0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Full bőr, kevés km: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból

Így néz ki egy évi 2100 kilométert futott negyed század után Lexus LS

·
Címkék: autó, Lexus, LS, youngtimer

Nincs itt kérem semmi meglepetés, egy évente alig több mint kétezer kilométert futott Lexus LS, pláne ha még az időjárás és az egyéb erők sem gyilkolták, bő negyed évszázad után is jó állapotban kell legyen. Íme egy valóban szép példány.

%KA%26 évesen is gyönyörű az első generációs Lexus LS%KA%

26 évesen is gyönyörű az első generációs Lexus LS

Egy szépnek mondott autónál, pláne ha egy negyed évszázados példányról esik szó, a leírásában rendszerint felbukkan a „korához képest” szókapcsolat. Ez az első generációs Lexus LS400 azonban élete 26 éve során mindössze 55 ezer kilométert futott, így aztán nem csak „korához képest” „újszerű” − hogy a hirdetések egy másik kedvelt kifejezésével éljünk.

%KA%A Lexus első modelljeként épp 30 évvel ezelőtt debütált az LS%KA%

A Lexus első modelljeként épp 30 évvel ezelőtt debütált az LS

Talán nem annyira érdekes, mint az a több mint egymillió mérföldet, azaz 1,6 millió kilométert − eredeti darabjaival futott − LS, amiről februárban írtunk, de azért ennek a példánynak is bőségesen van bája. Ezzel ugyanis, amióta 1993-ban legördült a taharai üzem gyártósoráról, nem egészen 55 ezer kilométert tettek meg vele – évente átlagosan alig több mint 2000-et.

%KA%A kritikus pontokon is rozsdamentes ez a 26 éves példány%KA% %KA%A kritikus pontokon is rozsdamentes ez a 26 éves példány%KA%

A kritikus pontokon is rozsdamentes ez a 26 éves példány

Az autó nem csak „újszerű”, mindvégig egyetlen tulajdonos kezében volt, aki a jelek szerint elképesztően gondosan vigyázott rá. 26 éven át egyetlen balesetet sem szenvedett, a fényezés pedig az eredeti metálarany. Az oldalfalak alsó felét borító, a kilencvenes években oly divatos sötétszürke paneleken sem fogott az idő (illetve az UV-sugárzás) foga. Az aranyozott emblémák sem hiányoznak a hűtőmaszkról, illetve a csomagtérfedélről, és az oldalablakok krómkerete is sérülésmentes. Az utastérben szürkésbarna bőrbe húzott, motoros állítású, fűthető ülések várják a leendő tulajdonost, az ablakemelő kapcsolók paneljét és a középkonzolt faborítás díszíti – állapota alapján akár vadonatújnak is hihetnénk az autót.

%KA%Első tulajdonosa nem autózott sokat az LS-sel, ellenben vigyázott rá, gyakorlatilag új állapotban őrizte meg. Az ajtókon nem gyűröttek, gyárilag redőzöttek a kárpitok%KA%

Első tulajdonosa nem autózott sokat az LS-sel, ellenben vigyázott rá, gyakorlatilag új állapotban őrizte meg. Az ajtókon nem gyűröttek, gyárilag redőzöttek a kárpitok

%KA%A bőr minimális töredezettsége csak a sofőr ülésén figyelhető meg, vélhetően az azért nem kapott elegendő ápolást vagy épp nem megfelelő, hanem a bőrt szárító szerekkel%KA% %KA%A bőr minimális töredezettsége csak a sofőr ülésén figyelhető meg, vélhetően az azért nem kapott elegendő ápolást vagy épp nem megfelelő, hanem a bőrt szárító szerekkel%KA%

A bőr minimális töredezettsége csak a sofőr ülésén figyelhető meg, vélhetően az azért nem kapott elegendő ápolást vagy épp nem megfelelő, hanem a bőrt szárító szerekkel

Ez persze nem jelenti azt, hogy az autóban minden eredeti, ellenkezőleg, a gondos tulajdonos rendszeresen és lelkiismeretesen cseréltetett ki rajta minden elöregedő alkatrészt. Újak az abroncsok, a vezérműszíj, a vízpumpa és a termosztát, illetve az elosztó. Így már valóban gondtalanul alkalmas a mindennapi közlekedésre a századvég emblematikus típusának ezen példánya, bár azt nem tudni pontosan, a 4,0 literes, nyolchengeres 1UZ-FE erőforrás eredeti 250 lóerejéből mennyi áll ma is rendelkezésre, de semmi oka nincs annak, hogy akár egyetlen paripa is hiányozzon a ménesből. Ennek ellenére az új tulajdonos helyében sem a 8000-ig skálázott fordulatszámmérőn, sem a 260 km/h-ig beosztott sebességmérőn nem kergetnénk ütközésig a mutatót, már csak tapintatból sem.

%KA%A korabeli 4 fokozatú automata váltó Sport és Snow üzemmódot is kínál, a lengéscsillapítók is szabályozhatók%KA%

A korabeli 4 fokozatú automata váltó Sport és Snow üzemmódot is kínál, a lengéscsillapítók is szabályozhatók

A három választható üzemmódot kínáló, négyfokozatú automata sebességváltó a leírás szerint mindenesetre hibátlanul működik, ahogy a digitális klímaberendezés is. Akinek pedig (hozzám hasonlóan) van még mágnesszalagos magnókazettája, a kor high-end Nakamichi audiorendszerén keresztül hallgathatja. Az autó az Egyesült Államokban, New Jersey-ben várt új tulajdonosára, árverése helyi idő szerint november 21-én este 9 órakor járt le, az új tulajdonos pedig 13,250 dollárért (4,17 millió forint) vitte el ezt a négykerekű japán időkapszulát.

