0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Opellel kezdték…

Fizetett hirdetés

Interjú: a Schiller Autó Család


Mai portfóliója, volumene és csaknem 40 éves múltja miatt is felettébb érdekes a Schiller Autó Család története. A cégalapítóval, fiával és unokájával beszélgettünk.

%KA%A Schiller Autó Család – első, még használt autókkal foglalkozó kereskedésük épp 30 éve nyílt a Dráva utcában. Azóta is üzemel, de az elmúlt 30 évben számos márkával bővült a portfólió. A cég vezetésétől Schiller Péter már visszavonult, fia – Gábor – és csapata irányítja a cégcsoportot, amiben már unokája, Márk is aktívan dolgozik%KA%

A Schiller Autó Család – első, még használt autókkal foglalkozó kereskedésük épp 30 éve nyílt a Dráva utcában. Azóta is üzemel, de az elmúlt 30 évben számos márkával bővült a portfólió. A cég vezetésétől Schiller Péter már visszavonult, fia – Gábor – és csapata irányítja a cégcsoportot, amiben már unokája, Márk is aktívan dolgozik

Váci úton, Váci úton, a 113-ban Schiller Opel – legalább annyira a fülekbe ivódott ez a – Szenes Iván – segítségével megalkotott szlogen, mint az, hogy „Schiller Opel, a szerviz szuper”. Bár ezek a reklámok csak a kilencvenes években születtek meg, a Schiller Autó Család története jóval régebbre nyúlik vissza. Schiller Péter 1980-ban nyitotta meg az immár csaknem három évtizede a városképet meghatározó Opel szalonnal szinte szemben, a Váci út 170- ben – még ma is működő, de már nem a családhoz tartozó – gumisműhelyét, majd autószervize 1983-ban nyílt a XIII. kerületi Dráva utcában. 1989-ben onnan nem messze (a Dráva utca és a Népfürdő utca sarkán) nyitotta meg kapuit első és a mai napig is működő használt autó kereskedésük, mely az országban is első volt. Az autókereskedelemben azóta is, immár 30 éve jelen vannak, 1991-től hivatalos Opel márkakereskedőként is, 2002-ben pedig a Skodák Palotájával, majd 2003-ban a Toyota Superrel és a Schiller Karambolos Centrummal is színre léptek. 2009 óta Fiat Schiller és már több mint egy éve Renault Schiller & Dacia Schiller is létezik. A történet tehát egyértelműen sikersztori, aminek kulisszatitkairól Schiller Péterrel, fiával Gáborral és legidősebb unokájával, Márkkal beszélgettünk.

%KA%Első műhelyét − autógumikra és futóműállításra specializálódva 1980-ban nyitotta meg Schiller Péter%KA%

Első műhelyét − autógumikra és futóműállításra specializálódva 1980-ban nyitotta meg Schiller Péter

Milyen mérföldköveket éltek meg az elmúlt csaknem 40 évben, voltak-e esetleg kedvenc időszakok?
„Kisiparosként, gumiszervizzel kezdtem, Budapesten zárolva volt ugyanis az autószerelési iparengedély. Sok munkával a kezdetekkor is lehetett sikereket elérni. Ott és később a szervizben, majd autókereskedőként is egyértelmű volt számomra, hogy a hozzánk forduló ügyfél problémájára kell megoldást nyújtsunk, úgy, hogy azzal ő a lehető leginkább elégedett legyen. Mottóm, hogy a hibás autójával hozzánk forduló ügyféllel ugyanolyan profizmussal kell foglalkozni, mintha egy családtagja került volna kórházba. Alighanem ennek köszönhető, hogy amikor az Opelnél a kereskedői jogért pályáztam, amit elnyerni csöppet sem volt egyszerű folyamat, akkor az első személyes látogatás után azzal búcsúztak, hogy látják, nem csak hallottam, hogy jó üzlet az autó, hanem már aktívan benne is vagyok. Bár nem a legelsők között kerültünk az Opel hálózatába, de 1991-ben (tizenkettedik dílerként) sikerült szerződést kötnünk. Ez mindenképp mérföldkő volt, de egyébként nincs kedvenc időszakunk, mindig az aktuális célok elérése, az azokkal kapcsolatos problémák leküzdése jelenti számunkra a sikert és az örömöt.” – szögezi le Schiller Péter. Fia, Gábor hozzáteszi: „Mára a harmadik legrégebbi hazai Opel kereskedés vagyunk, sőt, mi adtuk el a legtöbb Opelt Magyarországon, de valóban nem sokáig örülünk egy-egy eredménynek, sikernek, gyorsan találunk újabb célokat, újabb projekteket, a mai napig. Így, újabb és újabb „teraszok”, divíziók nyitásával tudunk növekedni.”

