0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Budapest-Bamako: Teréz Anya Gyermekei remekül vannak

Jelentés a Budapest-Bamakóról: Afrikában is remekül halad a Toyota Hiace

·

Már a sivatagban jár a mi logónkat is vivő Toyota Hiace-t hajtó Teréz Anya Gyermekei csapat a Budapest-Bamako ralin.

%KA%Izgalmas útvonalon halad a Budapest-Bamako, Afrikát úttalan utakon szelik át, bár a túra kategória útvonala összkerékhajtás nélkül is járható, azért akadnak rajta nehezebb szakaszok%KA%

Izgalmas útvonalon halad a Budapest-Bamako, Afrikát úttalan utakon szelik át, bár a túra kategória útvonala összkerékhajtás nélkül is járható, azért akadnak rajta nehezebb szakaszok

Nem csak fotókat, némi beszámolót is kaptunk a Budapest-Bamako Teréz Anya Gyermekei csapatától, amelynek − egymillió kilométeres − Toyota Hiace furgonjáról már többször írtunk, legutóbb annak kapcsán, hogy Afrikába átérve hamar átlépte az egymillió kilométert. De vajon miként néz ki a menet a Budapest-Bamakón? Alább olvasható!

Csapatunk jelentkezik!

A budapesti rajtot követően Assa városánál csatlakoztunk először a mezőnyhöz. Részben technikai megfontolásból, részben kényelmi okokból az Atlaszon való átkelést kihagyta csapatunk. Ehelyett Casablancát, Marrakesht és Essaouirát vették szemügyre Teréz Anya Gyermekei.

%KA%Eddig zömében aszfalt úton haladt csak a hypermiler Hiace%KA%

Eddig zömében aszfalt úton haladt csak a hypermiler Hiace

Lényegében az aszfaltról is csak egyszer tért le kocsink, amikor átkeltünk a Gibraltári-szoroson. Úgy éreztük, hogy az eddigi örömautókázásunk nem adná vissza kellőképpen a Budapest-Bamako kvintesszenciáját, ezért a mai hivatalos szakasztól tudósítunk rendszeresen kalandjainkról.

Annyit mindenképpen említésre méltónak tartunk, hogy autónk kilométerórája Rabat környékén átlépte az 1 millió kilométert, és köszöni szépen jól akklimatizálódott új otthonához. Ugyanis ezt az autót reménybeli Serra Leone-i célba érkezésünket követően egy helyi árvaház részére adományozzuk − Afrikában marad tehát. Addig viszont tanulva a marokkói körforgalmak tapasztalataiból, mindenképpen meg kell javítani egy kulcsfontosságú alkatrészt, a dudát. Történt ugyanis, hogy a körülbelül ötödik körforgalomban, ahol jártunk, beigazolódtak félelmeink és a háromsávos helyén nyolcsávosra bővülő áteresztésben hátulról belénk rohant egy "vajdamerci". Majd mintha mi sem történt volna, mindenki ment amerre lát. Autónk ezt meg sem érezte, amelyikünk ért hozzá, annak tűnt fel, hogy a vonóhorgot fedő kupak ott maradt a casablancai körforgalomban. Több is veszett Mohácsnál, folytattuk kihívásoktól mentes autókázásunkat Assa felé.

%KA%Már közel ötezer kilométer letudva a túra több mint nyolcezréből, persze a nehezebb részek most következnek%KA%

Már közel ötezer kilométer letudva a túra több mint nyolcezréből, persze a nehezebb részek most következnek

Csupán a kijelölt kősivatagi táborhelyünk megközelítése nem volt zökkenőmentes a közel 3 tonnáig pakolt autónkkal. Ugyanis a táborhelyre vezető ösvényen a kocsi alváza többször felfeküdt a felezett görögdinnye méretű köveken. Így amellett döntöttünk, hogy a legkönnyebb női sofőrt ültetjük a volán mögé az éjszaka közepén. A csapat többi tagja pedig gyalogosan kísérte az aszfaltúttól 4 kilométerre lévő táborhelyig (bivouac) a hintót.

%KA%Mesés fényeket ad, de veszélyeket bőven rejt a sivatag%KA%

Mesés fényeket ad, de veszélyeket bőven rejt a sivatag

A sátorállítás és babkonzerv rotyogtatás természetesen koromsötétben zajlott. Az éjszaka nem telt eseménytelenül, ugyanis helyi fosztogatók jelentek meg táborunkban, akiket a biztonságunk érdekében kirendelt rendfenntartó erők ártalmatlanítottak. Emellett sem tudtunk volna aludni, mint a mandulatej, mivel napkeltéig tartott a tábori dáridó. Reggel Smara felé vettük az irányt a mezőnnyel.

