0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Norbi tízezrek álmát váltotta valóra 

Hogyan sikerült megverni a verhetetlennek tűnő Chevyt?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szenzációs sikert ért el a magyar csapat a hungaroringi WTCC-futamon, és nem csak az elfogultság beszél belőlünk.

Ötödik helyről rajtolva győzelem, hazai pálya, tökéletes futam

Ötödik helyről rajtolva győzelem, hazai pálya, tökéletes futam

Biztosan volt, aki akár ezt, tehát a győzelmet is elérhetőnek tartotta, de a többség reálisan "legfeljebb" egy dobogós helyezést várt a sráctól, aki néhány év leforgása alatt gyors, ám ismeretlen autóversenyzőből 27 esztendősen meghatározó sztárpilóta lett, túlzás nélkül egy ország kedvence, tízezrek álmának megvalósítója. Mert ahhoz, hogy Michelisz Norbi csodát tett, kétség nem fér azzal együtt, hogy nem először nyert futamot a túraautó-világbajnoki sorozatban. Hanem másodszor. BMW-vel először. Itthon, döbbenetes szurkolótábortól űzve-hajtva, félig szeretetükből, félig saját, jéghideg profizmusából erőt gyűjtve.

Gyönyörű volt, ahogy Menu, de sokan mások is szívből gratuláltak Norbinak Gyönyörű volt, ahogy Menu, de sokan mások is szívből gratuláltak Norbinak Gyönyörű volt, ahogy Menu, de sokan mások is szívből gratuláltak Norbinak

Gyönyörű volt, ahogy Menu, de sokan mások is szívből gratuláltak Norbinak

Michelisz előzőleg bő másfél éve, Makaóban nyert WTCC-futamot, még SEAT-tal. Aztán hátsókerekes BMW-re váltott a Zengő Motorsport, s tavaly bizony nem alakultak olyan jól a dolgok. Pechszéria, önhiba, hendikep a technika miatt, volt minden. Érthető csalódottság is. Amúgy 2011-ben a mezőnyből csúnyán kiemelkedő gyári Chevrolet menőin kívül − figyelem, a kétszer 12, azaz 24 futamon − mindössze hárman tudtak győzni. Egyszer egy SEAT-, két ízben BMW-pilóta. Idén 10/2 az arány: Szlovákiában az épp Michelisz kilökésével az élre kerülő Tarquini, most, a Magyar Nagydíjon meg Nóóórbi diadalmaskodott, valahogy elkenve a csokornyakkendősök száját. Szóval nagyon nem semmi, amikor máshogy hívják a győztest, mint Muller, Huff vagy Menu.

Wéberért is minden pillanatban felállt a tomboló ezerfejű Wéberért is minden pillanatban felállt a tomboló ezerfejű

Wéberért is minden pillanatban felállt a tomboló ezerfejű

A Slovakia Ringen Michelisz már villantott egy pole-t, Mogyoródon pedig a gördülő- és az állórajtos versenyen is embertelent rajtolt. Elsőre még kirakták (Menu volt az), s "csak" hetedik lett, másodjára viszont már bottal üthették a nyomát. Kiautózott egy biztonságos fórt, majd pontosan és okosan vezetve haladt át elsőként a célvonalon − a sok-sok ezres, érte, miatta tomboló közönség legnagyobb örömére. Nyilván mázlija is volt azzal, hogy a szűk, kevés előzési alkalmat nyújtó Hungaroringen páran feltartották a Chevyket, de ennyi szerencse neki is járt már azután, hogy oly sokszor megszívta és/vagy megszívatták.

