0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Melyik a legamerikaibb autó?

Három tanulmány is készült az autók amerikaiságáról

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Három kutatás, három szemszög, más eredmények. A tanulmányok szerint az amerikai utakon futó autók 60%-a Amerikában készült.

A Cars.com kutatásában a Toyota Camry lett az igazi amerikai autó

A Cars.com kutatásában a Toyota Camry lett az igazi amerikai autó

Nemrég volt július 4, ami Amerikában a függetlenség napja. Ilyenkor nem csak ünnepelnek egy nagyot, de kutatásokat is végeznek mennyire amerikaiak. A Cars.com sem tett másképp, ők például arra keresték a választ tanulmányukban, melyik a leginkább amerikai, tehát teljes mértékben Amerikában készült autó. Ezt a címet a Toyota Camry kapta tőlük. Más megközelítést választott Kogodi Üzleti Főiskola, ahol a Chevrolet Traverse, a Buick Enclave és a GMC Acadia alkotta a top hármast. Az Expertian is összeállította saját listáját, náluk a Jeep volt a leginkább amerikai márka, amit a nép vásárolhat.

A iskolai kutatás hármasát a Chevrolet, Buick, GMC márkák típusai hozták el A iskolai kutatás hármasát a Chevrolet, Buick, GMC márkák típusai hozták el A iskolai kutatás hármasát a Chevrolet, Buick, GMC márkák típusai hozták el

A iskolai kutatás hármasát a Chevrolet, Buick, GMC márkák típusai hozták el

Nézzük a kritériumokat. A Expertian óriási kutatást végzett, az összes autót megvizsgálták, ami az amerikai utakon ma előfordul. Ezzel olyan márkák is bekerültek a listába, amik már évek óta nem dobtak ki új modellt. Ők azt vették figyelembe, hogy az utakra regisztrált modellek hány százaléka épült Amerikában. A Jeep hozta el az első helyet, hiszen autóik 93,3%-a az Egyesült Államokban épült. A második helyre érdekes módon az Oldsmobile, harmadikra pedig a Saturn futott be 93,3 és 92,4 százalékkal. Utánuk két ma is aktív gyártó, a Ford 83,1 %-al, majd a Cadillac 80,6%-al következik.

Az Amerikában futó Jeep-ek 93,3%-a Amerikában is épült

Az Amerikában futó Jeep-ek 93,3%-a Amerikában is épült

A Expertian azt is kiderítette, hogy az amerikai utakon futó össze autó 60%-a készült az országban. Utánuk nagy lemaradásban a kanadai (12,6%) és a japán (11,1%) gyártású autók következnek. Ezek a tanulmányok rávilágítanak, hogy nehéz meghatározni mi is számít valódi amerikai autónak. Például a Jeep fel sem merült a Cars.com kutatásában, mert nem felelt meg annak a kritériumnak, hogy az alkatrészeinek 75%-a hazai forrásból való legyen. A Kogodi Üzleti Főiskola pedig azt figyelte, hogy a profit hova megy az eladások után. Hozzájuk két Jeep, a Wrangler Unlimited (hatodik) és a Cherokee (nyolcadik) is bekerült a top 10-be.

Ez is érdekes lehet:
 

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy...

A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Nem ígérkezik unalmasnak 2020 sem, a naptár máris tele van friss típusokkal

Idén sem pihen meg az autóipar, rengeteg újdonsággal lehet majd találkozni a szalonokban, ebből...

Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (20 db)

schrank írta: 2016 július 14., csütörtök 16:53:04
encore írta: 4 éve

Én mindig úgy gondoltam annak az országnak az autómárkája az ami ahova a bevétel nagy része tartósan megy, vagyis ahol eldöntik mi lesz a következő lépése a márkának, ugye magyar suzuki mi?


de az amerikaiaknak fejlesztenek a japánok, amerikai igényeknek megfelelően, valószínűleg amerikai gárda a világ második legnagyobb piacán
azért ez nem egy dacia gyár romániában kategória ...

A válaszoláshoz belépés szükséges
encore írta: 2016 július 13., szerda 20:20:39

Én mindig úgy gondoltam annak az országnak az autómárkája az ami ahova a bevétel nagy része tartósan megy, vagyis ahol eldöntik mi lesz a következő lépése a márkának, ugye magyar suzuki mi?

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 2016 július 13., szerda 09:45:44
zold írta: 4 éve

A logikád olyan mint néhány ismerősömé, aki eldicsekedett hogy "exkluzív" szerződést köthet. A gond azonban az hogy a szerveződés nem neki exkluzív hanem a másik félnek.



Ugyanígy az infinitek hazai PIAC az amerikai, de ez fordítva egyáltalán nem igaz, az amerikaiknak nem "hazai" MÁRKA az infiniti. És ez a Camryre ugyanígy igaz. Ebben a tekintetben az Opeles példád jó, a németek nem tekintik hazai márkának.


