0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Fogyasztásteszt: melyik hajtáslánc a legtakarékosabb?

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi autóval a Tanapálya eco körén; érdekes eredménnyel.

Kivétel nélküli kiváló családi, illetve céges autók. Balra az összevetés olcsójánosa, az ötéves Ford Focus, mellette az újak közül legolcsóbb Renault Kadjar, majd a legdrágább és legerősebb SEAT Leon Cupra, végül pedig a legszerényebb emissziójú Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Kivétel nélküli kiváló családi, illetve céges autók. Balra az összevetés olcsójánosa, az ötéves Ford Focus, mellette az újak közül legolcsóbb Renault Kadjar, majd a legdrágább és legerősebb SEAT Leon Cupra, végül pedig a legszerényebb emissziójú Toyota Auris Touring Sports Hybrid

Fogok én még kapni hideget-meleget, de legnagyobb valószínűséggel nem épp elismerő jelzőket az ötletemért, de egy szép nyári őszbe illő esős napon a szerkesztőségünknél vendégeskedő autókkal kigurultunk a Groupama Tanpályához, hogy kizárólag takarékosság szempontjából összevessük őket az alacsony fogyasztást célzó kurzusuk eco körén, s kértünk még egyet a náluk lévő, gumitesztjeinknél (itt az idei nyári és a legutóbbi, a kánikulai is) használatos volt rendőrségi Ford Focusokból is. Így ugyanis hajtáslánc szempontjából teljesen különböző, az autók jellege szerint azonban csaknem azonos, családi/céges flottát tudtunk összeállítani.

Mindegyik csomagtartója méretes. A Focusé a legkisebb, 10 literrel ad többet a Kadjar, az Auris Touring Sports 530 literesénél is nagyobb a Leon ST 587 literese

Mindegyik csomagtartója méretes. A Focusé a legkisebb, 10 literrel ad többet a Kadjar, az Auris Touring Sports 530 literesénél is nagyobb a Leon ST 587 literese

Három kompakt kombi és egy kompakt crossover mérkőzött. Utóbbi az idén érkezett Renault Kadjar volt 1.5 dCi (110 LE) turbódízellel és (17 colos felni esetén) 3,9 l/100 km vegyes fogyasztási értékkel. Az összevetés legmagasabb, ugyanakkor az újak közül legkönnyebb autóját jelentő Kadjar esetén ugyanúgy alapáras a stop-start, mint a többi új modellnél. A legfőbb kihívónak számító Toyota Auris Touring Sports Hybrid esetén ez persze nem is nagyon kérdéses, de a 280 lóerős teljesítményével leginkább kilógó, DSG-váltós SEAT Leon ST Cupra esetén már nagyobb szó. Az öreg, szolgálati idejében a rendőrök által is kedvelt Focus pedig természetesen stop-start nélküli és a turbódízel Kadjar, a hibrid Auris, valamint a turbós Leon ellen hagyományos szívó benzinmotoros. Hasonló Focust korábban már próbáltunk, az újdonságok részletes tesztjei pedig hamarosan jönnek.

Méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Ford Focus* 4472 1840 1501 2640 482
Renault Kadjar 4449 1836 1613 2646 472
SEAT Leon ST 4535 1816 1454 2636 587
Toyota Auris Touring Sports Hybrid 4595 1760 1485 2600 530
(*2010-es évjárat)

A fogyasztáspróba előtt az összes résztvevő sofőrt megszavaztattam, hogy milyen fogyasztási sorrendet vár, én magam az Auris, Kadjar, Leon, Focus tippet tettem, amivel sikerült teljesen mellétrafálnom. Gere Tamás és Hollósy Balázs kollégám már csak az első mért kör után adott választ, s velem ellentétben a Leont tették utolsó helyre, de ők is jobban bíztak a hibridben, mint a dízelben, míg a Tanpálya színeiben Kőrös András projektvezető és vezető instruktor a Kadjarból kiszállva már azt tippelte a legtakarékosabbnak, s akkor még hozzám hasonlóan aszkétábbnak hitte a turbós, 280 lóerős Leont a Focusnál. Így aztán egyikünknek sem lett igaza. Pedig elegendő lett volna csupán a gyári, országúti adatokból kiindulnunk, hiszen zömében úgy próbáltuk az autókat. És kapaszkodjon meg mindenki, az autókra szerelt 17 colos felnikkel a 110 lóerős dCi motoros Kadjar crossover takarékosabb, mint az Auris Touring Sports Hybrid, utóbbinak ugyanis kereken 4,0 l/100 km a vegyes értéke, míg a Kadjaré csupán 3,9 l/100 km, s még azt is alul tudtuk múlni.

