0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ezek tényleg flúgosak - Budapesten járt a Gumball 3000

Hazánkba is benézett az ultragazdagok játéka, a Gumball 3000

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újra érintette Budapestet a gazdagok és hírességek játéka, a Gumball 3000. A Dublintól Bukarestig tartó verseny felforgatta a fővárost.

Elég ritka, hogy a világ legdrágább autói együtt állnak a Bazilika előtti téren

Elég ritka, hogy a világ legdrágább autói együtt állnak a Bazilika előtti téren

Bevallom, vegyes érzelmekkel vártam a Gumball 3000 mezőnyét… Na jó, most is vegyes érzelmek vannak bennem. Autósport rajongóként először nem igazán értettem az egész lényegét. Még a versenyzésszerű gyorsulásban is több értelmet találtam, mint ebben. Természetesen hallottam már róluk, de utánakeresést igényelt, hogy megértsem, miért megy ennyi luxus szuperautó egyszerre át Európán. Az egész a brit Maximillion Coopernek köszönhető, aki egyébként szintén indul az idei ralin, és aki egy autós, ám mégis zenés, divatos, szórakoztató fesztivált akart összehozni. Ebből alakult ki ez a különleges, titokzatos és illegális verseny. Először csak Európán belül, később már Amerikába és Ázsiába is átnézett a mezőny. Évről évre egyre több bírság, baleset volt köthető a ralihoz, de hagyjuk is a piszkos múltját.

Már a Hungaroring bejáratánál emberfal várta őket, a Bajcsy-Zsilinszky úton pedig a buszsávot is elfoglalták a bámészkodók Már a Hungaroring bejáratánál emberfal várta őket, a Bajcsy-Zsilinszky úton pedig a buszsávot is elfoglalták a bámészkodók

Már a Hungaroring bejáratánál emberfal várta őket, a Bajcsy-Zsilinszky úton pedig a buszsávot is elfoglalták a bámészkodók

A jótékonyság és talán a verseny, egyébként abban merül ki náluk, hogy még a túra előtt adományokat utalnak a Gumball 3000 alapítványnak, és aki a legmagasabb összeget utalta, az indulhat elsőként – jelen esetben Dublinból. Az idei Gumball az ír fővárostól Bukarestig ment, mintegy 5000 kilométeren át, de úgy vettük észre, hogy senki sem megy időre, így versengés sincs nagyon. 10 év után álltak meg újra Budapesten a flúgos futam résztvevői, és hihetetlenül sok ember várta őket, akármerre jártak. Az utak mellett, a felüljárókon, ablakokban. Mielőtt a belvárosba érkeztek volna, tettek egy kitérőt a Hungaroringen is, ahol már rengeteg néző volt, ők pedig ezt nagyon élvezték. Később a főváros felé vették az irányt, ahová akkora bulival érkeztek, mint még senki sem szerintem. Szólt a zene, lányok táncoltak a Lambókon, konfettit lőttek a fákra egy Mercedes-Benz 280SE-ből, és a pólóosztogatásnál megbolondultak az emberek. Sőt, még iPhone-t is osztogattak… Igen, iPhone-t!

A világ egyik leghíresebb holland DJ-jét, Afrojacket, mindenki Lamborghini Aventadorában várta, mégis a Bentley Bentayga tetején jelent meg A világ egyik leghíresebb holland DJ-jét, Afrojacket, mindenki Lamborghini Aventadorában várta, mégis a Bentley Bentayga tetején jelent meg

A világ egyik leghíresebb holland DJ-jét, Afrojacket, mindenki Lamborghini Aventadorában várta, mégis a Bentley Bentayga tetején jelent meg

Annyira abszurd az egész, hogy már jó és köztudott, hogy az embereket vonzza, ami illegális. Ez pedig az, hiszen minden sebességkorlátot vagy KRESZ-szabályt semmibe vesznek. Németországban például csak egy bizonyos útvonalon mehettek, de fővárosunkban is volt gumiégetés, záróvonalon áthajtás, stb. Ami meglepett, hogy mégis Forma-1 versenyzők és komoly cégek adják nevüket hozzá. Amikor meglátjuk azt a tömeget, amit a Bazilika előtti térre is vonzottak, akkor megértjük, miért éri meg bárkinek támogatni ezt a ralit. A csapatok készülnek erre, komolyan veszik, rengeteg szerviz és kísérő autó tart velük. Ez is hihetetlen volt számomra. A nevezési díj 35 000 font, közel 14 millió forint, hogy az egyéb költségekről ne is beszéljünk. A versenyzők minden éjszakázós állomásukon buliznak egy nagyot, másnap mégis lenyomnak 1000 kilométert.

