0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Telekocsival 2000 forintból átszelhető az ország

Gázzal, teli utastérrel lehet a legolcsóbban közlekedni

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gázautózás, illetve a telekocsi rendszer népszerűsítésére szervezett közös kampányt halloween idejére az oszkar.com és a gazzalmegyek.hu csapata.

Érdemesebb előre, akár interneten keresztül útitársat, illetve utaztatót választani, mint az út szélén várni a megfelelő partnert

Érdemesebb előre, akár interneten keresztül útitársat, illetve utaztatót választani, mint az út szélén várni a megfelelő partnert

Ahogyan azt az e heti üzemanyagár-emelés kapcsán és temérdek egyéb alkalommal is írtuk, a meg nem újuló üzemanyagok közül gázzal a legolcsóbb autózni. Villannyal persze még csekélyebbek az üzemanyagköltségek, ám míg egy benzines autót néhány százezer forintból át lehet alakítani gázüzeművé, egy villanyautó ma 10 millió forint körül kóstál, megtérülésére pedig mintegy fél millió kilométert lehet kalkulálni a jelenlegi árak alapján.

A költséges, de minden bizonnyal idővel elkerülhetetlen hajtóanyag-váltáson és a "kevesebbet autózáson" túl egyéb módon is lehet csökkenteni az üzemanyagköltségeket, ha az azonos irányba haladók, akár az utcában összebeszélve, akár az interneten keresztül kapcsolatba lépve, egy autóba tömörülnek. Ha csak egy plusz, fizető utast sikerül begyűjteni, máris feleződnek az útiköltségek, ha pedig valaki maga mellé három utazót is be tud szerezni, már negyedelte költségeit.

E szemlélet népszerűsítésére két hazai internetes oldal stábja, az Oszkar.com telekocsi-rendszer és a Gázzalmegyek.hu csapata október utolsó napjaiban közös kampány keretében hívja fel a figyelmet, hogy a hagyományos üzemanyagok magas ára ellenére is van lehetőség gazdaságos módon utazni. Három nap alatt három vidéki helyszínen mutatják be a telekocsi-rendszer működését és előnyeit, valamint a gázüzemű járműhasználatban rejlő lehetőségeket.

Már akár mélygarázsba is lehet parkolni gázüzemű autóval, illetve a biztonsági előírások teljesítése esetén nem kell külön kútoszlopra tenni a töltőjét. Október elején enyhültek a gázautózás szabályai Magyarországon

Már akár mélygarázsba is lehet parkolni gázüzemű autóval, illetve a biztonsági előírások teljesítése esetén nem kell külön kútoszlopra tenni a töltőjét. Október elején enyhültek a gázautózás szabályai Magyarországon

Október 28-án, pénteken 11 órától Pécsett a Pécsváradi úti Agip töltőállomáson, 29-én, szombaton 11 órától Győrben, a Szigethy A.-Táncsics M. utcák sarkán, a Mobil Petrol töltőállomáson, valamint 30-án, vasárnap 10 órától Miskolcon, a Vologda úti Shell töltőállomáson várják az érdeklődőket három-három órán át. Mindegyik helyszínen több, gázüzemre átalakított autót is bemutatnak, és készséggel állnak az érdeklődők rendelkezésére gázüzem, illetve telekocsi témában.

Hogy kézzelfogható bizonyítékot is szolgáltassanak a költségmegtakarításra, a helyszínek között telekocsi-járatokat szerveztek egy speciálisan ez alaklomra dekorált autóval. A telekocsi-rendszer szokása szerint, tényleges fogyasztás alapján, az egy főre jutó költséget kell majd minden utasnak kifizetni, ami az előzetes becslések szerint egyik, az országot átszelő út esetén sem haladja meg a 2000 forintot. Ez az összeg (teljes árú jegyet vásárló felnőtt utas esetén) minden egyéb közlekedési eszközénél kedvezőbb, azaz ismételten bizonyítja azt, amit már magunk is kiszámoltunk, amennyiben legalább két felnőtt utazik egyszerre, az autó a legolcsóbb közlekedési eszköz.

