0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Közösségi győzelem a dugók és traffipaxok felett

Ezzel a módszerrel utazhatsz dugó- és traffipaxmentesen

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A közösségnek nagy az ereje, ezt már több internetes oldal is igazolta. A közlekedésben is egyre inkább terjed a közösségi szemlélet.

Trabanttal szállni élvezet, dugóban ülni viszont még azzal sem érdemes. Megmutatjuk mi a mai módszer arra, hogy hatékonyan, dugómentesen tudjunk eljutni a célunkig

Trabanttal szállni élvezet, dugóban ülni viszont még azzal sem érdemes. Megmutatjuk mi a mai módszer arra, hogy hatékonyan, dugómentesen tudjunk eljutni a célunkig

Múlt heti cikkünkben ismertettük, hogy utazás előtt hogyan és mivel érdemes tervezni annak érdekében, hogy a legkedvezőbb útvonalon jussunk el a célunkig. Erre természetesen többféle programot lehet használni, akár papír alapú térképen is böngészhetünk. Azzal kapcsolatban viszont, hogy éppen hogy alakul az aktuális forgalmi helyzet utóbbi egyáltalán nem szolgáltat információt. A navigációs programok is csak részben tudnak erről tájékoztatni minket az utazás során.

Külföldön nagyobb múltja van és tőlünk nyugatra jobban is lehet használni a TMC-t, amely a GPS-es navigációt egészíti ki valós idejű közlekedési információkkal. A mobilpiac átalakulása és a mobilinternet elterjedése lehetővé tette, hogy TMC hiányában ahhoz hasonló, sőt még minőségibb útinformációkkal lehessen ellátni a közlekedőket. A jó útvonaltervezésnek és a folyamatos haladásnak alapvető feltétele, hogy kerüljük a dugókat, ugyanakkor egyéb út- és időjárási viszonyokról nem kapunk információt, a rendőrségi ellenőrzések és traffipaxok helyéről nem is beszélve. Egészen mostanáig.

A TMC itthon kevésbé lett népszerű szolgáltatás, az okostelefonok fejlődése és a mobilnet elterjedése megoldotta ezt a hiányosságot

A TMC itthon kevésbé lett népszerű szolgáltatás, az okostelefonok fejlődése és a mobilnet elterjedése megoldotta ezt a hiányosságot

Nem is olyan régen többen utaztunk, autópályán haladtunk, miközben egy autót előztünk. Átpillantva az ismerősöm röhögve jegyezte meg, hogy mi a fenének használ navigációt a másik autós, ha pályán halad. Mert nem tudni, hogy mikor lesz előtte egy nagy dugó, amit ő akár el is tud kerülni, vagy pontosan tudja, hogy hol milyen veszély lehet az úton. Ezen kívül pedig még arról is lehet információja, hogy hol lehet traffira számítani. Meglepődve kérdezte: már ilyen is van? Igen van, a technika jelenleg már ilyen szinten áll és az információáramlás minden eddiginél gyorsabbá vált.

A mai világban, ha tömegeket akarunk elérni pl. egy szoftverrel, akkor különböző mobilplatformokra kell fejleszteni. Ezt tette néhány évvel ezelőtt egy izraeli cég is és megalkotta a Waze nevű közösségi navigációs programot. Hogy mekkora lehetőséget nyújt a program, arról az árulkodik, hogy néhány éve a Google 1 milliárd dollárért vette meg az akkor már jól bejáratott szoftvert. Természetesen azóta is folyamatosan tökéletesítik, mára már szinte nincs olyan okostelefon, amelyre ne lehetne letölteni.

A Waze sokszor győz, már ami a dugókat illeti. Alternatív útvonalként kerülőt javasol, ezzel nő az út hossza, időben viszont sok időt nyerhetünk

A Waze sokszor győz, már ami a dugókat illeti. Alternatív útvonalként kerülőt javasol, ezzel nő az út hossza, időben viszont sok időt nyerhetünk

Akik használják nagyon helyesen teszik, akik pedig nem ismerik, illetve nem alkalmazzák, nekik érdemes letölteni és kipróbálni. Teljesen értelmetlen dolognak tűnik az, hogy egy ismert helyre és ismert útvonalon navigációt használjunk, de csak így van lehetőség arra, hogy a nagyobb dugókat elkerüljük és valós idejű információkat kapjunk az útviszonyokról. Az egész rendszer közösségi alapon működik. A programhasználók különböző jelentéseket küldhetnek be, amely lehet torlódás, dugó, útlezárás, úthiba, időjárási körülmény, rendőri ellenőrzés, traffipax stb. A beküldést követően az a sofőr, aki mögöttünk érkezik, akár csak 1-2 perccel, már figyelmeztetést kap róla.

