0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hatfelvonásos színdarab - Egy kis Opel Corsa történelem

Hatodik generációjához érkezett a Corsa, nézzük honnan indult

·

Nem véletlenül pályzik az egyik legnépszerűbb kisautó címére az Opel Corsa. 37 év alatt ugyanis több mint 13,6 millió példány kelt el belőle.

%KA%Már 37 éve tart a Corsa tündöklése%KA%

Már 37 éve tart a Corsa tündöklése

Visszamehetünk egészen a Kadettig, ha a Corsa koncepcióját kutatjuk, hiszen az Opel már 1936-ban megalkotta a széles vásárlóréteg számára elérhető típusát ezen a néven. Ezt 1940-ig gyártották, aztán 1962-ben vették elő újra az elnevezést, hogy aztán 1991-ig tündököljön (bár egyes piacokon az Astrát is ezen a néven árulták tovább). Igen, ám de a Kadett folyamatosan növekedett a generációváltásokkal, így keletkezett egy rés a palettán, ezért az Opelnek „hirtelen” szüksége lett egy belépőmodellre. Ezt a szerepet szánták a Corsának, amely manapság már a hatodik generációnál tart.

%KA%A hatodik generáció a Frankfurti Autószalonon lesz látható élőben először, eddig mi is még csak az elektromos kiadását láthattuk%KA%

A hatodik generáció a Frankfurti Autószalonon lesz látható élőben először, eddig mi is még csak az elektromos kiadását láthattuk

Az első Corsa 1982-ben debütált, az Opelnél megszokott ABC sorrendes generációjelöléssel ez volt a Corsa A. Akkoriban rekordközeli 0,36-os légellenállási tényezővel rendelkezett a 3,62 méter hosszú kisautó, amelyet sportosnak szánt részletekkel próbáltak felruházni. Bár ez lehet, hogy mókásan hangzik mai szemmel, de ilyen részlet például a sárvédők enyhe domborítása. A paletta csúcsán egyébként a 100 lóerős Corsa GSi állt, de már ekkor megjelent az első dízel is a motorháztető alatt. Eleinte csak kétajtós ferde- és lépcsőshátú változat készült, ám 1985-ben megjelent az ötajtós, ami még népszerűbbé tette a típust. Modellciklusa végéig 3,1 millió Corsa A gördült ki a gyárkapun.

%KA%Az első Corsa 1982-ben debütált%KA%

Az első Corsa 1982-ben debütált

Az első Corsát csöppnyi mérete ellenére nem nevezhetjük kimondottan női autónak, ám az 1993-tól 2000-ig gyártott második generációt nem titkoltan a hölgyek kedvencének szánták. A főtervező, Hideo Kodama fényévekkel kerekdedebb formát rajzolt, amelyeknek fényszórói egy „huncut kisgyerek” tekintetével néztek a nagyvilágba. Nem csoda, hogy tényleg bejött a nőknek a forma. A Corsa B egyébként tíz centiméterrel lett hosszabb az elődjénél, ezáltal az utastere is jóval tágasabbá vált. Megjelent benne a blokkolásgátló, az oldalütközés-védelem és a frontlégzsákok, amellyel új biztonsági standardot állított a kategóriában. Egyes piacokra kombit, pickupot és lépcsőshátú modellt is kínált az Opel a ferdehátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak voltak, a GSi-ben pedig 16 szelep járta táncát, míg a dízel turbót kapott. A siker nem maradt el, a második Corsából több, mint négymilliót gyártottak!

%KA%A második Corsa formája egyértelműen a hölgyek szívét vette célba%KA%

A második Corsa formája egyértelműen a hölgyek szívét vette célba

A második generáció sikerén felbátorodva, a harmadik „felvonást” is Hideo Kodama vezényelte le, tehát a Corsa C (2000-2006) vonalai is az ő keze munkáját dicsérik. Az autó persze tovább nőtt, nem is kicsit, hiszen 10 centiméterrel hosszabb lett az elődjénél és nem mellékesen a dizájn sem tolódott annyira feminin irányba. Ennek is köszönhetően, na meg a széles (benzines és gázolajos) motorkínálat hatására ismét jelentős eladási számokkal büszkélkedhetett az Opel, hiszen 2,5 millió darab talált gazdát.

