0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mi a fontosabb, a kényelmed vagy az életed?

Hasznos és fölösleges extrák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs az autódban Bluetooth-kihangosító, tolatókamera vagy start-stop rendszer? Hát milyen egy kőkorszaki ember vagy? Vagy lehet, hogy csak önámítás a temérdek extra? Felállítottuk a magunk fontossági sorrendjét.

Remek dolog egy panorámatető, pláne, ha nyitható, mert sok olyan is van, ami csak fényt ereszt be, levegőt nem. Ráadásul a belmagasságból is elvesz

Remek dolog egy panorámatető, pláne, ha nyitható, mert sok olyan is van, ami csak fényt ereszt be, levegőt nem. Ráadásul a belmagasságból is elvesz

Színek, anyagok, sportos kellékek − mind feldobja szürke kis életünket, például egy utcai autóban ugye, milyen fontos tudni, hol is van a kormányközép?!

Színek, anyagok, sportos kellékek − mind feldobja szürke kis életünket, például egy utcai autóban ugye, milyen fontos tudni, hol is van a kormányközép?!

Minél több extra van egy autóban, annál jobb, annál többet ér − így hangzik az egyik alaptétel. Minél több elektronikával zsúfolják tele a kocsit, annál nehezebb és bonyolultabb, s annál magasabb a hibalehetőségek száma − vallja az ellentábor. Nyilván mindkét megállapítás helyes a maga módján és az adott értékrend szerint, s mint majdnem minden esetben, itt is csak szubjektív döntés hozható.

Ebben a cikkben azért megpróbáljuk felállítani a leghasznosabbnak és a legfölöslegesebbnek vélt extrák listáját, hogy aztán pár év múlva megnézzük, mennyit fejlődött a technika, s csodálkozó, nagy szemekkel próbáljunk emlékezni egy olyan korra, amelyben még nekünk kellett tekergetni a kormányt.

Számos élethelyzetben elengedhetetlen a hátsó légterelő, amelyet akár gombnyomásra is megvillanthatunk mondjuk a piros lámpánál. A Peugeot RCZ például ennél jobbat, mesterséges motorhangot is tud "kazettáról"

Számos élethelyzetben elengedhetetlen a hátsó légterelő, amelyet akár gombnyomásra is megvillanthatunk mondjuk a piros lámpánál. A Peugeot RCZ például ennél jobbat, mesterséges motorhangot is tud "kazettáról"

Úgy 15-20 éve még olyasmiket is extraszámba vettünk, mint az elektromos ablakemelő vagy a nem csak függőlegesen, de vízszintesen is állítható kormányoszlop. Vannak persze ma is alapmodellek, melyek gazdájaként örül az ember, ha kifelé nyílik az ajtó, de a technika előretörése és a fogyasztói társadalom tökélyre fejlesztése elképesztően gyorsan alakítja a szokásokat és az igényeket − egyértelműen olyan irányba, hogy ne csak értsük, áhítsuk is az újabb és újabb kényelmi és biztonsági megoldásokat.

Más kérdés, hogy egy olyan világban, ahol a többzónás digitklíma már a semmi különös-kategória, sok gyártó olyan, filléres apróságokon spórol, mint például a (nem csupán a vezetőoldalon és nem csupán lefelé) automata ablakemelő vagy a csillapított kapaszkodó...).

Start-stop rendszer, kétzónás automata klíma, parkradar, parkoló asszisztens, fedélzeti számítógép egy rakás adattal − jó dolgok, de nem a legfontosabbak Start-stop rendszer, kétzónás automata klíma, parkradar, parkoló asszisztens, fedélzeti számítógép egy rakás adattal − jó dolgok, de nem a legfontosabbak Start-stop rendszer, kétzónás automata klíma, parkradar, parkoló asszisztens, fedélzeti számítógép egy rakás adattal − jó dolgok, de nem a legfontosabbak

Start-stop rendszer, kétzónás automata klíma, parkradar, parkoló asszisztens, fedélzeti számítógép egy rakás adattal − jó dolgok, de nem a legfontosabbak

A nyomógombos indítás csak akkor az igazi, ha a nyitás-zárás is kulcs nélküli. Sok esetben nincs így