A két fehér autó turbó nélküli, az Aurisban villanymotor segíti hatásosan a benzinest, a Kadjar turbódízele azonban még az Aurisénál is szerényebb fogyasztást ígér (legalábbis 17 colos felni esetén), s hozza is azt

A két fehér autó turbó nélküli, az Aurisban villanymotor segíti hatásosan a benzinest, a Kadjar turbódízele azonban még az Aurisénál is szerényebb fogyasztást ígér (legalábbis 17 colos felni esetén), s hozza is azt

A városi dugót nem tartalmazó teszten a legjobb eredményt a Kadjar hozta. Ez volt az egyetlen autó, ami − nem is kicsit − 4 liter alatti étvágyat adott. Négy sofőr, illetve kör átlagában 3,7 literes átlaggal, de az egyik körön 3,4 literes részátlagot is sikerült elérni, ez azért igen szép mind a 3,9 l/100 km gyári vegyes értékhez képest, mind pedig az 1,38 tonnás önsúlyhoz mérten. A dCi ráadásul teljesen kulturált, csendes üzemű benne. A hozzá társuló hatfokozatú váltó természetesen hosszú áttételezésű, így városban már a legkisebb emelkedőn is a harmadik az ideális fokozat, a negyediket csak teljesen sík úton kapcsolhatjuk az 50 km/órás tempóhoz.

Mivel első nem lett, másodikként nem meglepetés a Toyota Auris. Erőteljesen meg kell jegyezni, hogy sem autópályán, sem városi dugóban nem mentünk az autókkal. A Tanpálya eco köre szigorúan falusi, faluközi útvonalakon visz. Ezeken, a ráadásul emelkedőkkel tarkított szakaszokon a teljes teszt átlaga 4,5 l/100 km lett az Auris esetén − épp annyi, amennyit már a korábbi tesztautó is hozott. Az Aurisban egyébként ez a szép, hogy az említett étvágyat gyakorlatilag bármikor, stabilan tudja hozni, s a különböző sofőrök között is a legszerényebb szórást mutatta, azaz a lehető legjobban vasalja ki a sofőrhibákat, illetve alkalmazkodik a körülményekhez. De persze az is, hogy automataváltós kényelmet ad, hogy dugóban villanymotorral, emisszió nélkül tud "csoszogni", meg persze az is, hogy nincs benne önindító, bonyolult befecskendező-rendszer, turbó, kettős tömegű lendkerék, de még fékjeit sem koptatja annyit, mint a többiek, hiszen lassításkor villanymotorja tölti az akkumulátort.

Műszaki alapadatok
Ford Focus 1.6 Kombi* Renault Kadjar 1.5 dCi SEAT Leon ST Cupra 2.0 TSI DSG Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Hengerűrtartalom (cm3) 1596 1461 1984 1798
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/8 4/16 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6 DSG/6 e-CVT
Teljesítmény [LE (1/min)] 100 (6000) 110 (4000) 280 (5600-6500) 136** (5200
Nyomaték [Nm (1/min)] 150 (4000) 260 (1750) 350 (1750-5600) 142 (4000) + 207
Gyorsulás − 0-100 km/h (s)s 14,2 11,9 6,0 11,2
Végsebesség (km/h) 182 182 250 175
Fogyasztás (vegyes) [l100 km] 6,7 3,9*** 6,6 4,0***
CO2-kibocsátás [g/km] 157 103*** 154 92***
Saját tömeg [kg] 1202 1380 1466 1485
(*2010-es évjárat; **kombinált összteljesítmény; ***17 colos felnivel)