%KA%A Corsa C már nem volt annyira feminin%KA%

A Corsa C már nem volt annyira feminin

Negyedjére (2006-2014) jelentős formai változás következett a típus életében (hiszen ez a modell már a Fiat Grande Puntóval közös alapokra épült), ráadásul a három és az ötajtós modelleket jobban elkülönítették egymástól. Magyarul a háromajtós jóval kupészerűbb lett, míg az ötajtós megmaradt az akár családi autónak is megfelelő kialakításnál. A hosszúsága hajszál híján elérte a négy métert (3999 mm), míg a motorháztető alatt megjelentek az ecoFlex motorok, illetve már a stop/start rendszer is rendelkezésre állt, hogy növelje az autó hatékonyságát. A Corsa negyedik, tehát D-generációjából 2,9 millió példányt adtak el.

%KA%A negyedik Corsából 1,2 millió darabot adtak el%KA%

A negyedik Corsából 1,2 millió darabot adtak el

Az ötödik generáció már átlépte a négy méteres hosszúságot, egészen pontosan 402 centiméteresre nőtt, a formaterve viszont nem rugaszkodott el nagyon az elődjétől. Az eladási számokban nem tudta ugyan felülmúlni, de ez azért történhetett meg, mert a modellciklusa rövidebb volt. Ugyanúgy Zaragozában, illetve Eisenachban gyártották, viszont már olyan extrákat is kapott, mint például a fűthető kormánykerék, az ülésfűtés, az automata légkondi, a követési távolságot kijelző frontkamera, a táblafelismerő és a sávtartó asszisztens. Emellett az utastérben hétcolos, érintőképernyős kijelző is helyet kapott, amelyen az Apple CarPlay és AndroidAuto kompatibilis infotainmentet lehetett kezelni.

%KA%A Corsa ötödik generációjánál megpróbálták jobban elkülöníteni a háromajtóst, kupésabbra szabott formával%KA%

A Corsa ötödik generációjánál megpróbálták jobban elkülöníteni a háromajtóst, kupésabbra szabott formával

Idén pedig eljutottunk az F betűhöz és a hatodik generációhoz. Igaz, élőben csak a Frankfurti Autószalonon láthatja majd a közönség az autót szeptember elején. A Corsa legújabb generációja a korszellemet követve teljesen villanyhajtású modellel is kibővült, de olyan ínyencségek is szerepelnek a felszereltségi listáján, mint például a mátrix LED-fényszórók, amelyeket először kínál az Opel a kiskategóriában.

%KA%A hatodik generációból villanyhajtású változat is lesz%KA%

A hatodik generációból villanyhajtású változat is lesz

A hatodik generációs Corsa hosszúsága tovább nőt egészen 406 centiméterre, ám érdekes módon a magassága csökkent 4,8 centivel, ugyanakkor a fejtér nem csökkent belül, mivel a vezető 28 milliméterrel mélyebben ül. Ez alacsonyabb tömegközéppontot is eredményez, ami előrevetíti, hogy a vezetési élmény terén is előreugrik a Corsa. Természetesen a modern vezetőtámogató rendszereket sem spórolták ki a fedélzetéről. Többek között frontális ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, illetve radaros, adaptív tempomat is segíti a kormánykerék mögött ülők dolgát. Ha sikerül józanul beárazni a legújabb Corsát, akkor simán megismételheti elődjei sikerét.

%KA%A magasabb osztályok csúcstechnikáját hozza a kiskategóriába az új Corsa%KA%

A magasabb osztályok csúcstechnikáját hozza a kiskategóriába az új Corsa

Ez is érdekes lehet:
 

Ismét érdekesen alakult a rendőrségi autók árverése

Idén is az Opel Maxabo telephelyén lehetett licitálni a rendőrségi állományból leselejtezett...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Tovább csökkent a dízel autók népszerűsége, de vajon mi kell a népnek? Mutatjuk!

Az év háromnegyede már elmúlt, érdekes tendenciák láthatók az autópiacon. Mutatjuk a vevők új...

Vállalható Astra 200 ezer forintért? Szétnéztünk az eladó rendőrautók között

Idén sem marad el a valahai rendőrautók árverése. Vajon lehet értelmes négykerekűt találni a...

Cordon: lecsap a gyorshajtókra

Egyszerre harminckét autót képes azonosítani és bemérni a legújabb lézeres sebességmérő-rendszer...