Ez is érdekes lehet:
 

A Mercedes-Benz vásárlóinak vezetéstechnikai kurzus is jár az új autó mellé. Kipróbáltuk

Biztonsági extrák sora és már egy vezetéstechnikai kurzus is védi a Mercedes-sofőröket. Minden...

Nálunk belépőt nyerhetsz az AMTS-re, ott meg autót is

Az Autó, Motor és Tuning Show (AMTS) látogatói egy, a kiállítás szellemében és a szervezőcsapat...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Óriás tér 1 millió alatt - Mazda E 2200 használtan

Ritka az ilyen őszinte és elnyűhetetlen autó, mint a Mazda E 2200, ami ráadásul 6 üléssel is...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Kisokos nem csak gyorshajtóknak, a ma érvényes bírságtételek gyorshajtásért és némi traffipaxinfó

Hú, belecsúsztam a falutáblába 65-tel. Benne van a 10 százalékban? Lesz-e belőle bírság?
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (14 db)

Combi27 írta: 2011 november 04., péntek 14:49:37
Linka 11 írta: 8 éve

Valahol olvastam van már disel gázos autó is. Jó lenne erről a lehetőségről is többet hallani !! Sokunkat érdekelne manapság.


www.gazzalmegyek.hu

itt megtakálható az LPG, CNG, és DG rendszerek leírása

A válaszoláshoz belépés szükséges
Linka 11 írta: 2011 október 31., hétfő 07:54:44

Valahol olvastam van már disel gázos autó is. Jó lenne erről a lehetőségről is többet hallani !! Sokunkat érdekelne manapság.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lacsi írta: 2011 október 28., péntek 16:44:14
Török Tamás írta: 8 éve

A telekocsi gondolata önmagában jó.De tapasztalatból mondom,hogy az utasok mindig úgy vannak vele,hogy minek szálljon be ő is a költségekbe,hiszen én mindenképpen arra megyek.Ha például én autóval járok a munkába,és még lenne 4 másik ember a környékről,biztosan nem akarna fizetni senki,és még én lennék a rohadék,mert miért vagyok sz@arrágó.Ez a magyar mentalitásba nem fér bele sajnos.


Előzmények megtekintése

Én már 1997-ben telekocsival utaztam Kölnbe Ketten voltunk a barátnőmmel a sofőr meg még egy utas. Hát mit mondjak nagyon élveztem és nagyon jól jöttünk ki pedig mindenki idegen volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
sola írta: 2011 október 28., péntek 15:58:19

Üdv Mindenkinek!
Lehetséges,hogy Én kivétel vagyok,mert nekem tetszik a "teli autó rendszer"!
Megpróbáltam az " oszkár.com-ra beregisztrálni,de félórája várok a validációs linkre,amely nem érkezett meg!
11.05.-én 11órakor Orosházáról megyek Budapest Liszt Ferenc repülőtérre,ha valakit érdekel(költség térítés mellett) szívesen felviszek!
Hali

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2011 október 28., péntek 14:53:13

Ez csak ismerősi körökben működhet szerintem, de még ott sem sokáig alkalmazkodnék senkihez hosszú távon. Tényleg csak munkába oda-vissza. Meg ami már elhangzott, nem csak benzin a közlekedés...

A válaszoláshoz belépés szükséges
uniball írta: 2011 október 28., péntek 14:33:41

Napi ingázáshoz vidékről jó lehet, de azért nem boldog-boldogtalannal. Mondjuk kell hozzá kompromisszumkészség hiszen nem mindenki egyszerre indul, no meg a társaság sem baj ha hasonló összetételű.
Ismerőssel, környékbelivel megosztanám a kocsit, de azért nem mindenkivel. Más mellé is csak akkor ülnék be ha biztonságba érzem magamat.
Lassan eljutunk oda, hogy rájövünk, hogy túl sokba kerül mindenhova autóval közlekedni, ezért kénytelenek vagyunk más megoldások után nézni. Nem baj ez, csak másképp' kell gondolkodni.
Nekem a gép jelenleg a bringa+vonat kombót dobta ki mint legjobb megoldás, de a telekocsi is szimpatikus.
Ha pedig valaki nem akar fizetni, az utazzon azzal ami szerinte ingyenes...