%KA%1991-től Opel kereskedő a Schiller család%KA%

1991-től Opel kereskedő a Schiller család

Mikor fogalmazódott meg a Schiller Autó Család, milyen jelentésekkel bír ez az elnevezés?
„A kérdés nagyon helyénvaló” – kezdi Schiller Péter. „Valódi családként vezetjük a céget és foglalkozunk az autókkal, én a stafétát már átadtam fiamnak, de a stratégiai kérdésekben közösen egyeztetünk. Örömmel veszem, hogy ma már unokám is nagyon komolyan, elszántan foglalkozik a céggel és dolgozik abban”. „Ez persze csak az egyik üzenet” – teszi hozzá Schiller Gábor. „Amikor bejött a több márka képviselete, a multibrand irány, akkor annak érdekében, hogy ne csak az Opellel azonosítsanak bennünket találtuk ki a Schiller Autó Család elnevezést. Olyan szolgáltatást, olyan kiszolgálást kívánunk nyújtani, hogy az ügyféllel ne csak évente egyszer találkozzunk, hanem lehetőleg minden – autóval, autózással kapcsolatos – kérdéssel hozzánk forduljon.” Márk, a Schiller cégcsoport marketingvezetője tovább megy: „Olyan figyelmet igyekszünk fordítani minden ügyfélre, mintha családtag lenne, a Schiller Autó Család elnevezés erre is utal: nálunk az ügyfél, a munkatárs és az autó is családtag. Mára minden frontunkon szerepel a Schiller név, korábban azonban óvatosabban, külön elnevezéssel indult a Toyota Super és a Skodák Palotája, ezek átnevezése (Toyota Schiller és Skoda Schiller) két éve zárult le.” Schiller Péter hozzáteszi: „ennek előtörténete, hogy a Skoda kereskedés nyitásakor az Opel vezérképviselet arra kért, más márkához ne társítsam a nevemet. Azóta persze tisztázódtak a versenytilalmi törvények, s egy ideje már nincs akadálya annak, hogy a nagyközönség számára is egyértelmű legyen: egy cégcsoport, egy tulajdonos van a háttérben”.

%KA%A Schiller Autó Család egyelőre legfrissebb lába a már több mint egy éve nyílt Renault Schiller és Dacia Schiller kereskedés az M3 bevezetőjénél, de már egy újabb, még nagyobb dobással készülnek!%KA%

A Schiller Autó Család egyelőre legfrissebb lába a már több mint egy éve nyílt Renault Schiller és Dacia Schiller kereskedés az M3 bevezetőjénél, de már egy újabb, még nagyobb dobással készülnek!

Milyennek számít az autópiac ma, várható-e valaha olyan magánvásárlói réteg, mint a 2008-as válság előtt?
„Most is egy változás előtt áll az autópiac” – véli Schiller Gábor. „Az új emissziós normák miatt fokozott fejlesztési költség terheli az autógyártókat, ezt pedig kénytelenek lesznek a vevőkre hárítani. Tetemes áremelkedés várható, így az elmúlt évek növekedése után stagnálás, inkább némi visszaesés várható, az pedig egyértelmű, hogy soha nem lesznek olyan mértékű autóeladások, mint amilyenek 2008 előtt voltak. A mostani szinthez képest lefelé 20, felfelé 10 százalékos kilengés várható az autópiacon, első körben ráadásul a lefelé mozdulásra kell számítani, azt pedig a külső gazdasági tényezők fogják meghatározni, hogy mennyire tartósan. Ez a kilengés ugyanakkor elsősorban az értékesítést érinti, s az egyéb, stabilabb szolgáltatásokkal (például szerviz, flottakezelés, bérautó) még balanszírozható. Hogy bízunk a jövőben, azt az is mutatja, hogy egy meglehetősen nagy beruházás előtt állunk.”

