0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

ABS hiba miatt tört a ritka Koenigsegg 

Elszállt a Nordschleifén az egyik Koenigsegg One:1

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lezúztak egy 7 példányban létező szuperautót, szinte ripityára, de a tulajdonos szerint még menthető, és össze is rakják hamarosan.

Ez maradt a ritka Koenigsegg One:1-ból, miután a Norschleiffén körrekord futása közben az egyik kanyarban elszállt és átugratott a szalagkorláton, majd a fűben megállt (Fotó: Autoevolution.com)

Ez maradt a ritka Koenigsegg One:1-ból, miután a Norschleiffén körrekord futása közben az egyik kanyarban elszállt és átugratott a szalagkorláton, majd a fűben megállt (Fotó: Autoevolution.com)

Egy igazi daráló a Nordschleife, nem hiába hívják Zöld Pokolnak, aki nem figyel, vagy csak picit nagyobb gázt ad a kelleténél egy kanyarban, hamar ripityára törheti az autóját. Bukótér szinte egyáltalán nincs, az aszfalt szintkülönbségei pedig kanyarban is többször változnak, nem is beszélve a burkolat minőségéről. Ennek a Koenigsegg One:1-nak a pilótája is benézte az egyik kanyart, még a szalagkorláton is átrepült a kocsi, közben pedig alaposan összetört.

Még ki is gyulladt, de szerencsére hamar eloltották, így a gyártó szerint menthető. A szénszálas karosszéria csúnyán törik, még a felnik is abból vannak a Koenigsegg One:1-on (Fotó: Autoevolution.com) Még ki is gyulladt, de szerencsére hamar eloltották, így a gyártó szerint menthető. A szénszálas karosszéria csúnyán törik, még a felnik is abból vannak a Koenigsegg One:1-on (Fotó: Autoevolution.com)

Még ki is gyulladt, de szerencsére hamar eloltották, így a gyártó szerint menthető. A szénszálas karosszéria csúnyán törik, még a felnik is abból vannak a Koenigsegg One:1-on (Fotó: Autoevolution.com)

Már a guminyomokból is sejthető, de miután a roncsot visszaszállították Svédországba, hogy előtúrják belőle a hibát, kiderült, hogy a bal első ABS-szenzor küldött hibás jelet, ezért blokkoltak az első kerekek. Megjelent egy hibaüzenet is a kijelzőn, de a pilótának fontosabb dolga volt az utat figyelni, ezért nem tudta észrevenni. A Koenigsegg gyári pilótája vezette, éppen próbálták megdönteni a sorozatgyártású autók körrekordját. Ilyenkor látszik, milyen az, amikor karbon alkatrészek törnek, vagy inkább szakadnak. A One:1 felnijei is abból vannak, szinte mindegyik deformálódott, a gyártó viszont azt mondta, még simán újjáépítik. Persze nem csodálkozunk, összesen hét ilyen létezik egyelőre, ez a második legyártott példány, és közel 700 millió forintba fáj újonnan. Hogy mi is ez? Az 1:1 elnevezés a súly-lóerő arányra utal, 1361 kilót nyom az autó, és 1361 lóerős az 5,0 literes duplaturbós V8-as motorja. Így azért már érthető, hogy tapasztalt versenyzőként sem lehet egyszerű uralni.

Ez is érdekes lehet:
 

Minden idők legszigorúbb hazai emissziós korlátozása jön a riasztási fokozattal

Nyugalom, még csak tájékoztatási fokozatában van a szmogriadó Budapesten, mivel azonban tavaly...

Nem ma, csaknem 100 éve kezdte az elektromos autókkal való foglalkozást a Peugeot

Bár szinte futótűzként terjed, hogy az új e-208 a Peugeot első elektromos autója, messze nem...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...

Íme az autópiac 2019-es számai: a személyautók győztese a Suzuki

Tavaly is lassuló növekedés mellett, de tovább nőtt az autópiac. Bár a márkák dobogóján nincs...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Elkezdődött a PSA-motorok sorozatgyártása Szentgotthárdon

Néhány hete már felkészült a szentgotthárdi gyár és személyzete az új motorok gyártására, ám...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

szevasztavasz írta: 2016 július 21., csütörtök 18:18:24

Ez kb a harmadik azoknak a dolgoknak a listáján, amik soha nem történnek meg. Minden beszállítónál top level safety goal az unintended brake torque, unintended yaw torque elkerülése. A komplett hardver- és szoftver hierarchia felépítése és a tesztelés ezek alapján történik. Minden szenzor, ami alapján az ESP dönt, ASIL D-s, self check funkciókkal, és az ESP csak akkor aktuál, ha a szenzorok állapota jó és a plauzibilitási vizsgálatok sikeresek. Szóval, ilyesmi soha nem történik meg, ha nem egy kínai garázscégtől veszel ESPt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: 2016 július 21., csütörtök 15:25:43

Látod csalfaromleó, ilyen az, amikor a need for speed az összes gyakorlat, mint neked.

menőmanó, te is kb. ennyire lennél képes fittipaldi.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.


Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift

Mit adott nekünk a hibridség? - Suzuki Swift Hybrid teszt

A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Toyota Yaris: lehet nagyon takarékos, de lesz belőle vérpezsdítő  GR is

2,9 l/100km fogyasztással jön az új Toyota Yaris

Tegnap – Újdonság

Egyre többet tudunk az új Toyota Yarisról, egyre ígéretesebb is: a hibrid kategóriája legtakarékosabbja lesz


5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Felkapcsolják a villanyt! Íme a Toyota 5 éves terve

2 napja – Sztori

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték, milyen modellekkel, miként képzelik el a közeljövőt.


Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Nagycsaládos autó: gyorsabb volt a gyártás, mint a MÁK határozat

4 napja – Sztori

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás, a határozatok és az utalások is csúsznak, igény pedig van bőven. Egy beszédes példán keresztül mutatjuk be a rendszert.


Használtautó.hu

BMW Z4 2.0i

BMW Z4 2.0i

Ár: 2.680.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

VOLVO V60 2.4 D [D6] PHEV AWD Summum Geartronic FULL EXTRA

VOLVO V60 2.4 D [D6] P...

Ár: 4.565.000 Ft

Évjárat: 2014 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET NUBIRA SW 1.6 SX Sport

CHEVROLET NUBIRA SW 1....

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 2007 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!