0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Miért van szükség 48 voltos rendszerre?

Hamarosan az összes személyautóban az elektromos rásegítés

·

Gombamód szaporodnak a könnyű hibridnek titulált modellek, melyekben 48 voltos rendszer szolgál a hagyományos 12 voltos mellett, de nem csak a környezetvédelem okán terjed az új megoldás.

%KA%Az útviszonyokhoz folyamatosan alkalmazkodó futóműnek is 48 voltos feszültségre van szüksége a működéshez, a rendszer elég kis helyet foglal, így már futó típusokhoz is integrálható%KA%

Az útviszonyokhoz folyamatosan alkalmazkodó futóműnek is 48 voltos feszültségre van szüksége a működéshez, a rendszer elég kis helyet foglal, így már futó típusokhoz is integrálható

Manapság az autógyártók mentsvára lett a 48 voltos rendszer, egy-egy frissítés alkalmával a nagyobb típusokba szinte kötelezően bekerült az emelt feszültségű rendszer. A gyártók persze nem véletlenül szavaznak erre a megoldásra, ugyanis a jelenleg futó modellekbe is könnyen integrálható ez a megoldás, továbbá nem jár túlzott súlygyarapodással, illetve a vételárat sem befolyásolja jelentősen. A 48 V-os architektúra lassan elengedhetetlenné válik, mivel a modern négykerekűekben számos képernyő, radar, érzékelő, kamera és vezérlőegység működik, ami a hagyományos, 12 volttal üzemelő rendszer határait feszegetné. További és talán még fontosabb előny, hogy a 48 voltos rendszerből származó energia akár a fogyasztás csökkentésére is fordítható, ami manapság kiemelten fontos a jövőre életbe lépő még szigorúbb szabályozások miatt (is). A hagyományos fedélzeti feszültség négyszereséből származó teljesítmény elegendő bizonyos segédberendezések meghajtására is, így a vízpumpa, az olajszivattyú, de akár a turbófeltöltő is villanymotorral hajtható. A segédberendezések elektromos hajtása jóval precízebb működést eredményez, mindig biztosítható az optimális működés,

egy turbófeltöltő akár alapjárat környéki fordulatszámnál is felpörgethető, így a turbókésedelem gyakorlatilag eltűnik,

illetve a generátor-indítómotor egység a start-stop rendszer feladatait is magára vállalja.

%KA%Nem csak a prémium kategória kiváltsága a lágy hibrid hajtás, sok más mellett a Ford Puma is elérhető lesz 48 voltos rendszerrel%KA%

Nem csak a prémium kategória kiváltsága a lágy hibrid hajtás, sok más mellett a Ford Puma is elérhető lesz 48 voltos rendszerrel

A 48 voltos villanymotor ugyanakkor egyszerre veszi át a generátor és az indítómotor szerepét, mivel a forgattyústengelyhez szíjjal csatlakozik, így képes azt forgatni. Ez a lehetőség persze nem csak az indításkor jön jól, hanem

menet közben is képes besegíteni a belső égésű erőforrásnak, jellemzően az álló helyzetből való gyorsításkor,

amikor a legnagyobb az energiaigény, ám a jelenlegi megoldással még képtelenek önállóan mozgatni az autót, mivel az átlagos emelt feszültségű rendszerek 16 lóerőnél nem tudnak többet. Ugyanakkor a Continental nemrég jelentette be, hogy 40 lóerős könnyű hibrid hajtást fejlesztettek (növelve az energiaszabályzó rendszer hatékonyságán, illetve már víz hűti a villanymotort), ami már képes önállóan is mozgatni az autót.

%KA%A Continental már rendelkezik olyan lágy hibrid hajtással, ami képes az autót önállóan mozgatni. Ez a megoldás akár el is lehetetlenítheti a hibrid modelleket, mivel ez a kivitelezés jóval egyszerűbb és olcsóbb%KA%

A Continental már rendelkezik olyan lágy hibrid hajtással, ami képes az autót önállóan mozgatni. Ez a megoldás akár el is lehetetlenítheti a hibrid modelleket, mivel ez a kivitelezés jóval egyszerűbb és olcsóbb

Az autó mozgási energiájából (például fékezéskor) táplálkozó rendszer kapcsán jogosan merülhet fel a kérdés, hogy miért “csak” 48 voltos a rendszer, hiszen nagyobb feszültség nagyobb teljesítményt is jelent. Az egyik oka, hogy ebben a felállásban még kisfeszültségű rendszernek tekinthető, 60 V felett viszont már nagyfeszültségről beszélünk, ami számos plusz költséggel járna. Ebben az esetben több biztonsági rendszer kellene alkalmazni, nagyobb vezérlőegységgel és vastagabb, nehezebb kábelekkel járna egy “erősebb” architektúra. Továbbá a 48 voltos akkumulátor még viszonylag alacsony költséggel állítható elő és a helyigénye sem nagy. A megoldás rohamtempóban terjed, mivel vészesen közeledik a flottaátlaggal kalkuláló szabályozás.

Ez is érdekes lehet:
 

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Hazánk legőszintébb márkanagykövetével, dr. Kiss Gergellyel beszélgettünk Mustang szeretetéről

Több annyira hiteles márkanagykövetre lenne szükség, mint amilyen a Ford Mustangot képviselő...

Olcsó nyugatiból kultjármű: Volkswagen Scirocco 1.6 GL, 1979

A Scirocco húsz éve még elment napi járósnak, aztán ciki lett, de mára megbecsült hobbiautó...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Csak szabályosan, nem csak a megjelenésért: fólia az 1300 eurós Renault Mégane ablakain

Már egy ideje szolgál az 1300 euróért vásárolt Renault Mégane, most üvegeinek fóliázásával csinosabb...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Megtörtént eset: közúti veszélyeztetésből totálkár

Érdekes történet: a károsult maga határozhatta meg, hogy milyen jóvátételt kér attól, aki autójának...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

2 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

5 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

6 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Használtautó.hu

VOLVO S40 1.6 Kinetic

VOLVO S40 1.6 Kinetic

Ár: 1.400.000 Ft

Évjárat: 2006 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FORD FIESTA 1.25 Trend csere-beszámítás!

FORD FIESTA 1.25 Trend...

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN JETTA 1.4 TSI Comfortline

VOLKSWAGEN JETTA 1.4 T...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2012 / 11

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!