0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Új korszak kezdődik, rengeteg a kérdőjel

F1: indul a szezon, majd kiderül, mi lesz

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Melbourne-ben hétvégén rajtol a 2014-es F1-szezon, az Ausztrál Nagydíjon bármi megtörténhet és annak az ellenkezője is. A Vettel ellen szurkolók dörzsölhetik a tenyerüket.

Úgy tűnik, hogy a Mercedes a legjobb. Hamilton megtöri a Vettel-uralmat?

Úgy tűnik, hogy a Mercedes a legjobb. Hamilton megtöri a Vettel-uralmat?

Startol az F1-évad Melbourne-ben – magyar idő szerint a kvalifikáció szombaton, a futam vasárnap reggel 7 órakor kezdődik. Míg a pénteki gyakorlásokra és a szombati eseményekre is meleg és felhős, de esőmentes időt jósol a meteorológia, vasárnap komoly lehűlés és kiadós zuhé kavarhatja tovább azokat a kártyákat, amik már amúgy is alaposan összekutyulódtak a szabály- és autóváltozások miatt.

Ami az előszezonban kiderült, hogy a turbós átállás nem megy egyszerűen. Még az elmúlt négy évben világbajnok Red Bull háza táján sem, sőt, náluk pont nagyon nem. Aktív és ex-pilóták, csapatvezetők és szakértők nyilatkozatok ezreit adták abban a témában, hogy egyrészt a megbízhatóság lesz a 2014-es mottó, másrészt fogalmuk nincs, mi történik a nyitányon, de sanszos, hogy rengeteg lesz a műszaki hibás kiesés. Abban azért kvázi mindenki egyetért, hogy a Mercedes áll nyerésre.

Az új szuperpáros: Alonso és Räikkönen. A Ferrari is előrébb tart, mint a Renault

Az új szuperpáros: Alonso és Räikkönen. A Ferrari is előrébb tart, mint a Renault

Bölcsebb hát tán részleteiben nem is foglalkozni a tesztekkel és a spekulációkkal, Ausztrália majd némiképp rendet rak a káoszban. Vagy nem, csak megelőlegezi az év során várható – mit is? Mondjuk káoszt, tanulást és fejlesztést, a gyermekbetegségek leküzdését. A csapatoknak meg kell tanulniuk gyorsabban javítani a korábbiaknál sokkal bonyolultabb hajtásláncot, egyáltalán hozzáférni a cserés részegységekhez, tökéletesíteni a turbómotor integrációját, a szoftvert, a hűtést, s az egyes pályákra megtalálni az optimális beállítást a nagyobb nyomaték/kisebb vezetőszárny/kisebb leszorítóerő függvényében.

A nyers tempó kevéssé lesz döntő, az időmérős eredmény és helyezés a szokásosnál is hamisabb képet festhet a versenytempóról . Megy majd a spórolás a gumival és pláne a 150-160 kilóhoz képest már csak 100 kg üzemanyaggal, az autók lassabbak lesznek, hangjuk szerényebb, végsebességük magasabb, kanyarsebességük alacsonyabb. Ami nekünk, nézőknek jó hír, hogy vélhetően nagyobb szerep hárul a pilótákra – az autót nehezebb lesz vezetni gyorsan úgy, hogy közben kímélni kell az abroncsot, figyelni a fogyasztásra, kanyarban meg a nyomatékra. A dupla hibrid rendszer, az ERS körönként már 33 másodpercen át lesz aktív 160 extra lóerőt biztosítva. Ennek beosztásával is megy majd a játék.