A nyomógombos indítás csak akkor az igazi, ha a nyitás-zárás is kulcs nélküli. Sok esetben nincs így

Természetesen ezek nélkül is lehet autózni, miként az sem a végfelhasználó hibája, hogy valóban szükségesnek tartja mondjuk a tolatóradar vagy -kamera beszerelését. Mert a ma személygépjárművei bunkerszerűen vannak megépítve az utasok biztonsága érdekében, orr-részük lapos, hogy a gyalogos jobb eséllyel ússzon meg egy gázolást, faruk pedig magas, hogy jó sok csomag beférjen. Meg a légellenállás, meg a fejtér, meg a merevítések, meg a lámpák elhelyezése és az 5 csillag a EuroNCAP-törésteszten és a kommunikáció, a marketing. Sorolhatnánk még, de a lényeg, hogy egyre kevesebb információnk van az autó „sarkairól”, így köszönjük, kérjük szépen a radart és a kamerát vagyonokért, és szívesen költünk rá, mert a javítási költség durvább lenne...

Az információk szélvédőre vetítése biztonságot ad, mert a sofőr nem veszi le a szemét az útról. Még jobb, ha navigáció, koccanásgátló és távolságkövető radar is rendelkezésre áll, hiszen mind könnyíti és veszélytelenebbé teszi a vezető dolgát. Mindamellett a túl sok adat is zavaró lehet, s a drága technika nem csinál meg mindent helyettünk. Többet ésszel, mint pénzzel!

Az információk szélvédőre vetítése biztonságot ad, mert a sofőr nem veszi le a szemét az útról. Még jobb, ha navigáció, koccanásgátló és távolságkövető radar is rendelkezésre áll, hiszen mind könnyíti és veszélytelenebbé teszi a vezető dolgát. Mindamellett a túl sok adat is zavaró lehet, s a drága technika nem csinál meg mindent helyettünk. Többet ésszel, mint pénzzel!

Ma már nem csak a luxusautók kiváltsága a kamera (és a radar), mely előre, oldalra és hátra is nézhet, segít nem ütközni, nem ráfutni, parkolásnál nem leamortizálni a kocsit és a környezetet

Ma már nem csak a luxusautók kiváltsága a kamera (és a radar), mely előre, oldalra és hátra is nézhet, segít nem ütközni, nem ráfutni, parkolásnál nem leamortizálni a kocsit és a környezetet

Aki az elmúlt egy-két évben szerezte jogosítványát, aki a globalizációt, az internetet és az okostelefont kvázi az anyatejjel szívta magába, annak csupa sületlenség ez az egész, valamint bizonyára elképzelhetetlen, hogyan is maradhatott életben az a néhány milliárd humanoid, aki ESP, ABS, légzsákerdő meg minden más nélkül kóborolt az utakon, s élte szomorú és szánalmas életét. Akiknek még volt szerencséjük például egy F-szériás Opel Astrához, hogy ne is merészkedjünk régebbre, űrsiklónak látszódhat egy gombcsilliókkal és ki tudja, mikkel teletömött Astra J. És mindnek, mindnyájunknak fejlesztenek a gyárak gőzerővel, dolgoznak a jelenen, de inkább a jövőn, s "csak" pénztárcánk vastagságán múlik, beszél-e hozzánk az autónk, mint Michael Knighthoz az ő hű KITT-je.

A bőrülés fűtés (és szellőzés) nélkül nem valami praktikus, annál inkább az a térnyerő és variációs lehetőségeket biztosító, sínen tologatható hátsó üléssor. Ötletes és hasznos tud lenni egy csomagtér-világítós zseblámpa, egy 12 voltos aljzat vagy egy szimpla akasztó is A bőrülés fűtés (és szellőzés) nélkül nem valami praktikus, annál inkább az a térnyerő és variációs lehetőségeket biztosító, sínen tologatható hátsó üléssor. Ötletes és hasznos tud lenni egy csomagtér-világítós zseblámpa, egy 12 voltos aljzat vagy egy szimpla akasztó is A bőrülés fűtés (és szellőzés) nélkül nem valami praktikus, annál inkább az a térnyerő és variációs lehetőségeket biztosító, sínen tologatható hátsó üléssor. Ötletes és hasznos tud lenni egy csomagtér-világítós zseblámpa, egy 12 voltos aljzat vagy egy szimpla akasztó is

