0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vettelt megtorpedózták, Alonso hihetetlen győzelmet aratott

F1: Ferrari-siker a Maláj Nagydíjon

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gondolta volna bárki is, hogy Ferrari-győzelmet hoz az F1-szezon második versenye Sepangban? És azt, hogy Alonso mögött a Sauber-pilóta Perez végez másodikként? És azt, hogy Vettel nullázik? Meglepetéshegyek, összeesküvés-elmélet, Massa bajban.

Megjött az eső, és borította a papírformát

Megjött az eső, és borította a papírformát

Nem kevés meglepetést hozott az F1-szezon második versenye, a Maláj Nagydíjon nagyjából csak az nem volt váratlan, hogy vizes pályán kezdődött a futam, majd akkora eső zúdult Sepangra, hogy félbe is kellett szakítani a száguldást. Később aztán elállt, az ideális ív pedig annyira felszáradt, hogy az extrém esős és az intermediate abroncsok után a slick gumik is előkerültek. És ahogy egy esős menet során bármi megtörténhet − meg is történt.

Nekik sikerült

Nekik sikerült

A pole-ból ugye Hamilton indult, mellőle meg mclarenes csapattársa, az évadnyitó Ausztrál GP-n győztes Button. A rajtból különösebb bonyodalom nélkül jött el a társaság, hogy 9 kör elteltével − kényszerű − pihenőre vonuljon, s csak egy óra múlva folytathassa a vívást. Ami a dobogós helyeket illeti, voltaképp a boxban dőlt el minden: a Ferrari és a Sauber taktikusan és hibátlanul dolgozott, a McLaren bezzeg hibázott. Alonso köszönt mindent, és hihetetlen sikert aratott egy olyan autóval, amellyel normál körülmények között az ötödik helynél nem juthatott volna előrébb. Perez zseniálisan vezetett, s élete legjobb eredményét ünnepelhette érthetően széles vigyorral, de feltűnően Hamilton sem szomorkodott a második pole-ból másodjára is harmadik pozíció okán.

- Bravó Szerdzsó, köszi, hogy nem előztél meg. Ja, és kéne valaki Felipe helyett, vállalod? − Oké, Fernando, de néha azért én is nyerhetek majd? − Néha igen

- Bravó Szerdzsó, köszi, hogy nem előztél meg. Ja, és kéne valaki Felipe helyett, vállalod? − Oké, Fernando, de néha azért én is nyerhetek majd? − Néha igen

A bevezetőben említett összeesküvés-elmélet pedig így szól: a Sauber gyorsabbnak tűnt a Ferrarinál, Perez megelőzhette volna Alonsót, de nem tette, mert ő válthatja Massát a maranellóaiknál... A felek persze tagadták, de nem zörög a haraszt, ha. Massa különben újfent blamált, több szót nem érdemel a bénázása.

A többiek? Webber megint negyedik lett, mint Melbourne-ben is, viszont olyan is rég volt, úgy másfél éve, hogy előrébb állna a Red Bull kétszeres világbajnok címvédőjénél. Márpedig előrébb áll, hiszen Vettel nullázott! A negyedik helyen autózott, amikor a lekörözött Karthikeyan nekiment, a dühöngő, az indiait a verseny utáni nyilatkozatában "lemazsolázó" Vettel defektes kerékkel pedig ki- és visszacsúszott. Karthikeyan barátunk egy másik világbajnokkal is "végzett", abban az afférban mondjuk nem ő, hanem Button volt a láma, aki elmérte a tempót, lekoccolta az elképesztően lassú HRT-t, s noha folytatni tudta, pont nélkül kulloghatott haza.

A Maláj Nagydíj (56 kör) végeredménye

  1. Alonso (spanyol, Ferrari) 2:44:51.812 ó
  2. Perez (mexikói, Sauber) + 2.263 mp
  3. Hamilton (brit, McLaren) + 14.591
  4. Webber (ausztrál, Red Bull) + 17.688
  5. Räikkönen (finn, Lotus) + 29.456
  6. Senna (brazil, Williams) + 37.667
  7. Di Resta (brit, Force India) + 44.412
  8. Vergne (francia, Toro Rosso) + 46.985
  9. Hülkenberg (német, Force India) + 47.892
  10. Schumacher (német, Mercedes) + 49.996
  11. Vettel (német, Red Bull) + 1:15.527 p
  12. Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) + 1:16.828
  13. Rosberg (német, Mercedes) + 1:18.593
  14. Button (brit, McLaren) + 1:19.719
  15. Massa (brazil, Ferrari) + 1:37.319
  16. Petrov (orosz, Caterham) + 1 kör
  17. Glock (német, Marussia) + 1 kör
  18. Kovalainen (finn, Caterham) + 1 kör
  19. Maldonado (venezuelai, Williams) + 2 kör
  20. Pic (francia, Marussia) + 2 kör
  21. Karthikeyan (indiai, HRT) + 2 kör
  22. De la Rosa (spanyol, HRT) + 2 kör