A tavalyi zuhé most szerencsére elmaradt, folyt helyette pezsgő, bőven A tavalyi zuhé most szerencsére elmaradt, folyt helyette pezsgő, bőven A tavalyi zuhé most szerencsére elmaradt, folyt helyette pezsgő, bőven

A tavalyi zuhé most szerencsére elmaradt, folyt helyette pezsgő, bőven

Zengőék másik versenyzője, Wéber Gábor is kiváló teljesítményt nyújtott az első futamon, amikor is bekerült a legjobb tízbe. Másodjára kitessékelték a rajt utáni tülekedésben, majd ő is rontott (nekiment a nálunk debütáló Ladának, meg is büntették érte), de őt ugyancsak éltették a tömött lelátókon, biztosan neki is plusz motivációt adtak a szurkolók. "Életem egyik legboldogabb napja a mai" − nyilatkozta Michelisz a napvégi sajtótájékoztatón. "Hálával tartozom mindenkinek, aki segített elérni ezt az eredményt. Az autó tökéletes volt. Nem számítottam rá, hogy az első kanyar után az élen leszek, de aztán megnyomtam az első két kört, hogy előnyre tegyek szert, utána meg csak koncentrálnom kellett. Szerencsére nem hallottam a tömeget, úgy sokkal nehezebb lett volna. Néhányszor kipillantottam a lelátókra a célegyenesben, de azt mondtam magamnak: koncentrálj! Álomszerű Magyarországon nyerni."

Háttérképek: telefonáló tanár úr (Menu), Forma-2, a Granta-kupa nyertesei Háttérképek: telefonáló tanár úr (Menu), Forma-2, a Granta-kupa nyertesei Háttérképek: telefonáló tanár úr (Menu), Forma-2, a Granta-kupa nyertesei

Háttérképek: telefonáló tanár úr (Menu), Forma-2, a Granta-kupa nyertesei

Becslések szerint a két nap során 50 ezren lehettek kint Mogyoródon, s drukkolták végig a WTCC-időmérőt és a versenyeket. Mi szombaton azt láttuk, hogy minden második ember zengős, narancs-fekete pólóban/sapkában grasszált, hogy nem csak Micheliszt, hanem Wébert, illetve az egész gárdát is ajnározták szerelőstül és Zengő Zoltán csapatvezetőstül. Sokan, rengetegen mentek ki szurkolni annak ellenére, hogy már nem volt ingyenes a belépés, mint tavaly, továbbá feláras paddock-jegyet is szép számmal vásároltak − főleg a magyarok. Külföldiekkel igazából (a többi konstruktőr körüli sleppet leszámítva) csupán oroszokkal találkoztunk, páran például motorral jöttek megtekinteni a debütáló Lada WTCC-t és a kupás Granták csatáját (egyébként a Bús Edina, ifj. Ficza Ferenc páros nyert a szomorú oroszok előtt).

A Granták is tetszettek, de a legjobb a Priora safety car volt A Granták is tetszettek, de a legjobb a Priora safety car volt A Granták is tetszettek, de a legjobb a Priora safety car volt

A Granták is tetszettek, de a legjobb a Priora safety car volt

Láttuk még egy boxban, sokadmagunkkal tévén át, hogy Kapócs Zsóka az egyes kanyarban tetőre rakta a Lotusát. Láttuk-hallottuk, hogy a Fordok hangosabbak a többieknél, s előszeretettel emelgetik az ívbelső hátsó kereküket (látványos, de nem feltétlen gyors, utal a még nem jó, nem is homológ futóműre). Láttuk, hogy a Chevyk mintha rövidebb féktávot tudnának venni, s hogy hamarabb, ideálisan bírnak kigyorsítani, látni véltük, hogy Michelisz egy leheletnyivel lassabban, szélesebben érkezik a fordulóra, és dinamikusabban jön ki belőle, mint például a beállításokkal, a BMW-technikával még küzdő-barátkozó Wéber.

Kapócs-Elise, hidegzuhany, Camaróné Kapócs-Elise, hidegzuhany, Camaróné Kapócs-Elise, hidegzuhany, Camaróné

Kapócs-Elise, hidegzuhany, Camaróné

Láttuk, hogy nem csak az F1-en, de a WTCC-n is baromi drágán mérik az enni-innivalót, legalább a parkolás ingyenes volt. A parkolásért felelős biztonsági emberek mondjuk a kelleténél vagy tízszer fontosabbnak érezték magukat, na mindegy. Szuper hétvége volt kis magyar csodával, két hét múlva Salzburgring − nem kéne kimenni? Hátha erőt és újabb sikert adna versenyzőinknek néhány magyar szurkoló.