A válaszoláshoz belépés szükséges
xt0z0a írta: 2011 október 28., péntek 14:16:56

Én tróger vagyok. Nem azért tartom az autót, hogy más csak üzemanyagköltségbe szálljon bele. Én meg takarítsam, szagoljam az utas szagát, cseréljek gumit, olajat.....stb A héten pl fogtam egy vadat is. Nem beszélve a trafipax, kátyu és egyéb kiszámíthatatlan utazási költségekről. Ezekbe beszállna anyagilag valamelyik utas? Nem.........., pedig ezek ám a költségek
Én nem alkalmazkodom senkihez pár száz forintért, ha ezt szeretném akkor arra inkább ott a busz
Az A-ból B-be való eljutás nem csak üzemanyag kérdése sajnos.
Ezeket valószínűleg csak az érti meg, aki autót tart fenn.

A válaszoláshoz belépés szükséges
xt0z0a írta: 2011 október 28., péntek 14:04:26

fcgg

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2011 október 28., péntek 13:26:04

Combi:
EU-n belül nincs vám, nálunk mégis van reg.adó. De ez csak egy példa a sok közül, MO a kiskapuk országa.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 október 28., péntek 12:07:09
írta: 8 éve

Emlékszem rá, mikor a gázt vezették be mindenhova, mert azzal olcsóbb fűteni mint bármi mással... Nálatok mennyi a gázszámla?:D Olyan déjzsavúú szaga van itt mindennek:D


A gáz jelenleg jövedéki adó mentességet élvez 2018-ig. :)
Úgyhogy addig bízhatunk a kormányban.Utána nem igazán.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 október 28., péntek 12:04:45
Török Tamás írta: 8 éve

A telekocsi gondolata önmagában jó.De tapasztalatból mondom,hogy az utasok mindig úgy vannak vele,hogy minek szálljon be ő is a költségekbe,hiszen én mindenképpen arra megyek.Ha például én autóval járok a munkába,és még lenne 4 másik ember a környékről,biztosan nem akarna fizetni senki,és még én lennék a rohadék,mert miért vagyok sz@arrágó.Ez a magyar mentalitásba nem fér bele sajnos.


Előzmények megtekintése

Nos nálunk az ilyen ember szépen jár mondjuk a közel 6 ezer forintos helyijárattal, valamint gyalogolhat a buszmegállótól hazáig.Nem hinném hogy havi 1000 forintot nem tud arra szánni hogy spóroljon 5 ezret, valamint munkahelytől házig fuvarozom.
AMúgy meg mit gondolnak az ilyenek?Hogy mert úgy is arra megyek ingyen elviszem?Ilyen üzemeltetési költségek mellett?
De mondok mást: Mondjuk Veszprém-Miskolc olyan 300km.Ketten megyünk már jobban megéri mint vonattal, vagy busszal.HA jön még egy ember nem au út 1/3 költségét fizettetem ki vele hanem mondjuk az egyéni utazási költségének felét, 2/3-át.Amibe ugye beleszámít a távolsági és a helyi közlekedés.Ha ez nem éri meg neki, meg hogy gyorsabban háztól házig odaér, plusz jó a társaság, ha útközben akar venni valamit még az is belefér, plusz nem kell a sofőrt nyaggatni ha wc-re kell mennie , vagy nyújtózna egyet :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2011 október 28., péntek 11:52:09

Emlékszem rá, mikor a gázt vezették be mindenhova, mert azzal olcsóbb fűteni mint bármi mással... Nálatok mennyi a gázszámla?:D Olyan déjzsavúú szaga van itt mindennek:D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 2011 október 28., péntek 09:34:29
Török Tamás írta: 8 éve

A telekocsi gondolata önmagában jó.De tapasztalatból mondom,hogy az utasok mindig úgy vannak vele,hogy minek szálljon be ő is a költségekbe,hiszen én mindenképpen arra megyek.Ha például én autóval járok a munkába,és még lenne 4 másik ember a környékről,biztosan nem akarna fizetni senki,és még én lennék a rohadék,mert miért vagyok sz@arrágó.Ez a magyar mentalitásba nem fér bele sajnos.