A mintegy 7 millió forintos Kadjar és a csúcsfelszerelt, 8 millió forintos Auris Touring Sports mellett kellemes meglepetés volt a természetesen az összevetés legolcsóbbjának számító, nem egész 35 ezer kilométeres futásával és ötéves korával nagyjából beárazhatatlan, a piacon sajnos nemigen létező Focus. Egy ilyen példányért bizony 2 millió forintot is joggal elkérhetnének, annak ellenére is, hogy beltere azért nem teljesen gyári állapotú. Viszont műszakilag semmi baja nem volt az autónak. Természetes, hogy ez volt a legzajosabb, hogy ennek csupán ötsebességes, viszont rövid áttételezésű a váltója. Ám 5,2-5,8 literes részátlagokat hozott, két 5,2 literes eredményével 5,5 literes teljes átlagával teljesen kielégítően gyári országúti értékét hozta. Városba persze már a katalógus is 8,7 literes értéket ír, rövid váltójával az autópályás 130 km/órás tempónál sem enne kevesebbet. Az ötödiket ugyanis már 50-nél is kapcsolhatjuk, autópályán (130 km/óránál) pedig már csaknem 4000/perc a motor fordulata. Így azt nem mondhatjuk, hogy az öreg Focus is egész takarékos, hanem inkább azt, hogy lehet takarékosan is hajtani. De mi mást várhatnánk el egy olcsó autótól?

Azt biztosan nem, amit a SEAT Leon Cuprától kapunk. A 2,0 literes, 280 literes TSI 280 lóerejével és 350 Nm nyomatékával akár 6 másodperces százra gyorsulást is adhat. Ez utóbbit nem próbáltuk, inkább azt, hogy el tudjuk-e érni vele 6,6 l/100 km vegyes fogyasztási értékét. Miként az Auris esetén, itt sem sikerült. Az elérhető menetdinamikához mérten persze a SEAT is bámulatosan takarékosnak bizonyult, finoman és gyorsan kapcsoló DSG-váltójával abszolút finom üzemű, de fronthajtásához mérten talán túlzottan erős is.

Természetesen egyértelmű, hogy közel azonos méretük és helykínálatuk ellenére sem valószínű az, hogy bárkinél bármelyik autó egyszerre lenne alternatíva a teszteltek közül. Mégis érdekesnek tartottuk fogyasztásuk összevetését

Természetesen egyértelmű, hogy közel azonos méretük és helykínálatuk ellenére sem valószínű az, hogy bárkinél bármelyik autó egyszerre lenne alternatíva a teszteltek közül. Mégis érdekesnek tartottuk fogyasztásuk összevetését

Fogyasztások (l/100 km)
Ford Focus 1.6 Kombi* Renault Kadjar 1.5 dCi SEAT Leon ST Cupra 2.0 TSI DSG Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Saját mérések
A legjobb kör átlaga 5,2 3,4 6,7 4,2
A legrosszabb kör átlaga 5,8 4 7,4 4,7
Szórás 0,6 0,7 0,7 0,5
Átlagfogyasztás 4 eco kör (~80 km) átlagában 5,5 3,7 7,2 4,5
Gyári vegyes érték 6,7 3,9 6,6 4,0
A teszt átlaga és a gyári vegyes érték közötti eltérés -1,2 -0,2 0,8 0,5
(*2010-es évjárat)

A teszt voltaképp nem kellett volna meglepetést hozzon, a Renault eddig is híres volt remek 1.5 dCi motorjáról, az Euro 6-os, 110 lóerős minden eddiginél jobb, bámulatosan jó, győztes fogyasztást hozott. Utóbbinál torkosabbnak bizonyult ugyan a Toyota Auris hibrid kombija, ám teljes tulajdonlási költségével, azzal, hogy motorjában egyetlen cserélendő szíj sincs, hogy kuplungja, kettős tömegű lendkereke vagy részecskeszűrője sincs, könnyedén jobb lehet, továbbá természetesen kuplungmentes vezethetőségével, csendesebb és tisztább üzemével is kedvezőbb. Ha viszont olcsón akarunk autózni, nem akarunk kimenni a világból (amire a Toyotával van a legtöbb esély), akkor bizony jó választás lehet egy korosabb, semmi extrát nem adó autó, amilyen az alap, szívómotoros Focus kombi is. De még mielőtt temetnénk az új technikát, hadd jegyezzem meg ismét: városi és autópályás használatnál jóval nagyobb fogyasztástöbbletet adott volna a Focus. Az pedig egyértelmű, hogy egy erősebb autó, amilyen például a Leon Cupra is, bizony nem csak adni tud többet, mint józanabb vetélytársai, hanem vételárból és üzemeltetési költségből is többet kér.