Hiába bújnak meg a rendőrök az út szélén a traffival, mi már kilométerekkel előtte láthatjuk a pontos helyzetüket a térképen

Hiába bújnak meg a rendőrök az út szélén a traffival, mi már kilométerekkel előtte láthatjuk a pontos helyzetüket a térképen

Nem kérdés a program használatának hasznossága, persze kellő odafigyeléssel ajánlott alkalmazni, az elsődleges feladat, hogy vezessünk és odafigyeljünk a közlekedésre. Utassal már egyszerűbb az életünk, kiadhatjuk neki feladatként, hogy az úttal kapcsolatos jelentéseket ő küldje be helyettünk. A közösségi erő már itthon is érződik, Budapesten nagyon jól használható a program és az autópályákon is hasznos, amikor sebességmérésre figyelmeztet. Vidéken még kevésbé elterjedt, ezért ott nem áll mindig rendelkezésre kellő mennyiségű információ, célszerű azonban ott is használni, meghozva ezzel a többi felhasználó kedvét ahhoz, hogy ugyancsak futtassa az alkalmazást.

A jelentések közé tartozik az üzemanyagárak frissítése is. Könnyen megkereshetjük a környék legolcsóbb kútját, amely szintén némi megtakarítással jár

A jelentések közé tartozik az üzemanyagárak frissítése is. Könnyen megkereshetjük a környék legolcsóbb kútját, amely szintén némi megtakarítással jár

A tervezés után navigálás során jó választás lehet a Waze, igaz használata mobilinternetet igényel, amihez külföldi használat esetén a roaming díj is hozzáadódik. Ha valaki csak emiatt ruházna be, akkor hazai használat esetén egy feltöltőkártyás csomaggal havi néhány száz forintból megúszhatja a program működéséhez szükséges adatforgalmat. Ha valaki sűrűn autózik és a program segítségével el tudja kerülni a dugókat, akkor a mobilnet díja többszörösen megtérül, hiszen az araszolás közben elégetett üzemanyag ennél jóval többe kerülne. Wazéra fel, aki pedig nem használja, ne csodálkozzon, ha belefut egy-egy traffiba (most csütörtökön például lesz bőven) vagy dugóba. Természetesen a Waze sem mindenható, viszont használatával jóval tudatosabban tudunk A-ból B-be eljutni, mintha csak az érzéseinkre vagy a korábbi helyismeretünkre hagyatkoznánk.

Ez is érdekes lehet:
 

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Ítélet született lézerblokkoló-ügyben

Mint az ismert, tavaly ősszel egy békéscsabai autóstól nem csak elkobozták lézerblokkolóját...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

Így épül a legerősebb hazai Nissan GT-R

1200 lóerő fölé várják a hazai építésű GT-R teljesítményét, de még nem tudják, hol lesz a vége...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (13 db)

puff írta: 2015 április 17., péntek 20:26:56

Amúgy is rossz nézni mit összeszenvedtek, még nyomkodjátok csak ezeket is!
:)

A válaszoláshoz belépés szükséges
tuskes írta: 2015 április 16., csütörtök 21:57:44

Én már évek óta használom, egyre jobb lett, lesz. A roamingot is megveszem, ha nyerek 1/2 órát, vagy elerülök egy büntit már megérte. A tom-tom is fut párhuzamosan ,ha hosszabb útra megyek, az is az internetről kapja az információkat.
Ez a jelen nem a jövő. Minél többen használják, annál több, pontosabb info áll rendelkezésre.

A válaszoláshoz belépés szükséges
szabo_pitty írta: 2015 április 16., csütörtök 18:29:25
bela.rendes01 írta: 5 éve

Néhány apróság(?): Lehet hogy néhány embert meglep de nincs mindenkinek okostelefonja. A TMC elterjedtségéről pedig annyi hogy a magyar szolgáltató egy úgynevezett szűkített kódtáblát használ, így a GPS készülékkekre kevesebb közlekedési in formáció érkezik mintha ugyanazt a készüléket a Lajtán túl használnánk.


A TMC magyarországi helyzete, érdekelne. Tudsz esetleg, többet is a témáról?

A válaszoláshoz belépés szükséges
palimadár írta: 2015 április 16., csütörtök 13:46:09

A közúti közlekedés mindenféle úton, autópályán, autóúton, főúton, mellékúton stb. zajlik. Előre leszögezem, hogy a gyorsabb haladás bármelyik úton is következik be, veszélyes! De a mindennapi közlekedés célja időpontra történik. Ha akadályozó tényező lép fel, torlódás, baleleset, rendőr, trafipax, útszűkület, útjavítás, úthibás útszakaszok (útviszony szerinti vezetés) akkor, hogy időben célba érkezzünk csak a sebesség megváltoztatásával tudjuk megtenni. Nincs más lehetőség! Szakemberek szóljanak hozzá ehez, a valós körülmények figyelembevételével, és a tudomány segítségével adjanak tanácsot.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 április 16., csütörtök 11:24:13
kimi2007 írta: 5 éve

Üdv. mindenkinek ! Csak jelezném hogy minden autóban van egy gyárilag teljesen ingyenes használható műszer ami kiváló traffipax ellen !!! Úgy hívják Km-óra ! Nekem eddig bevált több éve használom ! : ) További szép napot !