Olcsó nyugatiból kultjármű: Volkswagen Scirocco 1.6 GL, 1979

A Scirocco húsz éve még elment napi járósnak, aztán ciki lett, de mára megbecsült hobbiautó...

City Taxi: 20 Toyota Prius bizonyítja, hogy ma még a hibrid a legjobb, taxizásra is

Egy-két villanyautó még csak kirakat, a hibrid taxik azonban világszerte és itthon is jól szolgálnak...

Amikor egy olasz formatervező rajzol francia autót - Peugeot 504 kupé és kabrió

Többnyire jól sül el, amikor Sergio Pininfarina tollat ragad. A Peugeot-val különösen jól megértették...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Év Magyar Autója összevetés: Audi e-tron, Kia e-Niro, Merecedes-Benz EQC, Renault Zoe

Villanyautós villámteszt: az igények szabják meg a győztest Videó

Az Év Magyar Autója zsűrivel elsőként kaparintottuk meg az új Renault Zoét, rögtön össze is vetettük a legfontosabb idei elektromos újdonságokkal. Ahhoz képest, hogy ő a legolcsóbb, nagyon derekasan helytállt.


Könyörög egy sportmotorért – Mazda3 Skyactiv-X teszt

Várjuk a csodát – Mazda3 Skyactiv-X

Csodamotort adott volna a világnak a Mazda? A Skyactiv-X egy különleges szerkezet, de mit érzékel belőle a felhasználó, akit teljesen hidegen hagy, hogy épp egy mérhetetlenül egyedi megoldást vezet?


Őszinte. Brutális, de őszinte... – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt

Agresszív kismalac – Alfa Romeo Stelvio QV

Azért szeretjük az agresszív kismalacot, mert gátlástalanul kimondja mindazt, amire mi is gondolunk. Általában mondjuk fájdalmasan kellemetlen, de végülis csak önmagát adja, se többet, se kevesebbet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

OPEL tesztek

Villámpróba: Opel Combo Life 1.5 Turbo D

Ez most a legjobb vétel? Próbán az Opel legújabb családi autója

A PSA Autobest díjas egyeterű családjába immár az Opel Combo Life is beletartozik. Eláruljuk, miért számíthat ez a legjobb eladási adatokra!


Opel Grandland X 1.2 Innovation teszt

Szépített a válogatott - Opel Grandland X Videó

Az Opel és a franciák házassága először nem volt valami meggyőző, persze az Opel ebből csak jól jöhet ki. És a vásárlók is, de hagyják a kisebbet, a Grandland X lett igazán jó.


Opel Crossland X Innovation B1.2XHT MT6 teszt

Keresztre feszítve - Opel Crossland X

Nehéz Opelként nézni a Crossland X-re, pláne úgy, hogy a motorteret felnyitva rám ordít egy oroszlán. Ennél az Opel sokkal finomabban tudná azt, amit csinálnia kell.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kipróbáltuk a friss Toyota C-HR-t az új kétliteres hibrid motorral

Megtanít okosan vezetni az új Toyota C-HR - Menetpróba

2 napja – Újdonság

Hatalmasat tarolt a piacon a Toyota C-HR, amikor 2016-ban megjelent. Napjainkban már 400 000 példány gördül Európa útjain, de még a legnépszerűbb típusok életében sem maradhat el a ráncfelvarrás. A C-HR esetében a lemezek alatt történt a nagyobb változás.


Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy autóvédelmi rendszer, és ami mögötte van: Gorilla S10

5 napja – Sztori

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk, így nem mindegy, hogy kik, miként csinálják.


600 literes csomagtér, minőségi ugrás – Rengeteget fejlődött az Octavia

Úton a luxus felé – Ültünk az új Skoda Octaviában!

6 napja – Újdonság

Hatalmas szakadék tátong az Octavia és a többi modell között, mióta tegnap este bemutatták az új kompaktot. Európa egyik legnépszerűbb autója érzésre is a prémium felé lépett, legalább kettőt.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL MERIVA 1.6 16V Essentia vonóhorog.klíma.0%-tól

OPEL MERIVA 1.6 16V Es...

Ár: 899.999 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA 1.6 GL

OPEL ASTRA 1.6 GL

Ár: 330.000 Ft

Évjárat: 1995 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA D 1.2 Essentia

OPEL CORSA D 1.2 Essentia

Ár: 1.050.000 Ft

Évjárat: 2009 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!