Az ötéves Focus gyakorlatilag országúti fogyasztási értékét hozta, gyári kombinált étvágyát jelentősen alulmúlta, egy kicsikét a Kadjar is, ám az Auris és a Leon mérési eredményét nem tudtuk a katalógusérték alá vinni. A fogyasztási teszt végül a Kadjar dCi, Auris Toring Sports Hybrid, Focus 1.6, LEON ST Cupra sorrendet hozta

Az ötéves Focus gyakorlatilag országúti fogyasztási értékét hozta, gyári kombinált étvágyát jelentősen alulmúlta, egy kicsikét a Kadjar is, ám az Auris és a Leon mérési eredményét nem tudtuk a katalógusérték alá vinni. A fogyasztási teszt végül a Kadjar dCi, Auris Toring Sports Hybrid, Focus 1.6, LEON ST Cupra sorrendet hozta

A Leon ST Cupra DSG váltóval az összevetés legdrágábbjaként mintegy 10 millió forinttól kapható, a tesztautó körülbelül 11 milliós volt, míg az Auris Touring Sports Hybrid jelen lévő csúcsváltozata 8, a Kadjar 1.5 dCi a benne lévő néhány extrával kevéssel több mint 7 millió forint lenne újonnan. Focus II pedig már nincs újonnan, az ötéves példányokért 1,5-2 millió forint között kérnek, a tesztelt példány múltja ellenére is a kínálat felső sávjában lenne. Akármelyiket is választjuk, mindegyikhez jó befektetés lehet a Tanpálya eco kurzusa, ami sok-sok jó tanácsot, gyakorlati segítséget is tud adni, hogy elérhessük autónk gyári fogyasztási értékét. Nem lehetetlen, csupán gyakorlás és tapasztalat szükséges hozzá. A vicc pedig az, hogy közben arra is rámutatnak, hogy a "tempósnak" vélt és a higgadt vezetési stílus körideje között nincs különbség, akár utóbbi lehet a jobb, hiszen több múlik a forgalmi körülményeken és a lámpák ütemezésén.

Ez is érdekes lehet:
 

Megnéztük a legújabb rendőrautókat. Erősek, mutatósak, de vajon mennyire lesznek tartósak?

December 23-án 385 új rendőrautó állt szolgálatba, idén még 1202 érkezik. Az új szirénásokból...

Ha ma gyártanák, akkor is menő lenne - Veterán az Opel Calibra!

Különösen veszélyes, ha az ember fotókat kezd el keresni az Opel Calibráról. Még ma is éppen...

Trükkös csalások használt autókkal

Megvan álmaink autója! Remek kondíció, kedvező évjárat, és amit végképpen alig hiszünk: az ár...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Piaci körkép - stílusos autók 500 ezer forintig

Az értékvesztést a típus híre és a márka presztízse határozza meg. Tizenéves kedvencünket új...

Teslát idéző megoldásokat is kínál a hazai fejlesztésű Gorilla S10 autóvédelmi rendszer

Egy profi autóvédelmi rendszerrel nem csupán egy terméket, hanem szolgáltatást is vásárolunk...

Szeptember 1-től fokozott rendszám ellenőrzés

Ellentmondásos hírek keringenek a sajtóban, miszerint hiába ellenőrzik fokozottan a külföldi...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...

Több mint százezer termék közt sem veszel el – Szétnéztünk a SzerszamKell.hu-nál!

Nem csak online webáruház a SzerszamKell.hu, tisztességes üzletet tartanak fenn, ahol az összes...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (55 db)

totya2 írta: 2015 augusztus 11., kedd 17:49:19

Azt a bizonyos szűrőt néhány embernek a szájára kéne helyezni...

Miért kell ennyire felhúzni vkinek magát néhány kommenten. Hülye van elég, felülsz a 7-es buszra....
Kár h nem igazán építő jellegűek a hozzászólások... néhányan jót szórakoznak rajta, de ennek nem ez lenne a célja

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 augusztus 11., kedd 16:53:12

http://www.vezess.hu/hirek/sulyosan-veszteseges-tesla-motors/62805/

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 augusztus 11., kedd 16:52:56
kopasz írta: 5 éve

Jó ötleteid vannak Kempi, no de ez a kényszeres aggódás ez nem a te stílusod. Ne vedd el más kenyerét, ez manónk specialitása! Ez első fingszűrő felhelyezésére lenne is egy ideális jelöltem, bár neki 2 darabra lenne szüksége. A második szűrőt az arcára kéne raknod, hogy ne legyen olyan menő! Lol :-)


Előzmények megtekintése

Hejehuja hajhó, agódjon a ló
Itt van nekünk erre a menőmanó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2015 augusztus 11., kedd 13:48:48
Kempelen írta: 5 éve

Kéretik mindenki seggére fingszűrőt tenni, mert ez a legveszélyesebb a légkörre.