A bőrülés fűtés (és szellőzés) nélkül nem valami praktikus, annál inkább az a térnyerő és variációs lehetőségeket biztosító, sínen tologatható hátsó üléssor. Ötletes és hasznos tud lenni egy csomagtér-világítós zseblámpa, egy 12 voltos aljzat vagy egy szimpla akasztó is

A technikai bravúrok persze lenyűgözőek: fantasztikus, mit ki nem találnak, s mit meg nem valósítanak a mérnökök úgy, hogy a létező legtermészetesebben vegyük, amikor például az autó jelez, ha üres és elég nagy parkolóhelyet talál, majd félig-meddig önerőből be is kormányozza magát a parkolóba... De, most őszintén, kell ez? Kinek kell? Nem csak marketing, azaz parasztvakítás? Vagy lehet, hogy mégis jó dolog? Vigyázat, erősen szubjektív vélemény következik: ha csak egy életet is megment egy extra, akkor jó és hasznos. Egyéb esetekben vegye-vigye-higgyen benne akárki, ha úgy tetszik. A tévét, a reklámokat sem kötelező bámulni. Márkás cuccot sem muszáj venni. És akkor most jöjjenek a toplisták.

A 10 leghasznosabb és legfölöslegesebb autóextra − szerintünk

hasznos
fölösleges
automata váltó Sport üzemmód
ülésfűtés Eco üzemmód
holttérfigyelő rendszer váltási segédlet
ESP (menetstabilizáló) ülésmasszázs
(adaptív) tempomat generált motorhang
ráfutásgátló rendszer illatkapszula
fűtőszálas szélvédő hangulatfények
tolatókamera távirányítós navigáció
légzsákok gigafelni peres gumival
elektrokróm (fényre sötétedő) tükör nyithatatlan panorámatető

A képen látható technikai bőségtálból az automata váltó a leghasznosabb

A képen látható technikai bőségtálból az automata váltó a leghasznosabb

Meglepő az automata váltó? Álláspontunk szerint kényelmi funkciója csak az egyik, már-már mellékes − a legjobb benne az, hogy biztonságosabbá teszi a közlekedést, hiszen rengetegen szenvednek és bénáznak a kuplunggal, vele pedig nincsenek elfoglalva, koncentrálhatnak a vezetésre. A ráfutás- és koccanásgátló rendszerek is azért hasznosak, mert (radarral és kamerával, szükség esetén vészfékezve) segítenek életet és anyagiakat védeni. A holttérfigyelő a sávváltáskor bizonytalankodónak szinte kötelező, de a korábban már ecsetelt modern, bunkerszerű építésmód is indokolttá teszi az elterjedését és a használatát. A sebességtartó rendszer egyszerre biztonságos, takarékos és kényelmet is nyújtó, és az sem baj, ha távolságkövetős. Kár, hogy a többség egyáltalán nem él vele, ahogy az is kár, hogy a magyaros közlekedési „kultúrában” sokszor lehetetlen tempomattal menni, mert annyi az ön- és közveszélyesen száguldozó vagy épp a belső sávban felelőtlenül kolbászoló autós.

A Sport és Eco módok inkább csak szórakoztatóak, már akit ez boldogít

A Sport és Eco módok inkább csak szórakoztatóak, már akit ez boldogít

Szuper a megannyi kényelmi és szórakoztató extra, ezek fontossága viszont meg sem közelíti a biztonságiakét, amelyek közül az olyan alapokat is felhozhatnánk, mint biztonsági öv, lámpa, ablaktörlő, irányjelző, duda, egyáltalán a gumi vagy a fék, a légzsák, az ABS, az ESP meg a többi hárombetűs felügyelet, csak ugye nem feltétlen számítanak extrának. Összkerékhajtás? Pár nap per év, amikor valóban szükség van rá Magyarországon (vannak persze, akik nélküle nem jutnának haza, nekik nyilván fontos). És mi szükség van a mindenféle hű, de divatos Sport meg Eco, azaz gazdaságos üzemmódokra? A látványosan vörösre vagy kékre, netán zöldre váltó műszerfal-megvilágításra?