David Coulthard is ezzel a Mercedesszel jött volna, Jean Alesivel oldalán, ám valahol elveszett a skót ex-F1 pilóta

David Coulthard is ezzel a Mercedesszel jött volna, Jean Alesivel oldalán, ám valahol elveszett a skót ex-F1 pilóta

Este 6 órakor már nem lehetett a kerítések közelébe kerülni Este 6 órakor már nem lehetett a kerítések közelébe kerülni

Este 6 órakor már nem lehetett a kerítések közelébe kerülni

Aztán rájöttem: ebben nem kell logikát keresni. Ez kell a világnak, és kész. Az emberek számukra elérhetetlen luxus sportautókat foghatnak saját kezükkel, amik gyakran limitált vagy egyedi kiadásúak. Ha nem lenne ez az egész, ki kéne találni. Ez a milliárdosok játéka, az itt résztvevők pedig szeretik mutogatni magukat. Ha ez nem lenne, találnának mást. Ami még meglepett, az az, hogy semmi se biztos ezen a ralin. Nincs nevezési lista, nincsenek időpontok. A milliárdosoknak nem lehet megmondani, mikor, hova menjenek és mit csináljanak. Ez a kiismerhetetlenség és a verseny illegális mivolta vonzza a népeket − no meg a hírességeket. David Hasselhoff is elindult a mezőnnyel, ám ő a tracker szerint (mert, hogy ilyenjük is van) Németországban ragadt valahol.

A két legbetegebb gép egyértelműen a Batmobil és egy BAC Mono volt. Utóbbit csak a hotel előtt sikerült elcsípni A két legbetegebb gép egyértelműen a Batmobil és egy BAC Mono volt. Utóbbit csak a hotel előtt sikerült elcsípni

A két legbetegebb gép egyértelműen a Batmobil és egy BAC Mono volt. Utóbbit csak a hotel előtt sikerült elcsípni

Másrészről van az emberben egy olyan érzés, hogy ez borzasztó, fölösleges és sok-sok egyéb, fontosabb, szebb dologra lehetne költeni az itt „kidobott” pénzt. Olyan is biztos lesz, akiben rossz érzéseket kelt a gazdagok és luxusautóik látványa. Mindenesetre érdekes a hozzáállásuk. Volt, aki felemelt középső ujjal ment végig az embersor között. Az érzések tehát kettősek az emberben, de ez mindig így van az ilyenekkel. Ez teszi érdekessé. A mezőny már továbbindult Bukarestbe, ahova Sibiu érintésével jut, így tehát a verseny utolsó napjához érkeztek. Az M5-ösön kipróbálhatták, miként működnek az új trafipaxok, ha netán az M1/M7 bevezetőn, vagy a Hungaroringre jövet/menet az M3-ason nem sikerült volna.

Ez is érdekes lehet:
 

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Már üzemel az ország ötödik elektromosautó-villámtöltője

E-taxi drosztot adtak át kedden Óbudán - írja az MTI. Csakhogy ez nem egy taxiállomás. Mindegy...

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...

Hedonista benzinégetés és spórolós hibridek legfrissebb podcastban

Minden ötödik magyar elkövet valami hibát autóvásárláskor. Kielemeztük a témát és szót ejtettünk...

Ítélet született lézerblokkoló-ügyben

Mint az ismert, tavaly ősszel egy békéscsabai autóstól nem csak elkobozták lézerblokkolóját...

Van idő felkészülni, megjelent a januártól hatályos útdíj-rendelet

A Magyar Közlöny december 30-i számában megjelent az útdíjfizetési rendszer módosításáról szóló...

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

bozso77 írta: 2016 május 09., hétfő 22:51:23

Görcsöt kapott volna talán a cikk írójának ujja, ha Nagyszebent ír Sibiu helyett?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Miruati írta: 2016 május 09., hétfő 10:04:06

Giccsparty...

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R135 Intens teszt

Vajon mit tud az új Renault Zoe? Kifaggattuk!

Növelt kapacitású akkumulátor, erősített motor, villámtölthetőség opciója - a Renault Zoe továbbra is erős ajánlat a piacon. Megnéztük, miként fogyaszt valós, egyhetes használatban.


Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Idén 125 éves a Skoda!

7 órája – Sztori

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy 125 éves lett a gyár, nézzünk egy picit körül a történelmében!


A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Podcast: a legnépszerűbb magyar autó frissítéséről beszélgettünk

23 órája – Sztori

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek adják az eladások zömét, közülük a már mindenképp hibrid Vitarát próbáltuk is a héten - e heti podcastunkban zömében ezekről beszéltünk.


Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

3 napja – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ ML 270 CDI (Automata)

MERCEDES-BENZ ML 270 C...

Ár: 1.500.000 Ft

Évjárat: 2002 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 LX

SKODA OCTAVIA 1.6 LX

Ár: 340.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

RENAULT LAGUNA 2.0 dCi Monaco FRISSEN SZERVÍZELVE. 175 LE

RENAULT LAGUNA 2.0 dCi...

Ár: 1.299.000 Ft

Évjárat: 2007 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!