7 milliárd ember fingik naponta legalább 2 alkalommal. Könnyű kiszámolni, hogy ez a 7 milliárd fing micsoda ökológiai nyomást gyakorol a Föld légkörére.És akkor még a több milliárdos fingó állat populációról nem is beszéltünk. Itt a vég.



Ezen tessék gondolkodni. Nem a hibrid üzem a megoldás, hanem a fingszűrő. Kéretik azonnal felhelyezni, elvárom, hogy a zöldek járjanak az élen!



Szűrőt minden seggre!


Előzmények megtekintése

Jó ötleteid vannak Kempi, no de ez a kényszeres aggódás ez nem a te stílusod. Ne vedd el más kenyerét, ez manónk specialitása! Ez első fingszűrő felhelyezésére lenne is egy ideális jelöltem, bár neki 2 darabra lenne szüksége. A második szűrőt az arcára kéne raknod, hogy ne legyen olyan menő! Lol :-)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 augusztus 11., kedd 11:55:37

Kéretik mindenki seggére fingszűrőt tenni, mert ez a legveszélyesebb a légkörre.
7 milliárd ember fingik naponta legalább 2 alkalommal. Könnyű kiszámolni, hogy ez a 7 milliárd fing micsoda ökológiai nyomást gyakorol a Föld légkörére.És akkor még a több milliárdos fingó állat populációról nem is beszéltünk. Itt a vég.

Ezen tessék gondolkodni. Nem a hibrid üzem a megoldás, hanem a fingszűrő. Kéretik azonnal felhelyezni, elvárom, hogy a zöldek járjanak az élen!

Szűrőt minden seggre!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2015 augusztus 11., kedd 10:54:07

Persze, nem úgy mérgező, ahogy a szóból adódik. De látom nehezen tudsz elvonatkoztatni a közvetlen következményektől.

"Carbon dioxide (CO2) is a toxic gas at high concentration, as well as an asphyxiant gas (due to reduction in oxygen). Irritation of the eyes, nose and throat occurs only at high concentrations. The concentration thresholds for health effects are outlined in the table."

Még egszer leírom: mérgező (tudod, ez egy kifejezés, ha bele lehet dögleni, akkor mérgező), és környezetkárosító. Okostóni. Nem baj, majd ha nem lesz mit belélegezni, meg rákos leszel a szénhidrogénektől, majd visszatérhetünk a témára :)

A benzines motorok több szénhidrogént (ami egyébként rákkeltő, Okostóni), CO-t és CO2-t juttatnak a légkörbe, mint a dízel autók. Ezek tények.

Hibridekről nem volt szó, a 4 milliós felárukkal. De autópályán tuti nem 5 litert fogyaszt.

Primitív paraméterek, mint a fordulatszám, meg gondolom hűtőfolyadék hőmérséklet :) Jólvan, Öcsisajt :) Neked lehet, hogy ezek primitiv dolgok, de én szeretem tudni, hogy mi a helyzet.

Tudod, mikor meleg kb a motor, hogy kíméljük kicsit az autót, ilyesmi :) Bár priusnál beülsz, aztán ha közepes gázt adsz, azonnal 4000-es fordulaton bömbölteti a motort :)

Amúgy hozzátenném, hogy az új Hyundai i30 128 lóerős verziója 5 millió forintról indul, kombinált fogyasztása 4 liter/100 kilometer.

Míg a csodás prius-od 9 millióról indul. Kombinált fogyasztása 3,1 liter/100 kilometer. Lehet gondolkodni, ki melyiket fogja választani.

136 lóerő. Haha, ja, 6000-es fordulaton esetleg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2015 augusztus 11., kedd 10:54:07

Persze, nem úgy mérgező, ahogy a szóból adódik. De látom nehezen tudsz elvonatkoztatni a közvetlen következményektől.

"Carbon dioxide (CO2) is a toxic gas at high concentration, as well as an asphyxiant gas (due to reduction in oxygen). Irritation of the eyes, nose and throat occurs only at high concentrations. The concentration thresholds for health effects are outlined in the table."

Még egszer leírom: mérgező (tudod, ez egy kifejezés, ha bele lehet dögleni, akkor mérgező), és környezetkárosító. Okostóni. Nem baj, majd ha nem lesz mit belélegezni, meg rákos leszel a szénhidrogénektől, majd visszatérhetünk a témára :)

A benzines motorok több szénhidrogént (ami egyébként rákkeltő, Okostóni), CO-t és CO2-t juttatnak a légkörbe, mint a dízel autók. Ezek tények.