„Mezei” autókban, a nagyvárosi dugókban pöfögve az állítható lengéscsillapító-karakterisztika, az élesített gázreakció, az ESP engedékenysége vagy a kormány közvetlensége kábé olyan hasznos, Miamiban az ülésfűtés. Sprintet mér a kocsi fedélzeti számítógépe? Köridőt? Mutatja a turbónyomást? A keresztirányú gyorsulást? Az olajhőfokot? (Vízhőfokmérő bezzeg egyre kevesebb autóban van...)

Néhány márka már parádés fénytechnikát is nyújt, ami nyomokban biztonsági elemeket is tartalmaz. A vonzerő persze a puccos kinézet, efelől ne legyen kétségünk

Néhány márka már parádés fénytechnikát is nyújt, ami nyomokban biztonsági elemeket is tartalmaz. A vonzerő persze a puccos kinézet, efelől ne legyen kétségünk

De csavarjunk egyet a sztorin: ha lehet változtatni a tompa gázreakción vagy a kormány közvetlenségén, rögtön feltehető a kérdés: hát mi a viharért nem harap a motor, s miért akkora a szervorásegítés, hogy egy ujjal, álló helyben kitekerhető a kerék? Ja kérem, mert erre van igény. Ez az egyben-csomagolás, illetve a parasztvakítás magasiskolája, hiszen elvesznek valamit, ami megvolt, majd odaadják extraként, de jó nekünk, az iskoláját! És még valami: azért is tompák a modern autók, azért kínálják a mindenféle eco-kütyüket, mert a hitelesítéskor ezek használatával jött ki a hihetetlen fogyasztási és károsanyag-kibocsátási érték, amire jobb helyeken zsíros adókedvezményt és támogatásokat lehet kapni, dőljön a lé, csak ez számít.

Ha egy autó szélvédőjén ilyesmit látunk, az jó eséllyel nem fog minket elütni

Ha egy autó szélvédőjén ilyesmit látunk, az jó eséllyel nem fog minket elütni

Az Eco és a váltási segédlet (nyilacska mutatja, mit csináljunk, kapcsoljunk föl, esetleg le, bár utóbbi kevés modellben működik jól), a lóhere- meg virágocskagyűjtés, a spórolós vezetéssel nyert kilométerek számlálása mind kérdéses értelmű extra. Ha már valami értékes, az a start-stop vagy stop-start, azaz a motorleállító és újraindító rendszer, de egyrészt ritka még a finoman és flottul működő darab, másrészt a dugóban fortyogva akár saját kezűleg is óvhatjuk a környezetet, ha nagyon akarjuk. Autó, autózás és környezetvédelem? Ugyan! Emberi élet és környezetvédelem? Hagyjuk. Még az elektromos autók esetleges térnyerése sem lesz az igazi, de ebbe most tényleg ne menjünk bele, parttalan.

Végül és utolsósorban hajtsuk fejünket igába, s tapsoljuk meg a kívül halk, bent izgalmas és élménydús hangú automobilt (membrán a motortérben, cső viszi a műsportot az utasfülkébe), aminél joggal gondolhatjuk azt, hogy nincs lejjebb. De lesz, sőt van, lásd a vezető nélküli Google-autót.

Ez is érdekes lehet:
 

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Nem ígérkezik unalmasnak 2020 sem, a naptár máris tele van friss típusokkal

Idén sem pihen meg az autóipar, rengeteg újdonsággal lehet majd találkozni a szalonokban, ebből...

A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek...

Lényegében 2012-ben változott utoljára a regisztrációs adó - van is baj vele

Egyre több a hibrid autó a piacon, ez pedig a kisebb belső égésű motoros autóknál megdöbbentő...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...

Ikarus 30: hatvan éves a nejlonbusz

Botránnyal kezdődött az élete, igazából nem vált be a forgalomban sem, mégis maradandó nyomott...

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (30 db)

Combi27 írta: 2011 december 23., péntek 19:54:35

"Hozzáteszem, még nem találkoztam jól beállított pótxenonnal, mindegyik vakít. (Valószínűleg ezért tilos!)"