%KA%Nyitásakor elképesztően modern volt a Váci út 113-ban felépített Opel szalon, a Schiller Autó Család első nagy autószalonja, ami nemsokára már a múlté lesz: a tervek szerint jövőre a Váci úton kijjebb, még nagyobb komplexumba költöznek%KA%

Nyitásakor elképesztően modern volt a Váci út 113-ban felépített Opel szalon, a Schiller Autó Család első nagy autószalonja, ami nemsokára már a múlté lesz: a tervek szerint jövőre a Váci úton kijjebb, még nagyobb komplexumba költöznek

Mit lehet tudni a nagy beruházásról?
„Megvásároltuk Újpesten a Váci út és a Szilas patak által határolt Hunyadi laktanya mintegy 26 ezer négyzetméteres területét, ahol egy teljesen zöld mezős beruházással alakítunk ki négy márkakereskedést és egy használt autó központot: oda költözik az Opel, a Skoda és a Toyota márkakereskedésünk, valamint megnyitjuk Pesten az első Lexus szalont is, Lexus Pest néven. Mindez a jövő évben várható. A Lexus előértékesítés már meg is kezdődött a Toyota Schillernél. Költözik továbbá a teljes háttérirodánk és 50 állásos szervizt is kialakítunk.” – fejti ki Schiller Márk.

%KA%Bár ma már hét különböző márka modelljeit kínálják, a Schiller család régi barátja az Opel Astra, hiszen lényegében azzal indultak az autókereskedelemben%KA%

Bár ma már hét különböző márka modelljeit kínálják, a Schiller család régi barátja az Opel Astra, hiszen lényegében azzal indultak az autókereskedelemben

Van-e kedvenc autómodell a cég történetéből?
„Én rendkívül sikerorientált ember vagyok, azokat a típusokat szeretem, amelyekből sokat lehet eladni, azaz amelyek megfelelnek a vásárlók igényeinek. Meg kell említeni az Opel Astrát, a Skoda Fabiát vagy akár a most feltörekvő Toyota hibrid modelleket, de nem szeretnék kihagyni semmit sem” – kezdi Schiller Péter. Unokája, Márk hozzáteszi: „Nálunk családon belül az a jó autó, ami el van adva, nincsen olyan, hogy jó vagy rossz autó, de az Astra az a modell, ami mindenkit végigkövetett. Én például az 1250 darab rendőrségi Astra H átadása előtti felkészítésen parkolgattam velük friss jogosítvánnyal, valamint ellenőriztem bennük – az elmaradhatatlan minőségbiztosítás miatt – a szirénákat.”

Schiller Gábor is megjegyzi: „Vannak igaz barátaink, az első Astra szlogenje pedig „az ön igaz barátja” volt. Meghatározó modell volt a cég történetében az Astra F, akkor tudtuk az alapokat megteremteni, onnan tudtuk a céget mai állapotára fejleszteni egy multibrand cégcsoporttá. Ha a szentgotthárdi Astra nem lett volna ilyen elfogadott modell, ma mi sem tartanánk itt.” Schiller Péter végezetül még egy meghatározó történettel húzza alá az Astra fontosságát: „Amikor az Astra piacra lépett, már Opel kereskedők voltunk, a hálózatban egy értékesítési versenyt is hirdettek: Göteborgba, a labdarugó Európa bajnokság döntőjére utazhatott a legtöbb autót értékesítő kereskedés. Legnagyobb meglepetésemre mi nyertünk. Az útra a legfontosabb vásárlókat is meghívták, akik nem mellesleg az én vevőim voltak. Ekkor döbbentem rá, hogy működik a szolgáltatásunk, működik a marketingünk, meghatározó kereskedéssé nőttünk fel. Azóta is ezen az úton haladunk, egyre több márkával.”