Hibridekről nem volt szó, a 4 milliós felárukkal. De autópályán tuti nem 5 litert fogyaszt.

Primitív paraméterek, mint a fordulatszám, meg gondolom hűtőfolyadék hőmérséklet :) Jólvan, Öcsisajt :) Neked lehet, hogy ezek primitiv dolgok, de én szeretem tudni, hogy mi a helyzet.

Tudod, mikor meleg kb a motor, hogy kíméljük kicsit az autót, ilyesmi :) Bár priusnál beülsz, aztán ha közepes gázt adsz, azonnal 4000-es fordulaton bömbölteti a motort :)

Amúgy hozzátenném, hogy az új Hyundai i30 128 lóerős verziója 5 millió forintról indul, kombinált fogyasztása 4 liter/100 kilometer.

Míg a csodás prius-od 9 millióról indul. Kombinált fogyasztása 3,1 liter/100 kilometer. Lehet gondolkodni, ki melyiket fogja választani.

136 lóerő. Haha, ja, 6000-es fordulaton esetleg.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2015 augusztus 11., kedd 00:57:41
Sheppard írta: 5 éve

Úgy látom az agyadra ment a hibrid üzem :)



Koromdízel :) Mondom, VW 1.2-1.4 TSI, és hátsó lökhárító, kipuff. Csekkolj le néhányat :) Ha már a koromról beszéltünk.



Attól, hogy egy autó benzines, nem fog 2 literrel többet fogyasztani, kivéve akkor, ha ugyanazt a teljesítményt/nyomatékot szeretnéd belőle kihozni. + ha tényleg ki is autózod belőle azt a teljesítményt.



Nem mérgező CO2. Igazi tuskó vagy, ha még azt sem tudod, hogy miben járul hozzá a co2 a klímaváltozáshoz/üvegházhatáshoz. Korom, vagy több CO2, lehet választani. Én ezt választottam.



Te nyugodtan mehetsz autópályán a priusoddal, lehetőleg 5000-es fordulaton, ha jön egy emelkedő, és a CVT úgy gondolja, hogy ott az optimális a lóerő/nyomaték adott fordulaton. Csak kár, hogy közben nem történik semmi mert 80 lóerő van eldugva a motortérben. De legalább bőg a motor, ha hozzáérsz a pedálhoz :)



Sok sikert az arrogáns stílusodhoz, Mr. Vérhibrid, az emberiség utolsó reménye


Előzmények megtekintése

"Koromdízel :) Mondom, VW 1.2-1.4 TSI, és hátsó lökhárító, kipuff. Csekkolj le néhányat :) Ha már a koromról beszéltünk."

Figyeljél csak kisgyerek! Ki vagy Te, Der Milan és esztelen kempelen eltitkolt közös gyereke? Mert a hülyeség mértéke alapján tökéletesen passzolna a dolog. LOL! :)
Mi a jó életnek nézzegessek fosvágen TSI kipuffogókat? Attól talán jobban vagy kevésbbé kormolnak a koromdízelek? Egyáltalán felfogod mekkora baromságokat írsz? (csak költői a kérdés, a napnál is világosabb, hogy nem)

"Attól, hogy egy autó benzines, nem fog 2 literrel többet fogyasztani, kivéve akkor, ha ugyanazt a teljesítményt/nyomatékot szeretnéd belőle kihozni. + ha tényleg ki is autózod belőle azt a teljesítményt."

Betonhülyeség! Mutass nekem egy 100 kW körüli maximális teljesítményű koromdízelt ami nagyjából annyi nyomatékot tud mint a Prius de 2 literrel kevesebbet fogyaszt nála 100 km-enként! Ha ne adj atyaúristen nem sikerülne találnod ilyet, akkor lekushadva visszajöhetsz bocsánatot kérni! ;)

"Nem mérgező CO2. Igazi tuskó vagy, ha még azt sem tudod, hogy miben járul hozzá a co2 a klímaváltozáshoz/üvegházhatáshoz."