Nos fater "B" Corsájába került egy xenon utólag és hidd el nem vakít már jópárszor jött velem szemben.
Be lehet azt is állítani úgy hogy jó legyen.

arninak a tanulókulcsos ötlete viszont király :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2011 december 23., péntek 17:16:53

Én egy dolgot hiányolok nagyon. A "tanuló kulcsot"
Van egy komoly gépem. Elvinné a gyerek hétvégén a haverjaival. Miért nem lehet hozzá gyártani egy korlátozó kulcsot? Mondjuk 90 km/h-ra. 50 lóerőre?
Volt egy Bombardier Sea Doo jetskink. Amikor kezdő ment vele akkor a tanulókulccsal engedtük el először mindig. Olyan jól működött.

A válaszoláshoz belépés szükséges
deró írta: 2011 december 23., péntek 16:09:17

Szó sincs erről.Nem vezetek gyorsan.Ha kell, a megfelelő erő rendelkezésre áll.Csak egy autóm volt amerikai a többi japán és svéd.Volt olyan amelyiket 200ezer fölötti futásteljesítménnyel vettem...Vigyáztam rájuk mindig és sosem hagytak cserben...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bigman írta: 2011 december 23., péntek 14:28:46
saabracinghungary írta: 8 éve

hát az én kocsimban gyárilag halogén volt szert se lehetett látni vele bedobtam 50 ezerért egy xenon szettet és megoldódtak a látási problémáim szerintem amelyik kocsiba nem xenont raknak avval nem lehet jól látni. városba mind1 csak vidéken érdekes


Az utólag beépített xenonok nem szabályosak, mivel kötelező hozzájuk az automata magasságállítás (nézd meg az eredeti gyáriakat). Persze ez nem mindig volt így, először engedték, hogy később majd büntethessék, de akkor is tessék erre figyelni! Hozzáteszem, még nem találkoztam jól beállított pótxenonnal, mindegyik vakít. (Valószínűleg ezért tilos!)

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 december 23., péntek 13:45:41
deró írta: 8 éve

Hát igen! Mást gondolunk az autókról...A jelenlegi autóm a kilencedik.Mindegyik automata volt(soha nem volt semmilyen technikai problémám), természetesen a váltóoloajat rendszeresen az összes folyadékkal együtt mindig lecseréltettem.Minden autóm benzines volt kettő és öt liter közöttiek....Ebből négy nagynyomású turbós...Három pedig összkerékhajtású...A leggyengébb 210LE a legerősebb 470Le Miről beszélünk???.El sem tudtam volna soha képzelni,azt a kisstílű mozdulatsorozatot amivel a manuális autó vezetése jár...Egyszerűen méltatlan lett volna,ahhoz a vezetési élményhez amit egy igazi értelemben vett jármű ad és elvár...

A "szeretek váltani" szintű megjegyzésekre nem is reagálnék... Meg persze ezzel hősködni,hogy ki tudja ezt jobban... Szerintem az extráknak a biztonságot és a praktikumot kell szolgálniuk(adaptív hangerő,cseppérzékelős ablaktörlő stb.) Ha ajtó,akkor ajánlom megnézésre:



http://www.flixxy.com/high-tech-car-door.htm



Jó hőzöngést!



Üdv. Cs.


Előzmények megtekintése

Ha az USA-ban élsz, és az ottani átlagnál több pénzed van, akkor ott még lehet fantáziálni az általad felvetett dolgokon pár évig, később már ott sem.
Ez a cikk itt Magyarországon íródott, és a hozzászólások is az átlag magyar gondolatai alapján történtek, ahol sokkal mostohább körülmények uralkodnak minden tekintetben. Egy átlag magyar el sem tudja képzelni a Föld javainak azt a pazarlását, ami az USA boldogabb területein zajlik.
Mellesleg minek az ott engedélyezett 70 mph-höz 470 LE, amikor ahhoz a sebességhez 60 LE is bőven sok?
O.K. az ajtóról készült video, bár azt tudom mondani, kísérletnek jó, kényelmes megoldás, bár amikor egy új elgondolást szériába öntenek, akkor 100 oldalról megvizsgálják annak létjogosultságát. Mi van akkor, ha egy ilyen konstrukciójú ajtóval felszerelt autóval ütközöl, deformálódik a karosszéria, és nem tud a kocsi alámenni az ajtó? Beszorulva benn égsz? Ez csak 1 szempont a 100 közül.

Szerintem itt nem hőbörgött senki veled szemben, csak elmondta véleményét, úgy ahogyan Te is.