%KA%Automata klíma és menetstabilizáló elektronika is járt a bő negyed évszázaddal ezelőtti LS-hez, hifije még mágnesszalagról tud csak zenét olvasni%KA%

Automata klíma és menetstabilizáló elektronika is járt a bő negyed évszázaddal ezelőtti LS-hez, hifije még mágnesszalagról tud csak zenét olvasni

Fotók: bringatrailer.com; Forrás: Smarter Media

Ez is érdekes lehet:
 

Az évtized autós mozijának is nevezhetnénk a Ford v Ferrari filmet

Előre szólok, hogy NEM leszek SPOJLERMENTES. Most már eltelt több, mint egy hét a film bemutatója...

Kisokos nem csak gyorshajtóknak, a ma érvényes bírságtételek gyorshajtásért és némi traffipaxinfó

Hú, belecsúsztam a falutáblába 65-tel. Benne van a 10 százalékban? Lesz-e belőle bírság?

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Formája volt a legnagyobb sikere, ritka veteránná érett a Citroën XM

A prémium szegmensben indított francia nagyautók bája egészen a ’90-es évek közepéig elbűvölte...

Már 50 milliárd forintos tétel a nagycsaládos autók támogatása, küzdenek a vevők és a kereskedők is

Érdekes helyzetet szült a tavaly júliustól igényelhető nagycsaládos autóvásárlási támogatás...

Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett...

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Jön a Lada, már van is autójuk itthon. Megnéztük!

Nem csak jön, már itt van a Lada. Az importőr kapott két orosz rendszámos autót a forgalmazás...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==

Friss tesztek

Ford Tourneo Custom konnektoros hibrid teszt

Nem az, aminek látszik - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Üde színfolt a kisbuszok és a furgonok között a Ford Transit és Tourneo Custom plug-in hibrid változata, és egyben világunk változásának előszele is.


Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport teszt - Inkább nyugalmat, mint adrenalint ad

A legvagányabb Jazz? Honda HR-V Sport teszt

Tavaly turbómotort és Sport felszereltséget is kapott a Jazzre épülő Honda HR-V. Velük, valamint CVT váltóval kellemes, ám nem olcsó.


Önzáró difi és sportos külső? Egész vonzó ez a Passat!  - Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line

Az üzlet, az üzlet – VW Passat R-Line

Sokat nem lett volna értelme változtatni a 2015-ös Év Autóján. A Passat enyhe külső frissítése jól áll neki, új technológiai részletei miatt pedig igazán modern. Unalmas? Én is azt gondoltam…

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sZXh1cw==
Hirdetés

LEXUS tesztek

Lexus RC 300h teszt

Úriemberek sportautója - Lexus RC 300h teszt

Óvatosan frissítettek a Lexus RC vonalain, amely valójában egy nagyon csalóka sportautó. Vagyis inkább túakupé.


Megtartottam volna: Lexus ES 300h teszt

Józanul űznéd a fényt? A Lexus ES a te autód (is)! Videó

Nagyon ritka az olyan tesztautó, amit a próbaidőszak után fájó szívvel adok vissza, a Lexus ES ilyen volt. Hozzánk csakis hibridként érkezik, kellő erővel, szerény fogyasztással.


Lexus NX 300h Luxury teszt

Különc, de csak külsőre - Lexus NX 300h

Tegye fel a kezét, aki látja, hogy frissítették az NX-et? Senki? Nem baj, nagyjából ez is volt a céljuk, hisz kívülről nem akartak változtatni a karakteren, csak amin kellett, apróságokon.


Lexus LS 500h AWD Supreme teszt

Földöntúli látvány, emberközeli élmény - Lexus LS

Rendkívül erős most a limuzinok szegmense, bár a nagyágyúk egy része épp csak friss, az LS teljesen új és különleges technikát mutat. A hibrid igazi csemege, mégis kétes érzéseim vannak utána.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


Még több LEXUS teszt

Címlapon


Friss cikkek

Eljárt felette az idő, de nem érdekli – 30 éves a BMW 3-as E36

Fiatalos öregúr – Veterán a BMW E36!

2 napja – Sztori

A veteránozás jelentése alaposan megváltozik a következő pár évben. Nemhogy a műanyag lökhárítós, de az egészen modern autók is elérik az oldtimer kort. Az E36-ra másként nézünk ezután?


E10, hibridek, Ford Puma és Opel Grandland X - heti podcastunk

Podcast: ismét mesélünk egy kicsit a hét autós történéseiről

3 napja – Sztori

E héten sem blicceltük a podcast-gyártást, szóban is elmondjuk mindazt, amivel a héten foglalkoztunk, meg egy kicsit többet is. Hallgassátok!


Az új maszk már csakis elektromos hajtást takarhat – vezettük az új smartokat

Ők már meglépték: villanyautókat adnak, viszonylag olcsón

3 napja – Újdonság

A smart elsőként tért át teljes kínálatával az elektromos hajtásra, ezt palettájuk frissítésével is nyomatékosítják. A megújult kínálatot Valenciában vezethettük.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

LEXUS LS 400 (Automata)

LEXUS LS 400 (Automata)

Ár: 1.499.000 Ft

Évjárat: 1993 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

LEXUS LS 600h L President 3 (Automata)

LEXUS LS 600h L Presid...

Ár: 6.200.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

LEXUS LS 600h L President 3 (Automata)

LEXUS LS 600h L Presid...

Ár: 5.999.000 Ft

Évjárat: 2009 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!