalmas sárvédőívekkel, mint a Super Silhouette-nél.

Bosozoku



Végül pedig maga az összefoglalás: A bosozoku magában foglalja az összes stílusjegyből vegyesen összerakott autókat. Ültetés, mint a Shatokannál, Yanky-s sárvédőtoldások, a Grachannél látott kasztniszélesítések, és a motoroktól átvett hangos kipufogó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció,, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Egyenesen a lista élére – Toyota GR Supra teszt

Piros betűs ünnep – Toyota Supra

Komolyan azon problémázunk, hogy az új Supra nem teljesen Toyota?! Ránézésre megmondjuk, hogy ez akkor most nekünk nem jó? Vezetni kell, megérezni, meghallani, amikor azt mondja: De, ez nekünk most rohadt jó!


Villámpróba: Toyota Camry 2.5 Hybrid Executive VIP

Álruhás Lexus? Itthon próbáltuk a Toyota Camry új kiadását

Hamarosan a tesztautó is befut, de előtte még egy kereskedői példánnyal is megejtettünk egy villámrandit. A Toyota Camry nem csak különleges, jó ajánlat is a piacon.


Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic teszt

5 rendőr ugrott rá, Év Autója is lehet - Toyota C-HR teszt Videó

Örök para autófotózás közben a rendőr és a „közteres”, a Toyota C-HR-t kattintgatva viszont egyértelműen barátkozni jöttek.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

Tegnap – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

3 napja – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

6 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

2017 elején eldől, hogy lesz-e utódja a Tatra 700-nak

Megint gyárt személyautót a Tatra?

3 éve – Autósvilág hírei

Ha megvalósul, igazi luxusautóval jelenik meg újra a Tatra a személyautók piacán, ám még korántsem biztos, hogy valóban visszatér.


Terepkombi a Citroëntől: C5 Cross Tourer

Kombival megy terepre a Citroën is, jön a C5 Cross Tourer

6 éve – Autósvilág hírei

Hogy ez eddig nem jutott a franciák eszébe: az opcióként szintszabályzós futóművel adott C5 Tourer adja magát terepkombinak. Ilyet csak az Audi A6 Allroad tud a kategóriában.


Újabb áldozatot szedett a Zöld Pokol

Húsvéti borulás Videó

2 éve – Autósvilág hírei

Szerencsére senki nem sérült meg súlyosan a legendás Nordschleifén történt legutóbbi nagy csattanásban, amelyről videófelvétel is készült.


Használtautó.hu

TOYOTA HI-ACE Hiace 2.5 D4-D Panel Van Terra

TOYOTA HI-ACE Hiace 2....

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2003 / 9

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA HI-ACE Hiace Glass Van 2.4 LD

TOYOTA HI-ACE Hiace Gl...

Ár: 690.000 Ft

Évjárat: 1997 / 10

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA HI-ACE Hiace 2.5 D-4D Bus Style

TOYOTA HI-ACE Hiace 2....

Ár: 2.999.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: Kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!