A válaszoláshoz belépés szükséges
deró írta: 2011 december 23., péntek 12:20:49
vidi500 írta: 8 éve

Ez a hozzászólás jó volt arra, hogy felkavarja az állóvizet, minél több legyen a reagálás ennél a cikknél. Nem vagyunk egyformák.

Aut-manuál váltó: Gé-hez hasonlóan én is maradok a kézi váltónál. Nem olyan nagy nyűg az. Aki együtt tud élni autója minden rezdülésével, annak nem hiányzik, nem fog lefulladni, hátracsúszni, stb, sőt inkább az automata zavarja. ("Nem azt csinálja amit én akarok" :)). ) Az automatának is megvannak a nyűgjei.



Minél bonyolultabb egy szerkezet, annál drágább, nagyobb a meghibásodási lehetőség, és annál költségesebb a javítása.



1 ablaktörlő lapát kettő helyett? Mennyivel törölne az tisztábban? Semmivel, sőt, szerintem hátrányai vannak.



Lehet kísérletezni, volt olyan autó is, amelyiknek elöl az "orra" volt maga az ajtó. Hol van az ma?


Előzmények megtekintése

Hát igen! Mást gondolunk az autókról...A jelenlegi autóm a kilencedik.Mindegyik automata volt(soha nem volt semmilyen technikai problémám), természetesen a váltóoloajat rendszeresen az összes folyadékkal együtt mindig lecseréltettem.Minden autóm benzines volt kettő és öt liter közöttiek....Ebből négy nagynyomású turbós...Három pedig összkerékhajtású...A leggyengébb 210LE a legerősebb 470Le Miről beszélünk???.El sem tudtam volna soha képzelni,azt a kisstílű mozdulatsorozatot amivel a manuális autó vezetése jár...Egyszerűen méltatlan lett volna,ahhoz a vezetési élményhez amit egy igazi értelemben vett jármű ad és elvár...
A "szeretek váltani" szintű megjegyzésekre nem is reagálnék... Meg persze ezzel hősködni,hogy ki tudja ezt jobban... Szerintem az extráknak a biztonságot és a praktikumot kell szolgálniuk(adaptív hangerő,cseppérzékelős ablaktörlő stb.) Ha ajtó,akkor ajánlom megnézésre:

http://www.flixxy.com/high-tech-car-door.htm

Jó hőzöngést!

Üdv. Cs.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 december 23., péntek 11:30:28
deró írta: 8 éve

Miért gyártanak manuális autókat? Ki fizetne érte,ha az AUT ingyen lenne?



AUT: -mindig a megfelelő erő és pozíció áll rendelkezésre

-mindkét kéz a kormányon-igazi értelembe vett vezetés

-előzésnél biztonságos illetve hegy le-fel-nél ideális kapcsolású motorfék...kevesebb fékhasználat...

-sosem kell lefulladástól tartani(az Orbán téren a piros lámpánál a hátrafele húzó lejtőnél tíz autóból legjobb esetben három AUT és indulásnál ,illetve a várakozásnál nincs semmi probléma ezekkel.A másik hét MAN-nál legalább lesz két három olyan vezető aki vagy hátracsorog,vagy elfelejti a kéziféket, vagy túlpörgeti és csikorogva indul el,vagy lefullad...mindez nem lenne érdekes,ha nem mögöttük állnék és rettegnék melyik ügyesebb...ergo veszélyes és értelmetlen......

-könnyebb indulás jeges,vagy mélyhavas úton

-városi araszolásnál könnyen,fáratságmentesen kezelhető..



-

Nekem egyébként meggyőződésem,hogy a mai autógyártás egy csomó ötlettelen dolgot gyárt,régóta és sok pénzért árul...Mindig próbálom összegyűjteni minél több ember véleményét,úgyhogy ehhez kellene.Nekem fontos a kényelem és a praktikum.Lassan száz éve gyártanak átgondolatlan dolgokat(ajtók nyitása,ablaktörlők logikátlan és unpraktikus jellege , holteres autók stb.).





Üdv. Cs.