Komolyabbakban tempomat, még komolyabbakban limiter is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 április 16., csütörtök 11:23:44
miki írta: 5 éve

???? Ki röhög , és min röhög ? Farkaska , valamit nagyon " elnéztél " !!


Előzmények megtekintése

mikike, te a cikket szoktad érteni? Már ha elolvasod egyáltalán tökfej....

"Átpillantva az ismerősöm röhögve jegyezte meg, hogy mi a fenének használ navigációt a másik autós,"

A válaszoláshoz belépés szükséges
kimi2007 írta: 2015 április 16., csütörtök 10:49:53

Üdv. mindenkinek ! Csak jelezném hogy minden autóban van egy gyárilag teljesen ingyenes használható műszer ami kiváló traffipax ellen !!! Úgy hívják Km-óra ! Nekem eddig bevált több éve használom ! : ) További szép napot !

A válaszoláshoz belépés szükséges
bela.rendes01 írta: 2015 április 16., csütörtök 09:22:02

Néhány apróság(?): Lehet hogy néhány embert meglep de nincs mindenkinek okostelefonja. A TMC elterjedtségéről pedig annyi hogy a magyar szolgáltató egy úgynevezett szűkített kódtáblát használ, így a GPS készülékkekre kevesebb közlekedési in formáció érkezik mintha ugyanazt a készüléket a Lajtán túl használnánk.

A válaszoláshoz belépés szükséges
miki írta: 2015 április 16., csütörtök 06:31:57
Kempelen írta: 5 éve

Egy rendes GPS pl pontosan mutatja az aktuális sebességet és pl. a TMC a cikkben írott előnyöket is nyújtja, mutatja a várható érkezési időt, ami ha dolgozik az ember, nagyon fontos lehet.



Az autózás sokaknak munka, s nem csak a teherautó sofőröknek. Egy üzleti találkozóra nem ritkán autópályán megy az ember, s egy várható érkezést, késést a GPS pontosan mutat, ami alapján lehet módosítani a találkozót a partnerrel.



Ugyanakkor az autópálya nem ritkán csak egy része az útnak, ami vagy országúton kezdődik, vagy ott folytatódik, ezért nem veszi le senki az ablakból a navit.



A hülye tehát az, aki ezen röhög.


Előzmények megtekintése

???? Ki röhög , és min röhög ? Farkaska , valamit nagyon " elnéztél " !!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 április 15., szerda 12:21:19
watt írta: 5 éve

Mondjuk ezt az "Autópályán minek GPS?" kérdést nem értem. Hétvégi sofőröknek minden kihívást jelent. Emellett közvetlen munkatársam esete: pár évvel ezelőtti március 15-i havazásban. Mindennapi útvonalon ment haza autópályán, de a hóesésben egyszerűen túlment a lehajtón, ahol mindig is le szokott menni. Szóval, ha nem hibázik, hazaért volna, így viszont két napig ott rostokolt. Bármilyen navigációs vagy térképprogram futtatása megmentette volna ettől.


Előzmények megtekintése

Egy rendes GPS pl pontosan mutatja az aktuális sebességet és pl. a TMC a cikkben írott előnyöket is nyújtja, mutatja a várható érkezési időt, ami ha dolgozik az ember, nagyon fontos lehet.

Az autózás sokaknak munka, s nem csak a teherautó sofőröknek. Egy üzleti találkozóra nem ritkán autópályán megy az ember, s egy várható érkezést, késést a GPS pontosan mutat, ami alapján lehet módosítani a találkozót a partnerrel.

Ugyanakkor az autópálya nem ritkán csak egy része az útnak, ami vagy országúton kezdődik, vagy ott folytatódik, ezért nem veszi le senki az ablakból a navit.

A hülye tehát az, aki ezen röhög.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Már nemcsak technikájával, formájával is meggyőző a második generációs Toyota   Mirai

Hátul hajt és emissziómentes az új Toyota Mirai

10 órája – Újdonság

Az első Miraival a hibridek után az üzemanyagcellás autók piacán is piacvezető lett a Toyota, a második már formájával is meggyőző, persze a technika is tovább finomodott, ismét a jövőt mutatja!


Kellemes meglepetést okoztak az első kilométerek az új Ford Pumával

Élmény SUV - Ford Puma menetpróba

2 napja – Újdonság

Jól csengő nevet választott a Ford a legújabb szabadidő-autójának, amellyel a B-szegmensben indulnak harcba a vásárlók kegyeiért. A hangzatos névvel azonban nem elégedtek meg a kékoválos márkánál, a mérnökök keményen ráfeküdtek a praktikumra is.


Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

4 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Használtautó.hu

BMW 116d

BMW 116d

Ár: 2.499.999 Ft

Évjárat: 2011 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD KA 1.2 Grand Prix Klima 66.000km

FORD KA 1.2 Grand Prix...

Ár: 330.000 Ft

Évjárat: 2009 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 5-ÖS SOROZAT 530xi (Automata)

BMW 5-ÖS SOROZAT 530xi...

Ár: 3.399.999 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!