Előzmények megtekintése

Persze, de én innen, kis hazánkból honnan tudnám azt megmondani, hogy az USÁ-ban mit éreznek az emberek magukénak? Te nagy világjáró hírében állsz, ülj fel a magángépedre és járj utána:)

Egyébként elég nagy a katyvasz az amerikaiak fejében arról, melyik márka milyen származású. Talán te is olvastad már ezt a cikket - ami csak tovább bonyolítaná a vitát:

http://hvg.hu/cegauto/20070606_amerikai_markatudat

Az érvelésedre pedig, hogy nekik a Camry nem hazai autó, pont ez a cikk adja meg a cáfolatot. Bár a múltkor kiderült, hogy te egyből legörgetsz a komment-mezőbe, és cikkeket nem szeretsz olvasni, kolléga:)

Annak utánajártál, hogy a németek nem tartják hazainak az Opelt? Hogy sikerült kinyomozni? Most azon megint lehetne vitatkozni, hogy a MÁRKANEVET tartják-e hazainak, vagy az autókat, amiket az alatt piacra dobnak. A kettő eléggé elkülönül egymástól szerintem. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy bizonyos Opelek eredetileg Vauxhallok és ezzel együtt brit tervezésűek is, csak villámosként is kaphatóak. Az Insignia úgy tudom, pont ilyen.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 2016 július 12., kedd 12:11:56

Mondtam hogy fenntartāssal kell kezelni az ūrgēt...

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2016 július 12., kedd 11:31:09
csalfaromeo írta: 4 éve

Ezek szerint akkor eldőlt a vita? Az oly büszke világjáró elismerte, hogy nem volt igaza? Nem semmi...:)



Ne érts félre, nem ellened akartam felszólalni, de most jó dolgokat írt a bloggerek "ásza":)



Ettől függetlenül mindig élvezet olvasni kettőtök vitáját, ha az USA a téma. Szerintem ez a cikk is megy majd a "Kivert biztosítékokra":)


Előzmények megtekintése

Nem dőlt el semmi, mert semmi sem végleges. Én annyit írtam, hogy feltételezem akik ezzel foglalkoznak azok tudják mit csinálnak, ellentétben velünk akik még a szövegnek is lusták utánaolvasni, de bármilyen kocsimai marhaságot készek vagyunk átvenni mert nehogymá' az egyenes utat járjuk...

Aztán jött egy két értelmesebb elemzés ami rávilágított problémákra. Mindössze erre próbáltam reagálni, hogy lehet hogy én is optimistább hangot ütöttem meg a kelleténél.

A válaszoláshoz belépés szükséges
zold írta: 2016 július 12., kedd 11:24:09
csalfaromeo írta: 4 éve

Zöld kolléga, jól érzem, hogy Edy mesterrel nemsokára újra ringbe szálltok és folytatódhat a TTIP-fight?:)



Te szoktál ilyeneket írogatni, hogy:"Az Infinitinek hazai piac az amerikai." és hasonlók. Persze, mert ott fogy belőle a legtöbb világviszonylatban. Azok az országok, területek, ahol egy márka kirívóan sok autót ad el, az lényegében "hazai piacának" számít: a Suzukinak ilyenek vagyunk mi és India. A Mitsunak Thaiföld és Indonézia, a Buicknak Kína, stb. Aztán lebontható ez konkrét típusokra, pl. a Camryből az amerikai piac nyeli el a legtöbbet világviszonylatban, ezért "hazai piac" a Camrynek.



Az, hogy egy cégnek gyára van valahol, még nem garancia önmagában a sikerre, pl. a Mitsu és az USA vagy Ausztrália.



Elég komoly vitatéma lehetne ez a "származás-dolog" egyébként: pl. a németek mennyire érzik magukénak a Fordot vagy az Opelt? India a Suzukit? Az ukránok, románok vagy üzbégek a Daewoot? Ez az jelenség, amit úgy magyaráznak sokszor, hogy "ma már nincs tiszta vérű autó".



Az Opelnél pl. ugye ott a GM-tulajdonlás, emellett pedig a Frontera és a Campo japán volt, az Ampera és a GT amerikai, a Mokka dél-koreai, a Vivaro-Movano francia, az új Combo olasz...



Amit Edynek írtál a "mamahoteles" témában, azzal egyetértek. Az olaszoknál, görögöknél nem ritka, hogy a "mamma"-val élnek együtt 40-es, 50-es meglett férfiemberek. Itt is le van írva:



"A legnagyobb arányban a déli államokban, Spanyolországban, Görögországban és Olaszországban élnek otthon a fiatalok (35–41 százalék)."



http://mno.hu/belfold/nagyon-sok-fiatal-felnott-el-a-szuleivel-1335895



Persze, Amerikában is jelen van ez a dolog, de az arányok egész mások egy 320 milliós és egy 60 milliós országban. Nyilván filmek is feldolgozzák a témát, ilyen az Anyám nyakán Matthew McConaughey-vel, stb. Az oktatási rendszerük alapja is az, amit írsz: az önállóságra, az életre nevel. Az életedért, a sikereidért csak és kizárólag te vagy a felelős, meg kell dolgoznod érte, ez itt a lehetőségek országa.