Előzmények megtekintése

Azért nem minden magyar ember ilyen,szerencsére. Én hetente kétszer teszem meg a Pécs-Kaposvár utat(egyetem miatt). Mindig 4-5en vagyunk a kocsiban,és osztozunk a benzinköltségen. Gyorsabb is,meg háztól házig viszem őket,nem mint a busz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 október 28., péntek 09:03:25

A telekocsi gondolata önmagában jó.De tapasztalatból mondom,hogy az utasok mindig úgy vannak vele,hogy minek szálljon be ő is a költségekbe,hiszen én mindenképpen arra megyek.Ha például én autóval járok a munkába,és még lenne 4 másik ember a környékről,biztosan nem akarna fizetni senki,és még én lennék a rohadék,mert miért vagyok sz@arrágó.Ez a magyar mentalitásba nem fér bele sajnos.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring

Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring

Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.


Íme, a vásárlók igénye – Csúcsmotorjával próbáltuk a Skoda Kamiqot

Közkívánatra – Skoda Kamiq

Túllépett már áraival azon a Skoda, hogy egyszerű népautónak mondhassuk, ehhez igazodik a minőség, a konstrukció és a kivitelezés is. Legkisebb crossoverükbe, a Kamiqba se lehet belekötni.


Citroën Grand C4 SpaceTourer 1.5 BlueHDi 130 Automata Feel teszt

Kényelemre vágyó nagycsaládosoknak: Citroën Grand C4 SpaceTourer

Hat évvel ezelőtt debütált a Citroën C4 Picasso harmadik, egyben a Grand C4 Picasso második generációja. Tavaly leginkább nevet váltottak: C4 SpaceTourer és Grand C4 SpaceTourer néven folytatták karrierjüket.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a piac legolcsóbb villanyautóját - Skoda CITIGOe iV  menetpróba

Hága városában vallattuk a villanyhajtású Skoda Citigót

7 napja – Újdonság

A Skoda 124 éves történetének első villanyautója a CITIGOe iV. Még akkor is, ha igazából egy VW e-up! átmaszkírozva.


Opel Corsa F: a dízel talán a benzineseknél is finomabb

Egyre meggyőzőbb az új Opel Corsa - menetpróba

Múlt héten – Újdonság

Megvolt a hatodik generációs Opel Corsa nemzetközi tesztvezetése is, egy kivételével a kezdeti kínálat összes motorját sikerült kipróbálni; az elektromos jövő tavasszal érkezik.


Jogsértés miatt több ezer hirdetését kellett törölje a Netriskauto

Használtautó-hirdetések: a Netriskauto jogsértő módon másolt

Múlt héten – Sztori

Bár az idén 20 éves Használtautó.hu továbbra is magasan piacvezető az oldalán található hirdetésszám alapján a használtautó-piacon, vannak új szereplők, akik nem mindig jogszerű eszközökkel szállnak harcba.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN GOLF VII 1.4 TSi BMT Comfortline DSG Mo-i. 1 Tul. ÁFA-s!

VOLKSWAGEN GOLF VII 1....

Ár: 4.690.000 Ft

Évjárat: 2015 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN PASSAT V Variant 1.8 5V Turbo Comfortline Xenon. Ülésfűtés. Digitklíma. Sz.könyv

VOLKSWAGEN PASSAT V Va...

Ár: 919.000 Ft

Évjárat: 2002 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN NEW BEETLE Cabrio 1.4 szép állapot.klíma.1.4. euro4

VOLKSWAGEN NEW BEETLE...

Ár: 870.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!