Diszkontárú SIM kártyával felvértezve legközelebb onnan jelentkeznek Teréz Anya Gyermekei.

Ez is érdekes lehet:
 

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Budapest-Bamako: a befutó után is érkeznek még érdekes beszámolók

Bár a Budapest-Bamako mezőnye vasárnap befutott Sierra Leone fővárosában a célba, a nagy hajtás...

A héten cikkben már beszámoltunk az új Vitaráról, de most a podcastban el is meséljük a próbáját

Egyre kevésbé népszerűek a dízelek, jönnek fel az alternatív hajtású autók, körükben még a hibridek...

Idén húzhatja be a harmadik X-et a Renault Clio

A világ legkelendőbb francia autója idén tölti be a harmincadik életévét. Persze hivatalosan...

Egy kis történelmi kalandozás a Skoda 125. szülinapja alkalmából

Tudtad, hogy a Skoda kerékpárok gyártásával kezdte és valójában nem is Skoda néven? Most, hogy...

Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon...

Elstartolt a Budapest-Bamako Rally olyan masinákkal, amire nem számítasz

Már 15 éve, hogy elrajtolt az első Budapest-Bamako Rally, amely egyre nagyszabásúbb rendezvénnyé...

60 éves a Citroën Kacsa

Az 1948-as párizsi autószalonon mutatták be a Citroën legendássá vált kisautóját, a 2CV-t - magyarul...

Minden az LPG átépítésről és a gazdaságosságáról

Az autógáz még ma is bőven gazdaságos. De kinek éri meg ez a környezetkímélő üzem? Milyen egy...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy az Adevinta Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Alapmotorral próbáltuk az új Renault Capturt

Francia magaskényelem - Renault Captur TCe 100 villámteszt

Izmosabb, maszkulinabb megjelenéssel hódít az új Renault Captur. Ugyanakkor az erőteljesebb megjelenés mellett aprócska, egyliteres motorral is megrendelhető, most ezt az alap hajtásláncot próbáltuk ki.


Hyundai Kona 1.6 GDi Hybrid 2 WD DCT teszt

Arany középút - Hyundai Kona hibrid teszt

Nem bízza a véletlenre a Hyundai, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő Kona modellt. Rendelhető benzines, dízel, villanyhajtású és most már hibrid változat is. Utóbbi egy igazi arany középútnak tűnik.


Keménykedés mindenek felett – BMW X4 M Competition teszt

Menőségérzet – BMW X4 M Competition

A Competition modellek nem épp versenyautókat takarnak a BMW-nél, csupán a legkeményebb kiviteleket. Ez pedig az X4 M Competition esetében 510 lóerőt és őrülten jó stabilitást jelent.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Megérkeztek a hazai piacra a DS villamosított modelljei

Jól áll a DS-nek a villamosság

Tegnap – Újdonság

Bekeményít a DS az elektromobilitás terén, mindegyik modelljéből érkeznek a részben vagy teljesen villanyhajtású változatok.


Ráncfelvarrást kapott a Renault zászlóshajója, a Talisman

Öt év után frissül a Renault Talisman

2 napja – Újdonság

Szokatlan módon már fél évtizede nem nyúltak a franciák a nagyautójukhoz, most is leginkább csak a technológiát frissítették - bár a stílusra így sem lehet panasz, a szegmensben még mindig ez az egyik legvonzóbb szedán.


Még egy csokornyi információ az E10 üzemanyagról

E10 a kutakon - miért kellett ez, mit kell tudni róla?

2 napja – Sztori

Lassan negyed éve velünk van az E10, hiszen már december végén megjelent a töltőállomásokon. Írtunk róla már többször, most pedig bevezetésének okait, következményeit néztük meg.


Használtautó.hu

VOLVO S60 2.4 D [D5] SUMMUM

VOLVO S60 2.4 D [D5] S...

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 2004

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

OPEL CORSA D 1.2 Drive MAGYARORSZÁGI! 1.TUL

OPEL CORSA D 1.2 Drive...

Ár: 1.897.000 Ft

Évjárat: 2015 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MINI COOPER 1.6 S

MINI COOPER 1.6 S

Ár: 1.095.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!