A Renault-motoros autókkal az előszezonban volt baj bőven, a négyszeres címvédő világbajnok Vettel mellett már Ricciardo vezet az energiaitalosoknak

A Renault-motoros autókkal az előszezonban volt baj bőven, a négyszeres címvédő világbajnok Vettel mellett már Ricciardo vezet az energiaitalosoknak

A fogadóirodáknál előzetesen Hamilton a favorit (úgy 3,5-ös szorzóval), csapattársa, Rosberg sikerére már ötszörös pénzt fizetnek. Alonso és Räikkönen (Ferrari), Massa (Williams), Button (McLaren) és Vettel (Red Bull) található még a lista elején, utóbbi győzelme már 12-13-szoros nyereményt ígért a hét közepén a bwin-nél vagy a Ladbrokes-nál. Mi az, ami biztos? Hogy minden eddiginél soványabb versenyzőket látunk majd, mert mindenkit heveny fogyókúrára kötelezett a főnökség… Az is biztos, hogy a tavaly elköszönő Webber már csak a paddockban kószálhat, a Red Bullhoz a helyére igazolt Ricciardót bezzeg hazai – utcai − pályán tuti extrán hajtja a bizonyítási vágy. Susie Wolff személyében a Williamsnél egy hölgy is vezethet valamelyik szabadedzésen.

Az Albert Parkban 1996 óta rendeznek F1-versenyt. Az aszfaltcsík hossza 5303 méter, a futam 58 körös, a pályarekord 2004-ből Schumacheré 1:24.125 perces idővel. Tavaly Räikkönen nyert még Lotusszal Alonso és Vettel előtt. Versenynaptár itt, csapatfelállás itt.

A martinis festésű Williams lehet A meglepetés. Most jön el Massa ideje? Az ugyancsak Mercedes-motoros McLarenre és a Force Indiára is érdemes lesz figyelni

A martinis festésű Williams lehet A meglepetés. Most jön el Massa ideje? Az ugyancsak Mercedes-motoros McLarenre és a Force Indiára is érdemes lesz figyelni

Ez is érdekes lehet:
 

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…


Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Elképesztő jármű a Mercedes G 500!

Őserő - Mercedes G 500 teszt

Látszólag változatlanul őrizte meg formáját a Mercedes G-osztály a generációváltás során, ám a lemezek alatt korunk egyik legmodernebb terepjárójává érett.


Mercedes-Benz E 300 de teszt

Ördögűzés felsőfokon – Mercedes-Benz E 300 de

Csoda, hogy nem pattan le róla magától a zöldrendszám, dízelhibridsége miatt igazi tiltott gyümölcs, miközben egy végtelenül kifinomult és minőségi szerkezetről van szó, szemtelenül hosszú hatótávval.


Mercedes-Benz S 400 d Lang teszt

Elnöki ügy - Mercedes-Benz S 400 d

A sofőrös limuzinok között etalon, a politikusok között imádott, az átlagemberek szemében tekintélyt parancsoló. Az S-osztály nem csak a külsőségek miatt az, ami, az új dízelmotorral is fenséges.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC Coupé teszt

Magasan hordja a farát – Mercedes GLC 220 d Coupé

Csak a képeken tolakodó, a valóságban épp jó méretű SUV a GLC. Kupé farával mindent elveszít abból, amitől praktikus lehet, viszont ez a divat, aminek maximálisan megfelel.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Minden szempontból a legjobb! Opel Grandland X Hybrid4 menetpróba

Ezzel az autóval nem kap bírságot az Opel!

2 napja – Újdonság

Nem csak zöld rendszámos modellt jelent az Opel Grandland X Hybrid4 verziója, úgy mellesleg ez a teljes mai Opel kínálat legerősebb és legtakarékosabb modellje. Vezetni sem rossz ám!


Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

4 napja – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

5 napja – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ B 180 d 7G-DCT mo-i. garancia. ISP. 1 tulajdonos

MERCEDES-BENZ B 180 d...

Ár: 9.490.000 Ft

Évjárat: 2019 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ A 250 7G-DCT LED. AHK.Kamera. PDC. +1év teljes körű garancia

MERCEDES-BENZ A 250 7G...

Ár: 10.590.000 Ft

Évjárat: 2018 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ W 124 250D AUTÓMATA

MERCEDES-BENZ W 124 25...

Ár: 790.000 Ft

Évjárat: 1991 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!