Előzmények megtekintése

Ez a hozzászólás jó volt arra, hogy felkavarja az állóvizet, minél több legyen a reagálás ennél a cikknél. Nem vagyunk egyformák.
Aut-manuál váltó: Gé-hez hasonlóan én is maradok a kézi váltónál. Nem olyan nagy nyűg az. Aki együtt tud élni autója minden rezdülésével, annak nem hiányzik, nem fog lefulladni, hátracsúszni, stb, sőt inkább az automata zavarja. ("Nem azt csinálja amit én akarok" :)). ) Az automatának is megvannak a nyűgjei.

Minél bonyolultabb egy szerkezet, annál drágább, nagyobb a meghibásodási lehetőség, és annál költségesebb a javítása.

1 ablaktörlő lapát kettő helyett? Mennyivel törölne az tisztábban? Semmivel, sőt, szerintem hátrányai vannak.

Lehet kísérletezni, volt olyan autó is, amelyiknek elöl az "orra" volt maga az ajtó. Hol van az ma?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Dr Úr írta: 2011 december 23., péntek 11:24:10

Az én autóm egyetlen hasznos extrája a tükörfűtés! De az is csak azért mert nem férnék hozzá a jégkaparóval! Az elektromos ablakemelőtől meg rendesen összekarmolgatom magamat! Sosem ott áll meg ahol kellene, + a gyújtás elvétele után 1 perccel már nem is működik, és ez autóban való várakozásnál kikészíti az idegeimet! :) A másik dolog ami megőrjít az az hogy menet közben automatikusan lezár a csomagtér ajtaja! De ha megállok akkor már nem nyit ki, csak a vezetőoldali ajtó nyitására! Gondolom ez biztonsági extra, hogy piros lámpánál senki ne tegyen be semmi értékeset a csomagtartómba! Viszont a munkahelyen a portás minden nap bele akar nézni, de ugye nem nyílik az csak úgy!

A válaszoláshoz belépés szükséges
írta: 2011 december 23., péntek 10:43:32

Na bumm! Az automata váltó azért extra mert drágább. Aki nem tud vezetni ne vezessen... vagy ne sajnálja a pénzt drágábbra. Én mondjuk soha nem vennék automatát és nem is szeretném, hogy manuális kerüljön többe azért mert sok a béna az utakon. Tanuljanak meg vezetni!
Érdekelne milyen módszerrel törölnéd a szélvédő egész felületét. Komolyan... van fantáziám de erre még csak bonyolult ötletek jöttek elő nekem, várom a megoldásod.
Rosszul nyílik az ajtó? Hogyan kéne? A vezető ülés ne jöjjön fel érted a negyedikre véletlenül? Nem tudom miért lenne jobb a tolóajtó, ha nem férsz be vegyél nagyobb autót.
Holtteres autó, ezt meg pláne nem értem. Bent zavar az a tér ami nincs kihasználva vagy kint a holttér amit nem látni tükörből?

A válaszoláshoz belépés szükséges
deró írta: 2011 december 23., péntek 10:25:14

Miért gyártanak manuális autókat? Ki fizetne érte,ha az AUT ingyen lenne?

AUT: -mindig a megfelelő erő és pozíció áll rendelkezésre
-mindkét kéz a kormányon-igazi értelembe vett vezetés
-előzésnél biztonságos illetve hegy le-fel-nél ideális kapcsolású motorfék...kevesebb fékhasználat...
-sosem kell lefulladástól tartani(az Orbán téren a piros lámpánál a hátrafele húzó lejtőnél tíz autóból legjobb esetben három AUT és indulásnál ,illetve a várakozásnál nincs semmi probléma ezekkel.A másik hét MAN-nál legalább lesz két három olyan vezető aki vagy hátracsorog,vagy elfelejti a kéziféket, vagy túlpörgeti és csikorogva indul el,vagy lefullad...mindez nem lenne érdekes,ha nem mögöttük állnék és rettegnék melyik ügyesebb...ergo veszélyes és értelmetlen......
-könnyebb indulás jeges,vagy mélyhavas úton
-városi araszolásnál könnyen,fáratságmentesen kezelhető..

-
Nekem egyébként meggyőződésem,hogy a mai autógyártás egy csomó ötlettelen dolgot gyárt,régóta és sok pénzért árul...Mindig próbálom összegyűjteni minél több ember véleményét,úgyhogy ehhez kellene.Nekem fontos a kényelem és a praktikum.Lassan száz éve gyártanak átgondolatlan dolgokat(ajtók nyitása,ablaktörlők logikátlan és unpraktikus jellege , holteres autók stb.).