Olvasás/szövegéretlmezés/gondolkodás ismét elégtelen. Abból, hogy a CO2 hozzájárul a klímaváltozáshoz abból neked az következik hogy mérgező? Istenem!
A vízgőz sokszor olyan erős üvegházhatású mint a CO2, hogy lehet hogy nem pusztulsz el a konyhában főzés közben a sok "mérgező" gőztől, te jobban bírod mint az átlag vagy sötétebb vagy mint az átlag? (segítek, a második :)

"Korom, vagy több CO2, lehet választani. Én ezt választottam."

Nem, Te a korom + több CO2-t választottad, megfejelve azzal a bájjal, hogy annyira sötét vagy, hogy még a mai napig sem vagy tisztában azzal, hogy mit választottál valójában.

"Te nyugodtan mehetsz autópályán a priusoddal, lehetőleg 5000-es fordulaton, ha jön egy emelkedő, és a CVT úgy gondolja, hogy ott az optimális a lóerő/nyomaték adott fordulaton. Csak kár, hogy közben nem történik semmi mert 80 lóerő van eldugva a motortérben. De legalább bőg a motor, ha hozzáérsz a pedálhoz :)"

Nagyon sokszor mentem már Prius-al autópályán ahol ráadásul emelkedők is vannak (pl. USA, Los Angeles -> Las Vegas, a 15-ös autópályán olyan remek emelkedők vannak, hogy sokan megnyalnák mind a 10 ujjukat), ennek ellenére nekem a ménesből nem csak 80 hanem mind a 136 paci rendelkezésre állt a sok km-nyi emelkedőkön végig.
Prius-nál a maradi őskövületeken kívül mindenki más magasról tojik arra, hogy milyen fordulatszámon megy a benzinmotor - pláne hogy nincs is olyan műszer benne ami mutatná, hiszen totálisan lényegtelen -, hiszen pont az az egyik lényege a HSD-nek, hogy ilyen primitív paraméterekkel nem kell foglalkozni, a lényeg hogy arra megy a szekér amerre akarom és úgy ahogy akarom és mégis kevesebbet fogyaszt mint bármelyik másik vele egy kategóriájú olaj alapú nem hibrid. Normál üzemi körülmények között sosincs olyan, hogy csak 80 ló állna rendelkezésre a 136-ból, reméljük azután hogy ezzel hülyét csináltál magadból hogy az alapok alapjainak az alapjaival sem vagy tisztában de azért belepofázol, innentől kezdve te is tudni fogod már. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2015 augusztus 11., kedd 00:03:18

Jaj, látod milyen figyelmetlen vagyok, a hivatkozott fogyasztástesztedre

"http://www.origo.hu/auto/20110318-fogyasztasteszt-vw-polo-bluemotion-toyota-auris-hsd-suzuki-swift-13.html"

amivel megint egetverően nagy marhát csináltál magadból, csak még nem tudsz róla LOL! :) pedig már 2011.03.20-án válaszoltam, ott van a hozzászólások között!
Így több mint 4 év után keresd meg, kérj meg egy legalább átlagos képességű embert, hogy olvassa el mert te úgysem tudnád és magyaráza el számodra is érthetően - tehát kézjelekkel, nyögésekkel, kavicsokkal meg botokkal ;) - hogy ne csak más hanem te is lásd végre hogy megint - gyakorlatilag folyamatosan - úgy égsz mint a győzelmi zászló! ROFLMAO! 8)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2015 augusztus 10., hétfő 23:52:48
s3000 írta: 5 éve

1. Egyrészt nem vagyok az apukád (ha az lennék, akkora frászt kaptál volna koromdízel helyett, hogy a füled a seggeden jött volna ki :) másrészt ahhoz hogy lehiggadjak előbb fel kellett volna idegesedjek, de ahhoz minimum számottevő agyi teljesítményt kellett volna felmutatni, de a koromdízelesek ilyet még soha nem tudtak produkálni. ;)



2. Teljesen lénygetelen a kiegészítés, hiszen senki nem állította azt, hogy soha nem fordulhat elő az akksi meghibásodása normál üzem mellett (pontosan úgy mint ahogyan semmi másra sem igaz ez). A lényeg az arányokban van - ez elhangzott -, az idézet ezen az ég világon semmit sem változtat.



3. Csak a lehető legnagyobb idióták szokták ezt a változatot felvetni (ráadásul nem is igaz, mert kizárólag attól, hogy egy autó benzines, még nem fog 2 literrel többet fogyasztani a fostalicska koromdízelednél). A koromdízeled korma amit a tüdejüktől akár csak néhány méterre nyomatsz ki a katasztrófádból, biztosan előbb fog kinyírni embereket mint a nem mérgező CO2 sokszoros áttételen keresztül. Persze ezek belátásához a legalapvetőbb ismeretekkel kellene rendelkezni meg gondolkodni tudni. Ez a kettő az ami garantáltan hiányozni szokott a koromdízeleseknél.