Ez is érdekes lehet:
 

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...

Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás - belépők Szenegálba

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői...

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Mi lesz veled bioetanol?

A bioetanollal elvileg sokan jól járnak: energianövény-termesztők, állattenyésztők, előállítók...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R135 Intens teszt

Vajon mit tud az új Renault Zoe? Kifaggattuk!

Növelt kapacitású akkumulátor, erősített motor, villámtölthetőség opciója - a Renault Zoe továbbra is erős ajánlat a piacon. Megnéztük, miként fogyaszt valós, egyhetes használatban.


Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ibXc=
Hirdetés

BMW tesztek

Legalább nem néznek politikusnak – BMW 750d xDrive teszt

Van benne élet – BMW 750d

A felsőkategóriában már nem illik viccelődni, mókázni. Legyen bármilyen embléma az orrán, az biztosan precíz, kimért, végtelenül kényelmes és magas presztízsű autó lesz, a 7-esben azért van némi plusz.


Még jó, hogy nem lehet xDrive – BMW Z4 M40i teszt

Lóerőkkel táncoló – BMW Z4 M40i

Kezd elveszni az, ami az évtizedek alatt a BMW-n ragadt. Sorhatos motor és hátsókerékhajtás? Egyre kevesebb van náluk is, szerencsére a Z4-hez még rendelni sem lehet összkereket, így ez mindig igazi lesz.


Csúfolhatjuk, ez akkor is sikerült – BMW X7 M50d xDrive teszt

Túl a jó ízlésen? Na és? – BMW X7

El kell fogadnunk azt, hová jutott a világ. A vállságnak már nyoma sincs, a pénztárcák dagadnak – már akié –, irodaházak nőnek minden sarkon és túlméretes autók. Most ez a divat, és van ennek szép oldala.


Ne nézd a számát, csak fogadd el - BMW M850i xDrive teszt

Jobb, mint egy M5? – BMW M850i xDrive Videó

Lehet támadni a BMW-t az elnevezések miatt, de nincs túl sok értelme. Igen, a 8-astól nem egészen azt kapjuk, amit várnánk tőle, legalábbis a neve miatt, más tekintetben viszont az egyik legjobb ma kapható BMW.


Gátlástalan sportautó - BMW M5 xDrive teszt

Erről kell még emlék – BMW M5 Videó

Sokkal több akar lenni annál, mint amennyi, pedig már így is rengeteg. Az M5 egyszerre luxuslimuzin és a szó szoros értelmében vehető sportautó, olyan menettulajdonságokkal, amin még az egzotikus modellek is elpirulnak.


Még több BMW teszt

Címlapon


Friss cikkek

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Idén 125 éves a Skoda!

3 órája – Sztori

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy 125 éves lett a gyár, nézzünk egy picit körül a történelmében!


A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Podcast: a legnépszerűbb magyar autó frissítéséről beszélgettünk

20 órája – Sztori

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek adják az eladások zömét, közülük a már mindenképp hibrid Vitarát próbáltuk is a héten - e heti podcastunkban zömében ezekről beszéltünk.


Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

3 napja – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

BMW Z4 2.8i (Automata) M-csomag. 19 M -es felni. facelift. Mo.-i

BMW Z4 2.8i (Automata)...

Ár: 7.770.000 Ft

Évjárat: 2012 / 10

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

BMW X3 xDrive20d M Sport (Automata) ÁFÁ-s. Azonnal átvehető

BMW X3 xDrive20d M Spo...

Ár: 19.090.000 Ft

Évjárat: 2020 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

BMW 520d Touring Luxury Line Panorámatető Bőr

BMW 520d Touring Luxur...

Ár: 6.299.000 Ft

Évjárat: 2014 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!