Üdv. Cs.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp

Friss tesztek

Alapmotorral próbáltuk az új Renault Capturt

Francia magaskényelem - Renault Captur TCe 100 villámteszt

Izmosabb, maszkulinabb megjelenéssel hódít az új Renault Captur. Ugyanakkor az erőteljesebb megjelenés mellett aprócska, egyliteres motorral is megrendelhető, most ezt az alap hajtásláncot próbáltuk ki.


Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2 WD DCT teszt

Arany középút - Hyundai Kona hibrid teszt

Nem bízza a véletlenre a Hyundai, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő Kona modellt. Rendelhető benzines, dízel, villanyhajtású és most már hibrid változat is. Utóbbi egy igazi arany középútnak tűnik.


Keménykedés mindenek felett – BMW X4 M Competition teszt

Menőségérzet – BMW X4 M Competition

A Competition modellek nem épp versenyautókat takarnak a BMW-nél, csupán a legkeményebb kiviteleket. Ez pedig az X4 M Competition esetében 510 lóerőt és őrülten jó stabilitást jelent.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hdWRp
Hirdetés

AUDI tesztek

Audi e-tron 55 quattro teszt

Nagyfogyasztó - Audi e-tron teszt

Elektromos is, SUV is - az Audi e-tron a trendiség csúcsa. Takarékosnak azonban zéró helyi emissziója mellett sem nevezhető.


Audi TT RS teszt

Kicsi R8 - Audi TT RS teszt

Ritka finomság az öthengeres motorral felszerelt Audi TT RS. Érzésre, mint egy kicsinyített R8-as.


Audi R8 V10 FSI quattro Coupé teszt

Érezted már, hogy valami tökéletes? – Audi R8

Igény kérdése, hogy mi számít tökéletesnek, de ha valami után nem marad kérdés, keserű szájíz, vagy bosszúság, akkor az lehet az. Az R8 ilyen. Megvan a zsiráf effektus, de csak találnék neki helyet.


Audi RS5 2.9 TFSI quattro teszt

Mesterlövész - Audi RS5

Döbbenetes megjelenésével azonnal állakat szakít, és bár a tűzijáték kicsit halvány, a számok akkor sem hazudnak. Az RS5-höz fel kell nőni, akkor is, ha nehéz, ez valami egészen más, mint amit várnánk.


Audi Q2 Design 1.4 TFSI 150 LE S tronic teszt

A könnyedség a kulcsszó - Audi Q2 teszt Videó

Egy könnyed városi crossover az Audi hidegségével, de annak kényelmével és elismerésre méltó technikai tudásával. Ez az új Audi Q2.


Még több AUDI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Megérkeztek a hazai piacra a DS villamosított modelljei

Jól áll a DS-nek a villamosság

5 órája – Újdonság

Bekeményít a DS az elektromobilitás terén, mindegyik modelljéből érkeznek a részben vagy teljesen villanyhajtású változatok.


Ráncfelvarrást kapott a Renault zászlóshajója, a Talisman

Öt év után frissül a Renault Talisman

Tegnap – Újdonság

Szokatlan módon már fél évtizede nem nyúltak a franciák a nagyautójukhoz, most is leginkább csak a technológiát frissítették - bár a stílusra így sem lehet panasz, a szegmensben még mindig ez az egyik legvonzóbb szedán.


Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

E10 a kutakon - miért kellett ez, mit kell tudni róla?

Tegnap – Sztori

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon. Írtunk róla már többször, most pedig bevezetésének okait, következményeit néztük meg.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

AUDI A4 CABRIO 1.8 T Magyar O. Xenon

AUDI A4 CABRIO 1.8 T M...

Ár: 1.999.999 Ft

Évjárat: 2003 / 4

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

AUDI A6 Avant 3.0 V6 TDI DPF quattro 3XSLINE

AUDI A6 Avant 3.0 V6 T...

Ár: 3.399.000 Ft

Évjárat: 2010 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A4 2.0 TDI DPF

AUDI A4 2.0 TDI DPF

Ár: 2.899.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!