Leülhetsz, elégtelen.


Előzmények megtekintése

Úgy látom az agyadra ment a hibrid üzem :)

Koromdízel :) Mondom, VW 1.2-1.4 TSI, és hátsó lökhárító, kipuff. Csekkolj le néhányat :) Ha már a koromról beszéltünk.

Attól, hogy egy autó benzines, nem fog 2 literrel többet fogyasztani, kivéve akkor, ha ugyanazt a teljesítményt/nyomatékot szeretnéd belőle kihozni. + ha tényleg ki is autózod belőle azt a teljesítményt.

Nem mérgező CO2. Igazi tuskó vagy, ha még azt sem tudod, hogy miben járul hozzá a co2 a klímaváltozáshoz/üvegházhatáshoz. Korom, vagy több CO2, lehet választani. Én ezt választottam.

Te nyugodtan mehetsz autópályán a priusoddal, lehetőleg 5000-es fordulaton, ha jön egy emelkedő, és a CVT úgy gondolja, hogy ott az optimális a lóerő/nyomaték adott fordulaton. Csak kár, hogy közben nem történik semmi mert 80 lóerő van eldugva a motortérben. De legalább bőg a motor, ha hozzáérsz a pedálhoz :)

Sok sikert az arrogáns stílusodhoz, Mr. Vérhibrid, az emberiség utolsó reménye

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Dögös köntösbe bújtatták a Prius II. hajtásláncát

Absztinens sporttörpe - Toyota Yaris GR Sport Edition teszt

Idén kifut a Yaris jelenlegi generációja, ám mielőtt elfogynak a kereskedésből a modellek és megérkezik az új generáció,, néhány egyedi szériával kedveskedik a Toyota. Például a GR Sport változattal.


Jelentős fogyókúra és teljes stílusváltás – Opel Corsa 1.2 Turbo 100 HP teszt

Csak könnyedén – Opel Corsa teszt Videó

Egyre biztosabb, hogy a PSA házasság az Opel számára minden tekintetben kifizetődő lesz. Az új Corsában már csak az embléma német, és ennek mindenki csak örülhet.


Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nincsenek csodák? - Mazda CX-30 Skyactiv-X teszt

Nemes céllal született meg a Skyactiv-X motor, hiszen a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése lebegett a tervezők szeme előtt a megalkotásakor. Most elmesélem, hogy ez mennyire sikerült egy SUV-ban.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Könnyű-hibrid rendszert kapott a Suzuki Vitara, végre kipróbálhattuk!

Hibriddé vált a kedvenc autónk – Kipróbáltuk az új Vitarát!

5 órája – Újdonság

Nem kell túlmisztifikálni, de tény, hogy jelentősen modernebb technikával folytatja életét Magyarország legnépszerűbb új autója, a Suzuki Vitara. Kipróbáltuk az új hibridet!


Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Hét óra utazás a senki földjén? Ilyen is volt a Budapest-Bamakón

2 napja – Sztori

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás után is érkeznek még beszámolók.


Fejpénz, autópénz, hídpénz, biztosítás, útadó és sorompó nyitási hozzájárulás -  belépők Szenegálba

Mauritán határ: okostelefon a kilépésért, pénz a belépésért

5 napja – Sztori

A célhoz közelítve egyre viszontagságosabb körülményekről számolnak be a Budapest-Bamako résztvevői. Úttalan utak, hatalmas por és korrupt határőrök a hírekben.


Használtautó.hu

OPEL ZAFIRA B 1.6 Enjoy TEMPOMAT+TOLATÓRADAR 121000 KM!!!

OPEL ZAFIRA B 1.6 Enjo...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

FIAT FREEMONT 2.0 Mjet Lounge 4x4 (Automata) GARANCIA!! AUT - NAVI - BŐR - KAMERA - ÜLÉSFŰTÉS

FIAT FREEMONT 2.0 Mjet...

Ár: 4.099.000 Ft

Évjárat: 2015 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

FIAT BRAVO 1.2 80 16V SX

FIAT BRAVO 1.2 80 16V SX

Ár: 300.000 Ft

Évjárat: 2000 / 8

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!