Az Autónavigátor.hu Magazin 2019. őszi számában megjelent cikk nyomán

Fizetett hirdetés
Ez is érdekes lehet:
 

Minden az emissziós normákról és a most megszűnt környezetvédelmi plakettekről

Euro norma, katalizátor, szén-dioxid kibocsátás, meg fekete plakett. Ha ezek a fogalmak idegenek...

Szívesen éltünk volna a világ másik felén miatta – 50 éves a GT-R történet

Az év talán legfontosabb évforulóját könyvelhetik el a japánok. A felejthetetlen Nissan Skyline...

Ínségpróbán a hibrid, a dízel, a szívó és a turbós benzines

Nem összehasonlító teszt, csak fogyasztáspróba: négy teljesen különböző, ám kivétel nélkül családi...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

A negyedik X-et is behúzta a Mercedes S-osztály második generációja

A Mercedes-Benz S-osztály neve összeforrt a luxussal és a csúcstechnológia alkalmazásával. Bár...

Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!

5 éven belül 10 villanyautót ígér a Toyota – egyebek mellett

Tavaly több mint egymillió autót értékesített a Toyota, 2025-re 1,4 millió a cél, felfedték...

Járási rendszámok jövő évtől: 168 félét gyárthatnak

Jövőre területi, a kistérségeket nyugdíjazó járások alapján kiosztott, 168 különféle régiót jelölő...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Ha tényleg kemény vagy, SUV helyett ilyennel jársz – Mitsubishi L200 teszt

Alig ismerni rá – Mitsubishi L200

A SUV őrület szinte teljesen romba döntötte mindazt, amiért egy autót önmagában a technika miatt értékelni lehet. Látványos? Nagy? Tekintélyt parancsoló? Puhány! Az önző óriások között egy pickup legalább tényleg fickós - mint az L200.


Bárcsak szabad lehetne… - BMW X2 M35i xDrive teszt

Nyugtatókon él – BMW X2 M35i

A BMW-nél tudják, hogyan kell élvezhető autót építeni, ez tiszta sor. A piac változása viszont alaposan feladja a leckét a bajoroknak, elsőre a legdurvább X2-ről is nehéz eldönteni, hogy jó-e.


Ráncfevarrása után is mesteri a Renault Master

Mesterek mestere - Renault Master teszt

Bútorszállítónak álltunk néhány napra, közben a látványosan frissített Renault Master biznyította a képességeit.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Igazi ámokfutót csíptek el ezúttal a rendőrök

Alig érte utol a rendőr a szabálytalanul előző autóst

22 órája – Sztori

A szabályos és biztonságos előzés alapvető feltétele, hogy belássuk azt az útszakaszt, amelyen meg kívánjuk előzni az előttünk haladót. Ezt azonban nem mindenki gondolja végig.


Mivel telt a hetünk? Elmeséljük!

Készítettünk egy podcastot, hallgassátok

2 napja – Sztori

Elindítottuk az Autónavigátor podcastját, az első adást már hallgathatjátok is!


Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

30 év és öt generáció - ünnepi év vár a Renault Clióra

2 napja – Sztori

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan csak az év közepén, nyáron kaphat szülinapi tortát a Renault Clio.


Használtautó.hu

OPEL ASTRA J J 1.6 16V. MO-i. 1 tulaj

OPEL ASTRA J J 1.6 16V...

Ár: 3.800.000 Ft

Évjárat: 2018

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MINI MINI ONE szervízkönyv. klíma

MINI MINI ONE szervízk...

Ár: 1.600.000 Ft

Évjárat: 2010

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MERCEDES-BENZ CLK 200 Kompressor Avantgarde (Automata) 129.000 KM. GYÁRI FÉNYEZÉS

MERCEDES-BENZ CLK 200...

Ár: 1.899.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!