Előzmények megtekintése

A logikád olyan mint néhány ismerősömé, aki eldicsekedett hogy "exkluzív" szerződést köthet. A gond azonban az hogy a szerveződés nem neki exkluzív hanem a másik félnek.

Ugyanígy az infinitek hazai PIAC az amerikai, de ez fordítva egyáltalán nem igaz, az amerikaiknak nem "hazai" MÁRKA az infiniti. És ez a Camryre ugyanígy igaz. Ebben a tekintetben az Opeles példád jó, a németek nem tekintik hazai márkának.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 2016 július 12., kedd 09:03:51
vidi500 írta: 4 éve

Akkor még egy. :-) Amikor az ember először teszi amerikai földre a lábát, az első megdöbbenés nem az ott látott gazdagságnak szól, hanem a kézzel fogható nemzeti öntudatnak! Ott az ember büszke arra, hogy amerikai, és szereti hazáját. Magyarországon valaki ennek 1/4-résznyét mutatja, már "fasiszta".


Előzmények megtekintése

Sajnos igazad van, megint...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 2016 július 12., kedd 09:02:11

Kōszi srācok.
Hoszas vitākba nincs kedvem belemenni.
Igazābōl nincs kedvem vitāzni, alapvetōen nem ezērt jārok ide.
Ēs hogy a cikkhez is hozzāszōljak, hol maradt a Mazda motoros Mustang? :))))

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2016 július 12., kedd 08:58:28
vidi500 írta: 4 éve

Akkor még egy. :-) Amikor az ember először teszi amerikai földre a lábát, az első megdöbbenés nem az ott látott gazdagságnak szól, hanem a kézzel fogható nemzeti öntudatnak! Ott az ember büszke arra, hogy amerikai, és szereti hazáját. Magyarországon valaki ennek 1/4-résznyét mutatja, már "fasiszta".


Előzmények megtekintése

...részét...

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2016 július 12., kedd 08:57:29
csalfaromeo írta: 4 éve

Remek meglátás. Pedig logikus lehetne, hogy egy olyan nagy népességű országban kevesebbet ér egy emberélet, de mégsem így van. Nálunk viszont elképesztő szintre emelkedett az elidegenedés - sajnos.


Előzmények megtekintése

Akkor még egy. :-) Amikor az ember először teszi amerikai földre a lábát, az első megdöbbenés nem az ott látott gazdagságnak szól, hanem a kézzel fogható nemzeti öntudatnak! Ott az ember büszke arra, hogy amerikai, és szereti hazáját. Magyarországon valaki ennek 1/4-résznyét mutatja, már "fasiszta".

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Alapmotorral próbáltuk az új Renault Capturt

Francia magaskényelem - Renault Captur TCe 100 villámteszt

Izmosabb, maszkulinabb megjelenéssel hódít az új Renault Captur. Ugyanakkor az erőteljesebb megjelenés mellett aprócska, egyliteres motorral is megrendelhető, most ezt az alap hajtásláncot próbáltuk ki.


Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2 WD DCT teszt

Arany középút - Hyundai Kona hibrid teszt

Nem bízza a véletlenre a Hyundai, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő Kona modellt. Rendelhető benzines, dízel, villanyhajtású és most már hibrid változat is. Utóbbi egy igazi arany középútnak tűnik.


Keménykedés mindenek felett – BMW X4 M Competition teszt

Menőségérzet – BMW X4 M Competition

A Competition modellek nem épp versenyautókat takarnak a BMW-nél, csupán a legkeményebb kiviteleket. Ez pedig az X4 M Competition esetében 510 lóerőt és őrülten jó stabilitást jelent.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Ráncfelvarrást kapott a Renault zászlóshajója, a Talisman

Öt év után frissül a Renault Talisman

16 órája – Újdonság

Szokatlan módon már fél évtizede nem nyúltak a franciák a nagyautójukhoz, most is leginkább csak a technológiát frissítették - bár a stílusra így sem lehet panasz, a szegmensben még mindig ez az egyik legvonzóbb szedán.


Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

E10 a kutakon - miért kellett ez, mit kell tudni róla?

19 órája – Sztori

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon. Írtunk róla már többször, most pedig bevezetésének okait, következményeit néztük meg.


Lényegében 2012-ben változott utoljára a regisztrációs adó - van is baj vele

Elavult regisztrációs adónk bünteti a modern hibrideket

3 napja – Sztori

Egyre több a hibrid autó a piacon, ez pedig a kisebb belső égésű motoros autóknál megdöbbentő módon jelentősebb regisztrációs adót jelent. Mutatjuk, miért.


Használtautó.hu

FIAT 500 1.2 8V By Gucci Panoráma tető!! 91000 Km!

FIAT 500 1.2 8V By Guc...

Ár: 1.799.999 Ft

Évjárat: 2013 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL MERIVA A 1.4 Essentia CATCH ME. 145eKM. Tempomat. Parkradar. Klíma. Friss műszaki

OPEL MERIVA A 1.4 Esse...

Ár: 1.429.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

RENAULT CAPTUR 0.9 TCe Energy Helly Hansen S&S Leinformálható!

RENAULT CAPTUR 0.9 TCe...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2015 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!