Kiesett

  • Kobajasi (japán, Sauber) 46. kör
  • Grosjean (francia, Lotus) 3. kör

Leggyorsabb kör

Räikkönen, 1:40.722 (53. kör)

Räikkönen a tizedik kockából startolva ötödik lett, amúgy megfutotta a verseny leggyorsabb körét, a másik Lotusszal Grosjean ismét idejekorán feladta. Schumacherrel ütközött, akinek szintén nem sok babér termett azután, hogy az időmérőn parádés harmadik időt repesztett − az egyetlen pontocska aligha vigasztalja őt és a versenytempóban még igen gyatra Mercedest (a másik AMG-vel Rosberg sokadik lett).

Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál

Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál

A hatodik Senna bizonyította a Williams potenciálját, kollégáját, Maldonadót viszont üldözi a balszerencse (Ausztráliában az utolsó, most az utolsó előtti körben esett ki). Mindkét Force India a Top10-ben zárt, az újonc Vergne máris begyűjtötte első pontjait a Toro Rossóval.

Az egyéni összetettben Alonso ugrott az élre, míg a konstruktőri bajnokságban a McLaren picit növelte előnyét a Red Bullal szemben, a Ferrari pedig feljött harmadiknak. Az egyszemélyes Ferrari. Folytatás Kínában, április 15-én.

A hiába mexikói, mindenki által − olaszosan − csak szerdzsózott Sergio Perez mindössze 22 éves, a száguldó cirkuszban a második évét futja a Ferrari-motoros Sauberrel. Pályafutása huszadik versenyén először végzett dobogót érő pozícióban, eddig legjobbja egy hetedik hely volt a tavalyi Brit Nagydíjról. Sikere egyben csapata, a svájci Sauber fennállásának is a legjobb eredménye függetlenként

A hiába mexikói, mindenki által − olaszosan − csak szerdzsózott Sergio Perez mindössze 22 éves, a száguldó cirkuszban a második évét futja a Ferrari-motoros Sauberrel. Pályafutása huszadik versenyén először végzett dobogót érő pozícióban, eddig legjobbja egy hetedik hely volt a tavalyi Brit Nagydíjról. Sikere egyben csapata, a svájci Sauber fennállásának is a legjobb eredménye függetlenként

Az egyéni vb állása

  1. Alonso 35 pont
  2. Hamilton 30
  3. Button 25
  4. Webber 24
  5. Perez 22
  6. Vettel 18
  7. Räikkönen 16
  8. Kobajasi 8
  9. Senna 8
  10. Di Resta 7
  11. Vergne 4
  12. Ricciardo 2
  13. Hülkenberg 2
  14. Schumacher 1

A konstruktőri vb állása

  1. McLaren 55 pont
  2. Red Bull 42
  3. Ferrari 35
  4. Sauber 30
  5. Lotus 16
  6. Force India 9
  7. Williams 8
  8. Toro Rosso 6
  9. Mercedes 1

Ez is érdekes lehet:
 

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...

Már üzemel az ország ötödik elektromosautó-villámtöltője

E-taxi drosztot adtak át kedden Óbudán - írja az MTI. Csakhogy ez nem egy taxiállomás. Mindegy...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás - belépők Szenegálba

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Mi lesz veled bioetanol?

A bioetanollal elvileg sokan jól járnak: energianövény-termesztők, állattenyésztők, előállítók...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R135 Intens teszt

Vajon mit tud az új Renault Zoe? Kifaggattuk!

Növelt kapacitású akkumulátor, erősített motor, villámtölthetőség opciója - a Renault Zoe továbbra is erős ajánlat a piacon. Megnéztük, miként fogyaszt valós, egyhetes használatban.


Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mZXJyYXJp
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Idén 125 éves a Skoda!

4 órája – Sztori

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy 125 éves lett a gyár, nézzünk egy picit körül a történelmében!


A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Podcast: a legnépszerűbb magyar autó frissítéséről beszélgettünk

21 órája – Sztori

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek adják az eladások zömét, közülük a már mindenképp hibrid Vitarát próbáltuk is a héten - e heti podcastunkban zömében ezekről beszéltünk.


Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

3 napja – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FERRARI 488 Spider (Automata) ÁFÁS/Kerámia fék/Goldrake ülés

FERRARI 488 Spider (Au...

Ár: 78.300.000 Ft

Évjárat: 2017 / 8

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

FERRARI F12 BERLINETTA F12 teljes szén csomag Áfás ár

FERRARI F12 BERLINETTA...

Ár: 70.650.000 Ft

Évjárat: 2019 / 8

Kivitel: Coupe

FERRARI 488 GTB (Automata) Carbon Navi Garancia

FERRARI 488 GTB (Autom...

Ár: 63.990.000 Ft

Évjárat: 2016 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!